* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Ah, wat sneu Metis. Hoe gaat het nu met Eva, is ze nu lekker thuis?

Jane, hopelijk gaat het doorzetten!! Spannend.......

Het slijmverlies is vanmiddag opgehouden.

Verder ook geen spoortje van voorweeën o.i.d.

Dus ik weet het nou niet meer .

Metis, sterkte met Eva !
What matters most is how you see yourself
.
Goedemorgen!

Net een sms van Jane gehad, het is echt begonnen!

Vanaf 2 uur vannacht rommelen. Vanaf 3 uur regelmatige weeen. Vanaf 5 uur in het ziekenhuis, daar ligt ze nu in bed. Inmiddels 2/3 cm ontsluiting..

Go go gooo!!
O, spannend! Ik kom vandaag regelmatig even dit forum checken.

Zet hem op Jane!
***Jane-update***

Ze heeft veel pijn en helaas nog maar 4 cm ontsluiting. Net een ruggeprik gekregen, die gelukkig nu werkt. Ze probeert even te gaan slapen..

Ik hoop snel positiever nieuws te brengen..
Fijn dat ze een ruggeprik heeft gekregen. Jammer zeg, nog maar 4 cm ontsluiting.

Tot hoe lang mag je zo'n ruggeprik eigenlijk, tot volledige ontsluiting?

Volgens mij tot een cm of 9, maar het is al niet meer nodig.

Laatste update van 14:49 uur:

"Nu 5 cm, na weeenopwekkers. Zelfde verhaal als vorige keer.. Wordt nu klaargemaakt voor OK voor ks. Niet erg, ben opgelucht."

Dus nog heel even en dan is ie er, gelukkig!
Dus als het goed is is ze nu al bevallen??

Gelukkig dat het een opluchting voor haar is, een ks. Kan ik me voorstellen als het niet opschiet. Op een gegeven moment ben je er wel klaar mee.

Heb je al weer wat gehoord Zonnetje?
Jaaaa, daar is ie dan! Joost!

Er was file bij de OK, maar om 17:32 uur is hij dan eindelijk in blakende gezondheid ter wereld gekomen.

Een flinkerd van 4240 gram.

Zoals jullie begrepen hebben wederom een heftige bevalling, geeindigd in een keizersnee.

Joost ligt ter observatie op de kinderafdeling. Jane en Jane-man mogen zo naar hem toe..
Joepie, van harte gefeliciteerd Jane en Jane-man met jullie zoontje Joost! En Laura natuurlijk met haar broertje!

Een heftige bevalling dus, maar gelukkig is ie er nu.

Zonnetje, hoe gaat het met het slapen van M? Valt hij uit zichzelf in slaap?

Ik heb net Luuk in bed gelegd. Gisteren viel hij zowaar een keer uit zichzelf in bed, maar nu huilt ie weer alles bij elkaar, terwijl hij gewoon hartstikke moe is. Ik probeer hem nu toch wel er aan te wennen om hem wakker in bed te leggen.

Heb gisteren al even de vroegere topics doorgelezen en met Femke ging het een beetje hetzelfde. Na 2 weken begon het gerommel.

Even luisteren of ie nu slaapt....

Ja, joepie hij is uit zichzelf in slaap gevallen!

2 x 5 minuten keihard (voor mijn gevoel dan) gehuild (na 5 min. ben ik even gaan kijken en over z'n bolletje geaaid) en nu is ie stil.

Vannacht ben ik weer van 3 tot kwart over 5 met hem bezig geweest, na de voeding wilde hij niet gaan slapen. Hij had duidelijk last van krampjes. Na 1,5 uur was ik het zat en heb ik P. wakker gemaakt. Hij slaapt nl elke nacht door.

Uiteindelijk heb ik hem maar weer aangelegd en is hij aan de borst in slaap gevallen. Daarna wilde hij om 8 uur weer drinken. Daarna viel hij wel weer meteen in slaap, tot half één.

Femke sliep zowaar tot kwart over negen!!! Echt een record waar ik heel blij mee was vanochtend.
Jeeeeh! Joost is er.

Jane , man en Laura gefeliciteerd met jullie zoon en broertje

Hopelijk is de bevalling naar je zin gegaan (voor zover mogelijk natuurlijk) Je had alles van te voren goed doorgesproken in het ziekenhuis toch? Zijn jullie al thuis of is dat in de loop van vandaag? Heel veel geluk met zn viertjes!

Peetje, ja dat gerommel in die eerste weken had ik alweer een beetje verdrongen, maar dat is er inderdaad wel. Wel fijn om terug te lezen dat het bij Femke ook zo was, kun je ook terug zien wanneer het weer overging. Geen kind is hetzelfde, maar het is soms wel even fijn voor je gemoedsrust.

Hier weinig te melden, vandaag weer de eerste werkdag na onze vakantie...oh wat heb ik dan weinig zin om weer wat te gaan doen, tis net als de eerste schooldag vroeger. Maar als je eenmaal bezig bent, is het wel weer leuk.

Toch nog wat te melden

Of eigenlijk wat te vragen.

Salomé durft sinds een aantal weken niet meer te poepen, ze houdt het echt heel lang op en er is niks wat ik er aan kan doen dat ze het los laat. Ik geef haar al Roosvicee Laxo en gedroogde pruimen naast haar gewone eten, maar dat helpt niet echt. Ze houdt het rustig 6 dagen op, de laatste 2 dagen is ze dan echt de hele dag onrustig, huilerig en ze heeft dan ook echt pijn. Maar ze kan het niet loslaten.Na 6 dagen komt er dan een hele berg, en dat doet natuurlijk hartstikke pijn. Ik heb net de huisarts geprobeerd te bellen, maar die is er niet vandaag.

Als ik Google vind ik vooral peuters vanaf een jaar of 2,5 tot 3,5 die dat hebben, maar echte oplossingen staan er niet. Het enige wat ik nu doe is, als ik zie dat ze aandrang heeft, haar zoveel mogelijk afleiden en kietelen zodat ze ontspant, maar ik kan niet zeggen dat dat helpt.

Goedemorgen,

Nog even een Jane-update:

Weinig geslapen door pijn en spanning. Gisteravond pas om 21:00 uur Joost voor het eerst gezien en vastgehouden. Moeilijk dat ie aan de andere kant van het ziekenhuis ligt ivm haar koorts gister. Ze krijgen allebei infuus met AB. Verder krijgt ze vandaag videobewaking en ze is nu bij hem! Aangelegd en hij hapte in 1x goed! Helemaal trots natuurlijk.. Hopelijk mag hij vandaag nog bij haar op de kamer.

Hij is prachtig!
anoniem_33092 wijzigde dit bericht op 06-07-2009 09:46
Reden: kant met een d?? Shame on me.. haha!
% gewijzigd
Super dat Joost er is. Maar ohhhhh, wat klinkt het heftig allemaal en geeft ze het zwaar ( gehad). Ik begin d'r nog maar even niet aan allemaal...

Hier een peuterpuberteitalarm!! Sinds gisteren officieel begonnen. Het slaan waar ik hier al eerder over las, en de driftbuien : check, check. Fiene lijkt zichzelf soms in de weg te zitten, ze omhelst me en is tegelijkertijd boos op me. Heel aandoenlijk en naarmate ik zelf minder in mijn vel zit, erg lastig. Gelukkig hebben we wel gister met zijn 3tjes een heel stuk gefietst, heerlijk. Zaterdag moest ik helaas allerlei leuke afspraken afzeggen omdat ik zelf niet in orde was. Ik baaaaalde....

Emmetje, oehhh lastig, ik heb niet direct een superadvies, wat me wel te binnen schoot: een bokeje over het onderwep voorlezen? Over een kindje dat niet durft te poepen? Ik merk hier dat Fiene boekjes voorlezen echt geweldig vindt.

Waar waren julie trouwens geweest met vakantie? Altijd weer ff inkomen he....

Metis, hoest nou met Eva? knap hoor dat je zo met jezelf bezig bent. Heftig genoeg voor jezelf lijkt me. Maak je voor je gevoel een beetje vorderingen, ook met die 'antihyper' instelling waar je eerder over schreef?

Leuk, de mutsingplannen!

Peetje, sterkte vandaag met de brakheid na jullie zware nacht.

Zon, jij ook sterkte, allebei voor jullie als kersverse moeders! Bikkels zijn jullie!

Lekker dat het koeler is zeg. Ik had het echt gehad met die benauwdheid.

Groetjes allemaal!
.
.
Nou, dat klinkt inderdaad heftig zeg, vooral dat ze hem pas rond 21:00 uur voor het eerst kon zien. En dan zoveel pijn en spanning, hopelijk gaat het vandaag al beter.

Wel super dat het aanleggen in één keer goed ging! Ik hoop ook dat ie snel bij haar op de kamer mag.

Vannacht ging een stuk beter. Nadat Luuk gisteren in slaap was gevallen om kwart over zeven nadat ik hem dus even had laten huilen, sliep hij om half één nog en heb ik hem maar wakker gemaakt. Na het voeden sliep hij meteen weer in en ook na de voeding van vier uur kon ik hem zo weer in bed leggen.

Daarna rond zeven uur gevoed. Nu slaapt ie nog, hij huilde wel weer even voordat ie in slaap viel.

Femke is een tv-verslaafde aan het worden. Ze vindt tegenwoordig het zandkasteel helemaal geweldig en kan dat de hele dag wel kijken. Regelmatig komt ze naar ons en trekt ons dan mee. Ze zegt dan: "kom maar, lopen." Dan weten we al genoeg want dan leidt ze ons naar de bank en als we dan zitten zegt ze: "kijken!" Of ze loopt naar ons met de ab in haar hand en zegt dan "kijken"

Vandaag heb ik al minstens 3 keer nee gezegd en haar afgeleid door met haar te spelen: torens gebouwd met duplo en blokken, allemaal figuren benoemd die op blokjes staan, kippen gevoerd etc. Maar nu zit ze toch even voor de tv. Even rust voor mij, maar eigenlijk vind ik dat ze teveel kijkt.

Volgens mij wordt het tijd voor een heel leuk stuk speelgoed, waarmee ze zich uren kan vermaken. Iemand tips????
Hoi allemaal,

Heb nog niet helemaal bijgelezen. Drukke dagen achter de rug, ben moe en tikkie gespannen. Niet erg gezellig dus.. Vanavond maar weer vroeg naar bed!

Peetje, M huilt ook vaak even voor het slapen gaan. Gister had hij toevallig een paar keer dat hij helemaal zelf in slaap viel. Lag in zijn wagen om zich heen te kijken en ineens was hij vertrokken. Dus het is denk ik echt een kwestie van wennen. Wij hadden het met Noah toendertijd ook, zijn met 6 wk met de bakerzak begonnen. Nu dus al iets eerder en ook daarin huilt hij altijd wel iets. Soms wil ie dan gewoon nog een slokje en gaat dan lief slapen. Het blijft af en toe zoeken he! Zoveel zekerder en makkelijker als ik ben doordat hij de 2e is, zo onzeker ben ik nog omdat hij alles anders doet dan Noah..

Tips voor speelgoed.. Nou, wij hebben zo'n speelkleed met een weg erop gekregen voor Noah en hij kan daar zo ontzettend zoet mee spelen met zijn auto's! Weet niet of Femke dat interessant vindt? Gister zaten wij buiten in de zon en ging hij lief binnen met de auto's spelen (hij heeft het niet zo op de zon)

Oh ja, wb tv-verslaving, ik heb ook een periode met Noah gehad dat hij, zodra hij uit bed kwam, al begon met "visie kijken?" Dat ik er wanhopig van werd, want als het niet mocht kreeg hij een driftbui. Aan het eind van de zwangerschap heb ik er veel aan toegegeven, maar het is nu vanzelf overgewaaid! Hij vindt het nog wel leuk hoor, maar maakt er niet meer zo'n punt van.

Emmetje, wat naar dat Salome ineens niet meer durft te poepen. Ik las laatst toevallig een verhaal over een moeder die met zindelijkheidstraining bezig was, maar waarvan het kindje ook niet meer durfde te poepen. Weet niet of de situatie vergelijkbaar is, maar haar kind kwam dus heel erg in paniek hangen en huilen als hij moest poepen (en ondertussen ophouden) en op een gegeven moment zijn ze dat gaan negeren totdat hij toegaf aan de aandrang.. Maar goed, ik weet dus niet of het te vergelijken is en wat jullie zelf al hebben geprobeerd. Sterkte ermee in ieder geval!

Hier gaat het verder goed met de jongens. Noah is meestal erg lief en (vind ik zelf erg grappig, maar ook handig) erg opruimerig! Van begin af aan probeer ik al samen op te ruimen en dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen. Ook als hij met iets anders wil spelen, ruimen we eerst het andere speelgoed op. Zo schattig, als ik zeg: zullen we even naar buiten gaan? Dan springt hij op 'ophuimen' en smijt al zijn autootjes in de bak

Laatst begon hij op onze slaapkamer ook al schoenen en kleren onderin de kast te gooien, want we moesten naar 'eneejen' (beneden).

M is af en toe nog wat onrustig, maar lijkt ook wat meer zijn eigen ritme te vinden en sinds een week trakteert hij ons op zijn lieve lachjes! Ze worden steeds uitbundiger, erg leuk!

UM, sterkte met Fiene en de peuterpuberteit! Zwaar he af en toe.. maar wel goed dat je zelf ook ziet dat het niet persoonlijk is en dat ze er zelf ook last van heeft. Heb wel respect voor je, aangezien jij toch de meeste buien te verduren krijgt. Wel af en toe lekker even de deur uit en UM-time nemen hoor!

Nou, als ik nog iets van Jane hoor, kom ik weer even langs!

Had vanmorgen ook een brok in mn keel toen ik het verhaal las. Weer zo'n heftige bevalling, zo lang moeten wachten, zo beroerd en dan ook niet eens meteen je kleintje kunnen zien.

Alle andere mama's: *zwaai* Hoop dat we snel tot een datum komen trouwens!
Pff, we hebben beneden de buurkinderen op bezoek. Die vinden het helemaal leuk om met Noah te spelen (en andersom) Ikzelf vind het wat minder, eerlijk gezegd, vind het niet zulke leuke kinderen nl, willen de hele tijd Noah optillen terwijl hij prima zelf kan lopen en spelen niet altijd even lief samen. Verder vragen ze me het hemd van het lijf, dus voel me af en toe gewoon 'beroofd' van mijn eigen private space, zeg maar. Dus ik blijf nog even lekker boven!

Wb samen spelen, Noah was laatst ook echt even verdrietig op het kdv. Een ander jochie was met de bal aan het schieten/gooien en hij wilde leuk meedoen, dus ging de bal ophalen. Werd de bal uit zijn handen gegrist door dat jongetje.. Hij stond er heel verdrietig bij met een grote pruillip "samen!" en hij kwam er zelfs nog een paar keer op terug die dag, dus het had echt indruk gemaakt. Zo sneu vind ik dat dan..
Joehoe!

Jane en J-man van harte gefeliciteerd met Joost, Laura natuurlijk van harte gefeliciteerd met je kleine broertje!

Poeh, heftig weer hoor. En wat naar dat je hem pas om 2100 kon zien. Wel hartstikke goed dat tie in 1 keer goed hapte, knapperd.
Zo, wij zijn ook weer terug van weggeweest. We hebben het hartstikke leuk gehad op de camping. Zondagavond zijn we weer thuisgekomen.

Gisteren niet achter pc gezeten want Eva was thuis (pc staat op zolder en tijdens middagslaapje ga ik zelf ook slapen )

Vandaag is Eva ook thuis want vannacht heftige nachtmerrie gehad, ze was helemaal in paniek en dat duurde en duurde maar. Gevolg dat we zo'n 2 uur wakker hebben gelegen.

We zitten een beetje met de handen in het haar wegens haar paniek. Op de camping tilde iemand haar onverwachts op en dan is het de hele middag mis, paniek, wil alleen nog maar gedragen worden etc. We vinden het erg moeilijk om iets te bedenken om dit te doorbreken, iemand tips? Ze kan door van alles in paniek raken: harde geluiden, onverwachte dingen (zoals dat optillen) etc.

Ik ben zondagmiddag op de camping nog flauwgevallen. Waarschijnlijk door de warmte. Heel raar, ben nog nooit eerder flauwgevallen, ach dat ook eens meegemaakt hahaha.

Oh, Eva is wakker. Tot later!
Ja, het was wel weer een heerlijk weekend om naar de camping te gaan hè? Is het trouwens niet heel erg warm in de caravan, of valt het mee?

Wat sneu dat Eva steeds zo in paniek is. Ik heb helaas geen tips voor je, misschien weten ze iets bij het consultatiebureau?

Oe, flauwvallen lijkt me geen pretje. Heb je er verder geen last meer van gehad?

Hier gaat het allemaal goed. Femke is weer naar de crèche geweest vandaag en Luuk heeft veel geslapen vandaag. Na de voeding van 15:00 uur was ie al aan de borst in slaap gevallen en nu slaapt hij nog steeds!

En in m'n buik was hij de hele tijd maar aan het bewegen, ik voelde hem de hele dag door soms. Toen dacht ik dat het misschien wel een heel wakkere baby zou zijn, maar blijkbaar moet hij veel slaap inhalen.

Gisteravond wilde hij trouwens niet slapen en heb ik hem maar lekker bij me gehouden. 's Nachts ging het wel goed en ging hij meteen slapen na de nachtvoeding.
Hoi!

Even snel een update van Jane:

Joost doet 't goed! Hij ligt nu bij haar op de kamer (eigen kamer, dus lekker rustig) en ze voedt hem helemaal zelf, wel druk dus! Ze heeft nog veel pijn, maar het gaat steeds ietsje beter, ze laat zich lekker verzorgen (heel goed wijffie! ). Ze moeten allebei 7 dagen blijven ivm AB, dus mogen waarschijnlijk pas zondag naar huis.

De groetjes aan iedereen!

** einde update **

Metis, fijn dat jullie het leuk gehad hebben op de camping!

Pff, wat een lastige situatie met Eva en haar paniekaanvallen. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is alles benoemen wat er gebeurt, doorlopen, leuke punten erbij verzinnen/grapje van maken, zelf niet schrikken, maar ja, denk dat jullie dat allemaal al doen/gedaan hebben. Misschien idd bij het cb om tips vragen? Sterkte ermee!

Wel even schrikken dat je flauwviel, gelukkig kan je er zelf om lachen.. Ja, ik denk ook dat als je met dat weer iets teveel doet of net iets te weinig eet of drinkt ofzo, je zo van je stokje gaat.

Nou, hier een zware dag achter de rug. Noah die moe en cranky was en 's middags niet kon slapen (en ik dus ook niet) dus ik ben kapot. Laat de boel de boel en ga op bed ff zappen tot M voor de volgende voeding komt.

Fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven