Lief kind

29-06-2009 11:14 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit keer niet een eigen topic, maar (als jullie daar ook zin in hebben) een verzameling van lieve dingetjes die je kind doet voor jou.

Of voor oma, opa, tante, vader, juffrouw, buurvrouw, whatever.

Aanleiding voor dit topic is iets wat ik zelf allang weer vergeten was, maar iemand anders had genoteerd.

Ik was behoorlijk overstuur, ergens tussen heel boos en heel verdrietig in.

Mijn Muis, 6, kwam me ons konijntje brengen 'want daar wordt je blij van, van konijntje knuffelen'.

Tja, en hoewel ik veel te overstuur was om ervan te genieten, was dat natuurlijk wel heel lief.

Wie ook?
Wat een leuk topic. Die stouterd (vier jaar) van mij is vooral heel lief voor z'n moeder:

* "Goedemorgen schoonheid!"

* "Mama, ik ga wel even boterhammen maken voor mee naar je werk!" De kaas wordt klaargezet, de roomkaas, de zongedroogde tomaatjes. "Ik maak kaas met mayonaise voor je, want dat eet jij graag. En roomkaas met zongedroogde tomaatjes, want dat vind je ook lekker!"

* We gingen personen raden. Zoon was aan de beurt om iemand te omschrijven: "Ze heeft twee staartjes en is héééél mooi!" Dat was ik dus.

* We gingen onverwacht iets doen 's avonds. Ik zeg: "O, dan kan ik helaas niet koken, moeten we maar even een boterhammetje eten en wat rauwe groente." Antwoord: "Nou, vind ik wel even lekker voor jou hoor, want je bent zwanger."
Midi: Mama, ik ben blij dat jij mij zo jong hebt gekregen (ik was toen 17), want andere kindjes hebben hun mama's maar heel kort en ik heb jou heeeeel lang.

Mini: khaufajau
mijn neefje van bijna 3 op mijn bruiloft toen hij smorgens binnen kwam en mij in mijn trouwjurk zag staan:

Ohhh tante biol... kom jij dansen???

om daarna naar buiten te rennen en tegen zijn moeder te roepen... mama!!! Tante biol isse mooi!!!!!!!!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:minny schreef op 29 juni 2009 @ 20:23:

Midi: Mama, ik ben blij dat jij mij zo jong hebt gekregen (ik was toen 17), want andere kindjes hebben hun mama's maar heel kort en ik heb jou heeeeel lang.

Mini: khaufajau Dat vind ik nou een prachtige uitspraak!
mijn zoon(18+) die altijd als hij thuis komt na een avondje uit met vrienden,aan mijn deur klopt en roept dat hij nog heel is,dus dat ik lekker kan gaan slapen...(en drinkt niet eens,maar hij weet dat ik niet lekker slaap als alle kippen nog niet in't hok zijn..)
Mijn stoere zoon van 7!

"He mam, ik weet dat je met papa getrouwd bent, anders was ik met je getrouwd!"

Mijn dochter van 4 vindt het heerlijk als ik haar over haar rug kriebel, vooral 's avonds voor het naar bed gaan, toen ik haar pas geleden weer wilde kriebelen zei ze: " Nee mama, jij kriebelt mij altijd, nu ben jij eens aan de beurt."

Dat vond ik zo lief!
Mijn neefje (6 1/2) heeft me laatst geholpen mijn medicijnendoos te vullen. Onder strenge controle van mij dat moge duidelijk zijn.

Aangezien ik redelijk wat medicatie slik (depressie enzo) vroeg hij mij waarvoor ik het slikte. Nou tante ikbenik is soms wat moe en wilt dan heel veel huilen. Door deze pillen hoef ik minder te huilen en ben ik minder moe. Hij begreep dit niet helemaal en liet de zaak maar rusten.

De volgende dag zag hij dat ik 1 ochtendpil niet goed ingenomen had en dat die op mijn bed lag. Stop tante ikbenik, stop. (ik wilde opstaan) Wat is er? Je bent een vitaminepil vergeten in te nemen.

Zo lief....

En op mijn bruiloft heeft hij minimaal 12 keer in de rij gestaan om ons te feliciteren en een kus te geven.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:adsum schreef op 29 juni 2009 @ 20:30:

mijn zoon(18+) die altijd als hij thuis komt na een avondje uit met vrienden,aan mijn deur klopt en roept dat hij nog heel is,dus dat ik lekker kan gaan slapen...(en drinkt niet eens,maar hij weet dat ik niet lekker slaap als alle kippen nog niet in't hok zijn..)Geweldig!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Manlief, oma, dochter en ik gingen laatst een ijsje eten: ik betaalde en de rest zat al te smikkelen op een bankje. Dochter (20mnd) ziet me aankomen, schuift wat op het bankje en klopt op de lege plek naast haar dat ik daar moest zitten... Zo lief, zeker met haar gelukkige blik en hele mond en gezicht vol ijs...
Toen ik Mini wegbracht zat ik met haar achterin. Ik begon een beetje te huilen naarmate we de opvang naderden, en ineens pakte ze mijn hand vast en bleef m vasthouden voor de rest van de rit. Zo lief
.
oudste zoon had onlangs een voorstelling op school ( zit op t voortgezet onderwijs)

Ik vroeg hem of hij wel wilde dat ik kwam ( het kan zo maar ineens not done zijn om als moeder op te komen dagen he.,...)

Ja was geen probleem. Zoonlief bleef een beetje stoer hangen bij zn vrienden en vriendinnen, en kwam iedere keer met een ander groepje langslopen.

Ik vroeg hem later waarom hij steeds langs liep. Nou niemand geloofde dat je mijn moeder was en ze vinden je een lekker ding, maar ik vind je geen lekker ding hoor, ik vind je gewoon lief.
Zoon (3) komt mij regelmatig een bloemetje brengen. Of een veer, omdat hij denkt dat ik daar zo van hou haha.

Vindt mij heel mooi in een jurk: mama wat heb je een mooie prinsessejurk aan! Als ik 's ochtend wegfiets zegt hij: pas je op dat je niet tegen een auto aan rijdt? En ik krijg ook veel complimenten over mijn kookkunsten.

't Is echt een zoeterd
Nichtje had rapport van de kleuterschool gehad. Ik gaf haar 50 cent voor in haar spaarpot, kijkt ze me heel verbaasd aan. Waarom dan tante? Ik uitgelegd dat ik trots op haar ben en dat ze met zo'n mooi rapport wel een centje voor in haar spaarpot had verdiend. "Ja maar dat hoef ik niet hoor" Ik nogmaals dat ze het echt verdiend had. Ik heb moeten praten als brugman voordat ze het aannam.

Verder ga ik wel eens lekker met haar de stad in en als ik dan een kleinigheid voor haar wil kopen zegt ze nee hoor ik hoef geen kado.

Lijkt een heel bescheiden meisje dus. Behalve met sinterklaas. We hadden met zn alle (12 man) geld gelapt om de baby born en de babyborn auto+ trailer te kopen. Als eerste pakte ze de auto uit om meteen er achter te zeggen: ja opa, maar daar hoort ook de trailer en de babyborn pop bij hoor, anders klopt het niet. Mn zus schaamde zich kapot, wij konden alleen maar lachen om zoveel eerlijkheid.

Ik smelt van zoon als hij in de appie alle cassieres gedag zegt. Als hij wakker wordt en me verwelkomt met de woorden: "mamma ik stink". Als hij heerlijk zit te zingen, terwijl hij aan het spelen is. En als hij niet wil slapen en dan op zn slijmerigste probeert om mama naar zich toe te krijgen.: Mama luv you, mama ikke auuuu, mama, kijk eens? Vooral mama kijk eens heeft me geleerd om echt te gaan kijken, aangezien hij de laatste keer dat hij dat zei een stukje behang had losgepeuterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven