April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
hoi meiden,

lang niet geschreven maar ik volg jullie verhalen wel elke dag.

Asjemenou: karlijn heeft ook spruw gehad en een schimmelinfectie bij de billetjes. Wij kregen voor beide aparte zalf. Het heeft goed geholpen.

Noerie: ik vind van half 9 tot 7.00 wel erg lang zonder voeding. Ik zou haar dan denk ik toch even wakker maken. Komt ze wel goed aan?

Pam: jee, anouk gaat hard! nu al grijpen. Daar krijg je het nog druk mee.

Louise: jee, alleen met 3 kids, pittig!

Morgen krijgt Karlijn de eerste prikjes maar dat kan ze wel hebben want ze heeft zich ook al 3x taai gehouden voor een infuusje. Karlijn hoeft iig de komende 6 maanden niet te worden geopereerd maar ze blijft wel bij het Sophia ziekenhuis onder controle. Ik ben opgelucht.

De eerste werkdag komt in zicht. Karlijn is afgelopen week al 3x een paar uur op het kdv geweest om te wennen. Gaat wel goed. Alleen drinkt ze daar wat weinig. Ze krijgt daar friso en thuis nog steeds borstvoeding. Ik ben er nog niet uit of ik wil gaan kolven op mijn werk. Hoe denken jullie daarover?

Vakantie vieren we in de tuin, heerlijk!

Ik ben trouwens ook een beetje aan het lijnen want ik ben nog 7 kilo te zwaar en ik wil minimaal een 'gezond gewicht' hebben.

Groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Goeiemorgen meiden,

wat een nieuws he Michael Jackson dood? Nog een beetje onwerkelijk eigenlijk maarja jammer voor zijn kinderen en ook wel een beetje voor de muziekwereld.

VV: alvast succes voor kalrijn vandaag. Ze heeft inmiddels al ergere prikken te verduren gehad maar leuk zal ze het denk ik toch niet vinden. En inderdaad is het toch wel een fijner gevoel als ze wat groter is als ze onder het mes gaat. Waren ze er nu al achter wat het precies is? Ik geef al vanaf het begin FV dus ik kan je niet helpen met je kolf dilemma helaas. Ik ben ook bezig met lijnen nou ja 3 weken dus al bezig maar nog geen gram afgevallen. Blegh!

Noerie: Fynn helemaal in de gloria met de zandbak ja maarja vandaag gaat de zandbak hopelijk helemaal dicht want mama wil wel weer eens buiten zitten! Wat betreft de laatste voeding die mag vervallen bij een gewicht van 6 kg of een leeftijd van 4 maanden (whatever comes first zeg maar). Gwen heeft ook om half 10 haar laatste fles gekregen en die slaapt nu ook nog dus die doet hetzelfde. Ik vind het wel prima, als ze honger heeft zegt ze het wel.

Asje: het bekende slapen of wakker maken dilemma. Wij hadden dat ook wat als we haar laten liggen straks wordt ze weer wakker dat willen we ook niet haha. Hoe bedoel je eigenbelang? Wat balen van de spruw, hopelijk is het snel over met dat spullie wat je gekregen hebt! Ik zal haar zo even in de tabel zetten. Zweet je je niet kapot trouwens met die draagzak? Wij hebben een baby bjorn maar ik zweet me altijd een ongeluk als ik dat ding aan heb.

Pam: Leuke foto's! Hebben jullie een babygym? Ik denk dat ze de helemaal geweldig vindt als ze al zo goed kan grijpen!

Vandaag ds hopelijk weer een stel stenen in de achtertuin. Straks even naar m'n werk voor een bespreking vanmiddag boodschappen doen en naar de kapper (nu heb ik er nog even tijd voor haha). En dan is het aftellen naar woensdag als ik weer moet gaan werken, heb er een dubbel gevoel bij. Ik wil heel graag weer wat gaan doen maar zie op tegen de laatste loodzware maanden van m'n promotie...........
Goedemiddag!

Alles goed met iedereen?

VV: hoe is het gegaan met Karlijn, heeft ze nog last gehad van haar prikken? Fijn dat ze iig de komende zes maanden niet geopereerd moet worden, zit die kans er nog wel in of hoeft het dan misschien helemaal niet meer?

Over het kolven: ik ga dat wel doen, alles wat Emma aan bv binnenkrijgt vind ik meegenomen. Manlief heeft psoriasis en ik heb vroeger eczeem gehad, dus is Emma hier extra gevoelig voor en door de bv hoop ik dat ze er toch minder last van zal krijgen. Ik merk trouwens wel dat mijn bv drastisch is teruggelopen sinds ik aan de pil ben gegaan. De gyn zei dat dat bij deze pil niet het geval zou zijn, maar daar heeft hij geen gelijk in gekregen

Noerie: Emma heeft ook wel eens een nacht van ruim 11 uur zonder voeding doorgeslapen. Ik heb dit voorgelegd aan het CB en zij vonden het geen probleem en ik hoefde haar niet wakker te maken.

Elma: lekker aan t genieten van de tuin(mannen)? Respect trouwens dat je met twee van die kleintjes ook nog gaat promoveren en dan ook nog op een onderwerp waar ik de ballen verstand van heb

Pam: leuke foto's van je punkertje. Wat heeft ze toch een heerlijke bos haar, dat van Emma begint nu een klein beetje te groeien, maar het is echt nog maar een waasje.

Hier gaat alles weer goed. Emma heeft de eerste dagen na haar prikjes veel geslapen en was iets hangeriger en huileriger dan normaal, maar volgens mij had ze ook behoorlijk last van de warmte en zit ze weer in een sprongetje. Ze probeert nu te gaan rollen en met hulp lukt dit ook al wel. Ook trekt ze zich op schoot op naar een zithouding, heel geconcentreerd en serieus werk is dat. Ze trekt dan zo'n lief gezichtje, om op te vreten Ze ligt nu lekker te slapen, dus ik ga eens even lunchen.
Goeiemorgen!

Allemaal een leuk weekend gehad? Ik zit hier weer op de tuinmannen uitkijk, vandaag beginnen ze met straten. Zal blij zijn als het erin ligt want ik word gestoord van al dat zand in huis!

Assevas wat goed dat Emma al een beetje kan rollen! En dat gezicht trekt Gwen volgens mij ook als ze iets probeert echt zo'n "ik ben nu ff heel druk" koppie. Gwen doet idd ook van die buikspieroefeningen op schoot dan komt ze helemaal naar voren echt grappig om te zien.

Ik heb hier trouwens nog 4 strippen microgynon 30 liggen die niet meer gebruikt gaan worden, kan ik iemand van jullie er nog blij mee maken?
Goeiesmorges, wat een heerlijk weer en wat een mooi vooruitzicht dat het nog even zo blijft!

Elma, geniet van je tuin, hoop dat je er inmiddels wel weer in kunt zitten! Wij zijn op zoek nar een nieuw huis en wonen nu op een verdieping zonder tuin, ik mis dat wel enorm nu! Ga er zo maar weer met Isa op uit, ik kan gewoon niet binnen zitten nu! Ik vind de draagdoek inderdaad erg warm, ik heb zo'n tricot-sleng. ga nog een geweven doek erbij kopen, dat schijnt fijner te zijn nu in de zomer. De babybjorn krijg ik ook nog van mn zus, maar als ze zo heel klein is, doe ik haar geloof ik liever in de doek, anders hangt ze zo op haar onderste werveltjes lijkt me. Bevalt hij Gwen goed?

Assevas, ik zie Emma dat gezichtje helemaal trekken bij het optrekken, zo schattig is dat he? Isa doet het nu ook bij het praten, dan zie je haar mond alle kanten op bewegen en is ze heel geconcentreerd aan het kijken en dan komt er een geluidje...n dan een hele trotse glimlach, ooooh wat lief! We waren het weekend bij opa en oma en die hebben heel veel met haar gepraat en gespeeld, ze ligt nu uitgeteld te slapen!

De spruw is trouwens al weer weg, had ook een creme die we allebei moesten gebruiken en dat was met een dag gepiept. Je moet dan nog paar dagen doorsmeren voor de zekerheid, hebben we netjes gedaan, ben blij dat dat spul helpt en het niet erger werd, kreeg namelijk ook pijnlijke borst en wil de BV niet in gevaar brengen. Bij spruw wordt de ontlasting van de baby heel zurig en daardoor krijgen ze vaak enorme rode billetjes, ze was echt zo zielig! Maar Weleda billencreme deed wonderen, mocht de Bepathen even niet meer goed genoeg zijn, kan ik die aanraden!

Of ik ga kolven weet ik nog niet, ik ga half sept. weer ah werk (hoop ik, als ik een klus kan vinden), dan heeft ze 5 maand BV gehad, vind ik op zich prima maar als het lekker blijft gaan, ga ik misschien nog wel maandje door.

Ga de makelaar bellen, we gaan toch op zoek buiten Amsterdam, gaan nu kijken in Weesp, Bussum, Naarden...

Fijne dag allemaal!!
hoi meiden,

Elma: nog even lekker aan het genieten in je tuin voor je weer vol aan de bak moet? Heb je al een definitieve datum van de promotie of moet je nog artikelen afronden? Hopelijk duurt het niet al te lang meer.

Balen assevas dat de bv zo ver is teruggelopen. Welke pil heb je precies?

Fijn asjemenou, dat de spruw weg is. Ik zou de tube nog niet wegdoen want het zou kunnen dat het terugkomt en dan kun je het beste zsm weer gaan smeren.

Karlijn heeft het na het prikje goed gedaan. Ze was wel hangerig maar het was zo warm vrijdag. Wil was ook hangerig. Ik heb nu de partytent opgezet zodat we altijd in de schaduw kunnen zitten. Ik ga zo daar ook nog even zitten nu het nog kan (dit is mijn laatste week thuis). We hebben nu met Karlijn wel weer het volgende probleem: ze pakt de fles niet goed.

Afgelopen zaterdag zou ik met mijn man een middagje naar de sauna gaan en daarna wat eten omdat we de laatste tijd wat weinig aan elkaar toekomen. Werden we om 6 uur gebeld door mijn moeder of ik toch even wilde komen voeden.

Net heb ik gebeld met het consultatieburo wat te doen en daar ben ik wel van gerustgesteld. Het is nl. zo dat een gezond kindje het niet 'zo ver laat komen' dat ze uitdroogt of echt honger krijgt. Op de creche moeten ze haar iedere 3 uur een flesje aanbieden, max 10 minuten proberen per voeding. Wil ze het niet dan weer over 3 uur proberen etc. We geven haar friso in de fles.

Ik ga op mijn werk 1x per dag kolven om de druk van mijn borsten te halen maar die melk gooi ik weg omdat ik het met dit weer daar niet goed koel kan bewaren en ik wil dat Karlijn ook went aan de friso.

Ik baalde wel behoorlijk. Het zou wel fijn zijn als er eens IETS bij Karlijn gewoon in 1 keer goed gaat en geen probleem geeft. Tegelijkertijd realiseer ik me ook dat ik geluk heb en dat er ook kinderen zijn die gehandicapt zijn. Ik ben gewoon af en toe een beetje verwend geloof ik.

Meiden, geniet van het weer!

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
@ VV: Ik kan me voorstellen dat je wel een beetje baalt van het feit dat ze het flesje niet (goed) pakt. Mag best hoor. Toch weer iets waar je weer over na moet denken. Ik kan me voorstellen dat je graag eens wilt dat er iets helemaal vanzelf gaat. Gewoon eens makkelijk zeg maar. Maargoed, je hoeft je dus geen zorgen te maken of Karlijn wel genoeg voeding binnekrijgt. Dat is dan wel weer een geruststelling

Sofia was vrijdag ook hangerig. Dat klamme weer vindt ze niet echt lekker.

@ Asjemenou: Spannend zeg; op zoek naar een huis buiten de stad. Ik ben nu een jaar Amsterdam uit en het bevalt echt heel goed. Ik mis mijn vrienden wel. Niet dat ik ze nu niet meer zie maar het kost wel wat meer moeite. Maar de stad mis ik echt nauwelijks. Voor mijn 5-jarige zoon is het echt zoveel idealer. Een tuin is dan zo fijn. Anders moest je er altijd uit met hem. Nu doe je de deur open en meneer vermaakt zich al. En straks, als hij nog wat groter is, kan hij zelf naar school, zelf naar zijn sportlesjes etc. In de stad kan dat niet echt. En vele rustiger voor die kids. Echt wel fijner hoor. Vind ik dan.

@ Elma: Weer werkmannen dus. Kan me voorstellen dat je het nu wel zat bent. Hou nog heel even vol! Sofia groeit zo goed, ik denk inderdaad dat het niet erg is als ze eens zo lang doorslaapt. Maar na dieene keer is het sowieso niet meer voorgekomen. Ze zal toen wel heel moe geweest zijn denk ik. Wel heftig; promoveren terwijl je 2 van die kleintjes hebt. Maar daar pluk je straks de vruchten weer van moet je maar denken.

@ Assevas: Top dat het CB het ook niet erg vindt, eens een voeding overslaan. Dank! En dat Emma al bijna omrolt zeg! Daar is hier nog echt geen sprake van hoor. Sofia pakt ook nog niet echt wat. Wel mijn kleren, mijn borst en ook wel knuffels. Maar een rammelaar pakt ze echt nog niet aan. Ze doet vooral heel erg haar best met brabbelen en kraaien, zich optrekken (al lukt haar dat echt nog niet) en staan. Dat laatste vindt ze echt helemaal dolletjes.

Morgen weer naar het CB. Ze is alweer 3 maanden en een paar dagen. De 2e ronde prikjes dus. Ik ben erg benieuwd hoe zwaar ze nu is. De vorige keer heeft ze geen last gehad van de prikjes. Alleen iets meer geslapen dan vandaag. Laten we hopen dat het morgen weer zo is.
Ik heb gisteravond eens teruggelezen in ons forum. Alle berichten van de geboortes van onze kinderen kwamen weer langs. Zo leuk om weer eens te lezen. De een na de ander kwam er weer langs. En dan net daarvoor. Hoezat we het wel niet waren en vooral zo benieuwd naar het kindje wat komen ging... Leuk hoor! Nu hebben ze hun 1e prikjes al gehad, zitten we volop in de voedings-en slaapperikelen en beginnen ze al te brabbelen, zich op te trekken en dingen vast te pakken.
Goeiemorgen!

Noerie: de tijd gaat snel he? Ik zei net nog tegen Gwen geniet maar van je laatste dag samen met mama want morgen ga je met je broer mee naar het KDV.

VV: Dat is denk ik wel een geruststelling he dat ze zich niet zal laten uitdrogen. Maar toch is het natuurlijk fijner als ze gewoon lekker haar flesje pakt. Meestal doen ze dat na een paar keer ook wel toch? Er was geloof ik ook ergens een topic over geopend een tijdje geleden iets met baby kan niet aan de speen wennen ofzo, misschien staan daar nog tips op voor je. De datum voor de promotie staat nog niet daarvoor moet je al een soor proefdruk van je boekje hebben en zo ver ben ik nog lang niet. Nu eerst nog een half jaar in het lab staan en dan daarnaast proberen alvast wat te schrijven zodat het allemaal hopelijk aan het eind van volgend jaar klaar is.

Asje: Gwen vindt de BB heerlijk! Ze sukkelt er helemaal in in slaap. Alleen we zijn allebei zeiknat als we thuis zijn na een stukje lopen. Wij hebben die met die versteviging voor je rug zodat je niet zo'n last krijgt van je schouders enzo. Ik heb trouwens niet echt het idee dat ze er heel erg in hangt, maar er meer in zit. Succes met de huizenjacht!

De tuin is nog niet klaar helaas (al is het toch veel te warm om er nu te zitten) gisteren hebben ze een kwart van de tuin bestraat, vanmorgen zijn ze om half 7 weer begonnen zodat ze de warmte een beetje voor zijn. Dus hopelijk vandaag 3/4 af en dan morgen het laatste deel bestraten. En dan moet de voortuin nog maar daar erger ik me niet zo aan omdat er toch van die platen inliggen waar je overheen loopt.
Hier weer even kort een berichtje van mij!

Noerie: het gaat echt snel nu ze er zijn. Officieel moet ik alweer werken, maar vanwege het drukke schema deze week heb ik maar vrijgenomen :-).

Elma: mijn nicht is 2 jaar geleden gepromoveerd en ik weet nog van haar hoe zwaar het haar allemaal viel (vooral op het eind en een promotor die halverwege afhaakte omdat hij had besloten toch maar met pensioen te gaan). Sterkte (en niet teveel tuinmannen kijken!!)!

VV; hier krijgt Anne ook gekolfde melk en als dat te weinig is krijgt ze ook Friso erbij. Ik ga me niet druk lopen maken om haar alleen maar eigen melk te geven. Anne is echter ook een klungelaarster aan de fles. Tussendoor lachen en allerlei fratsen uithalen zodat ze over de fles ongeveer een half uur doet.... Hopelijk pakt Karlijn binnenkort wel de fles.

Asje: nog mooie huizen gespot? Wij wonen al erg landelijk (moet ook wel met een boerderij), maar het is inderdaad idealer met kinderen om "buiten" te wonen.

Zo, vandaag is de oudste jarig, al 7 jaar. Vanochtend in de klas gaan trakteren en daarna nog even naar de stad om een spelletje te ruilen van zijn langgekoesterde Nintendo DS. Morgen het kinderfeestje en overmorgen schoolreisje. Ik heb echt het juiste weer uitgezocht....

Ik ga nu kolven want Anne is op het KDV om te oefenen.

Groetjes!
@ Elma: Haha, en wat vin dt Gwen er van; dat ze mee mag naar het KDV? En wordt de tuin wel mooi???

@ Ruma: Heel goed, vrijnemen in een week waarin het alleen maar mooi weer is. en gefelciteerd met je oudste. En het wordt volop gevierd dus. Leuk hoor. En ideaal met dit weer inderdaad.

Ik geef soms ook een flesje met poedermelk hoor. Maakt toch niet zoveel uit? Poedermelk is toch ook harstikke prima. En Sofia pakt het net zo makkelijk als de borst. Die merkt het verschil niet eens.

Voor de tabel: Vandaag weer naar het CB geweest. Sofia weegt nu 5820 gram en is 60 cm lang. 5 hele cm's gegroeid in ene maandje tijd. Best veel! En haar 2e serie prikjes zit erop. Even goed gillen na de 2e prik. Ze werd echt pissig. En net als de vorige keer slaapt ze gewoon heel veel nu. Prima!
Hallo! Wat een hitte weer zeg! Zit te stomen hier boven terwijl onze wasmachine wordt gerepareerd, de arme service monteur zit te puffen en te zweten, is een heidens karwei, hij is al meer dan twee uur bezig! Isa heeft volgens mij niet zo veel last van de warmte, ze drinkt alleen wat vaker. Niet meer want ze is eerder klaar, niet eens 1 borst per keer. Houdt me lekker bezig dus..

@VV, drinkt Karlijn wel flesjes met BV? Kan me heel goed voorstellen dat die Friso een ander smaakje heeft en dat ze daar aan moeten wennen. Hopelijk gaat het snel beter want jij gaat volgende week natuurlijk weer werken. Je hebt wel een heerlijke laatste week zeg, geniet nog maar even!

@Noerie. Hoe was het bij het CB? Sofia nog last van de prikjes? En lekker gegroeid? Ja, wij verhuizen ook vooral voor het kleintje de stad uit. Lijkt me zo fijn als ze zelf op de fiets naar school kan, en dat tuintje wil ik zelf ook zo graag! En bovendien hoor ik redelijke horror-verhalen over scholen hier in Amsterdam en wachtlijsten van vele jaren! Waar wonen jullie?

@Elma is de tuin af?

Ga maar even een dutje doen bij Isa op de slaapkamer geloof ik, kan niet veel beginnen met die monteur hier in huis.
@ Asjemenou: inderdaad erg warm! Wel fijn als je wasmachine het weer doet. Sofia heeft niet echt last van de prikken. Ze slaapt alleen iets meer vandaag. En ze heeft wle even het hele CB bij elkaar gekrijsd. En terecht ook, hihi.

Een tuin is ook heerlijk. Ik ben een jaar geleden vanuit Amsterdam naar Castricum verhuisd en ben er, nog steeds, erg blij mee. En geen wachtlijsten hier qua scholen. Wel voor zwemles:-).

Lekker, een dutje!
en de tuin is nog steeds niet af maar er liggen nu wel zoveel tegels dat we in ieder geval normaal buiten kunnen zitten zonder het Scheveningen gevoel haha

Noerie: wat een lekker lange meid zeg! Ik ben benieuwd hoeveel Gwen over 2 weken weer gegroeid is. Opa en oma hadden haar 3 weken niet gezien en ze vonden haar echt heel groot al! Ik weet niet wat Gwen ervan gaat vinden maar de leisters staan al weken te popelen tot ze komt. Ze is straks weer de jongste dus kunnen ze lekker knuffelen me haar.

Asje: balen van je wasmachine! Toch wel een redelijk noodzakelijk ding om werkend te houden met een baby. Nog een beetje kunnen dutten tot de monteur klaar was? En al een huis gespot?

Ruma: vandaag helemaal niks gedaan aan werk maarja morgen weer officieel aan de slag dus dan gaan we er weer voor. Gefeliciteerd met je zoon! wat heeft hij getrakteerd? En zekers een druk programma, wat heb je gepland voor het feestje? En is het schoolreisje ook lekker buiten?
Zo, de kinderen liggen op bed en ik kan weer even iets leuks doen totdat de was droog is en ik alweer kan strijken .

Elma: we gaan naar de speeltuin morgen. Hopelijk is het morgen ook een beetje bewolkt want de speeltuin waar we naartoe willen, heeft niet veel schaduw... Trakteren is altijd moelijk, maar nu heb ik een bosje gemaakt van 1 gelpen, 1 vulpotlood en 1 ChupaChup. Met plakband aan elkaar gemaakt en een labeltje eraan met zijn naam erop. Het schoolreisje gaat dit jaar naar PeeWee in Posterholt. ben er nog nooit geweest, maar je kunt er ook naar buiten en ze kunnen met water knoeien (ze kregen vandaag een briefje mee dat we een zwembroek moesten meegeven).

Asje: hier was ook laatst de wasmachine kapot. Gelukkig bedacht mijn man dat het de koolborsteltjes zouden kunnen zijn dus hij nieuwe gehaald en gelukkig deed 'ie het weer! Want met 4 kinderen is het echt niet te doen om een paar dagen geen wassen te kunnen draaien...

Noerie: zo, dat gaat hard met Sofia! Hopelijk blijft ze geen last houden van de prikjes! En met dit weer in Castricum wonen, ik ben jaloers.....

Groetjes, Ruma
He wat raar, lees nu pas een heel stel reacties van eerder vandaag en gisteren, die er echt vanmiddag nog niet opstonden, of ik ben gek aan het worden of het forum heeft af en toe kuren?

@Ruma, ja wel leuke huizen, zijn nu omgeving Bussum ah kijken. Maar moeten eerst ons eigen huis nog verkopen!

@Noerie, fijn dat Sofia het zo goed doet en terecht dat ze pissig werd! Die stomme prikken ook! echt heftig voor die kleintjes! gelukkig ben je er dus nu weer even vanaf, is drie maanden weer een prikmoment eigenlijk? (ik leef duidelijk van week naar week en hou me weinig bezig met wat er daarna allemaal komt).

Isa en ik vertrekken morgen voor de rest van de week naar mn ouders, die hebben een heerlijk huis met grote tuin en zwembad in het bos, hopelijk wat koeler daar!

Al is de stad ook fijn nu, hebben net wat door de Pijp gewandeld en op een terrasje gegeten, isa in de kinderwagen ernaast, prima! Hoop dat ze hele nacht gaat doorslapen want ze heeft vanmiddag ook al vier uur liggen pitten. Maakt sloom, dat weer.

@ Elma, succes morgen met beide kids naar KDV! @Ruma, fijne vrije dagen!
Nou ja, heb ik het weer, op het moment dat ik 'verstuur' klik, zie ik ineens een aantal nieuwe-oude reacties, vreemd...

Anyway, in de vertaging dus...

@Noerie, @Ruma, castricum lijkt me inderdaad niet verkeerd met dit weer! ik zou ook graag wat meer richting zee gaan, maar mn man moet veel het hele land door reizen voor zijn werk (en ik zelf ook regelmatig) dus dan is dat allemaal aan de 'verkeerde kant' van Amsterdam. dan maar zwemles in een zwembad dus...:-)

Oh en de wasmachine is gerepareerd. Na VIER uur knutselen. de hele trommel moest vervangen worden, kosten van alles: 1100 euro!!! Ben heeeeeeel blij dat ik een vijf-jaar-garantie heb afgesloten en dus alleen de voorrijkosten hoef te betalen!

@Ruma, veel plezier in de speeltuin, volgens mij wordt het warm dus hopelijk is er nog wat schaduw!
Zo, het verjaardagsfeestje heb ik overleefd. Een lieve vriendin van mij had al alles geregeld mbt de schaduwrijke plekken in de speeltuin, dus ik hoefde me geen zorgen te maken. een andere vriendin was er ook bij, dus heb ik mijn man maar naar huis gestuurd met de mededeling dat hij 3 uur later maar weer moest komen. Dat liet hij zich geen 2x zeggen!!! Wat wel zielig was: middelste zoon was meegegaan en hij moest naar de wc, maar de wc was ver weg.... Jullie raden het vast al: hij had in zijn broek gepoept en ik had natuurlijk geen reservekleding bij me. Gelukkig wel 2 vochtige washandjes en 2 handdoeken. Hem maar zo goed mogelijk schoongemaakt en een handdoek omgebonden. Toen mijn man kwam had hij nog reservekleren in de auto liggen (die eigenlijk naar een kledingcontainer in moest), dus kon hij toch nog een broek aan. Helaas voor Middelste heeft wel de hele groep meegekregen dat hij in de broek had gepoept, dus ik heb maar gezegd dat hij zich niet zo lekker voelde.

Morgen nog op schoolreisje met de middelste en dan weer 3 dagen rust voordat ik weer moet werken!

Asje: jeetje voor 1100,- Euro krijg je 2 wasmachines voor!! Wat een geluk dat je nog garantie had!
Hoi hoi,

Pfff ik kon ff het forum niet bekijken ivm met een inlogprobleem, of ja wel bekijken, maar niet reageren!!

Wat een heerlijk weer he?

Slapen jullie kids ook zoveel nu?Sofie slaapt een gat in de dag!!

Zowel 's nachts als overdag.

Ze valt constant in slaap tijdens de fles, en voor de laatste fles om 23.00 is ze niet wakker te krijgen, waardoor ik maar de helft erin krijg!Een echt luiwammes dus;-)

Ik heb trowuens geen hongerige baby want ze drinkt een fles minder dan mag, meer hoeft ze gewoon niet, ze groeit goed dus ons meiske heeft blijkbaar genoeg aan 4 flessen.Ik maakte me er eerst zorgen om maar het was geen probleem volgens het CB, als ze maar genoeg plast ed, en dat doet ze!

Vorge week zijn we naar het strand geweest, hier in Scheveningen, we hebben voor Sofie een travel cot gekocht, kan ze lkkr inliggen zonder verbranden en insekten, erg handig.

Ben zelf zwaar verbrand terwijl er niet eens zon was....:-S

Sofie is alweer 8,5 week en ik vind het steeds leuker worden: ze wordt steeds vrolijker en lacht constant, echt lief!

Ze ligt sinds vorig wekend op dr eigen kamer, en het gaat prima, volg. mij boeit t haar niet waar ze ligt haha

voor mij is t ook goed want ik wordt nu niet meer wakker van elk zuchtje, haleluja!!

@Ruma: wat zielig zeg, van middelste, ja kinderen kunnen erg hard zijn voor elkaar,vooral in zo'n geval, hopelijk wordt hij er niet meer gepest!

Met de rest van de kindjes ook alle goed?

het groeit allemaal goed zie ik!!

En weer leuke foto's op hyves!!

nou dames geniet van het weer en van de kids!!

veel liefs!!!
BTW: Sofie is nu 55,5 co en weegt: 4470

en heeft alweer de eerste prikjes gehad afgelopen maandag: echt zielig maar ze huilde alleen toen ze geprikt werd ff heel hard (mama moest ook traantje wegpinken) en toen was t over, wat een bink he!!, en ook verder geen koorts gehad of iets gelukkiig!
hoi meiden!

zo sinds ik weer aan het werk ben heb ik het echt druk! Woensdag begonnen en meteen zat de rest van de week alweer helemaal volgepland met klusjes haha.

Steenbokje: lekker hoor naar het strand en zo'n ding klinkt idd erg handig! Gwen krijgt ook regelmatig maar 4 flessen, vooral als ze smorgens lang slaapt komt het vaak zo uit. Maarja ze heeft snachts dan geen trek dus het zal wel best zijn. Op het CB hadden ze gezegd dat je als richtlijn kan gebruiken dat de 5e fles weggaat bij 6 kg of 4 maanden (wat als 1e gebeurt zeg maar). Maar dat was Gwen ook bij lange na niet hoor. Nu ze trouwens om 6 uur op moet smorgens heeft ze er welk weer vaak 5.

Ruma: wat vervelend voor je zoontje. Zoiets kan gebeuren natuurlijk, maar wel vervelend dat iedereen het zag. Hopelijk zijn ze het allemaal snel vergeten. Leuke traktatie hoor, lijkt me erg lastig om ieder jaar weer wat anders te moeten verzinnen.. Hoe was het schoolreisje?

Asje: jemig dat is een hoop geld voor een reparatie! Gelukkig nog garantie anders was het echt wel zonde. Veel plezier bij je ouders, klinkt goed zo in het bos met zwembad!

De tuin is dus nog steeds niet klaar. Is geloof ik een gebed zonder eind. Nog een heel klein stukkie nu in de achtertuin wat gestraat moet worden dus morgen is het achter echt klaar. Dan nog de voortuin en dan ben ik van dat zand af.

Gwen is gisteren voor het eerst naar het KDV geweest en ze vond alles prima. Weinig geslapen maar wel veel rondgekeken en geknuffeld. Netjes gegeten en als mooie binnenkomer de juf ondergepoept haha
steenbokje: heerlijk naar het strand en handig zo'n tent voor Sofie. Was het wennen dat ze nu op haar eigen kamertje slaapt?

Elma: nog heel even en dan is je tuin echt klaar (wel jammer van de tuinmannen....) Hahaha die Gwen, heeft zichzelf wel gelijk op de kaart gezet met haar poep-actie

Asje: heeft die monteur gouden onderdelen gebruikt ofzo dat het zo duur was??? Geniet lekker van het zwembad in het bos, doe mij ook zoiets in de buurt....hoest met de huizenjacht?

Ruma: fijn dat het feestje leuk was en dat er wat schaduw gecreeerd kon worden. Hoe voelt je middelste zich nu, nog last gehad van z'n ongelukje?

VV: ik heb nu cerazette gekregen. Dat is een pil zonder oestrogenen, maar je moet m wel continu doorslikken en er is dus geen stopweek. Hij bevalt tot nu toe nog niet heel erg.....

Emma heeft het omrollen helemaal ontdekt. We vinden haar regelmatig in haar bed helemaal omgekeerd terug, dan ligt haar hoofd waar we haar voeten de vorige avond hadden neergelegd. Ook in de box rolt ze iedere keer van haar rug naar haar buik, maar ja dan zit ze vast....en na een tijdje kletsen, lachen en schateren op haar buik, wil ze eigenlijk toch wel weer terug. En dat lukt dan niet, dus dan wordt mevrouwtje boos en wil ze geholpen worden, wat we natuurlijk met alle liefde doen, het is allemaal zo aandoenlijk om het te bekijken. Laatst lag ze met twee duimen in haar mond in slaap te vallen

Dinsdag ben ik naar mn werk geweest met Emma om haar te showen. Dat was erg leuk, mijn nieuwe collega's vinden het heel leuk dat ik bij hen kom zitten en iedereen was helemaal weg van Emma. Ze heeft zich ook heel goed gedragen, alleen was ze op een gegeven moment heel moe en begon ze te jengelen.

Mijn afdeling zit verdeeld op verschillende verdiepingen dus als laatste ben ik naar de bovenste verdieping gegaan. Ik had me al een beetje schrap gezet, want daar zit een vriendin die al helemaal niets meer van zich had laten horen tijdens en na mijn zwangerschap. En idd, toen ik binnenkwam, bleef ze stoicijns naar haar scherm staren en gaf geen sjoege. Later stond ze wel op en keuvelde wat met Emma, maar mij heeft ze (bijna) niet aangekeken. Ben dus niet met een heel lekker gevoel weggegaan.

Later begreep ik ook nog van een collega dat er wat mensen zijn geweest die erg veel problemen hebben gehad met mijn ziekzijn tijdens mijn zwangerschap, ik heb dingen gehoord als aanstellen/niet echt ziek/even moeten doorzetten etc. Dat had ik wel een beetje verwacht, want wie is er nou zo ziek van zwanger zijn?? Ik merk ook dat sommige collega's nu wat anders op me reageren dan voorheen. De zin om 13 juli weer te beginnen, is nu wel een beetje verminderd..........

Sorry meiden, voor depri einde van berichtje, maar ik zit er erg mee in mijn maag en ik moest het gewoon even kwijt.......
wat een lompe actie zeg Assevas! Waar slaat dat nou weer op. heel begrijpelijk dat het je dwars zit. En ik vind helemaal niet dat je je hebt aangesteld ze zouden zelf eens moeten voelen hoe het is om de hele dag zo ziek te zijn puh!

Wat goed dat Emma zich al kan rollen, heb hier nog niet echt iets gezien wat daar op lijkt, al begint ze wel te duimen nu. Soms vergeet ze alleen haar duim uit te steken en verdwijnt die hele hand in haar mond haha

Wij gaan dalijk richting Groningen, een vriend van ons viert z'n verjaardag, blijven lekker slapen in een hotelletje en morgen weer terug. De kleintjes zijn bij m'n schoonouders en de honden gaan we zo bij mijn ouders droppen. het lijkt wel een hele volksverhuizing!

Fijn weekend nog meiden!
Inderdaad idiote reactie Assevas! Lekkere vriendin zeg, waar heeft ze last van vraag ik me dan af? Kan me voorstellen dat je daardoor minder zin hebt om weer te gaan beginnen, maar zoals Elma ook al zegt, laat haar het zelf eens meemaken zeg, jij was toch zeker liever gewoon gaan werken dan zo ziek te zijn!

Elma, dat duimen met haar hele handje doet Isa ook!En dan enorme smakgeluidjes erbij. Soms verwarrend want dat was voor mij altijd een 'ik-heb-honger' signaal en dat gaat ineens niet meer standaard op, ze doet het ook vlak na het voeden. En wat ze ook doet is tijdens het voeden hele verhalen afsteken, heel erg aandoenlijk maar ook heel vervelend want ze vergeet gewoon dat ze aan het drinken was dan en ik krijg haar met geen mogelijkheid weer aan het zuigen, ze lacht dan alleen maar. Ik laat haar maar dan, aangezien ze prima groeit, maar soms komt ze dan anderhalf uur later wel ineens weer..tsja, en daar willen we geen gewoonte van maken natuurlijk...lastig hoor, hoe laat je een kind nou goed doordrinken?

Wij zijn vandaag lekker naar het strand geweest, ging prima met Isa in de reiswieg, ze sliep als een roosje en vond het heerlijk, absoluut voor herhaling vatbaar.

Bij thuiskomst mijn gerepareerde wasmachine voor het eerst weer uitgeprobeerd...halverwege maar stilgezet want er kwam rook uit...wat een ellende! Morgen maar meteen weer bellen dus, echt super balen, heb stapels was liggen en helemaal geen zin in weer een hele middag zo'n monteur over de vloer!
even kort, morgen mijn eerste werkdag weer. Ik baal er behoorlijk van en heb gewoon geen zin... :-(((.

Assevas: wat een belachelijke reactie van je vriendin. Het lijkt wel alsof ze jaloers op je is!! Probeer je er niet zoveel van aan te trekken en ga bij je nieuwe afdeling met een frisse start beginnen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven