Vraag het de mods, deel 6!

24-01-2023 09:29 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En na zo'n 10 maanden in een hand vol te hebben geschreven zijn we toe aan het volgende deel! :cheer:

En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden ;) .

In dit topic beantwoorden wij vragen aangaande beleid, waarom wel/niet een ban/waarschuwing.

Persoonlijke vragen voor de moderators kunnen hier ook gesteld worden. Of je antwoorden gaat krijgen is de vraag :P .

Voor vragen over waar een topic is gebleven, melden van bugs, anonimisatie verzoeken, meldingen over het forum kunnen jullie terecht in het CM topic. overig/centraal-moderatortopic/list_messages/492553#

Het kan weleens door elkaar lopen, dat is geen probleem ;) .

Hoe plak je een plaatje?

Het linkadres van je afbeelding neerzetten tussen [img] en [/ img] (maar dan wel zonder spaties) of het plaatje onder je bericht (naast de smiley) waar een berg met zonnetje op staat aanklikken en dan het linkadres ertussen zetten.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

OP deel 4;
viewtopic.php?t=471858&p=32287716&start=#p32287716

OP deel 5;
overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327#

Met vriendelijke groetjes,

Het mod team!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
01-07-2023 20:22
Poezieplaatjes

Ja haha maak van iedereen gewoon een Facebook Gerda.
MrsMorrison schreef:
01-07-2023 20:25
Ja haha maak van iedereen gewoon een Facebook Gerda.
Ik meen het echt. Zo’n beetje alles valt onder mainsplaining, op de man, etc. Hoog gehalte poezieplaatjes.
Moiren schreef:
01-07-2023 20:27
Ik meen het echt. Zo’n beetje alles valt onder mainsplaining, op de man, etc. Hoog gehalte poezieplaatjes.

Eens hoor. Jammer dat het beleid zo is. Ik geloof namelijk wel in het zelfreguleren hier en dus minder ingrijpen van mods.
Druiloor bijvoorbeeld.
Als je oppert dat iemands sterrenbeeld druiloor is, is dat mss anders dan wanneer je iemand een druiloor noemt?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
MrsMorrison schreef:
01-07-2023 20:28
Eens hoor. Jammer dat het beleid zo is. Ik geloof namelijk wel in het zelfreguleren hier en dus minder ingrijpen van mods.
Ik ook. Al zal een hele grote meerderheid hier dat moeten leren.
Solomio schreef:
01-07-2023 20:33
Druiloor bijvoorbeeld.
Als je oppert dat iemands sterrenbeeld druiloor is, is dat mss anders dan wanneer je iemand een druiloor noemt?
Precies hetzelfde natuurlijk. Allebei een belediging, maar he, ga je niet dood aan.
Solomio schreef:
Druiloor bijvoorbeeld.
Ik weet echt heel weinig van astrologie
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Moiren schreef:
Ik ook. Al zal een hele grote meerderheid hier dat moeten leren.

Goed maar dat komt dan vanzelf. Plus ik denk ook dat je op die manier mensen ook wel tot andere inzichten kunt brengen. Nu heb ik het niet over (sterk) racistische posts natuurlijk...
Hoi mods

Zouden jullie voor mij de sekspijler kunnen blokkeren?
Alvast bedankt
En nog even for the record: op 25 maart 2023 kreeg ik een enorm flauwe ban voor een nette vraag op wat dus ook nog eens (zoals 100x duidelijk) een trolltopic was.
Ik kreeg een ban voor de woorden "I'm every woman". Ik heb even geen dagtekening maar ben nog steeds over de zeik. #chakakhangate2023
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Moiren schreef:
01-07-2023 20:37
En nog even for the record: op 25 maart 2023 kreeg ik een enorm flauwe ban voor een nette vraag op wat dus ook nog eens (zoals 100x duidelijk) een trolltopic was.
Geen waarschuwing, zei ze toch? :P
Irma_3110 schreef:
01-07-2023 20:42
Geen waarschuwing, zei ze toch? :P
Geen idee, alweer vergeten.
Moiren schreef:

Oh ja, ik ook.
Moiren schreef:
01-07-2023 20:44
Geen idee, alweer vergeten.
De strekking klopte hoor, "nog niet eens een waarschuwing". Maar soms houd ik wel van de puntjes op de i...
Irma_3110 schreef:
01-07-2023 20:47
De strekking klopte hoor, "nog niet eens een waarschuwing". Maar soms houd ik wel van de puntjes op de i...
Dan is mijn reactie: zeker wel en zelfs een onzinnige ban.
Merys schreef:
01-07-2023 20:11
Dit vind je professioneel?
Jij blijkbaar niet.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Moiren schreef:
Tja als je een topic waarschuwing negeert kunnen we niet anders :P . Anders worden we weer beschuldigd van meten met meerdere maten.

ModeratorViva schreef:
01-07-2023 20:48
Jij blijkbaar niet.

Als het een vorm van sarcasme is dan is het gebruik van een smiley wel handig. Zo niet dan nee dan is dit ook niet echt professioneel...

Maar hey het is zaterdag dus who knows
Merys schreef:
01-07-2023 20:45
Oh ja, ik ook.
Moi en jij?
Dan was het wel terecht tuulk, nare vrouwen.

David Dunning
ModeratorViva schreef:
01-07-2023 20:50
Tja als je een topic waarschuwing negeert kunnen we niet anders :P . Anders worden we weer beschuldigd van meten met meerdere maten.
En die discussie probeerde ik over de mail te voeren, maar het was gewoon een in topic vraag.
ModeratorViva schreef:
We meten allemaal met meerdere maten.
Heel normaal.

David Dunning
MrsMorrison schreef:
Als het een vorm van sarcasme is dan is het gebruik van een smiley wel handig. Zo niet dan nee dan is dit ook niet echt professioneel...

Maar hey het is zaterdag dus who knows
Een smiley in de reactie die je quote of bedoel je de posting van het zoveelste verzoek om naar napraat te verhuizen?

ModeratorViva schreef:
01-07-2023 20:52
Een smiley in de reactie die je quote of bedoel je de posting van het zoveelste verzoek om naar napraat te verhuizen?

Die ik gequote heb... ik kan niet echt opmaken wanneer iets serieus bedoeld is en wanneer niet. Maar dat kan ook heel goed aan mijzelf liggen hoor.
Moiren schreef:
01-07-2023 20:51
En die discussie probeerde ik over de mail te voeren, maar het was gewoon een in topic vraag.
Ik heb echt geen idee meer waar het topic over ging hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven