Mode & Beauty alle pijlers

Haar breekt af

24-03-2023 07:00 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds ik mijn haar heb laten bleken breken er plukken af. Ik maak me daar nu best zorgen om. Ik heb allerlei shampoo en maskers van Kerastase en L'Oreal gekocht en stijl het op de laagste setting. Ik heb ook een satijnen kussensloop en gebruik alleen nog zachte scrunchies. Wat kan ik nog meer doen?
Stijlen is ook heel slecht voor je haar. Zou daar mee stoppen.
Vrees dat er geen herstellen aan is. Heeft een kapper dat gedaan?
Attraverso schreef:
24-03-2023 07:08
Stijlen is ook heel slecht voor je haar. Zou daar mee stoppen.
Vrees dat er geen herstellen aan is. Heeft een kapper dat gedaan?
Ja. Die zei dat deze dingen zouden helpen.

Zonder stijlen valt het helaas niet in model
Wie heeft je haar gebleekt?
Het klinkt mij als dat je haar is verbrandt door het bleken.

Edit: ik lees dat de kapper dit heeft gedaan.

Ik weet niet of ik verder nog vertrouwen heb in zo’n kapper hoor.
Pieremachochel
Ja ik ben toen gebleekt door haar assistente. Ik ga ook naar een andere nu. Maar ik wil de schade beperken en bleek het niet meer. Ik heb ook een steampod, die beschadigt het minder. Misschien nog haarvitamines?
Bleken is al slecht voor je haar en dan ook nog stijlen. Dat is geen goede combi om gezond haar te krijgen. Zou dat stijlen echt laten voorlopig, daarmee vererger je het alleen maar. En dan een goede shampoo/conditioner gebruiken, niet te veel aan doen (door borstelen breekt je haar namelijk ook) en af en toe een masker. En dan hopen dat het nieuwe haar wel gezond blijft.
Afknippen zodat het in ieder geval in model korter is. En niet meer stijlen. Dan maar een tijd even alleen een staart. Alles beter dan kaal.
Je haar drogen door het te wikkelen in een tetradoek ipv wrijven in een handdoek, los dragen of in een losse vlecht, ''s nachts een satijnen slaapmuts en een natuurlijke leave in conditioner gebruiken helpt ook, niet föhnen, geen stijltang.
Kan je niet iets anders doen met je haar om het leuk in model te krijgen? Bijv een heatless curls techniek.
Elseve Bond Repair.

Het is niet dat ik reclame wil maken voor dit nieuwe product, maar ik ben laaiend enthousiast. Koop de preshampoo, de shampoo en de conditioner en werk het programma af, het is niet ingewikkeld.
Het helpt tegen alle vormen van haarbeschadiging.

Bij Kruidvat in de aanbieding.
Als je haar in een goede natuurlijk vallende coupe is geknipt dan valt het vanzelf in dat model zonder dat er veel styling nodig is. Als het niet goed valt dan is het beroerd geknipt. :)
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
24-03-2023 08:24
Als je haar in een goede natuurlijk vallende coupe is geknipt dan valt het vanzelf in dat model zonder dat er veel styling nodig is. Als het niet goed valt dan is het beroerd geknipt. :)
Nah, dat is wel heel simpel gedacht. Dat ligt echt aan je haarstructuur hoor. En aan wat je onder goed verstaat.
tv-icoon schreef:
Wat een onzin. Als je woeste krullen hebt, maar graag gladde slagen wil, hebt daar geen goede coupe aan hoor.
Mirabel schreef:
24-03-2023 07:41
Afknippen zodat het in ieder geval in model korter is. En niet meer stijlen. Dan maar een tijd even alleen een staart. Alles beter dan kaal.
Dit. Als je haar afbreekt door bleken en stijlen, ben je het stadium van de verzorgende shampootjes ver voorbij. Uit laten groeien zodat je het gebleekte haar kunt laten afknippen en tot die tijd in een losse staart met scrunchie dragen.
Lorem_Ipsum schreef:
24-03-2023 08:38
Wat een onzin. Als je woeste krullen hebt, maar graag gladde slagen wil, hebt daar geen goede coupe aan hoor.
In dit geval zou ik die woeste krullen dan maar even accepteren, aangezien het alternatief afgebroken haar is.
Griebus67 schreef:
24-03-2023 08:47
In dit geval zou ik die woeste krullen dan maar even accepteren, aangezien het alternatief afgebroken haar is.
Ja, dat is wat anders. Misschien nu toch maar even met pluizig haar rondlopen.

Maar dat wil niet zeggen dat het slecht geknipt is.
Sjulia schreef:
24-03-2023 08:31
Nah, dat is wel heel simpel gedacht. Dat ligt echt aan je haarstructuur hoor. En aan wat je onder goed verstaat.
Het model dat de kapper adviseert moet hij aan de haarkwaliteit aanpassen, anders moet hij erbij zeggen dat het veel werk vergt en dat het mogelijk niet zal lukken om het thuis zelf even goed te kappen als in de zaak.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
Mijn haar heeft sowieso geen goede natuurlijk vallende coupe. Welk model ik ook laat knippen, ik heb DE coupe voor mijn haar nog niet gevonden en de kapsters weten het ook allemaal niet goed. Ben bij diverse zaken geweest, maar hoe mijn haar van nature valt is gewoon niet heel geweldig. Heb een strakke middenscheiding (icm een hoog voorhoofd en lang gezicht) en aan de zijkanten slag er in. Te kort, dan piekt het naar buiten aan 1 kant en de andere kant naar binnen (het skischans-effect), te lang, dan hangt het bovenop slap en heb ik onder de bovenlaag pijpenkrullen. Daarbij nog eens heeeeel veel haar, waardoor het 1 compacte dos is. Uitdunnen dus nog, maar er is gewoon geen coupe die zowel bij mijn gezichtsvorm past als bij mijn soort haar helaas. Dus dat “als het niet goed valt is het beroerd geknipt” is onzin. En zo niet dan kom ik graag bij je langs zodat je me eindelijk de perfecte coupe kan geven.
tv-icoon schreef:
24-03-2023 09:08
Het model dat de kapper adviseert moet hij aan de haarkwaliteit aanpassen, anders moet hij erbij zeggen dat het veel werk vergt en dat het mogelijk niet zal lukken om het thuis zelf even goed te kappen als in de zaak.
Structuur is niet hetzelfde als kwaliteit.

En elk kapsel is altijd mooier met een beetje werk erin. Föhnen, stijlen, krullen.

Pluizig haar stopt niet met pluizig zijn wanneer het goed geknipt is.
tv-icoon schreef:
Dat is echt absoluut niet voor iedereen waar. Sterker nog; ieder kapsel is mooier met goede styling dan zonder. Het is echt een misvatting dat een goede coupe voor iedereen genoeg is.
Jufjoke schreef:
24-03-2023 10:38
Dat is echt absoluut niet voor iedereen waar. Sterker nog; ieder kapsel is mooier met goede styling dan zonder. Het is echt een misvatting dat een goede coupe voor iedereen genoeg is.
Van mezelf heb ik een lichte slag die ik er altijd uit föhnde met ronde borstel waarmee ik ook volume maakte.

Ik heb nog nooit zoveel complimenten gehad over mijn haar sinds ik ben gestopt met föhnen en het gewoon aan de lucht laat drogen.
tv-icoon schreef:
24-03-2023 09:08
Dan zal de kapper mij ofwel coupe strafkamp adviseren, of coupe Hermione van Harry Potter. Ik heb veel dik en krullend haar, maar om mooi gedefinieerde krullen te hebben zal ik er toch veel mee moeten doen. Dat doe ik dan ook graag, want mijn haar is mijn sterke punt. Het is ook sterk en gezond, met de kwaliteit is niets mis.

Maar aan de lucht drogen is geen optie voor wat ik in gedachten heb. Dat doe ik natuurlijk vaak genoeg, maar dan zit het nou niet echt mooi te noemen.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 24-03-2023 11:39
4.04% gewijzigd
Jufjoke schreef:
24-03-2023 10:38
Nou, zover zou ik zeker niet willen gaan. Ik ken genoeg mensen met haar dat prachtig zit zonder enige styling of producten.
Irregular_Choice schreef:
24-03-2023 09:23
Mijn haar heeft sowieso geen goede natuurlijk vallende coupe. Welk model ik ook laat knippen, ik heb DE coupe voor mijn haar nog niet gevonden en de kapsters weten het ook allemaal niet goed. Ben bij diverse zaken geweest, maar hoe mijn haar van nature valt is gewoon niet heel geweldig. Heb een strakke middenscheiding (icm een hoog voorhoofd en lang gezicht) en aan de zijkanten slag er in. Te kort, dan piekt het naar buiten aan 1 kant en de andere kant naar binnen (het skischans-effect), te lang, dan hangt het bovenop slap en heb ik onder de bovenlaag pijpenkrullen. Daarbij nog eens heeeeel veel haar, waardoor het 1 compacte dos is. Uitdunnen dus nog, maar er is gewoon geen coupe die zowel bij mijn gezichtsvorm past als bij mijn soort haar helaas. Dus dat “als het niet goed valt is het beroerd geknipt” is onzin. En zo niet dan kom ik graag bij je langs zodat je me eindelijk de perfecte coupe kan geven.
Ik heb precies zulk haar. Denk Hermione in Harry Potter als ze nog klein zijn.
Stoppen met bleken en met hitte. Dat kun je echt niet teniet doen met een maskertje van Kerastase.

Mijn haar is fijn en breekt ook snel af. Jarenlang met de stijltang en om de paar weken verven was echt funest.

Sinds ik geen producten meer met siliconen en sulfaten gebruikt is mijn haar er echt op vooruit gegaan. En helemaal nu ik het niet meer verf. Ik was+condition het 1x per week en doe er dan wat gel in en 's ochtends maak ik het een beetje vochtig en dat is het dan. Mijn krullen zitten beter dan ooit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven