* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Sproet, overweeg jij nooit om zo`n draagdoek aan te schaffen? Dat lijkt mij dus ideaal en twijfel of ik hem nog voor de bevalling zal kopen of af zal wachten wat voor kindje ik krijg... Het lijkt me namelijk voor jou in de stad helemaal ideaal en die ukkies kunnen er volgens mij meteen in.
Ik heb zo'n draagdoek via MP gekocht (15 ipv 55!) van Bab*lonia. Vind het eerlijk gezegd een onding. Je moet echt met z'n tweeën je kind erin knopen, in je eentje raak je verstrikt. Ik wacht nog een paar weken en dan koop ik een Baby Bj*rn (wordt geadviseerd tot 6 weken te wachten), die lijkt me veel handiger. Probleem is alleen dat het voor mij nog steeds erg zwaar is om Sproetekind lang zo te dragen, al is het ideaal om hem rustig te krijgen. Je mag de mijne volgende week wel even uitproberen hoor (met krijsend kind, om het helemaal echt te maken ).
Oh cool Zou dat nog passen met die dikke buik. Ik lees nu steeds nl. dat je niet te lang moet wachten om zo`n ding te kopen als je zwanger bent, want met dikke buik kan je niet zo goed oefenen. Dus ik wacht gewoon even af tot de kleine gearriveerd is.

Vriendin van mij heeft ook zo`n ding, geen idee wat voor merk en die is mega tevreden. Toen zij het knoopte zag het er erg logisch uit, maar had ik ook het idee dat je daar wel wat vaak voor zal moeten oefenen wil het lukken Ik ben nl. niet echt heel erg handig met dat soort dingen. Heb een soort net aan mijn veterdiploma

Zo`n babybjorn lijkt mij zwaar dragen, ik krijg van schouder en rugtassen nl. altijd snel last van mijn nek. Maar verder is het wel makkelijker omdoen dan zo`n draagdoek denk ik!
Daar zeg je wat over passen met een zwangere buik. Nou ja, we proberen het gewoon. De knopen op zich zijn niet lastig, maar het is een enorm gedoe met die ellenlange stukken stof. Ik wil trouwens zo'n BB met een extra versteviging in je rug, dan schijnt 'ie minder aan je schouders te hangen.
Kijk, als jij dat dan eens even uittest voor mij, dan kan ik daarna alle ervaringen meenemen in een verrgelijkend warenonderzoek.

Ik ga me eens even in de tuin begeven, de zon is opeens doorgekomen hier.
Volgens mij is de baby gedraaid ofzo, heb terwijl ik dit typ hele golfbewegingen op (schat ik) maag-hoogte

Tot nu toe was het eigenlijk altijd onderaan, in darm-richting, maar dit is helemaaaal grappig om te zien; mijn hele t-shirt beweegt!

Draagzak vind ik er ook altijd superleuk uitzien, maar de moeders die ik ken hebben dezelfde issues als sproet; het ziet er makkelijk uit, maar schijn bedriegt
Zo, ben net terug van schoonzusje. Had even een stoel opgehaald voor in de kinderkamer en nog wat lakentjes, kruik en kruikenzakken enzo. Daarna even boodschappen gedaan en nog een kennis tegengekomen in de supermarkt. En dan stel je vriendelijk de vraag 'alles goed?' en dan krijg je een 'nee' als antwoord.... dus vervolgens stond ik daar een 45 minuten de psycholoog uit te hangen in de gloeiende zon, vóór de ingang van de supermarkt. Vind dat zelf altijd wat ongemakkelijk, maar mensen kwakken best makkelijk hun verhaal bij me neer als ze weten wat mijn beroep is.

Nouja. Ik heb nu een groot glas sinas en het is bewolkt aan het worden hier en er staat zelfs een beetje een windje! Heeeeerlijk!

Alhoewel ik me net in de plastic auto, met raampje open (weet niet hoe de airco werkt in die auto, maar de stoel kon daar gemakkelijk achterin ivm wegklapbare achterbank), ook heerlijk voelde! Het was dan wel snikheet, de zon gloeide op mijn armen, ik scheurde in dat bakkie rond met de wind door mijn haar (open raampjes he) en een zeer beweeglijk kind in mijn buik! Even een genotsmomentje voor mij!
Twee heel lieve genotmomentjes achter elkaar. Wat leuk!

Het is hier (weer) helemaal geen auto geworden. We hebben nogal andere ideeën over auto's en dus kon lief helemaal niet meer kiezen. Misschien kan ie maar beter zonder mij gaan de volgende keer. Maar wel een heeeeeeel lekker ijsje gegeten.

Morgen komt er een heel lief vriendinnetje langs die ik al heel lang niet heb gezien. Joepie!
Leuk leuk Chiek! Rond jouw termijn is dat overdwars ronddraaien héél bizar! Dan gaat je buik op en neer en zie je links en rechts 'iets' voorbij komen. Ik vond dat ook een heel gek gevoel van binnen. Wel heel grappig, nu nog... over een paar weken, zo vlak voordat ze bijná geen ruimte meer hebben om nog overdwars te draaien, voelt het heeeeeeel bizar! Dan dacht ik: "oei oei oei ahhh baby!!! Dat gaat bijnaaaaa niet, hihihi!" Zoiets dan...

Ik heb ook een soort draagzak aan de voorkant van mijn buik. Gekregen ook, dus ik ga hem gewoon eens proberen en bekijken of het praktisch is met kind.

Jee Duft, lekker handig die airco, not. Je hebt tegenwoordig van die héle gave vloerventilatoren, is dat niet iets?

Zoals deze:

Dit is de link: 'vandaag besteld, morgen in huis'.
Kwam via google toevallig op die website.. maar heb gelijk maar even een prima oorthermometer voor mijzelf gekocht. Nu nog een rectale thermometer voor ons kind. Ik geloof dat ik dán alles klaar heb vor het kind komt... oh nee, nog bedklossen regelen deze week én een voedingsbeha. Dan is het klaar.

Ik denk écht dat South bevallen is... we hebben nu al ruim een halve week niks van haar gehoord. En een weekendje weg, zo vlak voor haar uitgerekende datum, zou ze toch ook niet doen?
Chiek en Luus, wat leuk om te lezen hoe jullie genieten van al dat geschop en gedraai. Het blijft een maf idee hè, dat daar echt een kindje zit, ik bleef het althans tot week 30 ofzo een heel abstract idee vinden. Het gekke is dat ik, als ik nu naar Sproetekind kijk, ook helemaal niet meer denk aan dat hij het was die in mijn buik zat, dat lijkt nu alweer zo'n andere tijd, zo'n andere wereld. Ik bedacht wel laatst dat ik altijd het gevoel eb gehad dat het een heel druk kindje was in mijn buik en dat 'ie dus nu ook echt heel beweeglijk is altijd met z'n voetjes (even los gezien van de krampjes dus)
Het wordt iid wel heel spannend nu met South. Hopelijk gaat het allemaal goed.

Luus, wij hebben een hele handige thermometer (van Braun dacht ik), is wel iets duurder dan een gewone digitale, maar hij meet in 10 sec! (en dat is erg fijn met spartelende beentjes in de buurt)
Een rectale van Braun dus? 10sec is wel relaxed ja! Heb je een linkje? Ik ga zo ook iig zelf even zoeken, maar lief komt zo thuis en dan kan ik maar beter niet hier zitten. :(
Ubercool ding Luus. Misschien ook wel een goed idee voor onze slaapkamer. En niet duur ook. Thanks voor de tip!
Eventjes snel tussendoor:

Ik heb een email van South gekregen, maar ze is nog niet bevallen Haar laptop is out of order, dus ze mailde een vanuit een ander adres. Ze vroeg of ik jullie allemaal de groetjes wilde doen. Oeh, ik dacht echt dat ze aan het bevallen was.... Toen ik een berichtje van haar in mijn mailbox zag staan, werd ik heeeeel even hieper, haha.
Hahahahaha zitten we allemaal te hyperen hier voor niets. Thanks voor de update Duft.
Ik heb trouwens een voorhoofdthermometer, rete handig. Maar zou het ook voor een babietje werken? Daar heb ik me eigenlijk helemaal niet in verdiept...

Ik heb zin in slagroomvla, alleen ik heb het niet in huis...
Is vanillevla ook goed Duft? Dat heb ik hier nog staan. Of als je opschiet dan is er nog wat snoep over uit mijn mega j*min snoepvoorraad. Zit hier een partij te schransen.
Hola!

Oehhh nog niet aan het bevallen! Haha, het is net als met Caat toen. Als er even geen geluid is rondom de uitgerekende datum, dan gaan we natuurlijk dingen vermoeden.

Gaaf ding he, Pien? Ik ga hem ook bestellen denk ik, voor onze slaapkamer. Lag daar vannacht ook weg te zweten zeg...

Ohja, die voorhoofdsthermometers zag ik ook, lijken me ook érg handig voor mijzelf. Ik geloof alleen dat de kraamzorg écht staat op rectale thermometers voor de babies. Dus ik vermoed dat die thermometers ook niet zo secuur werken bij een baby als de rectale.

Net film gekeken "confessions of a shopaholic". Grappige film, echt een vrouwenfilm. En even met mijn voetjes in een emmer ijskoudwater gezeten. Mijn pootjes zijn serieus ongelooflijk dik zeg... Doet gewoon bijna pijn. Morgen iig weer naar de VK. Even vragen of het normaal is. Ik denk dat ik vanaf morgen wel elke week op controle zal moeten. Hoe was dat bij anderen? Vanaf hoeveel weken ga je elke week?

Ik ga even een smoothie maken: aardbeien, yoghurt en melk en ook nog wat extra suiker hehe. ff blenden: tadaaaa!
Das ook goed tegen zuur Duft, ik zou zeggen... stuur manlief er nog even op uit

Ik moest hier zowel voor mijzelf als voor de baby een rectale thermometer. En dus twee. Die 10 sec. zijn wel een goede, ik heb nu gewoon huismerk prenatal dus dat zal wel iets langer duren vrees ik

Ik dacht ook echt dat South bevallen was! Maar nog niet dus... Misschien ook niet erg, zo`n kleintje als van South kan misschien beter nog even blijven zitten.

Hier brak trouwens pas de zon door aan het einde van de middag, het raar weer in ons kikkerlandje. Wij gaan zaterdag bbq `en, kunnen we beter verplaatsen naar vrijdag weertechnisch denk ik... Maar ja, we zijn met 8 man. Voordat die dan allemaal ook op vrijdag kunnen. Gaat niet lukken denk.

Duft, nam jij mini makkelijk overal mee naartoe? En Elev zelfde voor Elevmeisje? Ik merk hier wel echt grote verschillen tussen de makkelijkheid van vrienden.

Oja Pien, had vanmiddag heel bericht getikt over mijn werk/dagen/kdv en toen knalde mijn verbinding eruit. Heb het nog niet ultiem goed gemaakt helaas

Maar ik heb na twee weken een gesprek aan gevraagd met mijn directeur omdat ik aanliep tegen het opgeven van dagen bij het kdv. Hij kon daar toen geen peil op trekken dus mocht ik `kiezen` en zou hij daar rekening mee houden. Vervolgens kreeg ik een nieuwe functie en waren andere dagen handiger, en heb ik het gewisseld bij het kdv (opvang vervroegd naar november ipv januari en di, do ipv do, vr). Gevolg is dat kdv 1 geen plek heeft in november en kdv 2 wel. Dus dat beperkt onze keuze wel, maar ja dat is niet anders. In ieder geval plek!

Is het eigenlijk gebruikelijk in jouw werk om 4 dagen te gaan werken of wordt het een lastig verhaal ivm projecten etc.?
Luus over die enkels, is inzwachtelen een idee? Als je dat `s nachts doet start je de dag met slanke enkels. Vriendinnetje van mij had het heel erg in Brazilie, en toen zwachtelde ik haar elke avond in en daar knapte het erg van op.
Oh gezellig Mard zo'n grote bbq. Interessant gegeven toch hoe mensen anders omgaan met kleintjes en het meenemen van ze. Ik hoop dat ik daar lekker makkelijk in blijf.

Wat mijn werk betreft, dat is een goede vraag. Geen idee wat ze er van zullen vinden. Ik snap wel dat het lastig zou kunnen zijn dus ben ook heel benieuwd wat ze zullen zeggen.

Hoeveel dagen blijf jij werken Mard?
Man, ik ben kortademig zeg... ik doe helemaal niks en loop te hijgen en snel te ademen. Mijn lijf is toch écht écht klaar met dat zwanger zijn... prrrrrr.

Inzwachtelen... zal het morgen eens aan de VK vragen. Als zij het prima vind, dan is het het proberen zeker waard.
Weet je wat opvallend is, het verschil tussen mijn twee buurjongetjes. De een (links) is net iets ouder dan twee jaar en de ander (rechts) is net iets jonger dan twee jaar.

Het jongetje rechts is echt een huilkind. Ik hoor het kind nooit lachen, de ouders praten ook altijd heel zachtjes tegen het kind, bijna fluisterend en zeggen eerst 2000 keer (heel zachtjes) dat iets niet mag voordat er volgens mij actie wordt ondernomen (heb ze dat trouwens nog nooit zien of horen doen). Terwijl jongetje rechts een heel vrolijk jochie is, altijd lachen (heb hem 1 keer horen huilen). Die ouders zijn erg duidelijk tegen het jochie, zeer consequent (moeder is ook kdv leidster ook).

Sinds we hier wonen (ben ik zwanger) en let ik daar dus op. Maar het is opvallend om de verschillen te zien tussen de twee opvoedingstechnieken en het gedrag van hun kinderen.
Ik heb net een tijdje zitten chatten met mijn neef uit Zuid Italie, het blijft toch een wondere wereld, hoor, dat hele Internet.

Uhm. Oh ja, Mard, ik woon in een durrep. Als ik man er op uit moet sturen is hij voor middernacht niet thuis denk ik maar oeh wat heb ik zin in vla...

Ik was trouwens redelijk makkelijk met mini qua overal mee naartoe nemen, maar.... wel binnen de grenzen van wat voor mij goed voelde. Ik vind en vond het heel belangrijk dat ze goed slaapt, dus ik wilde toen ze wat ouder was en niet meer in de kinderwagen sliep wel de rust en de regelmaat van het in haar eigen bedje slapen. Dus dat betekende dat we vaak of in de ochtend of later in de middag met haar op pad gingen. Maar buiten het slapen heb ik me nooit druk gemaakt of uitjes wel of niet te druk voor haar waren, volgens mij genoot ze er net zo veel van als wij.

Ik heb ook vet dikke enkels weer. Heb net in een bad gezeten van 30 graden en ik kan je vertellen, dat is hartstikke koud. Mini ging met me mee en we kregen er de slappe lach van, want meer dan "oehhhhhh" en "aaaaaaaaah" en "ieeeeeekssss" konden we niet uitbrengen, volgens lief waren we aan het einde van de tuin nog goed te horen, haha. Maar het was wel lekker.

Luus, heb je ook dat als je savonds in bed gaat liggen dat het een soort van volksverhuizing lijkt. Man, ik lijk wel ee afgeschoten walrus. Eerst op mijn zij, even bijhijgen, dan op mijn rug met veel "Auuuwwwsss" omdan vervolgens minimaal 5 minuten nodig te hebben om weer op adem te komen. Kolere.

Mijn man heeft trouwens nesteldrang (iemand moet het toch krijgen hier in huis ) Hij staat al een uur lang de plantjes te sproeien en volgens mij neemt hij ook de markiezen mee. Ben bijna geneigd om te roepen dat het natspuiten ervan, de markiezen alleen maar viezer maakt, maar dat vind ik zielig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven