Gezondheid alle pijlers

Word iedereen steeds een beetje zieker

06-06-2023 21:02 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het idee alsof steeds meer mensen last krijgen van hooikoorts oid.

Vandaag weer; al mijn directe collega's inclusief ik zelf, hoesten, proesten, jeuk, verstopte neus etc.

Ook buiten werk hebben veel mensen non stop is last van van alles. De gebruikelijke griepsperiode is niet meer zo afgebakend.

Herkenbaar?
sneeuwvrouw schreef:
06-06-2023 21:09
Ik vind t vooral opvallen in ziekenhuizen. Zoveel mensen alsof het een winkelcentrum is… alsof iedereen iets heeft..
Er zijn heel veel ziekenhuizen verdwenen.
Meerdere steden moeten met 1 ziekenhuis doen, dan wordt het al gauw druk.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Gizz1979 schreef:
06-06-2023 21:44
Check. Vorige jaren al flink de pineut. Dit jaar helpt echt niets meer. Tranende jeuk ogen jeukende neus, keel en oren en een jeukende huid.

Voor volgende week afspraak bij huisarts of er iets sterkers voorgeschreven kan worden want de huid bij m’n ogen, neus is helemaal kapot aan t gaan van de jeuk, niezen etc
Ja, vreselijk he! Bij mij zijn heel mijn oogleden opgezwollen jeukt als de neten zie er ook niet helemaal gezond meer uit, heel ander gezicht. Normaal draag ik oogschaduw, nou je ziet heel mijn oogleden niet meer helemaal pafferig opgezet.
Stokbroodje schreef:
06-06-2023 21:54
Vandaar ik het jullie ook vraag :P
Kun je nog een poll maken?
No one ever made a difference by being like everyone else.
Bloemetjesvoorjou schreef:
06-06-2023 21:57
Ja, vreselijk he! Bij mij zijn heel mijn oogleden opgezwollen jeukt als de neten zie er ook niet helemaal gezond meer uit, heel ander gezicht. Normaal draag ik oogschaduw, nou je ziet heel mijn oogleden niet meer helemaal pafferig opgezet.
Ik gebruik oogdruppels die bij de etos te koop zijn. Helpt lichtjes.
Mijniebelle schreef:
06-06-2023 21:41
Als.
Potverdikkie…zo over nagedacht en nog verkeerd gedaan.
Moezig schreef:
06-06-2023 22:00
Ik gebruik oogdruppels die bij de etos te koop zijn. Helpt lichtjes.
Ik heb ze allemaal geprobeerd, vrouw van de etos zei dat ze mij niets meer verkoopt, zonde van mijn geld. Wel aardig van haar, maar het doet dus allemaal helemaal niets.
Dokter gebeld zat voor deze week al helemaal vol, veel mensen ziek ofzo! Hoop dat ik volgende week iets kan krijgen wat wel helpt, zo de hele zomer erbij lopen is ook drie keer niets.
pepexx schreef:
06-06-2023 21:55
Er zijn heel veel ziekenhuizen verdwenen.
Meerdere steden moeten met 1 ziekenhuis doen, dan wordt het al gauw druk.
In de steden zijn geen ziekenhuizen verdwenen. Alleen in de grotere dorpen.
Zou het door corona kunnen komen, dat dat iets gedaan heeft met ons immuunsysteem en je vaker ziek bent en langer ziek? Nog los van long-covid zeg maar.

Ik ben dit jaar ook twee keer ziek geweest (een keer een flinke verkoudheid en een keer buikgriep, wat ik eigenlijk nog nooit had gehad) en beide waren nogal heftig en lang voor mijn doen.
Toen dacht ik ook van hm, voordat ik corona kreeg was dat nooit zo.
AprilLudgate schreef:
06-06-2023 22:07
In de steden zijn geen ziekenhuizen verdwenen. Alleen in de grotere dorpen.
Zeker wel. Slotervaart en Ijsselmeerziekenhuizen gemist? Ook wordt bij ziekenhuizen die uit meerdere vestigingen bestaan steeds meer zorg gecentreerd op één locatie. Bijvoorbeeld in Den Haag wordt het Bronovo steeds meer uitgekleed en alles verplaatst naar het Westeinde.
MIjniebelle, mij niet corrigeren op mijn type fouten, heb ik een reden voor alvast bedankt! Maar kan zijn dat je vaker ziek bent, omdat je natuurlijk een tijd minder weerstand hebt opgebouwd en minder met virussen/bacteriën en alles te maken had.
Ja, ik nies en snotter wat af, ik denk dat mijn weerstand een beetje in een dip zit na corona, komt wel weer goed :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Volgens mij wordt een allergie (als we het over hooikoorts hebben) niet veroorzaakt door een lage weerstand maar juist door een weerstand die overactief is. Je lichaam ziet deze onschadelijke stoffen als een indringer en reageert erop, terwijl dat niet nodig is.
konwalia schreef:
06-06-2023 21:44
Ik kreeg het voor het eerst toen ik 22 was, als kind nooit last gehad. Blijkbaar kun je in de loop van je leven allergieën en gevoeligheden ontwikkelen. Hopelijk is de keerzijde dan dat ze ooit weer vanzelf weg kunnen gaan. :idee:
Dat kan zeker. Als kind had ik best wat allergieën, ook hooikoorts, maar ik ben overal overheen gegroeid. Ik had ook niet door dat het dit jaar zo erg was met de pollen. Ik ben zelf juist de afgelopen jaren weinig ziek geweest. Alleen afgelopen kerst na de kerstborrel op het werk had ik het goed te pakken, net als het merendeel van mijn collega’s. Doordat ik nog steeds gedeeltelijk thuis werk en bijvoorbeeld minder naar fysieke winkels ga kom ik denk ik veel minder in aanraking met virussen. Ook mijn partner is amper ziek geweest afgelopen jaren. Hier dus een tegenovergestelde ervaring.
RikM schreef:
06-06-2023 22:21
Volgens mij wordt een allergie (als we het over hooikoorts hebben) niet veroorzaakt door een lage weerstand maar juist door een weerstand die overactief is. Je lichaam ziet deze onschadelijke stoffen als een indringer en reageert erop, terwijl dat niet nodig is.
Daar heb je gelijk in, had het ook niet over de hooikoorts maar over het algemeen meer ziek zijn van Mijniebelle
De grasjes doen vrij goed hun best met polletjes maken de afgelopen paar dagen heb ik t idee :)
Zwetser
Nope, nergens last van. Maar door het natte voorjaar kan ik me goed voorstellen dat er extra veel pollen zijn voor de mensen met allergie.
Mijn zoontje van 8 doe nooit hooikoorts had loopt nu met knalrode jeukogen en snotneuzen rond. Zo zielig.
Dochter en man zitten al vanaf maart aan de pillen en hebben nu nergens last van.
Bloemetjesvoorjou schreef:
06-06-2023 22:25
Daar heb je gelijk in, had het ook niet over de hooikoorts maar over het algemeen meer ziek zijn van Mijniebelle

Jouw username in dit topic :hihi:
RikM schreef:
06-06-2023 22:53
Jouw username in dit topic :hihi:
Ja, I know....laat mij maar even, ben er momenteel zelf ook niet zo blij mee ;-)
NoPepsiPlease schreef:
06-06-2023 22:45
Mijn zoontje van 8 doe nooit hooikoorts had loopt nu met knalrode jeukogen en snotneuzen rond. Zo zielig.
Dochter en man zitten al vanaf maart aan de pillen en hebben nu nergens last van.
Ik heb oogdruppels daarvoor. Die helpen bij mij super goed. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen extreem hooikoorts (meer) heb. Als kind, tot 18 ofzo, wel namelijk. Toen had ik ook pilletjes, neusspray en oogdruppels. Het hielp wel, maar in mei/juni buiten gaan met zonnig/droog weer was gewoon gegarandeerd mega veel klachten.

Nu heb ik gelukkig nog maar een milde variant van hooikoorts. Als ik last krijg van mijn ogen gebruik ik oogdruppels en dat helpt perfect. Snotneus en jeukend gehemelte heb ik geen wondermiddel voor.
Zwetser
Komt door het weer. Er is gewoon heel veel stuifmeel in de lucht. Eerst lang nat dus goede plantengroei maar weinig bloei. Nu warm en droog en alles is tegelijk gaan bloeien. En geen regen die het stuifmeel uit de lucht spoelt. Heel erg balen voor wie hooikoorts heeft. Wel verklaarbaar.
MatchaTeaLatte schreef:
06-06-2023 21:27
ah, nog een uitzondering :high5:
Ik hoor ook bij de club! :yes:
Ik snap er niets van, vorig jaar was het echt niet te doen en nu slik ik niet eens mijn pillen, maar werkt de neusspray voldoende. Ook veel minder last van kruisreacties met eten. Ik hoop zo dat dit betekent dat ik er overheen gegroeid ben.
Kom ik weer met mijn stokpaardje: voedingsverandering (veel bewerkt voedsel met kleurstoffen, smaakversterkers, conserveermiddelen), leefstijl, leefomstandigheden (zoals te weinig buiten zijn, hoog stressniveau), (lucht)vervuiling en klimaatverandering. Het effect van pollen bijvoorbeeld, wordt versterkt door luchtverontreiniging. Daardoor worden we steeds gevoeliger voor allerlei allergieën.
"Boring conversation anyway"
Lila-Linda schreef:
06-06-2023 21:11
En onze weerstand heeft een opdoffer gehad van al die maanden geen mensen zien, quarantaine, lock downs etc
Mensen gedeien goed bij in contact komen met andere mensen
Klopt wel. Nu we weer meer mensen zien, grijpen virussen ook weer hun kans (ik heb het uiteraard niet over hooikoorts).
En in ziekenhuizen is het drukker dan vroeger omdat de bevolking vergrijst.
Hooikoorts is extreem dit jaar. Heb al een paar keer de huisarts gebeld voor andere medicatie of met de vraag of ik mocht ophogen. Inmiddels slik en spray ik de max van alles en is het heel hard duimen voor een paar buien. Ik heb al 30 jaar hooikoorts en dit jaar zit wel in de top 5 zwaarste allergieseizoenen voor mij. Andere jaren kom ik er met mijn pillen en oogdruppels redelijk doorheen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven