Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
Het is een kwestie van aftellen tot de eerste opmerking over een SOA-test.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maar hij zei eerst toch dat hij je wilde steunen? Of bedoelde hij alleen steunen met de abortus?

Nah ja, daar ben je klaar mee. Ik vind het heel dapper dat je kindje toch wilt houden. Ook al ben je geen 16 meer.

Maar wat wil je van de vader? Alimentatie, betrokkenheid, dat hij met je trouwt? Of wil je hem alleen op de hoogte stellen en mag hij verder zelf weten wat hij met deze kennis doet.

Succes iig.
Ik stel voor dat we de preek over de SOA-test overslaan!

Dat weet TO vast ook allemaal wel!

Gefeliciteerd met je zwangerschap TO! Dapper en mooi dat je besloten hebt dat dit kindje welkom is!
Tja, lastig. Heb je zijn adres? Dan zou je kunnen overwegen om gewoon een keer langs te gaan, zodat je het hem face to face kunt vertellen.

Of misschien bellen met een afgeschermd nummer, wat de kans groter maakt dat hij opneemt.

Als hij je blijft negeren, zou ik het toch maar gewoon op de voicemail inspreken. Ideaal is het natuurlijk niet, maar iig beter dan per sms.
The time is now
Kan je geen brief schrijven? Een beetje ouderwets, maar dan weet je zeker dat hij het ontvangt, je hebt tenslotte genoeg moeite gedaan hem te bereiken. Als hij vervolgens nog niks van zich laat horen zal je het moeten afsluiten, hoe moeilijk het ook is.
Ik kan me voorstellen dat de onenightstand je wel wil steunen met de abortus maar keihard wegrent als je het gaat houden, want dan kan ie er op wachten dat je hem jarenlang financieel gaat uitmelken en logisch dat ie daar niet op zit te wachten. Vind dat als je 't houdt je ook de ballen moet hebben om 't alleen te doen en dus niet bij hem gaat bedelen om geld.
Als hij verder het contact afhoudt via een reguliere manier de komende weken (gewoon nog een aantal keren proberen), dan gewoon een sms sturen of eigenlijk beter: inspreken op zijn voicemail wat je besloten hebt te doen.

En aangeven dat als hij onderdeel van het leven van dit kind wil gaan uitmaken, dat hij dan contact met je moet zoeken om samen te bespreken hoe dat het beste kan.

Neemt hij verder geen contact op in de daaropvolgende paar weken, dan weet je genoeg. En trek sowieso vanaf nu je eigen plan hierin. Hij is niet op vakantie voor zover je weet?
Nee, ik ga het niet over SOA's hebben. Alleen 1 opmerking: ERG DOM!
quote:merretje schreef op 30 juni 2009 @ 01:49:

Kan je geen brief schrijven? Een beetje ouderwets, maar dan weet je zeker dat hij het ontvangt.Geintje zeker? Met het huidige niveau van de postbezorging zou ik daar maar niet zo zeker van zijn.
quote:elninjoo schreef op 30 juni 2009 @ 05:28:

Ik kan me voorstellen dat de onenightstand je wel wil steunen met de abortus maar keihard wegrent als je het gaat houden, want dan kan ie er op wachten dat je hem jarenlang financieel gaat uitmelken en logisch dat ie daar niet op zit te wachten. Vind dat als je 't houdt je ook de ballen moet hebben om 't alleen te doen en dus niet bij hem gaat bedelen om geld.

ja das nou rot voor hem dat ondanks het feit dat hij wellicht niet kiest voor het krijgen van een kind ( laat ie daar nou beter eerder over nagedacht kunnen hebben) ie toch moet betalen voor het kind.

Heeft niets met bedelen te maken maar met verantwoordelijkheid. Ook hij is verantwoordelijk in deze, en als hij 100% geen kind wilde hebben dan had ie een condoom om moeten doen of z'n piemelorus er niet in moeten hangen.

Aan TO, is je one night stand soms getrouwd?? Ik zou me zo kunnen voorstellen dat hij daarom de hele zaak negeert... zo van wat ik niet hoor of zie..is er niet.

Evengoed erg kinderachtig van de man. Hij zal er toch aan moeten wennen, of hij het nu leuk of niet leuk vind, zo liggen de feiten. Ik zou de voice mail inspreken ( of een geboortekaartje sturen, sorry erg flauw grapje)
Glittervisje allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Wat verwacht je van je onenightstand?

Dat hij een actieve rol in het leven van het kindje gaat spelen of wil je hem slechts van je besluit op de hoogte stellen?

Ik zou op zijn voicemail inspreken wat je besluit is en verder moet je dan maar afwachten of hij reageert.

Het kan ook dat hij gewoon even tijd nodig heeft en dat hij over een tijdje wel contact met je opneemt.

Het kan ook dat hij niks meer laat horen maar dan heb je het iig laten weten en kan hij je nooit het verwijt maken dat hij van niks wist.
Ik vind het knap van je dat je het kindje wil houden. Mag ik vragen hoe het mis is gegaan? Condoom vergeten, gescheurd, etc? Maar wat verwacht je van hem? Verwacht je dat hij serieus een bijdrage gaat leveren of wil je alleen dat hij weet dat er een kind rondloopt van hem. Als hij nu niet meer reageert op je sms of voicemail berichten, dan zou ik het gewoon op zn voicemail inspreken. Niet netjes, maar hij reageert niet. Succes, vooral met alle kritiek die je ongetwijfeld van je omgeving zult krijgen op deze keuze.
quote:Nammma schreef op 30 juni 2009 @ 07:16:

Nee, ik ga het niet over SOA's hebben. Alleen 1 opmerking: ERG DOM!Ach gut je meent het...

Nee hier heeft ze wat aan!!!

Hou dan gewoon je mond.
Gefeliciteerd met je zwangerschap ook al was het niet gepland...

Je wilt er in je eentje voor zorgen en dat is een opgave en jou keus.

Wel flauw dat anderen er zo moeilijk over doen hier....
Aller eerst:gefeliciteerd!

Ik lees nergens dat je geld van hem wil, maar dat je hem alleen op de hoogte wil stellen van jou beslissing om het kindje te houden. Wat er daarna gebeurt is voor jullie samen.

Je kan idd zijn voicemail inspreken, evt een brief sturen (als je echt zeker wil wetendat hij deze ontvangt, aan laten tekenen met ontvangstbevestiging, maar wellicht toch wat omslachtig) en als laatste mogelijkheid toch maar dat smsje.

Daarna is het aan hem om contact met jou te zoeken om te bespreken wat zijn rol (of niet) gaat worden in het leven van dit kindje. Maar trek tot die tijd je eigen plan en ga er gemakshalve maar vanuit dat hij geen rol speelt in het hele gebeuren.

Wat vind je oudste ervan dat er een baby aan komt?

En jij denkt echt dat ze dat zelf niet weet?

Hele waardevolle posting!

Glittervisje, gefeliciteerd met je zwangerschap!

al is het niet onder de meest ideale omstandigheden,het lijkt of je er goed over na hebt gedacht.

Tis al een paar keer eerder gevraagd maar wat wil je van de vader?

een echte vaderrol?

Wil je dat hij alleen weet dat hij papa wordt?

Wil je financiële ondersteuning?

Mag ik vragen wat je heeft doen besluiten het kindje te houden?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
EN, wie zegt dat ze geld van hem wil?! Is dat nou het enige waar jij aan denkt als je het woord kind hoort?

Glittervisje, thumbs up!
quote:fleurtje schreef op 30 juni 2009 @ 08:12:

EN, wie zegt dat ze geld van hem wil?! Is dat nou het enige waar jij aan denkt als je het woord kind hoort?

geld, verantwoordelijkheden etc. etc.

Natuurlijk had ie zich beter laten steriliseren om te voorkomen dat er ongelukjes kunnen komen en de vrouw haar hormonen laat beslissen wat ze met het ongelukje doet, maar als je er vanuit gaat dat er met anticonceptie wordt gesekst kan ik me goed voorstellen dat ie zich enorm genaaid voelt dat deze vrouw dat ongelukje houdt.
Waar maak jij op uit dat hij dat denkt elninjoo...??

Laten we eerst wachten op TO over hoe en wat,maar niet gaan speculeren..Jammer is dat..
quote:elninjoo schreef op 30 juni 2009 @ 05:28:

Ik kan me voorstellen dat de onenightstand je wel wil steunen met de abortus maar keihard wegrent als je het gaat houden, want dan kan ie er op wachten dat je hem jarenlang financieel gaat uitmelken en logisch dat ie daar niet op zit te wachten. Vind dat als je 't houdt je ook de ballen moet hebben om 't alleen te doen en dus niet bij hem gaat bedelen om geld.Waar lees jij dat ze gaat bedelen...? Ik zie het nergens terug...
quote:elninjoo schreef op 30 juni 2009 @ 08:18:

[...]

geld, verantwoordelijkheden etc. etc.

Natuurlijk had ie zich beter laten steriliseren om te voorkomen dat er ongelukjes kunnen komen en de vrouw haar hormonen laat beslissen wat ze met het ongelukje doet, maar als je er vanuit gaat dat er met anticonceptie wordt gesekst kan ik me goed voorstellen dat ie zich enorm genaaid voelt dat deze vrouw dat ongelukje houdt.

Ze heeft nog helemaal nergens geschreven dat ze geld etc.etc. van hem wil.

Komt het niet in je op dat ze hem misschien wel gewoon slechts op de hoogte wil stellen en verder niks van hem verwacht?

Ik mag toch hopen dat jouw ouders vroeger niet net zo over kinderen dachten als jij..
quote:superstar_2 schreef op 30 juni 2009 @ 08:25:

[...]

Ze heeft nog helemaal nergens geschreven dat ze geld etc.etc. van hem wil.

Komt het niet in je op dat ze hem misschien wel gewoon slechts op de hoogte wil stellen en verder niks van hem verwacht?

Ze had hem toch al ingelicht over de zwangerschap, hij zegt haar te steunen omdat ie er vanuit gaat dat ze voor de abortus gaat. Maar als ze dan berichtjes gaat achterlaten waarin ze het niet heeft over 'n datum bij de abortuskliniek, dan voelt ie wel aan z'n water wel dat 't niet goed zit.

Ongeacht of ze iets van hem wil hebben, het feit blijft dat als ze dit ongelukje houdt dat die man dus 'n door hem ongewenst kind op de wereld heeft rondlopen. Als vrouw hoef je daar nooit bang voor te zijn, want je hebt dat zelf in de hand.
Gut, Elninjoo, sinds wanneer is het een recht van mannen die een vrouw zwanger maken om te eisen dat ze het weg laat halen of om zich er anders niet mee te bemoeien? Bijzonder dat mannen er altijd vanuit gaan dat áls ze per ongeluk een kind verwekken, dat er dan wel een abortus volgt. Beetje suffe gedachtengang en als die gedachtengang zou veranderen zouden er waarschijnlijk stukken minder ongelukjes gebeuren. Mannen moeten nadenken over de gevolgen van seks met iemand, en dan niet in de zin van 'abortus kan altijd nog'. Het is niet zo dat TO zich niet aan 'de afspraak' houdt door het kind te houden, ze is zwanger, en de normale gang van zaken is dan altijd nog dat er een kind komt. Dat abortus een optie is wil niet zeggen dat dat ook de normale gang van zaken is, het is een uitzondering.

TO, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een schrik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven