Gekwetst voelen
dinsdag 18 april 2023 om 17:46
Ik open weer een topic over mijn ''ex''.
Hij heeft laatst eigenlijk gesms't dat wij nooit een relatie hadden. Dus eigenlijk was onze relatie fake. Zelfs die relatie ontkent hij dus. Ik noem hem dus geen ex meer, maar gewoon P.
Ik moet dit gewoon van mijn afschrijven. Ik snap echt niet hoe ontzettend laag en waardeloos ik word behandeld.
Achtergrondinfo: Eind 2021 was ik de liefde van zijn leven, soulmates, alles etc, hij hield van mij, we kregen een ''relatie'' en na de seks werd hij opeens zo onuitstaanbaar. Hij vond mij toch totaal niet bij hem passen. Ik vond dat zo erg, precies na de seks????
Daarna kregen we gedoe over mannelijke kennissen in mijn telefoon en daarna wilde hij mij alleen voor seks zien met steeds beloftes dat het meer werd totdat ik dat allemaal afkapte in september 2022. Dus dat hij alleen seks met mij had, gaf hij de schuld aan mij omdat ik sletterig zou zijn en mannelijke kennissen had (vriendschappelijk overigens en ken ze al jaren). Plus hij vond me sletterig omdat ik te snel met hem intiem werd, terwijl hij toen echt niet kon wachten! Zo hypocriet.
Desbetreffende P is mijn collega en heb ik sinds eind september 2022 prive niet meer gezien, dus dat heb ik heel goed volgehouden. Toch heeft hij afgelopen maanden herhaaldelijk gevraagd om mij te zien en alleen binnen. Dus niet buiten in een cafe, nooit vragen hoe het met me gaat, nooit zijn huis gezien, niks. Nee alleen voor binnen in mijn huis.
Laatst berichtte hij weer dat ik hem en mij geen kans gaf en dat hij mij de moeder van zijn kind zag. En als ik zwanger zou raken dat hij er dan wel altijd zou zijn. Ik reageerde met dat hij me nooit als relatiemateriaal heeft gezien en me slecht heeft behandeld en ik niet geloof dat hij bij me zou zijn als ik een kind zou hebben. En dat wij niet eens een relatie hebben! Wat wil hij hiermee bereiken, waarom is hij zo met me bezig. Als ik er al over nadenk, word ik weer zo kwaad.
Toch irriteert het me als ik dan in zijn werkagenda zie dat hij dan bijpraatmomenten inplant met vrouwelijke collega's die niet eens op onze afdeling meer werken. Dit deed hij eerst nooit.
Denk ik daarbij ook, met mij zou hij nooit ergens willen bijpraten en vragen hoe het mij gaat. Wilde het van mij afschrijven
Hij heeft laatst eigenlijk gesms't dat wij nooit een relatie hadden. Dus eigenlijk was onze relatie fake. Zelfs die relatie ontkent hij dus. Ik noem hem dus geen ex meer, maar gewoon P.
Ik moet dit gewoon van mijn afschrijven. Ik snap echt niet hoe ontzettend laag en waardeloos ik word behandeld.
Achtergrondinfo: Eind 2021 was ik de liefde van zijn leven, soulmates, alles etc, hij hield van mij, we kregen een ''relatie'' en na de seks werd hij opeens zo onuitstaanbaar. Hij vond mij toch totaal niet bij hem passen. Ik vond dat zo erg, precies na de seks????
Daarna kregen we gedoe over mannelijke kennissen in mijn telefoon en daarna wilde hij mij alleen voor seks zien met steeds beloftes dat het meer werd totdat ik dat allemaal afkapte in september 2022. Dus dat hij alleen seks met mij had, gaf hij de schuld aan mij omdat ik sletterig zou zijn en mannelijke kennissen had (vriendschappelijk overigens en ken ze al jaren). Plus hij vond me sletterig omdat ik te snel met hem intiem werd, terwijl hij toen echt niet kon wachten! Zo hypocriet.
Desbetreffende P is mijn collega en heb ik sinds eind september 2022 prive niet meer gezien, dus dat heb ik heel goed volgehouden. Toch heeft hij afgelopen maanden herhaaldelijk gevraagd om mij te zien en alleen binnen. Dus niet buiten in een cafe, nooit vragen hoe het met me gaat, nooit zijn huis gezien, niks. Nee alleen voor binnen in mijn huis.
Laatst berichtte hij weer dat ik hem en mij geen kans gaf en dat hij mij de moeder van zijn kind zag. En als ik zwanger zou raken dat hij er dan wel altijd zou zijn. Ik reageerde met dat hij me nooit als relatiemateriaal heeft gezien en me slecht heeft behandeld en ik niet geloof dat hij bij me zou zijn als ik een kind zou hebben. En dat wij niet eens een relatie hebben! Wat wil hij hiermee bereiken, waarom is hij zo met me bezig. Als ik er al over nadenk, word ik weer zo kwaad.
Toch irriteert het me als ik dan in zijn werkagenda zie dat hij dan bijpraatmomenten inplant met vrouwelijke collega's die niet eens op onze afdeling meer werken. Dit deed hij eerst nooit.
Denk ik daarbij ook, met mij zou hij nooit ergens willen bijpraten en vragen hoe het mij gaat. Wilde het van mij afschrijven
anoniem_64a272229ddc4 wijzigde dit bericht op 19-04-2023 21:43
18.11% gewijzigd
dinsdag 18 april 2023 om 20:18
dinsdag 18 april 2023 om 20:22
Je voelt je gekwetst, en je wil eigenlijk dat HIJ dit stopt zodat je je weer beter voelt. Dit gaat nooit gebeuren. Hij houdt niet genoeg van jou om zich hiermee bezig te willen houden. Als jij je beter wil voelen, moet jij dat zelf doen. Door je strikt professioneel op te stellen en door je een teflonlaag aan te meten waarlangs je alles af laat glijden. Door klachten over hem in te dienen als hij zich, na een waarschuwing, weer aan je opdringt. Zie het als vervelend werk wat je moet verrichten om jezelf weer vrij te kunnen voelen.
Zijn mening over jou is niet wie jij bent. Waarom zou jij je dan toegankelijk moeten voelen voor zijn oppervlakkige manier van jou beoordelen? Stop hiermee. Je doet het jezelf aan. Hij eet er geen hap minder om.
Zijn mening over jou is niet wie jij bent. Waarom zou jij je dan toegankelijk moeten voelen voor zijn oppervlakkige manier van jou beoordelen? Stop hiermee. Je doet het jezelf aan. Hij eet er geen hap minder om.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 18-04-2023 20:27
23.25% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
woensdag 19 april 2023 om 06:40
Deze volwassen man leeft nog steeds in zijn kinderwereld waarin hij huilerige kindjes kon pesten. Voor volwassen vrouwen zal hij een waardeloze figuur zijn (een volwassen kerel leeft in harmonie met zijn omgeving), maar op jou heeft hij vat. Hij kan de bully spelen en dan heeft dat geen gevolgen voor zijn positie. Het enige wat hem laat stoppen is als dat voor hem vervelende gevolgen heeft (ontslag bijvoorbeeld). Of als jij plotseling ontwaakt en vervelende minderwaardige figuren niet meer over jouw kant laat gaan. Dan gaat hij iemand anders zoeken om te zieken.emmiewr schreef: ↑18-04-2023 18:20Hij zegt ook elke keer dat ik ooit alles zal kwijtraken en tussen 4 muren zal eindigen (gesloten instelling). Dus gek zal worden. En dat ik overal word uitgekotst. Het maakt mij erg onzeker terwijl ik mij niet zo gek voel dat ik door zal draaien.
Is dat dan ook een machtsspelletje en alles het meent, waarom wil hij me per se dan zwanger maken. Ik begrijp er niets van. Als je een vrouw gek en waardeloos vindt, zou je haar toch niet als moeder voor je kind zien?
Bij het zwanger maken van andere vrouwen denkt hij niet aan de vrouw en niet aan het kind. Ervoor betalen gaat hij ook niet doen. Maar voor dit soort mannen is zwangerschap hét bewijs bij uitstek dat hij een vrouw zover heeft gekregen om met hem naar bed te gaan wat hij dan aan zijn vrienden kan laten zien. Hij voelt zich daardoor een echte man. Hij denkt dat alles wat een man tot een man maakt het feit is dat hij kinderen kan maken. Nou, elke boerenkinkel kan dat kunstje; zo moeilijk is dat niet. Maar dit is zijn denkniveau.
Dus, pak een stuk oud papier, verkreukel die tot een prop, zeg tegen jezelf dat dit Jamal was, en mik die in de vuilnisbak.
woensdag 19 april 2023 om 09:17
Lieve Emmy,
Waarom vind je het nodig om ALLES wat hij je verteld ook aan ons te vertellen? Wat schiet je ermee op? Wat haal je eruit?
Zie het zo:
Hij is een strontkar. En hij sproeit allemaal mest op jou nu.
En in plaats van dat jij de stopknop indrukt om te zorgen dat je niet nog meer stront over je heen krijgt
ga je iedereen aan de arm trekken en vertellen wat er gebeurt en iedereen bij je onder de straal zetten om te laten ervaren wat jij ervaart.
Dat wil jij niet
Dat willen anderen niet.
Je moet nu op de stopknop drukken!
Niet alle stront opnemen als bewijs voor wat hij je aandoet en dan hardop lachen dat alles opgenomen is. Want je staat nog steeds tot je nek in de drek hoor.
Waarom vind je het nodig om ALLES wat hij je verteld ook aan ons te vertellen? Wat schiet je ermee op? Wat haal je eruit?
Zie het zo:
Hij is een strontkar. En hij sproeit allemaal mest op jou nu.
En in plaats van dat jij de stopknop indrukt om te zorgen dat je niet nog meer stront over je heen krijgt
ga je iedereen aan de arm trekken en vertellen wat er gebeurt en iedereen bij je onder de straal zetten om te laten ervaren wat jij ervaart.
Dat wil jij niet
Dat willen anderen niet.
Je moet nu op de stopknop drukken!
Niet alle stront opnemen als bewijs voor wat hij je aandoet en dan hardop lachen dat alles opgenomen is. Want je staat nog steeds tot je nek in de drek hoor.
woensdag 19 april 2023 om 09:56
Jij wil hem uit je leven.emmiewr schreef: ↑19-04-2023 09:40Maar dit is het nou juist. Ik vind het zo erg dat hij mij zo slecht behandelt, dat iemand me zo laag ziet. Ik wil als waardevol gezien worden. Terwijl hij juist weet dat ik heel veel heb meegemaakt, dan ben je toch juist niet gemeen. Als je weet dat iemand om hulp heb gevraagd etc. Hij is zelf ook psycholoog. Ik probeer het gewoon te begrijpen. Ik wil gewoon dat hij spijt krijgt en me op zijn minst niet zo laag behandeld. Ik heb al gezegd ik mijn nummer zou veranderen, misschien stopt hij dan met berichten en kan ik alles vergeten. Maar soms wil ik naar zijn werkplek lopen en zijn laptop kapotgooien en alles daar kappotgooien in die ruimte dat iedereen het hoort en dat ik daarna ontslag neem en wegloop. Misschien kan ik dan van het slechte gevoel af, dat ik misbruikt ben en daarna als stront ben behandeld. Misschien verlost het van mijn zwakheid.
Maar hij gaat niet zélf uit je leven.
Daarvoor vind hij het nog veel te leuk om je te blijven sarren en je op de kast te krijgen.
Pestkoppen vinden dat nu eenmaal leuk. Daar krijgen ze een kick van.
Daarom is het aan jou een om muur te bouwen zonder deur tussen jou en hem.
Niet meer reageren, wissen, blokkeren en verwijderen. Niet naar zijn werkplek lopen, niet in zijn agenda kijken.
Hem behandelen als lucht.
Dat is de enige manier.
Je gaat toch ook niet vrijwillig elke keer naar een krokodil om je te laten bijten? En als hij gebeten heeft, dan teruggaan om te zeggen dat dit niet mag, waarna je weer opnieuw word gebeten? En dan nog eens 56x? Ergens moet je een andere beslissing nemen en niet meer teruggaan.
woensdag 19 april 2023 om 10:20
Daarmee minimaliseert hij gezichtsverlies t.o.v. alle anderen. Als jij gedumpt wordt dan zeg je tegen anderen dat de relatie tóch al niks was.Nu achteraf ontkent hij dat wij een relatie hadden.
Iedereen heeft zich weleens laten gebruiken en niet alleen seksueel. Later overkomt je dat minder.Mijn probleem is eigenlijk dat ik me erg slecht voel dat ik met hem intiem ben geweest en dat meerdere keren. Ik voel me gebruikt.
En nog steeds doet hij niet aardig, zelfs nadat ik hem maanden niet heb gezien probeert hij me nog steeds de grond in te drukken.
Dergelijke figuren hebben weinig in hun leven bereikt om trots op te zijn dus komt het des te harder aan dat hij gedumpt is. Dat maakt hem razend.
Hij is de moeite van jouw emoties niet waard. Dat kost je veel kostbare tijd van je eigen leven. Waarom hang je zo aan negativiteit? Onder het motto: als er pijn is, is er een band? Liever pijn dan leegte? Zoek dat uit met je psych.Ik merk dat er bij mij een wraakgevoel aan het ontstaan is. Dat ik hem, na alles wat hij mij heeft gedaan, kapot wil maken.
Hij ging niet met je om om jou te respecteren maar om je omlaag te duwen omdat hij daar veel genoegen aan beleeft. Dat heeft niets met jou te maken, dat zou hij met iedereen gedaan hebben die zich daarvoor leende. En jij kwam telkens terug voor nóg een knal en een schop. Dus dat ging eindeloos zo door.Ik wilde alleen gerespecteerd worden.
Dit is mijn laatste reactie hoor. Je moet geen eisen stellen aan iemand die niet in staat is daaraan te voldoen. Veel succes met je therapie.
woensdag 19 april 2023 om 11:40
Ik snap wel dat je met de gedachte speelt om aangifte tegen hem te doen. Het is een machtspositie die hij misschien ook wel heeft ervaren na de seks. Ik moest wel even mn kots binnenboord houden toen je zei dat hij psycholoog was. Waarom heb je nog contact met zo'n persoon? Ik denk dat je de rest van je leven kunt dubben over de vraag waarom, maar ik denk niet dat je zoiets ooit kunt begrijpen.
woensdag 19 april 2023 om 11:54
Dit klinkt ook een beetje eng ja. Alsof je nog steeds eigenlijk liefde van hem wil, en nu je die niet krijgt (ook al heb je je compleet opgeofferd) moet hij kapot. De enige manier om van je slechte gevoel af te komen is negeren (desnoods zeggen dat je de baas inlicht als hij je niet met rust laat) en verder met je leven. Met therapie.emmiewr schreef: ↑19-04-2023 09:14Enige manier om van mijn slechte gevoel af te komen om hem ook pijn te doen. ... Maar ik heb alle troeven in mijn hand, ik heb zijn stem opgenomen toen hij me uitschold, ik heb alle whatsappberichten bewaard, ik was met mijn blauwe oog naar de arts gegaan (maar toen niet gezegd wie het was). Als ik aangifte ga doen, heeft hij een probleem. En ik merk dat waar ik hem eerst wilde beschermen ik nu soort van geniet van het idee om hem te gronde te richten. Dat vind ik dus eng van mezelf, zulke gevoelens heb ik nooit gehad. Dat ik iemand heel graag zou willen zien lijden zoals dat bij mij is geflikt.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
woensdag 19 april 2023 om 12:02
Weet jij waarom je ontvankelijk bent voor dit type mens? Het is het wellicht waard om samen met een therapeut naar het verleden te kijken wanneer, door wie en in welke situatie (s) jij bent geconditioneerd om dit soort gedrag te tolereren. Het is ongezond hoezeer jij je nu nog bezig houdt met zo'n klootzak. Hij is eigenlijk nog erger dan een ordinaire klootzak, hij is rot van binnen. Wat moet jij daar nu nog mee?
pontipiene wijzigde dit bericht op 19-04-2023 12:03
0.12% gewijzigd
woensdag 19 april 2023 om 12:03
Zo is het.
woensdag 19 april 2023 om 12:43
Werkt hij inde praktijk als erkende psycholoog, heeft hij een blauwe maandag ingeschreven gestaan bij een universiteit of heeft hij een LOI cursus gedaan? Als hij echt een werkende gediplomeerde psycholoog is dan is er vast wel een beroepsorganisatie waar TO een klacht over hem kan indienen.Sauntara schreef: ↑19-04-2023 11:40Ik snap wel dat je met de gedachte speelt om aangifte tegen hem te doen. Het is een machtspositie die hij misschien ook wel heeft ervaren na de seks. Ik moest wel even mn kots binnenboord houden toen je zei dat hij psycholoog was. Waarom heb je nog contact met zo'n persoon? Ik denk dat je de rest van je leven kunt dubben over de vraag waarom, maar ik denk niet dat je zoiets ooit kunt begrijpen.
woensdag 19 april 2023 om 12:51
Wacht, wát? Hij? Deze drol op pootjes? Die is psycholoog?emmiewr schreef: ↑19-04-2023 09:40Maar dit is het nou juist. Ik vind het zo erg dat hij mij zo slecht behandelt, dat iemand me zo laag ziet. Ik wil als waardevol gezien worden. Terwijl hij juist weet dat ik heel veel heb meegemaakt, dan ben je toch juist niet gemeen. Als je weet dat iemand om hulp heb gevraagd etc. Hij is zelf ook psycholoog. Ik probeer het gewoon te begrijpen. Ik wil gewoon dat hij spijt krijgt en me op zijn minst niet zo laag behandeld. Ik heb al gezegd ik mijn nummer zou veranderen, misschien stopt hij dan met berichten en kan ik alles vergeten. Maar soms wil ik naar zijn werkplek lopen en zijn laptop kapotgooien en alles daar kappotgooien in die ruimte dat iedereen het hoort en dat ik daarna ontslag neem en wegloop. Misschien kan ik dan van het slechte gevoel af, dat ik misbruikt ben en daarna als stront ben behandeld. Misschien verlost het van mijn zwakheid.
There is always something happening, and it's usually right now
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in