Vind jij het leven ook zo saai?

22-05-2023 21:50 53 berichten
Ik weet wel wat te doen, maar niet echt motivatie voor te doen wanneer ik tijd te veel heb. Ik vind het dan wel leuk om te daten of te spreken met vrienden en veel te drinken op de dagen dat ik vrij ben maar ik wil daarin niet overdrijven totdat ik het weer zat ben. Maar voor de rest raak ik op alles heel erg snel uitgekeken. Zelfs vakanties en al ben ik zat, het leven stelt eigenlijk helemaal niet zo veel voor allemaal. Moet ik constant op zoek gaan naar spanning om het leven leuk te houden?
Ik ben al 3 dagen vrij en dan haat ik mijn leven eigenlijk, de eerste 2 dagen heb ik wat gedaan maar vandaag niks te doen gehad en dan te lui om dingen te doen zoals schoonmaken sporten of leren, zit liever aan de terras met cocktails. Maar eigenlijk was ik al 5 maanden bijna gestopt met drinken en nu sinds 3 dagen weer begonnen en ik weet dat veel mensen uit omgeving zich ook vervelen en nu verveel ik jullie dus. Ik merk dat meer dan 1 dag vrij per week mij ook niet goed doet, dat lijkt me eigenlijk ook niet zo gezond als je leeft om te werken.
Hoe doen jullie dat als je vrij bent, knaagt het dan ook zo aan je als je niet echt dringende dingen te doen hebt en zelf moet zien te vermaken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk alleen dat je in de OP moet zetten, nu krijg je vooral veel neurotypische reacties en tips en die gaan je weinig helpen vrees ik. ;-)
Want doelen stellen en zin maken werkt dus niet bij jou.

Er is een topic voor neurodiverse mensen, add/adhd en autisme ect, misschien kan je daar mee schrijven of deze vraag stellen.

Meds en vraag om de spycho-educatie cursus, best et doen als je goed ingesteld bent op juiste meds voor jou.
Dan krijg je naast wat adhd is en hoe werkt je brein ook veel adhd manieren en trucjes om die doelen wel te kunnen bereiken en beetje orde in je dag te krijgen. Succes.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
22-05-2023 22:38
Denk alleen dat je in de OP moet zetten, nu krijg je vooral veel neurotypische reacties en tips en die gaan je weinig helpen vrees ik. ;-)
Want doelen stellen en zin maken werkt dus niet bij jou.

Er is een topic voor neurodiverse mensen, add/adhd en autisme ect, misschien kan je daar mee schrijven of deze vraag stellen.

Meds en vraag om de spycho-educatie cursus, best et doen als je goed ingesteld bent op juiste meds voor jou.
Dan krijg je naast wat adhd is en hoe werkt je brein ook veel adhd manieren en trucjes om die doelen wel te kunnen bereiken en beetje orde in je dag te krijgen. Succes.
Ik was het even vergeten zelf ook, maar wellicht was ik ergens t onbewust ook zat waardoor ik er achter aan ben gegaan. Deze week er ook even navragen wanneer het klaar is en ermee kan beginnen en juist kan inzetten. Want heb al ervaring met de medicatie en na langere tijd werkte het niet meer en nam ik eerlijk gezegd steeds meer maar bleef ik stil zitten en dan verdeed ik mijn tijd aan onzin zoals blogs lezen dan werkelijk productiviteit.
Ik ben benieuwd of ze naast medicatie ook werkelijk wat toegevoegde waarde kunnen bieden. We Will see. Dankjewel!
psyche/neurodiversiteit-gt-algemeen-top ... #p34537635
Jaja.
Je klinkt als een alcoholist, TO. 😬
kindrebel schreef:
22-05-2023 23:02
Je klinkt als een alcoholist, TO. 😬
Lol maar dat ben ik echt niet. Ik drink niet elke dag, puur met gelegenheden. En als ik dat heel de zomer doe ben ik dat ook aan een maand of twee zat als ik het weer te vaak doe dus ong 3 x in de week ofso. Het is dat ik het wel mis op bepaalde gelegenheden en extra leuk maakt wat ik wel jammer vind maar kan ook zeker genieten zonder hoor.
O haai, ben je er weer? :bye:
En same old, same old, niks veranderd zo te lezen... :sarcastic:
It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
Friedel schreef:
22-05-2023 23:29
O haai, ben je er weer? :bye:
En same old, same old, niks veranderd zo te lezen... :sarcastic:
Waarom ben je altijd zo negatief naar mij toe? Maar het erge van al is dat ik je toxische houding nog stiekem leuk vind ook.

Ik ben heel veel veranderd hoor, waarvan je niks afweet of nooit zou (kunnen) erkennen.
Saai is goed. Geniet ervan.
Ik ben altijd vrij, heerlijk.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
akatosh schreef:
22-05-2023 21:56
Mja saai, ik vind het leven vooral kut eigenlijk
Precies dit inderdaad.
Nee eigenlijk nooit saai. Maar ik kan me dan ook uren vermaken met een boek, een spelletje, staren naar een serie of zinloos swipen door de socials.
Ik vind vakanties heerlijk, maakt me ook niet uit waarheen of het we de dagen vullen. Ik vind het even weg zijn echt heerlijk!
Het valt me op dat mensen die door een serieuze aandoening ermee geconfronteerd worden dat hun leven eindig is, nooit meer met verveling bezig zijn.

Het is niet zo dat ik mensen die nog een heel lang gezond leven vóór zich hebben een schuldgevoel wil bezorgen, maar het is gewoon een feit dat je aan dat wat je vanzelfsprekend bezit gewend raakt en daar nooit meer veel aandacht aan geeft. Pas als het afgepakt wordt dan weet je even weer wat je toen had.

Ik denk dat mensen zolang ze leven altijd bezig zijn met meer meer meer en dat dit hun motor is. En af en toe doen zich de condities voor waardoor je heel soms ook een gelukkig moment hebt.

Ik weet geen tips waardoor je meer gelukkige momenten kan creëren want je kan het maar heel beperkt beïnvloeden. Ze overkomen je. Je bent wel vaker ongelukkig als je bang bent voor alles waar je ongelukkig door kan worden en daardoor alleen nog maar bezig bent met het voorkomen van onbehagen zoals armoede en saaiheid.
Dan moet het maar zoals het kan
Eidde schreef:
22-05-2023 21:58
First world problems
Wat een leven heb je inderdaad, dat je cocktails op een terras drinken al kut kan vinden.
Maargoed, first world problems zijn ook problems.
To, misschien kun je doen wat een vriendin doet: die plant altijd een 'nuttig' of leerzaam iets als er wat dagen vrij zijn.
Dus vrijwilligerswerk, een lezing over een interessant onderwerp, een museumbezoek.
Dan kun je daaromheen genieten van een lekkere mocktail.
Mijn ervaring is: hoe meer je je leven volpropt, hoe sneller je ook dingen zat bent en je onrustig voelt als je even niks doet.
Want op den duur is niks goed genoeg en moet je altijd 'aan staan'.

Totdat het lijntje knapt.

Stop met vervulling zoeken buiten jezelf.
Wat denk je te vinden?
Een oneindige adrenalinestoot?
Zo is het leven gewoonweg niet.

Alles went.
Tevreden zijn is weggelegd voor levenskunstenaars.
Socie schreef:
22-05-2023 22:20
Als je 2 dagen werkt, heb je er toch 5 vrij? :idee: Of noem je het alleen vrij als er verder niemand thuis is (dan heb ik nooit vrij).
Sorry, heb het over werkdagen. Ben 1,5 werkdag/doordeweekse dag vrij. Plus weekend. Ik werk dus 3,5 dag p.week.

En inderdaad, vind mijn vrije dinsdag, zonder kinderen en man heel anders dan een vrije zaterdag wanneer iedereen thuis is.

Maar goed, ik had het dus enkel over werk. Misschien niet logisch, maar ben altijd nog vrij geweest in het weekend dus dat telde ik even niet mee. Wilde aangeven dat ik nu 3,5 dag werk en ook wel eens slechts 2 dagen werkte. Toen kon ik me wel vervelen, ondanks dat ik ook kinderen heb. Nu met 1,5 vrije werkdag vind ik het heerlijk. Precies genoeg tijd om te kunnen doen wat ik moet/wil doen.
Klinkt heerlijk eigenlijk...
Volstrekt onherkenbaar. Het leven is zo'n puinhoop geweest dat niks zo fijn voelt als een op-rolletjes-lopende sleur. Ik teken voor nog 50 jaar saaiheid :) Niet dat ik het per se zo ervaar, trouwens. Genieten van de kleine dingen is voor mij de sleutel tot geluk.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Surebaby schreef:
23-05-2023 06:53
Wat een leven heb je inderdaad, dat je cocktails op een terras drinken al kut kan vinden.
Maargoed, first world problems zijn ook problems.
Wat een beperkt idee van het leven heb je, als je denkt dat mensen wel dolgelukkig moeten zijn omdat ze een drankje op het terras kunnen drinken.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Lezen, lezen, lezen, het leven is veel te kort om alle boeken te lezen die ik lezen wil.
Vannacht was ik nog bij een moordpartij in New York, echt als je leest kom je nog eens ergens en maak je genoeg mee :proud:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Nee, ik vind het leven niet saai, ik vind het leven eng. Eigenlijk het tegenovergestelde dus, altijd wel een bepaalde mate van spanning, ook niet fijn.
Ik herken dit wel. Ik heb genoeg te doen, sociale activiteiten, hobby’s, maar ik zie het wel allemaal als tijdverdrijf om het leven op te vullen.

Vakanties en reizen doe ik ook, maar het hoeft het allemaal niet echt.

Ik ben verder op zich wel een opgewekt persoon, maar op zich is het wel een hoop gedoe, zo’n leven.
LaFolie schreef:
23-05-2023 08:24
Volstrekt onherkenbaar. Het leven is zo'n puinhoop geweest dat niks zo fijn voelt als een op-rolletjes-lopende sleur. Ik teken voor nog 50 jaar saaiheid :) Niet dat ik het per se zo ervaar, trouwens. Genieten van de kleine dingen is voor mij de sleutel tot geluk.
Helemaal dit

Maar ik ben 40+ en ik vermoed TS nog lang niet. Toen ik in de 20 was, had ik ook (nog) geen behoefte aan sleur.
Dus even volhouden, je gaat het vanzelf waarderen ;-)
Sinds mijn long covid is mijn leven inderdaad saai. Mijn wereld is niet veel groter dan mijn eigen huis. Maar ondanks dat ik veel mis, verveel ik me vrij zelden. Misschien is dat ook wel omdat ik zo weinig kan. Ik heb daarin acceptatie gevonden en geniet van wat ik wel kan. Maar dat neemt niet weg dat ik de grotere dingen, de dingen die je leven wat extra kleur kunnen geven en waarmee je herinneringen maakt wel mis. Maar het is wat het is :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
LuciFee2023 schreef:
22-05-2023 22:25
Ja, ik kan amper nog lopen of fietsen, kan niets meer plannen, hele dagen pijn, niks meer kunnen onthouden, niet kunnen werken, waarschijnlijk nooit meer. Als ik toch eigenwijs wat ga doen heb ik daar weken straf voor met meer pijn en gedoe met hoofd.

Saai en kut. Alles is zeer pijnlijk, word ook steeds een beetje erger, tot ik dood ga. En dat kan nog wel eens zomaar 35-40-45 jaar zijn. Want ik heb kinderen en voor hen gaan we maar weer door.

Ik snap dat beetje flauw is, maar count your blessings.
Oh, wauw... dat lijkt mij onwijs kut. Ik kan je alleen maar een :hug: geven.

En aan TO, ik ben sinds vorig jaar met (pré)pensioen en ik kom nog steeds tijd tekort. Soms vraag ik mij af hoe ik dat altijd heb gedaan. Werken, kinderen, mantelzorg voor ouders etc. Ik geniet mij nu suf, ondanks dat ik ook wat lichamelijke makkes heb.
Tothier1 schreef:
23-05-2023 07:10
Mijn ervaring is: hoe meer je je leven volpropt, hoe sneller je ook dingen zat bent en je onrustig voelt als je even niks doet.
Want op den duur is niks goed genoeg en moet je altijd 'aan staan'.

Totdat het lijntje knapt.

Stop met vervulling zoeken buiten jezelf.
Wat denk je te vinden?
Een oneindige adrenalinestoot?
Zo is het leven gewoonweg niet.

Alles went.
Tevreden zijn is weggelegd voor levenskunstenaars.
Mooie reactie, maar moeilijk soms te realiseren. Tijd tikt ook door hé, dus heb ook wel soms t idee dat ik er veel meer uit zou kunnen halen, maar zoals je zegt alles went en wordt dat dan weer niet zo bijzonder. Het is dan weer saai als je constant bezig bent. Ik ben alweer tevreden hoor. Was een momentopname, realiseerde dat het ligt aan de manier van mijn eigen denken.
Dat constante adrenaline stoot opzoeken is zeker niet meer voor mij weggelegd en heb ik al naast mij gelegd. Ik ben hartstikke gelukkig als ik aan mijn leven denk nu weer.
Ik moet ook niet zo bezig zijn met anderen in mijn leven weer, heb dat eindelijk afgeleerd.
nitflex schreef:
23-05-2023 08:48
Ik herken dit wel. Ik heb genoeg te doen, sociale activiteiten, hobby’s, maar ik zie het wel allemaal als tijdverdrijf om het leven op te vullen.

Vakanties en reizen doe ik ook, maar het hoeft het allemaal niet echt.

Ik ben verder op zich wel een opgewekt persoon, maar op zich is het wel een hoop gedoe, zo’n leven.

Precies dat, maar ik dwing mezelf soms wel echt dan iets in te plannen zoals uitjes sporten vakanties maar het sjouwen enzo vind ik al vermoeiend en het boeit me allemaal niet zo maar ik moet wel want niks doen is nog erger en dan voel ik me helemaal belabberd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven