Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
19-05-2023 22:10
O en voor vrouwen wel?

Ik vermoed inderdaad dat vrouwen daartoe eerder geneigd zijn.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
permafrost schreef:
19-05-2023 22:14
O je vermoedt, breng het dan niet als een feit.
Mijn ervaring is dat mannen heel goed weten hoe de ander er uit ziet.
permafrost schreef:
19-05-2023 21:36
Mannen concurreren onderling voornamelijk status en vrouwen op uiterlijk
Herkenbaar
permafrost schreef:
19-05-2023 21:36
dus het zou goed kunnen dat er meer vrouwen boven een minimumaantrekkelijksgrens zitten.
Lastig te zeggen vind ik. Ik bekijk vrouwen meer op aantrekkelijkheid dan dat ik mannen zo bekijk. En 'minimumaantrekkelijkheidsgrens' voelt wat subjectief.
permafrost schreef:
19-05-2023 22:14
Ik vermoed dat mannen op internetfora zomaar iets beweren omdat ze dat beter uitkomt.

Maar het is maar een ver-moe-den, dus pin me er niet op vast.
:proud:
rosanna08 schreef:
19-05-2023 20:53
joh Karel, dit is een forum met voornamelijk vrouwen, dus als je daar niet tegen kunt, op GS zitten genoeg gelijkgestemden voor je
Misschien is het gewoon een keer goed om eerst naar jezelf te kijken dan maar alle mannen vreselijk te vinden. Dan maar afvragen waarom je geen relatie hebt 10 jaar lang, oh wat zijn ze vreselijk. 😂

Dan is het misschien goed dat een man het maar zegt in plaats van dat het merendeel ja-knikkers zijn.

Aju 😎
KareldeKleineMan schreef:
19-05-2023 22:36
Misschien is het gewoon een keer goed om eerst naar jezelf te kijken dan maar alle mannen vreselijk te vinden. Dan maar afvragen waarom je geen relatie hebt 10 jaar lang, oh wat zijn ze vreselijk. 😂

Dan is het misschien goed dat een man het maar zegt in plaats van dat het merendeel ja-knikkers zijn.

Aju 😎
Nu al op de spreekwoordelijke piemel getrapt?
To vroeg zich helemaal niet af waarom ze al tien jaar geen relatie had, dat schrijft ze zelfs al in de OP waarom niet.
Concurreren wij mannen op status jaa? Hoe werkt dat precies dan eigenlijk?
Zwetser
cuculuscanorus schreef:
19-05-2023 22:27
Ik vermoed dat mannen op internetfora zomaar iets beweren omdat ze dat beter uitkomt.

Maar het is maar een ver-moe-den, dus pin me er niet op vast.

Helemaal uit de lucht gegrepen is mijn stelling natuurlijk ook niet, er is weldegelijk enig wetenschappelijk onderzoek om deze te onderbouwen.
permafrost schreef:
19-05-2023 22:47
Helemaal uit de lucht gegrepen is mijn stelling natuurlijk ook niet, er is weldegelijk enig wetenschappelijk onderzoek om deze te onderbouwen.
Top! Ik heb een matig baantje, precies genoeg om mijn nagels van te laten doen, lekker veel vrije tijd om te lezen, dus ik zie de linkjes wel verschijnen.

Kun jij dit even gaan lezen: https://www.sciencedirect.com/science/a ... via%3Dihub
Student201 schreef:
19-05-2023 22:47
Concurreren wij mannen op status jaa? Hoe werkt dat precies dan eigenlijk?
Door niet met de standaard stationwagon Volvo te rijden of de elektrische variant daarvan maar met een Polestar. En dat ‘handig’ laten weten (‘Waar is hier in de buurt een laadpaal?’). Waarop diegene met de figuurlijk grootste piemel dan reageert met: ‘Ja Polestar… had de 1 maar het bereik was niet zo groot…dus nu heb ik een Tesla’.

Of de klokjes om hun pols. Doe als man eens voor de grap alsof je niet weet wat een Richard Mille horloge is. Gegarandeerd dat je binnen vijf zinnen krijgt te horen dat Patek en Rolex voor de paupers en rappers is en Mille voor de ‘kenners’. M.a.w.: dit is een heel duur klokje.

En dan heb je mannen die zich daar aan onttrekken door te rijden met een gare Toyota Starlet en geen horloge nodig hebben maar die cultiveren dat ‘afwijkende’ dan weer net te veel om ‘authentiek’ te zijn.
cuculuscanorus schreef:
19-05-2023 22:57
Top! Ik heb een matig baantje, precies genoeg om mijn nagels van te laten doen, lekker veel vrije tijd om te lezen, dus ik zie de linkjes wel verschijnen.

Kun jij dit even gaan lezen: https://www.sciencedirect.com/science/a ... via%3Dihub

Daar deelt men inderdaad mijn vermoeden:

Scientists have long suspected that intelligence and physical attractiveness may be positively correlated across individuals (Berscheid and Walster, 1974, Vandenberg, 1972). For example, Buss (1985, p. 49) speculates, “If females generally prefer intelligent males because they typically have higher incomes and status, and if most males prefer physically attractive females, then over time these two characteristics will tend to covary.” Consistent with such views, meta-analyses (Jackson et al., 1995, Langlois et al., 2000) show that there is a small but significantly positive correlation between intelligence and physical attractiveness.
permafrost schreef:
19-05-2023 23:06
Dat mannen op uiterlijk vallen en vrouwen op intelligentie, dat staat daar, grof gezegd. Jij beweerde toch het tegenovergestelde? Dat vrouwen meer met uiterlijk bezig zijn?

Oh, ik begrijp het: jij denkt daarom dat vrouwen elkaar op uiterlijk concurreren zodat ze die intelligente man krijgen?
Oké, dat denk ik dus niet. Ik heb een intelligente man, ik wil ook alleen een intelligente man. Daarom kan ik nog steeds wel zien dat de overbuurvrouw knapper is dan ik, dat boeit me niet.
lemoos2 schreef:
19-05-2023 22:58
Door niet met de standaard stationwagon Volvo te rijden of de elektrische variant daarvan maar met een Polestar. En dat ‘handig’ laten weten (‘Waar is hier in de buurt een laadpaal?’). Waarop diegene met de figuurlijk grootste piemel dan reageert met: ‘Ja Polestar… had de 1 maar het bereik was niet zo groot…dus nu heb ik een Tesla’.

Of de klokjes om hun pols. Doe als man eens voor de grap alsof je niet weet wat een Richard Mille horloge is. Gegarandeerd dat je binnen vijf zinnen krijgt te horen dat Patek en Rolex voor de paupers en rappers is en Mille voor de ‘kenners’. M.a.w.: dit is een heel duur klokje.

En dan heb je mannen die zich daar aan onttrekken door te rijden met een gare Toyota Starlet en geen horloge nodig hebben maar die cultiveren dat ‘afwijkende’ dan weer net te veel om ‘authentiek’ te zijn.
:popcorn:

Soo, goed opstel. Ik heb nog e.e.a. te leren merk ik al.

Ik weet ook oprecht niet wat een Richard Mille horloge is. Volgens mij spoor ik niet.
Zwetser
cuculuscanorus schreef:
19-05-2023 23:07
Dat mannen op uiterlijk vallen en vrouwen op intelligentie.
Ik vermoed dat vrouwen voor een belangrijk deel op sociaal-maatschappelijke status vallen en dat deze deels afhankelijk is intelligentie.
-
permafrost wijzigde dit bericht op 19-05-2023 23:12
Reden: dubbel
99.29% gewijzigd
permafrost schreef:
19-05-2023 23:11
Ik vermoed dat vrouwen voor een belangrijk deel op sociaal-maatschappelijke status vallen en dat deze deels afhankelijk is intelligentie.
Ga door. Ik let op
Zwetser
permafrost schreef:
19-05-2023 23:11
Met vermoedens kun je nog niet eens de logeerkamer behangen, dus ik lees graag de onderzoeken die je noemde.

Vooralsnog heb ik alleen kunnen vinden (in andere onderzoeken) dat vrouwen vaker op uiterlijk beoordeeld worden, ook in professionele context en dat mannen uiterlijk een belangrijke factor vinden in partnerkeuze, belangrijker dan vrouwen dat vinden.
cuculuscanorus schreef:
19-05-2023 23:17
Met vermoedens kun je nog niet eens de logeerkamer behangen, dus ik lees graag de onderzoeken die je noemde.

Vooralsnog heb ik alleen kunnen vinden (in andere onderzoeken) dat vrouwen vaker op uiterlijk beoordeeld worden, ook in professionele context en dat mannen uiterlijk een belangrijke factor vinden in partnerkeuze, belangrijker dan vrouwen dat vinden.

https://www.researchgate.net/publicatio ... mong_women

In Study 2, an experimental design was used to assess whether the sexy female confederate from Study 1 was viewed as a sexual rival by women. Results indicated that as hypothesized, women did not want to introduce her to their boyfriend, allow him to spend time alone with her, or be friends with her. Findings from both studies are discussed in terms of evolutionary theory.
permafrost schreef:
19-05-2023 23:06
Interessant artikel
Leuk artikel, maar absoluut geen antwoord op de vraag
Zwetser
Student201 schreef:
19-05-2023 23:31
Leuk artikel, maar absoluut geen antwoord op de vraag

Op welke vraag precies?
Maar dit artikel gaat over of vrouwen een andere aantrekkelijke vrouw als een bedreiging ervaren. Als dit artikel al iets bevestigt, dan is het dan mannen blijkbaar enorm op uiterlijk vallen, aangezien die vrouwen daar volgens dit onderzoek op grote schaal zo bang voor zijn.

Dus: onderzoek waaruit blijkt dat vrouwen hun partnerkeuze op uiterlijk baseren? Niet gevonden.
Wel gevonden: vrouwen baseren partnerkeuze op intelligentie, mannen vaker op uiterlijk.
Wel gevonden: vrouwen zien aantrekkelijke vrouwen als een bedreiging voor hun vaste relatie.
.
anoniem_647b4ab3cffd3 wijzigde dit bericht op 30-05-2023 13:19
99.72% gewijzigd
cuculuscanorus schreef:
19-05-2023 23:37
Maar dit artikel gaat over of vrouwen een andere aantrekkelijke vrouw als een bedreiging ervaren. Als dit artikel al iets bevestigt, dan is het dan mannen blijkbaar enorm op uiterlijk vallen, aangezien die vrouwen daar volgens dit onderzoek op grote schaal zo bang voor zijn.

Dus: onderzoek waaruit blijkt dat vrouwen hun partnerkeuze op uiterlijk baseren? Niet gevonden.
Wel gevonden: vrouwen baseren partnerkeuze op intelligentie, mannen vaker op uiterlijk.
Wel gevonden: vrouwen zien aantrekkelijke vrouwen als een bedreiging voor hun vaste relatie.

Lees mijn stelling nog eens goed terug.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven