* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
knuffel voor jou Jane.

Veel succes nog met de laatste loodjes!!

Liefs Tinok
O Jane, ook een knuffel van mij! Ik kan het me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit, zeker nu ook nog eens met die hitte van nu.

Zonnetje, jij had toch ook last van je stuitje? Was dat ook al voor de bevalling of is het erna gekomen?

Met Luuk gaat het heel erg goed. De afgelopen nachten gingen ook super: hij dronk om half negen 's avonds, daarna om 2 uur 's nachts en toen weer om zeven uur 's ochtends. Dus maar één keertje eruit.

Met de bv gaat het ook super, er zit genoeg melk in, al vanaf de 2e of 3e dag denk ik. Hij zit ook alweer boven z'n geboorte gewicht.

We hebben hem alleen nog maar slapend in bedje gelegd, zelf in slaap komen lukt nog niet echt. Maar hij heeft dan ook last van krampjes, dus da's ook wel zielig.

Maar goed, toch maar eens proberen binnenkort om hem zelf in slaap te laten vallen. Femke huilde ook vaak zo'n 15 à 20 minuten voordat ze in slaap viel.

Jane, heel veel succes met de laatste loodjes, ik hoop dat het niet lang meer gaat duren!

Tot zover, want ik zit op zolder en het is daar snikheet.

och jane toch .. wat een ellendige laatste loodjes :(

sterkte

Peetje, wat een luxe al zo'n nacht !

Lukt het om er zelf ook op tijd in te gaan dan ?

ik zit hier nu op de grond, Sanne is namelijk in fase beland dat ze te lui is om gewoon lekker zelf te gaan rollen (wat ze best al kan) maar door het niet-rollen zich ook niet vermaakt.

Zitten gaat super goed, maar ik wil toch ook het liggen/rollen stimuleren.

Nu is ze op rug liggend tevreden omdat het getyp leuk klinkt en ik haar kan vermaken.

Ilse ligt al weer in bed, moest beloven dat Sanne ook ging slapen .. hihi

Hiep hiep hoeraaaaa

Jayda en Guy zijn 2 jaar !!!

Papa's en mama's: van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Wat zijn ze al groot hè?

Maak er leuke dagen van. Het is PRACHTIG weer, dus dat moet vast lukken !!!

Knuffel,

Jane
Hiep hiep hoeraaaaa

Jayda en Guy zijn 2 jaar !!!

Papa's en mama's: van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Wat zijn ze al groot hè?

Maak er leuke dagen van. Het is PRACHTIG weer, dus dat moet vast lukken !!!

Knuffel,

Jane
Hoera voor Jayda en Guy!!!

Van harte gefeliciteerd met jullie 2e verjaardag!

Een hele leuke dag gewenst samen met jullie papa en mama!

liefs, peetje
Jane, hoe gaat het met jou?
Hoeraaaaaaaah voor Guy en Jayda!!

Geniet ervan ook mama's! Blijft toch heel bijzonder voelen...

Zoë van Marianne is ook jarig geweest, maar heb geen idee of ik jullie via deze plek nog kan feliciteren gezien de weinige

forumactiviteiten.... iig van harte en hoor graag eens hoe het is in het R'damse!
Gisteren is P. trouwens met Femke naar het cb gegaan. Ze weegt nu 13,5 kilo en is 84 cm.

En dan te bedenken dat ze een jaar geleden om deze tijd zo'n 7250 gram woog!

Moesten we vorig jaar er op letten dat ze niet te licht was, nu moeten we in de gaten houden dat ze niet te zwaar wordt.

Ze is dus in een jaar echt flink gegroeid....

Ze is ook altijd goed blijven eten, maar krijgt eigenlijk nooit snoep tussendoor. Tussendoor krijgt ze 's ochtends fruit en 's middags een koekje. Bij het fruit krijgt ze water en bij het koekje krijgt ze roosvicee.

Bij het cb zeiden ze dat Femke eerst goed de dingen observeert en dan pas gaat doen. Dus ze kijkt eerst goed ipv meteen te doen. Ze verspilt geen onnodige energie zeg maar. Misschien moet ze dat wat meer doen.
Gefeliciteerd Guy en Jayda (en Tinok, DD en mannen )! 2 jaar alweer, wat worden ze allemaal groot he..

Hebben jullie een leuk feestje gehad?

Gister ook met Noah naar cb geweest..

83,5 cm en 11,4 kilo

Zo'n reus is ie dus blijkbaar niet (alleen als ik hem vergelijk met M )

Verder vond de arts het een 'knap kind'. Hij kon al veel dingen goed die veel 2-jarigen nog niet kunnen/hoeven beheersen.. (duidelijk praten, stevig en soepel lopen, gedoe met blokjes en vormen enzo) Nou, zo wil ik wel vaker naar het cb, haha. Hoor vaak zat andere verhalen.

Verder even een dip hier. Erg veel last van moodswings, waarbij ik echt tussen de uitersten schommel, dus van bezorgd en geduldig, trots en 'verliefd', naar boos/driftig/onredelijk, ook naar de kindjes toe (kan me wel inhouden dat naar hen te uiten hoor, maar ik voel het wel - reageer het vaak af op mijn vriend ) Ik vraag me op die momenten ook echt af of ik de afgelopen tijd wel 1 moment ECHT leuk gevonden heb. Kan me de mooie momenten niet voor de geest halen. Voelt erg naar..

Vannacht gelukkig een betere nacht gehad, we hebben de bakerzak geintroduceerd. Vandaag ook een goede dag, was weer alleen met beide jongens. Noah was erg gezellig en lief en M sliep veel, dus weinig stress over aandacht verdelen.
Ook hier nog even een HIEPERDEPIEP HOERA voor Jayda en Guy!

Nog van harte gefeliciteerd allebei met jullie verjaardagen, en ook de papa's en mama's van harte. Leuke dag gehad?

Jane: Ook van mij een dikke : hug: Hoe is het nu met je?

Zon: Jij ook een dikke Vervelend hoor die moodswings, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en écht kunt gaan genieten.

Altijd leuk he die complimentjes over je kind. Ik doe gezellig even met je mee als je het niet erg vindt. Over Eva zeiden ze eigenlijk hetzelfde als wat jij noemt. Behalve het lopen dan want daarmee was Eva niet zo'n snelle. Maar inderdaad die blokjes...arts moest nog heel hard lachen want toen Eva moest stapelen moest arts even wat opschrijven. Toen arts klaar was en opkeek schoot ze in de lach "ho ho, zo'n hoge toren hoef je nog niet te kunnen" En Eva moest lichaamsdelen aanwijzen en benoemen deed ze ook heel goed. En inderdaad het praten en het maken van zinnetjes van 3/4 woorden. Scheen ook erg knap te zijn, maar hey...kind van d'r moeder he.

Arts zei trouwens, maar dat gaat dan voor Noah niet op, dat late lopers vaak vooruitlopen met fijne motoriek.

Peetje: Jeetje wat een groeispurt idd van Femke! Moet je kijken hoe snel dat kan gaan zeg. En dus een observeerster, wel heel slim natuurlijk. Eva heeft dat ook, dat heeft ze echt van M, heel grappig om M zo terug te zien in Eva. Hebben ze ook precies dezelfde gezichtsuitdrukking. Heel leuk is dat.

Hier heel leuk weekend gehad, altijd erg gezellig zo'n weekendje bij ouders. Eva had het ook ontzettend naar haar zin en vond het heel jammer toen het logeerpartijtje afgelopen was. Aankomend weekend gaan we naar de camping. Mijn vader viert daar zijn verjaardag met een barbecue voor de hele familie, erg leuk.

Vandaag wordt onze nieuwe televisie geleverd Onze oude tv begon steeds meer kuren te krijgen dus het werd echt tijd. M heeft vanmorgen tig keer gezegd dat ik nog niet moest gaan aansluiten maar moest wachten tot hij terug was. Fijn dat vertrouwen in mij.

Gisteren naar de tandarts geweest. Ik voor mijn laatste behandeling van die wortelkanalen. M voor controle (had niets) en Eva voor de 1e keer mee. Tandarts ging ontzettend leuk met Eva om. "kijk Eva, nu ga ik papa's tandjes tellen" Eva was eerst heel verlegen, daarna wel stuk vrijer. Maar in de stoel durfde ze toch nog niet. Maar dat hoefde ook niet per se. Tandarts zei dat ze eerst maar eens moest kijken naar hoe het bij de tandarts in z'n werk gaat.

Wat voor advies hebben jullie trouwens gekregen wat tandarts betreft? Mijn nichtje kreeg van haar tandarts te horen dat haar dochter pas met 4/5 jaar voor de eerste keer mee moet. Bij ons, zowel cb als tandarts, zeiden 2/2.5 jaar. Vreemd hoor die verschillen.
Metis, het beste kun je je kind meenemen als ze 2/2,5 jaar oud zijn, dus wat jij hebt gedaan is perfect. Ze kan dan even wennen en hoeft nog niet persé in de stoel als ze dat niet wil.

Met 4/5 jaar is te laat hoor! Zeker als je je bedenkt dat ik wel eens kindjes zie die met 3 al hun eerste gaatjes hebben!

Femke ligt trouwens ook voorop met de fijne motoriek, en ze ging ook laat lopen.

Ik ben gisteren nog met Luuk naar het ziekenhuis gegaan. De ha kwam langs om Luuk te controleren en ze vond dat hij nog erg geel zag, voor de 9 dagen dat hij oud was.

Dus moest ik met hem naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Gelukkig was alles goed...

Wat een gedoe zeg, ik was blij dat Femke naar de crèche was. Moest eerst nog even voeden, daarna alle spullen pakken, maxi-cosi, onderstel, schone kleertjes voor het geval dat, luiers, doekjes. Toen nog langs de ha om een verwijsbrief op te halen en toen naar het ziekenhuis.

Dat was Luuks eerste grote reis...sowieso het eerste autoritje trouwens.
Ja leek me ook logischer dat kind het beste al vroeg mee kan gaan. Vond het daarom zo'n vreemd advies aan nicht. Maar hoe doen jullie dat eigenlijk als een klein kind een gaatje heeft? Stel dat een kind van 2.5 een gaatje heeft, wordt er dan toch geboord?

Weer wennen natuurlijk de hele rataplan wat je mee moet nemen voor kleine uk. Zo even de deur uitstappen lukt dan niet zo makkelijk. Maar fijn dat alles goed was met Luuk!
hallo allemaal,

* doe meteen even mee in het CB gebabbbel*

hier klopt het helemaal dat Fiene die laat liep inderdaad een ster is in haar fijne motoriek.

Peetje, zei het CB dat Femke nu weer niet veel mag wegen of was dat jouw idee daarbij? Fiene was nl de vorige keer al 13,5 kilo (en dat is inmiddels alweer een week of 6 geleden!). Ik maak me wel eens zorgen ( nou ja, da's misschien te sterk uitgedrukt) maar Fiene eet gewoon alles en vindt alles lekker, en zit gewoon geen stop op. Nu zet ik die er wel op en geef ik in principe ook nauwelijks koekjes enzo. Ik vind het zelf wel lastig wat 'normaal' is. Fiene weegt gewoon naar verhouding veel meer dan Femke, en dan vraag ik me af of ik dat in de gaten moet houden?! Ik vind t maar raar dat dat in het begin zo gecheckt wordt bij het CB en nu niet meer, terwijl er onderhand ook veel te dikke kinderen zijn.

Zon, schaam je er vooral niet voor en bespreek wat je voelt met je omgeving (kan dat?). Er zijn zoveel moeders die helemaal niet op een roze wolk zitten in zo'n periode!! Wel goed om je er bewust van te zijn en te kijken wat je helpt of waar je behoefte aan hebt. Blijf er vooral niet alleen mee zitten!! voor jou van mij.

Wij willen binnenkort ook Fiene meenemen naar de tandarts, al ben ik daar zelf helemaal niet zo'n held in....

Genieten jullie nog van het weer of is het 'te'?

Wij zijn gister met zijn 2 tjes naar de sauna geweest, heeeerlijk. Fiene bij mijn ouders en UJ was overwachts vrij.

Ben ook al 1x met Fiene hier naar het buitenzwembad geweest

(overigens was uitgerekend het peuterbad in renovatie..)

Bij mij worden in mijn omgeving nu allemaal kindjes geboren, ik krijg er zelf haast weer zin in....

Maar ik ga nu eerst weer aan de slag en over 2 weken mijn eerste ochtend meedraaien hier bij een zorginstelling in mijn woonplaats, lijkt me echt heerlijk. Al geniet ik ook nog erg zo van de zomer!

Metis, zijn jullie al je best aan het doen voor no. 2? ( of hou je dat voor jezelf, ook prima uiteraard!)

Jane, hoop dat je een lekker nachtje kunt maken vannacht..

groetjes allemaal!
UM, op zich is Femke niet te zwaar hoor, ze zit nu geloof ik wel iets boven het gemiddelde, zeker in verhouding met haar lengte.

P. is geweest en ze hadden tegen hem gezegd dat we het in de gaten moesten houden. Maar dat was meer omdat ze het afgelopen jaar zo enorm is gegroeid. Als je naar haar lijntje kijkt dan zie je dat ze van de -2 lijn opeens naar de 0 of +1 lijn is gegaan. En ze moet natuurlijk niet zo snel blijven groeien, want dan gaat ze nog boven de +2 lijn uitkomen (dit bedenk ik dan zelf hoor).

En Fiene is waarschijnlijk altijd al van gemiddeld gewicht gewees, dus dan is er volgens mij helemaal niets aan de hand.

Femke lijkt nu wel wat minder te gaan eten. De buren zeiden een tijdje geleden dat ze altijd wisten wanneer wij gingen eten want dan hoorden ze Femke roepen: "Eten, eten, eten!!!!!" en dan sloeg ze met haar platte handjes op de tafel.

Nu ligt haar interesse niet meer zo heel erg bij eten. Als we eerder 's ochtends zeiden: zullen we naar beneden gaan en gaan eten? Dan zei ze: "JAAA!" en dan ook weer "eten, eten, eten!"

Nu zegt ze soms zelfs gewoon nee. Maar als we dan naar beneden gaan eet ze wel, dat dan weer wel.

De laatste paar dagen eet ze 's ochtends maar een halve boterham, terwijl ze eerder 1,5 at of soms 2. Maar dat kan ook door de warmte komen natuurlijk.

Jane, morgen jouw uitgerekende dag, spannend! Het komt steeds dichterbij.

Ik moest trouwens wel even wennen aan zo'n piemeltje hoor. Vooral in het begin ging hij steeds plassen als P. of ik de luier verschoonde. En dan komt het best ver steeds; op de grond, op P., op de kraamhulp, op z'n kleren.

Nu heb ik er al iets meer handigheid in en plast hij ook niet altijd meer als ik de luier verschoon. Maar in het begin was het elke keer raak.
UM: Hier ook, door alle pasgeboren baby's, weer helemaal zin in een 2e. Wij hadden vlak voor de verhuizing afgesproken nu toch echt voor 2e te gaan. Eigenlijk wilden we al eerder maar ons vorige huis was erg klein dus niet zo praktisch. Maar na verhuizing begon die shit met mij dus maar weer on hold gezet de plannen. ook ivm mijn antidepressiva die ik nu slik, mag niet tijdens zwangerschap gebruikt worden. Dus we kijken het nog ongeveer 1 á 2 mnd aan, dan stop ik met de antidepressiva of ik ga over op medicatie die wel samen mag met een zwangerschap. Nog even geduld hier dus.
Werken de antidepressiva wel goed Metis? En hebben de vit. B injecties ook al resultaat?

Wat betreft de gaatjes bij hele jonge kinderen: ik heb wel eens een gaatje gevuld bij een kindje van 2 jaar en 11 maanden. Maar dat was nog een klein gaatje, heb ik niet geboord maar een beetje "uitgelepeld". Sommige kinderen kunnen een heleboel aan en andere kinderen juist weer niet. Soms verdoof en boor ik bij een kindje van net 4 en gaat dat prima, en soms krijg ik bij een kind van 8 helemaal niets gedaan.

Als het echt niet gaat stuur ik ze door naar een kindertandarts. Zij behandelen het kindje dan en besteden er heel veel aandacht aan. In uiterste gevallen gaan ze onder volledige narcose en worden ze dan behandeld. Zo heb ik een patiëntje van 5 à 6 jaar bij wie alle melktandjes boven zijn getrokken onder narcose. Maar dat is wel heel extreem...
*meld-met-baby-in-de-buik*

Vandaag D-Day !

Ik kom net terug van de gyn. en ben licht teleurgesteld. Er waren geen 'ontwikkelingen' t.o.v. vorige week donderdag. Oftewel: nog steeds maar 1 cm. ontsluiting, wel verweking. maar de bmm is nog niet verstreken. Ook is de baby nog steeds niet ingedaald .

Ze heeft me wel weer gestript, maar of dit succesvol is, moet maar blijken. Ik heb er deze keer niet zoveel vertrouwen in. Er is weer een afspraak gepland voor volg. week donderdag als ik 41 weken ben. Ik hoop toch ècht dat dat niet nodig is !

Verder dus gewoon afwachten.

Over tandartsbezoek: mijn tandarts adviseerde ook met 2,5 jaar, dus de eerstvolgende keer gaat ze met mij mee. Ze heeft al wel een keer in de stoel gelegen bij de monghyg. en dat vond ze wel spannend .

Metis, spannend zeg, voor een 2e gaan !

UM, leuk, dat je kriebels krijgt, hihi.

Peetje, ik moest erg lachen om jouw plassende piemeltjes-verhaal. Dat gaan wij ook zéker krijgen, hahaha. Fijn dat het zo goed gaat met Luuk (en dat ie nog maar 1x 's nachts komt -> ideaal !).

Ik ga even rusten op bed. Boek lezen ofzo.

Ciao !
Jane, ik dacht dat het vrij normaal was bij een 2e, dat de baby nog niet ingedaald is. Volgens mij gebeurt het bij een 2e vaak nog tijdens de bevalling dat hij dan pas in gaat dalen.

Alleen, betekent het nu dat je meteen moet gaan liggen als je vliezen breken?

Ja, vandaag jouw uitgerekende datum...nu komt het écht dichtbij hè?
Ja, klopt Peetje. Het kindje hoeft niet persé ingedaald te zijn. Kan nog gebeuren bij de bevalling.

Ik denk dat het strippen wel iets gedaan heeft gisteren. Sinds vanochtend verlies ik nl. veel (bloederig) slijm.

Bij Laura's zwangerschap was dit het begin van het einde. Ik verloor 36 uur veel slijm en had veel harde buiken. Daarna werden het echte weeën. En op de 3e dag na de slijmprop ben ik bevallen.

Oei, oei, ik hoop zó dat dit ook iets betekent. Dan zou ik dit weekend bevallen. *duim* *duim*.
.
Ohhh Jane ik hoop het!!

Ik had het zelf niet meer gister bij die tropische temperaturen

-laat staan als je 9 maanden zwanger bent-....

Maar er komt vandaag een verkoelend buitje aan toch?!

* duimt duimt duimt mee*
Hier nog een cheerleader voor Jane!

Ik hoop dat het doorzet en dat je dit weekend je kleine mannetje in je armen kan houden!
PS: heb jullie net allemaal een e-mail gestuurd over een aankomende meeting!
Opvang belde net of Eva gehaald kan worden. Het gaat totaal niet vandaag, ze klemt zich als een aapje vast aan de leidsters, helemaal paniekerig. Schijnt ze de laatste dagen wel vaker te hebben alleen niet zo extreem als nu. Ik net M gebeld of hij Eef dan op kan halen en M denkt dat het komt doordat ze sinds een weekje (ongeveer) buiten bezig zijn met graafmachines ed. Voor grote, lawaaierige dingen is ze namelijk bang. Thuis ook, als er een brommer of motor voorbijkomt is het mis.

Vanmorgen liep ze, volgens M, hartstikke vrolijk naar binnen en rende meteen door naar buiten maar toen gaf die graafmachine gas bij en dan is het paniek in de tent. Sneu hoor, bah. M is nu aan het overleggen op werk of hij nu weg kan om Eva op te halen en thuis te brengen, hij verwacht geen problemen hoor. Hij belt me zo terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven