Mode & Beauty alle pijlers

Haar breekt af

24-03-2023 07:00 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds ik mijn haar heb laten bleken breken er plukken af. Ik maak me daar nu best zorgen om. Ik heb allerlei shampoo en maskers van Kerastase en L'Oreal gekocht en stijl het op de laagste setting. Ik heb ook een satijnen kussensloop en gebruik alleen nog zachte scrunchies. Wat kan ik nog meer doen?
Griebus67 schreef:
24-03-2023 08:46
Dit. Als je haar afbreekt door bleken en stijlen, ben je het stadium van de verzorgende shampootjes ver voorbij. Uit laten groeien zodat je het gebleekte haar kunt laten afknippen en tot die tijd in een losse staart met scrunchie dragen.
Nou het ziet er niet zo uit bijv:

https://images.app.goo.gl/yGRLx1udf5Y1BuKd6

Maar dus wel afgebroken plukjes. Ik doe ook treatments in de nieuwe salon. In een staart staat me niet, te rond hoofd.
Je haar is dus chemisch geknipt. Ik herken het TO, dat was bij mij een paar jaar geleden ook zo. Ik heb mijn hoogblonde haar toen vaarwel gezegd en b en overgegaan op highlighten. Zoveel mogelijk highlights bij de kapper, een milde toner eroverheen. Ik laat alleen de uitgroei highlighten iedere 8 weken, dus de lengtes krijgen alleen een toner.

Verder je eetpatroon onder de loep nemen. Krijg je genoeg eiwit binnen?

En natuurlijk de juiste shampoo gebruiken. Om je haar snel sterker te maken raad ik de L'anza Healing strength shampoo en conditioner aan. Je kunt ook even op zoek naar een L'anza kapper voor een tweestappenkuur, dat is een keratinebehandeling zonder hitte. Niet de driestappenkuur dus! Niet elke kapper kent het verschil, maar ik bedoel de L'anza Emergency Treatment. Mijn haar kwam daar altijd geweldig onder vandaan, tegenwoordig is het niet meer zo nodig.

Stijlen is echt funest voor je haar, stop ermee. Probeer eerst eens zo'n L'anza treatment, laat puntjes knippen en je zult zien dat het al stukken beter valt.
vaniteifear schreef:
24-03-2023 16:27
Je haar is dus chemisch geknipt. Ik herken het TO, dat was bij mij een paar jaar geleden ook zo. Ik heb mijn hoogblonde haar toen vaarwel gezegd en b en overgegaan op highlighten. Zoveel mogelijk highlights bij de kapper, een milde toner eroverheen. Ik laat alleen de uitgroei highlighten iedere 8 weken, dus de lengtes krijgen alleen een toner.

Verder je eetpatroon onder de loep nemen. Krijg je genoeg eiwit binnen?

En natuurlijk de juiste shampoo gebruiken. Om je haar snel sterker te maken raad ik de L'anza Healing strength shampoo en conditioner aan. Je kunt ook even op zoek naar een L'anza kapper voor een tweestappenkuur, dat is een keratinebehandeling zonder hitte. Niet de driestappenkuur dus! Niet elke kapper kent het verschil, maar ik bedoel de L'anza Emergency Treatment. Mijn haar kwam daar altijd geweldig onder vandaan, tegenwoordig is het niet meer zo nodig.

Stijlen is echt funest voor je haar, stop ermee. Probeer eerst eens zo'n L'anza treatment, laat puntjes knippen en je zult zien dat het al stukken beter valt.
Ga ik doen! Ik heb ook een pony die oik uit laat groeien, misschien dat als hij langer is en ik curtain bangs heb, ik de rest korter knip.
Ik zou even je shampoo en stylingproducten checken op sulfaten en siliconen.
Ik weet niet hoe lang geleden is dat je je haar hebt gebleekt maar zou kunnen dat je haar behoefte heeft aan proteïne in masker( Kruidvat masker is bijv prima). Zou ook een masker kopen zonder proteine(van action groene van pro set) werkt echt prima.
Bij mijn haar werkt het zo als het als touw aanvoelt en veel klit dan doe ik dat action masker erin. Voelt het weer heel zacht en hangt het slap dan die van Kruidvat.
Ik heb speciale kapperssites afgestruind voor goede maskers en net ook weer een treatment gedaan.
Ik schrijf het nog één keer (niemand reageert erop maar ik denk echt dat je hiermee je haar kunt redden voor een piepklein bedragje) : Koop dat product dat ik al eerder noemde, ook in een ander topic. Geef het een kans. Mijn haar was een drama, maar nu is het zo zacht en zo glad als het nog nooit is geweest!
Was je haar dan tenminste minder vaak als je perse die stijltang wil gebruiken steeds na het wassen.
Lorem Ipsum
Olaplex
Moiren schreef:
24-03-2023 20:50
Olaplex
Daaraan gerelateerd, maar dan veeeel goedkoper!
Moiren schreef:
Olaplex
Deed voor mij niks. L’anza wel.
Je haar heeft tijd nodig om te herstellen. Mijn haar is eindelijk beter na jaren blonderen. Probeer je haar niet meer te verven
Moiren schreef:
Olaplex
Besteld.
Lizzy_78 schreef:
25-03-2023 01:08
Je haar heeft tijd nodig om te herstellen. Mijn haar is eindelijk beter na jaren blonderen. Probeer je haar niet meer te verven
Ja ik verf het nu donkerder.
turquasi schreef:
24-03-2023 20:49
Was je haar dan tenminste minder vaak als je perse die stijltang wil gebruiken steeds na het wassen.
Ja, doe ik!
MollyLolly schreef:
25-03-2023 14:19
Besteld.
Ook de 0? Perfectie combi met de 3.
MollyLolly schreef:
25-03-2023 14:20
Ja ik verf het nu donkerder.
Dat is nog steeds een chemische behandeling, waar je haar nu wellicht even niet tegen kan. Verven, ook al is het donkerder, is altijd toch een beschadiging erbij, elke keer dat je het doet. Ik zou beter kiezen voor de komende zes maanden helemaal geen chemische behandelingen en zo min mogelijk stylen met hitte. En gebruik een goede hittebescherming.
Moiren schreef:
25-03-2023 16:04
Ook de 0? Perfectie combi met de 3.
Ik had ook de hele set gekocht van Olaplex.
Touw kreeg ik ervan.
Veel geld uitgegeven en kan nu in prullenbak 😞
Olaplex is de laatste tijd best negatief in het nieuws, maar je hebt inderdaad een bond builder nodig. Curlsmith heeft een fijne.
vivapimpelmees schreef:
28-03-2023 19:59
Olaplex is de laatste tijd best negatief in het nieuws, maar je hebt inderdaad een bond builder nodig. Curlsmith heeft een fijne.
Die van Curlsmith heb ik ook. Prima spul inderdaad maar verwacht niet dat het een armzalige bos stro in een grote bos fluweelzachte lokken kan veranderen.
Lady_Day schreef:
28-03-2023 20:06
Die van Curlsmith heb ik ook. Prima spul inderdaad maar verwacht niet dat het een armzalige bos stro in een grote bos fluweelzachte lokken kan veranderen.
Nee natuurlijk niet. Maar alle kleine beetjes helpen.
vivapimpelmees schreef:
28-03-2023 20:47
Nee natuurlijk niet. Maar alle kleine beetjes helpen.
Toen ik mijn haar nog verfde gebruikte ik het inderdaad regelmatig en had zeker het idee dat het wel iets goeds deed.
Lady_Day schreef:
28-03-2023 21:34
Toen ik mijn haar nog verfde gebruikte ik het inderdaad regelmatig en had zeker het idee dat het wel iets goeds deed.
Dan heb je het eigenlijk niet eens nodig. Je haar donkerder verven doet niet zoveel met je haar.
Maar ontkleuren/blonderen en steiltang beschadigt het echt heel erg.
Volgens mij is er niet veel aan te doen, behalve uit laten groeien.

Ik heb mijn haar meerdere malen met box-dye van de L' Oreal geverfd in de corona-periode. Telkens mijn hele haar, ipv alleen de uitgroei (super slecht). Daarna heel veel highlights erover heen laten zetten bij de kapper (met bleek dus, nog slechter). En nu breekt het af als een malle.

Olaplex zorgt er vooral voor dat het haar tijdelijk wat zachter aan voelt. Maar ik heb het idee dat het verder geen ene moer uithaalt. Helaas.
vivapimpelmees schreef:
29-03-2023 00:31
Dan heb je het eigenlijk niet eens nodig. Je haar donkerder verven doet niet zoveel met je haar.
Maar ontkleuren/blonderen en steiltang beschadigt het echt heel erg.
Ontkleuren en stijltang hoorden ook bij de rituelen. Ik ben in 2019 de curly girl methode gaan volgen.
Ik heb niet alles gelezen dus misschien is mijn tip wel al genoemd. Maar lees je eens in in de curly girl methode. Niet om krullen te krijgen, maar om optimaal je haar te verzorgen zonder producten die schadelijk zijn. Of je je beschadigde haar er weer compleet mee beter maakt weet ik niet, maar mij hielp het wel om van dof, droog haar naar gezond stralend haar te gaan. Ook ik ben gestopt met verven en doe alleen maar highlighten nog, en dat maar 1x per jaar. Want het blijft een aanslag op je haar…

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven