Overmatig drankgebruik op feestjes.

vrijdag 2 juni 2023 om 17:28
Verjaardagen, oud en nieuw, koningsdag, etc, een aantal keer per jaar komt (een deel van) de vrienden/bekenden van mijn partner wel bij elkaar. Zij zijn inmiddels allemaal 50+
Soms laat ik me overhalen om mee te gaan, maar ik loop altijd weer tegen hetzelfde aan: ze drinken allemaal zoveel! Ik kan zelf helemaal niet goed tegen alcohol en heb na 2 wijn of 3 bier echt wel genoeg gehad. Dat kleurt mijn beeld natuurlijk ook wel, maar toch vind ik het best vreemd dat vijftigers nog altijd zo veel achterover slaan op 1 avond. Vooral de mannen staan uiteindelijk altijd zo te lallen met elkaar, ik vind het niet om aan te zien. Het lijken wel studentenfeestjes, dat is toch een keer klaar?
Sommige mensen zie ik maar heel sporadisch, maar ik weet eigenlijk niet wie dat zijn. Want als ik ze zie zijn ze gewoon altijd dronken. Anderen vertellen weleens dat ze de dag erna altijd weer zo brak zijn maar toch de volgende keer weer voor de bijl gaan. En ik begrijp dat dus echt niet.
Wat vinden jullie, moet dit gewoon kunnen (misschien doe je het zelf ook) of zouden mensen op een bepaalde leeftijd een keer moeten leren om maat te houden?
Soms laat ik me overhalen om mee te gaan, maar ik loop altijd weer tegen hetzelfde aan: ze drinken allemaal zoveel! Ik kan zelf helemaal niet goed tegen alcohol en heb na 2 wijn of 3 bier echt wel genoeg gehad. Dat kleurt mijn beeld natuurlijk ook wel, maar toch vind ik het best vreemd dat vijftigers nog altijd zo veel achterover slaan op 1 avond. Vooral de mannen staan uiteindelijk altijd zo te lallen met elkaar, ik vind het niet om aan te zien. Het lijken wel studentenfeestjes, dat is toch een keer klaar?
Sommige mensen zie ik maar heel sporadisch, maar ik weet eigenlijk niet wie dat zijn. Want als ik ze zie zijn ze gewoon altijd dronken. Anderen vertellen weleens dat ze de dag erna altijd weer zo brak zijn maar toch de volgende keer weer voor de bijl gaan. En ik begrijp dat dus echt niet.
Wat vinden jullie, moet dit gewoon kunnen (misschien doe je het zelf ook) of zouden mensen op een bepaalde leeftijd een keer moeten leren om maat te houden?

vrijdag 2 juni 2023 om 19:30
Nou, waar gaan we naar toe in deze wereld!toulouse_74 schreef: ↑02-06-2023 19:17Straks hebben die oudjes ook nog een sexleven. Het moet niet gekker worden!
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
vrijdag 2 juni 2023 om 19:42
Wat een geneuzel zeg. Laat mensen lekker doen wat zij willen.
Nuften gedrag.
Jij hoeft niet mee te drinken en je hoeft niet naar die feestjes en je hoeft ook geen partner of vrienden te kiezen die dat wel doen.
Kan je allemaal zelf bepalen, maar denken dat jij kan bepalen wanneer anderen mensen niet meer zo mogen drinken... hahaha, grapjas.
Nuften gedrag.
Jij hoeft niet mee te drinken en je hoeft niet naar die feestjes en je hoeft ook geen partner of vrienden te kiezen die dat wel doen.
Kan je allemaal zelf bepalen, maar denken dat jij kan bepalen wanneer anderen mensen niet meer zo mogen drinken... hahaha, grapjas.
Jaja.
vrijdag 2 juni 2023 om 19:44
Zolang er geen kinderen meer van komen ...toulouse_74 schreef: ↑02-06-2023 19:17Straks hebben die oudjes ook nog een sexleven. Het moet niet gekker worden!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/01 ... eer-vader/
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

vrijdag 2 juni 2023 om 19:48
Ach wat een gezeur. Je lam zuipen is toch totaal niet hetzelfdeLuciFee2023 schreef: ↑02-06-2023 19:43Volgend topic idee:
Mijn 50 jarige vriendinnen dragen in de zomer wel een een rok boven de knie, dat kan echt niet meer vanaf 50 toch? Dan weet je toch wel beter ect?

vrijdag 2 juni 2023 om 19:49
Nou denk het niet, er wordt zo fel op gereageerd

vrijdag 2 juni 2023 om 19:54
Ik begrijp niet zo goed dat je er last van hebt. Ik ben zelf ook een matige drinker, sterker nog, vaak drink ik helemaal niks, maar ik heb gewoon plezier met de zuiperts en niet-zuiperts.
Dat deed ik ook al toen ik jong was, dan dronk ik cola met stappen en iedereen was zat en ik had gewoon lol om/met ze. Ik vind sommige dingen soms wel gênant, maar goed, dat moet iedereen lekker zelf weten.
Er zeurt nooit iemand dat ik ook mee moet doen, nooit gedaan ook.
Dat deed ik ook al toen ik jong was, dan dronk ik cola met stappen en iedereen was zat en ik had gewoon lol om/met ze. Ik vind sommige dingen soms wel gênant, maar goed, dat moet iedereen lekker zelf weten.
Er zeurt nooit iemand dat ik ook mee moet doen, nooit gedaan ook.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 2 juni 2023 om 19:57
vrijdag 2 juni 2023 om 20:20

vrijdag 2 juni 2023 om 20:27
Ja, zo denk ik er ook over. Naar feestjes ga ik maar heel weinig vanwege de drank en drugs. Ik voel me daar ongelukkig tussen.
Maar als je het wel leuk vindt moet je het gewoon doen vind ik, of je nou 18 of 80 bent.
Dus TO: ik zou gewoon niet gaan.

vrijdag 2 juni 2023 om 20:29
Dat laatste herken ik. Als mensen om mij heen echt dronken zijn en ik niet, dat heeft inderdaad iets eenzaams. Ik hou daar ook niet van.Lieneke schreef: ↑02-06-2023 18:14Feestjes vind ik meestal ook echt naar. Mensen gebruiken altijd wel wat, drank, wiet, cocaine, xtc, ja, je moet toch wat als je echt wilt "feesten". Een enkeling is nuchter en die is dat vaak wat rustiger.
Vroeger, in mijn jonge jaren, was ik een drankorgel, ik "feestte" door tot in de vroege uurtjes.
Nu sta ik er nuchter bij en ik kijk ernaar en ik zie de mensen steeds uitgelatener worden. Ze gaan hard lachen, wild doen, lallen, ze gaan helemaal uit hun dak terwijl daar totaal geen reden voor is. Ik voel dan geen connectie meer, het voelt eenzaam. En dan ga ik maar naar huis.
vrijdag 2 juni 2023 om 20:31
Ja iieeeuw, dat vind ik nou echt niet normaal. Het zal je vader maar zijn (-of geweest voor korte tijd).Wissewis schreef: ↑02-06-2023 19:44Zolang er geen kinderen meer van komen ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/01 ... eer-vader/

vrijdag 2 juni 2023 om 20:32
Ja, zo krijgt 'ah joh, neem er nog eentje' opeens een heel andere betekenis.toulouse_74 schreef: ↑02-06-2023 19:17Straks hebben die oudjes ook nog een sexleven. Het moet niet gekker worden!

vrijdag 2 juni 2023 om 21:03

vrijdag 2 juni 2023 om 21:04
cuculuscanorus schreef: ↑02-06-2023 21:03Nee, het kan je prima storen. Maar je kunt niet van mensen verwachten dat ze het anders gaan doen omdat het jou stoort.
Maar waar zeg ik dat ik dat van ze verwacht?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in