Haar breekt af
vrijdag 24 maart 2023 om 07:00
vrijdag 24 maart 2023 om 13:41
Nou het ziet er niet zo uit bijv:
https://images.app.goo.gl/yGRLx1udf5Y1BuKd6
Maar dus wel afgebroken plukjes. Ik doe ook treatments in de nieuwe salon. In een staart staat me niet, te rond hoofd.
vrijdag 24 maart 2023 om 16:27
Je haar is dus chemisch geknipt. Ik herken het TO, dat was bij mij een paar jaar geleden ook zo. Ik heb mijn hoogblonde haar toen vaarwel gezegd en b en overgegaan op highlighten. Zoveel mogelijk highlights bij de kapper, een milde toner eroverheen. Ik laat alleen de uitgroei highlighten iedere 8 weken, dus de lengtes krijgen alleen een toner.
Verder je eetpatroon onder de loep nemen. Krijg je genoeg eiwit binnen?
En natuurlijk de juiste shampoo gebruiken. Om je haar snel sterker te maken raad ik de L'anza Healing strength shampoo en conditioner aan. Je kunt ook even op zoek naar een L'anza kapper voor een tweestappenkuur, dat is een keratinebehandeling zonder hitte. Niet de driestappenkuur dus! Niet elke kapper kent het verschil, maar ik bedoel de L'anza Emergency Treatment. Mijn haar kwam daar altijd geweldig onder vandaan, tegenwoordig is het niet meer zo nodig.
Stijlen is echt funest voor je haar, stop ermee. Probeer eerst eens zo'n L'anza treatment, laat puntjes knippen en je zult zien dat het al stukken beter valt.
En natuurlijk de juiste shampoo gebruiken. Om je haar snel sterker te maken raad ik de L'anza Healing strength shampoo en conditioner aan. Je kunt ook even op zoek naar een L'anza kapper voor een tweestappenkuur, dat is een keratinebehandeling zonder hitte. Niet de driestappenkuur dus! Niet elke kapper kent het verschil, maar ik bedoel de L'anza Emergency Treatment. Mijn haar kwam daar altijd geweldig onder vandaan, tegenwoordig is het niet meer zo nodig.
Stijlen is echt funest voor je haar, stop ermee. Probeer eerst eens zo'n L'anza treatment, laat puntjes knippen en je zult zien dat het al stukken beter valt.
vrijdag 24 maart 2023 om 19:58
Ga ik doen! Ik heb ook een pony die oik uit laat groeien, misschien dat als hij langer is en ik curtain bangs heb, ik de rest korter knip.vaniteifear schreef: ↑24-03-2023 16:27Je haar is dus chemisch geknipt. Ik herken het TO, dat was bij mij een paar jaar geleden ook zo. Ik heb mijn hoogblonde haar toen vaarwel gezegd en b en overgegaan op highlighten. Zoveel mogelijk highlights bij de kapper, een milde toner eroverheen. Ik laat alleen de uitgroei highlighten iedere 8 weken, dus de lengtes krijgen alleen een toner.
vrijdag 24 maart 2023 om 20:30
Ik zou even je shampoo en stylingproducten checken op sulfaten en siliconen.
Ik weet niet hoe lang geleden is dat je je haar hebt gebleekt maar zou kunnen dat je haar behoefte heeft aan proteïne in masker( Kruidvat masker is bijv prima). Zou ook een masker kopen zonder proteine(van action groene van pro set) werkt echt prima.
Bij mijn haar werkt het zo als het als touw aanvoelt en veel klit dan doe ik dat action masker erin. Voelt het weer heel zacht en hangt het slap dan die van Kruidvat.
Ik weet niet hoe lang geleden is dat je je haar hebt gebleekt maar zou kunnen dat je haar behoefte heeft aan proteïne in masker( Kruidvat masker is bijv prima). Zou ook een masker kopen zonder proteine(van action groene van pro set) werkt echt prima.
Bij mijn haar werkt het zo als het als touw aanvoelt en veel klit dan doe ik dat action masker erin. Voelt het weer heel zacht en hangt het slap dan die van Kruidvat.
vrijdag 24 maart 2023 om 20:49
Ik schrijf het nog één keer (niemand reageert erop maar ik denk echt dat je hiermee je haar kunt redden voor een piepklein bedragje) : Koop dat product dat ik al eerder noemde, ook in een ander topic. Geef het een kans. Mijn haar was een drama, maar nu is het zo zacht en zo glad als het nog nooit is geweest!
zaterdag 25 maart 2023 om 16:04
Ook de 0? Perfectie combi met de 3.
zaterdag 25 maart 2023 om 16:08
Dat is nog steeds een chemische behandeling, waar je haar nu wellicht even niet tegen kan. Verven, ook al is het donkerder, is altijd toch een beschadiging erbij, elke keer dat je het doet. Ik zou beter kiezen voor de komende zes maanden helemaal geen chemische behandelingen en zo min mogelijk stylen met hitte. En gebruik een goede hittebescherming.
dinsdag 28 maart 2023 om 20:06
Die van Curlsmith heb ik ook. Prima spul inderdaad maar verwacht niet dat het een armzalige bos stro in een grote bos fluweelzachte lokken kan veranderen.vivapimpelmees schreef: ↑28-03-2023 19:59Olaplex is de laatste tijd best negatief in het nieuws, maar je hebt inderdaad een bond builder nodig. Curlsmith heeft een fijne.
dinsdag 28 maart 2023 om 20:47
dinsdag 28 maart 2023 om 21:34
Toen ik mijn haar nog verfde gebruikte ik het inderdaad regelmatig en had zeker het idee dat het wel iets goeds deed.
woensdag 29 maart 2023 om 00:31
Dan heb je het eigenlijk niet eens nodig. Je haar donkerder verven doet niet zoveel met je haar.
Maar ontkleuren/blonderen en steiltang beschadigt het echt heel erg.
woensdag 29 maart 2023 om 00:42
Volgens mij is er niet veel aan te doen, behalve uit laten groeien.
Ik heb mijn haar meerdere malen met box-dye van de L' Oreal geverfd in de corona-periode. Telkens mijn hele haar, ipv alleen de uitgroei (super slecht). Daarna heel veel highlights erover heen laten zetten bij de kapper (met bleek dus, nog slechter). En nu breekt het af als een malle.
Olaplex zorgt er vooral voor dat het haar tijdelijk wat zachter aan voelt. Maar ik heb het idee dat het verder geen ene moer uithaalt. Helaas.
Ik heb mijn haar meerdere malen met box-dye van de L' Oreal geverfd in de corona-periode. Telkens mijn hele haar, ipv alleen de uitgroei (super slecht). Daarna heel veel highlights erover heen laten zetten bij de kapper (met bleek dus, nog slechter). En nu breekt het af als een malle.
Olaplex zorgt er vooral voor dat het haar tijdelijk wat zachter aan voelt. Maar ik heb het idee dat het verder geen ene moer uithaalt. Helaas.
woensdag 29 maart 2023 om 09:41
Ontkleuren en stijltang hoorden ook bij de rituelen. Ik ben in 2019 de curly girl methode gaan volgen.vivapimpelmees schreef: ↑29-03-2023 00:31Dan heb je het eigenlijk niet eens nodig. Je haar donkerder verven doet niet zoveel met je haar.
Maar ontkleuren/blonderen en steiltang beschadigt het echt heel erg.
woensdag 29 maart 2023 om 16:13
Ik heb niet alles gelezen dus misschien is mijn tip wel al genoemd. Maar lees je eens in in de curly girl methode. Niet om krullen te krijgen, maar om optimaal je haar te verzorgen zonder producten die schadelijk zijn. Of je je beschadigde haar er weer compleet mee beter maakt weet ik niet, maar mij hielp het wel om van dof, droog haar naar gezond stralend haar te gaan. Ook ik ben gestopt met verven en doe alleen maar highlighten nog, en dat maar 1x per jaar. Want het blijft een aanslag op je haar…
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in