18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
Heb al aan ex gemeld dat ik niet naar de mediation afspraak ga. Hij belde meteen op, want ja zag me natuurlijk niet op msn, was er erg boos over. Heb gezegd dat ik nu eens aan mezelf ging denken en dat hij maar moest wachten tot ik terug ben van vakantie. (ben trouwens gelukkig mens want ga 4 weken, met dank aan anderen). Duurt het dus 7 weken ipv 3 weken voor convenant er is. Kunnen op dit moment toch geen van tweeën een huurhuis betalen dus maakt in mijn ogen niet zo heel veel uit. Hij ziet dat natuurlijk anders, vind dat ik pas rust ga vinden als alles rond is. Heb gezegd dat hij niet in mijn hoofd kan kijken en dat hij geen idee heeft van wat mij rust geeft.

Op een of andere manier kwam het ook nog over zijn vakantie, blijkt dus dat hij het grootste deel van zijn vakantie met haar heeft doorgebracht. Goh wat een verassing. Maar zijn leugens zijn mega en heb het nu ook aan de dochters verteld. D1 reageert nooit zo, maar was wel wat boos. D2 was gewoon heel boos. Zal hij vast nog wel wat van horen. Tja niet mijn probleem.

D2 begon vanmiddag nog over het gesprek dat ze had gehad met de mediator. Ze zei dat ze helemaal niet wilde dat we uit elkaar gingen en dat ze geen van ons tweeën wil missen. Vandaar deze vreemde constructie. Heb tegen haar gezegd dat als dit is wat ze wil dat dat kan maar dat het er in de praktijk dus op neer komt dat ze bij papa woont. Ze heeft gezegd dat ze dat helemaal niet wil, dat ze toch liever 1 week bij mij woont en dan een 1 week bij papa. Alleen zegt ze ik wil niet een van jullie een hele week niet zien. Heb gezegd dat dat ook helemaal niet hoeft, dat ze best een keer door de week naar een ander mag, als het goed is komen we toch op fiets afstand van elkaar te wonen.

Over de soos, tja daar ben ik eigenlijk wel uit. Ik denk er niet over. Er zal wat anders verzonnen moeten worden want echt niet dat ik het op deze manier wil. Ben extra uren gaan werken zodat ik straks met werk en alimentatie gewoon rond kan komen, zou toch zonde zijn als ik door dit gezeur helemaal niets meer over houd.

meiden voor steun en hulp
Goed zo Sannemer!!

Wat zijn nou 4 weken!? Die komt je ex heus wel door hoor! Jij gaat gewoon lekker genieten van je vakantie! Heeft die l*pzw*ns tenslotte ook gedaan in Amerika!

Het is hard, maar je ex zal nooit meer eerlijk naar jou zijn, die ervaring heb ik tenminste helaas wel, zelfs na bijna 4 jaar...... Hou dat maar voor ogen! Maar hij komt nog wel een keer op de koffie!

Weet je wat ik zou doen? Vragen over de woonsituatie cq oplossingen daarvoor op papier zetten, een rondje langs advocaten maken (het eerste half uur is vaak gratis) of misschien aan het juridisch loket stellen als dat mogelijk is en daarmee vervolgens naar de mediator gaan en daar jouw woonwensen op tafel leggen, want het voorstel van je mediator dat jij maar naar de soos moet is te idioot voor woorden. Daar moet een andere oplossing voor zijn!

Geen idee of je wat aan mijn woorden heb. Maar ik wens je iig veel sterkte en een fijne vakantie! :-)
PS. In mijn geval heeft de rechter besloten dat mijn ex de hypotheek moest betalen tot de scheiding rond was, maar dat ik zolang in het huis mocht blijven wonen. Daarentegen hoefde hij in die periode geen alimentatie te betalen. uiteindelijk ben ik in de gelukkige omstandigheden geweest dat ik hem uit kon kopen!
Goedzo Sannemer,vakantie is vakantie, als hij of de mediator op vakantie is, komen hun ook niet tussentijds terrug om zaken voor jou te regelen, en je ex was boos om dat je niet op msn zat?

Hahahaha nee hij was boos omdat jij hem gelukkig uit zijn vingers glipt, ik zou als ik jou was toch maar even de gedachte aan een advocaat door je hoofd laten gaan,je hebt nu wederom gezien dat hij liegt en bij die mediator die in mijn ogen behoorlijk waardeloos is wat betrefd naar jou toe: ga maar naar de soos zal niet kijken naar wat goed voor jou is, dat is wel duidelijk!

Wat betrefd je dochter, die weg vormt zich vanzelf wel

Een hele fijne en zorgelose vakantie en als het een beetje kan: je foon niet opnemen als je ex belt,je hebt vakantie ook van hem!
quote:koekkie schreef op 03 juli 2009 @ 23:35:

PS. In mijn geval heeft de rechter besloten dat mijn ex de hypotheek moest betalen tot de scheiding rond was, maar dat ik zolang in het huis mocht blijven wonen. Daarentegen hoefde hij in die periode geen alimentatie te betalen. uiteindelijk ben ik in de gelukkige omstandigheden geweest dat ik hem uit kon kopen!Zou best kunnen dat dit voor Sannemer ook gaat gebeuren,aangezien de kinderen bij haar verblijven, echter zal de as ex wel moeten bijdragen in de onderhoud van de kinderen
Sanne,

Ik ben plaatsvervangend trots op je! En wens jou en de kinderen een rustige en toch nog fijne vakantie toe|!

En wbt de huisvesting: Huren en je goed voor laten lichten wbt alle tegemoetkomingen die je als alleenstaande moeder hebt! En dat zijn er best veel...
Ach sanne toch, het was al wat jij en anderen dachten, hij zat in Amerika gewoon bij haar. Zijn kinderen horen weinig tot niets van hem, jij zit je op te vreten en haalt gemoedsrust uit zijn woorden, dat het niets is geworden tussen hen. En tadaaaaaa: het blijken wéér allemaal leugens te zijn. Wat vind ik dat erg voor jou en je kinderen. Dit verdien jij niet, dit verdienen zij niet. Ik word er echt gek van om keer op keer hier weer te lezen, dat hij je keihard voor loopt te liegen. Hoe zul jij je dan wel niet voelen.

Goed dat je nog met je dochter hebt gepraat over het hoe en waarom van haar keuze. Ze probeert zo nog bij jou en haar vader te zijn. Wellicht is het beter als ze goed begrijpt waarvoor ze kiest. Voor jou is het nadelig, omdat hij dan minder alimentatie hoeft te betalen. Dat hoeft zij niet te weten, maar als ze in de praktijk grotendeels bij jou doorbrengt, dan kan dat maar beter ook officieel op papier zo zijn. Zo zou je het misschien aan haar kunnen uitleggen.

Fijne vakantie sanne, heerlijk 4 weken! The hell met die afspraken in je vakantie, goed dat je een weerwoord paraat had tegenover je ex (de lamlul).
quote:Candy1966 schreef op 03 juli 2009 @ 23:46:

Sanne,

Ik ben plaatsvervangend trots op je! En wens jou en de kinderen een rustige en toch nog fijne vakantie toe|!

En wbt de huisvesting: Huren en je goed voor laten lichten wbt alle tegemoetkomingen die je als alleenstaande moeder hebt! En dat zijn er best veel...Maar natuurlijk niet eerder doorspitten dan NA de welverdiende vakantie
nou roller heb een paar flinke huilbuien gehad vanavond, ben dan ook lekker naar vrienden gegaan en daar flink mijn hart gelucht.

Huisvesting, hoe te betalen en al het andere, na de vakantie. Ik ben het zo verschrikkelijk zat. Ik ga genieten (in ieder geval een hele goede poging doen tot) en de rest wacht maar tot ik weer terug ben.

Voel me goed door jullie commentaar. Dank meiden

meiden
Vier hele weken vakantie, GEWELDIG Sanne!!!! Heel goed wat je hebt gedaan. Jij hebt ook rechten en men heeft ook maar rekening te houden met jou.

Ik baal dat ik toch weer gelijk krijg wat je ex. Dat hij liegt over verblijf bij doos. Heb liever geen gelijk met dit soort dingen.
Dushi, ik had ook liever niet dat je gelijk had. Wat ik vooral heel erg vind is de leugens tegen de kinderen. Alles wat hij mij heeft verteld heeft hij ook tegen de kinderen verteld, behalve dan de reden van de 'breuk'. Dat hij tegen mij liegt, ja dat weet ik ondertussen wel maar tegen de kinderen?? Ik kan er met mijn hoofd niet bij, kan dat niet begrijpen. Ik steek dan ook niet zo in elkaar, dus denk niet dat ik dit ooit zal kunnen begrijpen.

D2 is echt boos, en begrijpt nu ook waarom ik zo verdrietig was en ook zo boos ben. Heb haar nu ook verteld dat het niet de eerst doos is waar hij mee rommelt, en dat hij al wat met haar had voor hij tegen mij had gezegd te willen scheiden. Ik ben er klaar mee om hem een hand boven zijn hoofd te houden. Heb wel duidelijk gemaakt dat in zijn ogen de doos niet de reden is om te scheiden. (en noem haar natuurlijk ook geen doos tegen de kinderen maar gewoon Truus)

Jongens zeiden later tegen mij dat ze haar nooit willen ontmoeten, ik heb gezegd dat dat waarschijnlijk wel gaat gebeuren en dat ze dan vriendelijk en beleefd tegen haar gaan doen. Niet om haar maar wel voor hun vader. Het is niet de bedoeling dat ze om mij, hun vader op die manier bezeren. (in mijn hart kon je me horen juichen maar mijn verstand wint het gelukkig in dit geval, ze hebben het al moeilijk genoeg met hun loyaliteit en ik vind niet dat ze dit voor mij moeten doen, want wat er ook gebeurt het is en blijft hun vader)

meiden
Jeetje Sanne, wat een ontwikkelingen, en wat doe je het goed meid!

Ik moet zeggen dat er erg veel echt goede raad wordt gegeven, heel fijn, en jij haalt er precies uit wat goed is voor jou!

Ik ben zelf niet zo op de hoogte met regels en advocaten en zo, ben wel heel blij dat ik het allemaal al geregeld heb. En zo te zien ben jij echt goed bezig nu,.

Mede dankzij de uiterst bruikbare postings van de medeforummers, echt goed om te lezen, hoe men hier elkaar helpt.

En inderdaad, ex heeft dus ook weer gelogen over de vakantie, onwaarschijnlijk onbetrouwbaar, die man. Zijn woord is echt niets meer waard, helemaal niets!

Lieve Sanne, ik hoop dat jij een fijne vakantie zal hebben. Deze vakantie is de eerste 'alleen', ga dus nu al nieuwe herinneringen maken, zonder hem!

Volgend jaar op vakantie is het niet je eerste vakantie zonder hem.. dan kan je zeggen, weet je nog..vorig jaar deden we zus en zo.,.. zonder dat hij daarin voorkomt..

Dat was bij mij de reden om ook al meteen op wintersport te gaan afgelopen februari, alleen met m'n dochtertje (zoonlief logeerde op de zorgboerderij) en daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Lieve schat, sterkte met alles en probeer te genieten van momenten dat je je goed voelt.

Dikke knuffel van NewWoman
Juist door het vele liegen, bedriegen en dergelijke vind ik een eigen advocaat vele malen verstandiger dan een mediator. Maar lieve Sanne: als je gewoon goed op je strepen gaat staan. In de gaten houdt wat de gevolgen zijn van elke beslissing die op papier komt te staan dan moet je er goed uitkomen. Mocht je op welk moment dan ook je niet meer fijn voelen bij die mediator, dan kun je volgens mij alsnog naar een advocaat gaan. Oke dan ben je wel het geld voor de mediator kwijt. Maar dan weet je wel dat de zaken goed behartigd worden en kost het jou wat minder kopzorgen/ stress slapeloze nachten.

Die arme kids. Enerzijds snap ik wel dat je hen tekst en uitleg geeft. Anderzijds denk ik, dat ze zelf er achter moeten komen hoe hun vader in elkaar steekt. En dat hij liegt, jokt en de boel verdraaid. Want dit is het begin...er komen nog vele leugens ben ik bang. Als jij alles aan ze uitlegt, dan maak je het voor hen niet makkelijker om te weten wie er nu gelijk heeft. Snap je wat ik bedoel? Kinderen voelen zich toch al vaak in een spagaat gezet en moeten daarmee handelen. Kiezen voor je ouders is sowieso niet makkelijk. Maar als je dan van de een dit hoort en van de ander dat maakt het het nog moeilijker. Want het zijn toch je ouders. Kom je er als kind nu zelf achter dat dingen anders in elkaar steken, dan is eventuele keuzes maken (gevoelsmatig dan wel letterlijk) makkelijker.

Al maakt het het verdriet niet minder. Ik vind je nog steeds goed bezig
Gotver de gotver de....sorry hoor, ben eigenlijk niet van het vloeken maar nu......Heb email van de doos gehad, dat ze erg gelukkig met elkaar zijn en dat ze straks in holland komt wonen en dat ik me er maar over heen moet zetten. Heb mail naar ex gestuurd, dat als dat nog eens gebeurt het echt een hele lelijke scheiding gaat worden en dat ik dat eigenlijk niet wil. Ook meteen gemeld dat ik niet zeker ben of ik ooit nog naar de mediator terug ga omdat ik hem niet meer vertrouw. Heb nu 4 weken dus ga daar nog even rustig over nadenken.

Ik begrijp wat je bedoeld dushi maar ze zagen hoe ik was toen ik de telefoon had neergelegd gisteravond en ik vond dat ik moest vertellen wat er aan de hand was.

Geweldig begin van mijn vakantie moet ik zeggen. Hoop dat het nu stil blijft en dat ik nu wel kan gaan genieten, of in iedergeval uitrusten.

meiden
Och Sanne toch. Wat een ellende!!!! Heb er even geen woorden voor.
Die woorden komen overigens wel weer. Dus mijn reactie hou je nog te goed.
Kon het niet laten na mail van doos en heb een niet zo'n nette mail terug gestuurd met een hoop dingen er in die hier zijn gebeurt waarvan ik wel dacht dat zij ze niet zou weten. Net dus een hele boze ex aan de telefoon gehad, want ze hebben alweer ruzie en alweer denkt hij niet dat het nu nog goed gaat komen. Denk het wel hoor. Kan me verder ook niet zo boeien. Ga er wel van uit dat ik nu geen mails meer krijg.

Hoop dat het nu gewoon stil blijft, dat ik nu even echt rust aan mijn hoofd kan hebben. Begin van de vakantie en heb hele avond gehuild. Geweldig. Gaat nu wel weer en straks toch maar even proberen of ik kan slapen.

En dushi, dit is ook voor het eerst dat je even niets weet te zeggen, wacht geduldig je reactie af

meiden
Misschien een tip voor jou dat mij erg geholpen heeft in heftige eerste tijd rondom leugens en scheidings perikelingen:

Ik hield een dagboekje bij met aan de ene kan de feiten en uitgeprinte mails en smsjes e.d., aan dae andere kant mijn gevoelens daarbij van het moment. Een week later pakte ik een week terug en voegde daar een alinea aan toe hoe ik er een week later voorstond en over dacht.

Heeft mij erg geholpen mijn proces en de feiten op een rijtje te krijgen en de dingen rationeel en emotioneel te kunnen scheiden van elkaar.

Fijne vakantie meid,!!
Sanne,

Zover ik heb begrepen heb je weinig tot geen contact met je familie,wat denk je ervan om tijdens de vakantie je foon, of minstens het geluid van je foon uit te zetten,als je kids je ex willen spreken kunnen ze altijd zelf bellen, maar dan kan hij je niet overvallen met zijn telefoontjes aan jou.

Je hebt grootgelijk dat je dat herselose gevoelose stukvreter een mail hebt terrug geschreven, wat denkt die omhoog gevallen muts wel niet!,hoezo jouw ex kwaad op jou,zij schrijft jou, zij valt jou lastig,rot op zeg moet niet gekker worden met die ex van je,zijn vriendin en zijn probleem als ze daardoor ruzie krijgen!.

Niks meer zeggen tegen je ex over hoe en wat je denkt, ga je eigen gang ook als het gaat om wel of niet naar de mediator te gaan,hij ziet wel wat hij op zijn bord krijgt,en nogmaals als je naar een advocaat stapt wil dat niet zeggen dat je alles op scherp hoeft te zetten, maar wel krijgt waar je recht op hebt,en als je daarmee de boel op scherp zet is dat niet jouw schuld, maar van je ex die jou niet gunt waar je recht op hebt, laat je niet chanteren of gek maken!!
vandaag weer mail gehad van ex, dat ik bedankt word voor het in de grond boren van zijn toekomst. (zijn woorden niet de mijne). Heb mail terug gestuurd en gevraagd wat hij dan dacht wat hij met mijn toekomst heeft gedaan. Nu is het stil, hoop dat dat zo blijft.

meiden
Lieve Sanne,

Mijn hemel, wat een ONMOGELIJK stuk vreten is die ex van je! Sjeezus...wat een mega egotripper is 't zeg! Gadver!!!! Alles draait om hem: jij krijgt een mail van doos waar ze jou eens fijn inwrijft hoe happy ze is met (nog altijd) jouw vent, vervolgens reageer jij en geef je aan wat dit hele gebeuren met jou en je gezin gedaan heeft en in reactie daarop wordt ex laaiend op jou!!! Hoezo omgedraaide wereld? Wie is er nou godsvergeten onbeschoft en kortzichtig om de vrouw van een ingepikte vent te gaan mailen over hoe gelukkig je met haar kerel bent?!?! Echt, dat mens spoort niet.

Wat dat betreft hebben die 2 elkaar wel gevonden geloof ik. Tsjonge jonge...

Ach gos, en nou heb jij zijn toekomst de grond ingeboord? Ach gossie....wa siellug......LOOSER!!!!!!!!!

En dan je kinderen...voor hen is het dus wel degelijk zielig wat hier allemaal gebeurt. Het hele gebeuren an sich is echt al heel verdrietig en verwarrend voor ze, maar papa-lief maakt het er nou niet bepaald gemakkelijker op, met al zijn gelieg. En hoe pijnlijk en verdrietig ook, dit is toch ook voor hen een kijkje achter de schermen in papa's ware karakter.

Wat zullen ze verdrietig en teleurgesteld zijn...

Ik heb echt met ze te doen!!

Maar met jou ook, meid. Je krijgt het verdomme wel voor je kiezen! Super om te lezen dat je de komende 4 weken echt even helemaal voor jezelf gaat gebruiken. Laat ex maar fijn even wachten. Hij moest en zou toch ook met alle geweld naar de states, terwijl jij liever had dat hij eerst zijn zaakjes goed zou afronden? Nou.... dan lijkt het me nu niet meer dan fair dat jij nu eens aan de beurt bent. En meneer die wacht maar.

Bah, wat kun je toch een hekel aan iemand krijgen die je eigenlijk helemaal niet kent ;)

Veel liefs, meid! En ik hoop dat je een hele fijne vakantie zult hebben! Probeer je zinnen zoveel mogelijk te verzetten. Thuis krijg je straks weer genoeg tijd om over al dit gezeik (sorry..) na te moeten denken. Neem nu maar even lekker alle tijd voor jezelf. Je hebt het méér dan verdiend!
Hartgrondig EENSCH met Yayaatje!

Woord voor woord!

Knuf voor jou Sannemer
Goed verwoord yayaatje!

Ik ben nog helemaal flabbergasted dat die miep overzee jou een mail gaat sturen, dat ze zo gelukkig zijn samen. Wat voor mens ben je als je dergelijke mails gaat sturen, naar iemand die je helemaal niet kent? Dat doe je gewoon niet. Je gaat niet in een huwelijk stoken, zeker niet onder de omstandigheden van een scheiding, butt out!

En dan de reactie van je ex, dat je het daadwerkelijk je toetsenbord uitkrijgt. On-ge-lo-fe-lijk!

Wat heb je miep overzee allemaal gemaild?
heb haar eigenlijk maar 1 zin gemaild:

you love him, i fuck him weekly think thats a good deal.

was genoeg om ex, nu nog, te laten geloven dat het over is.

Yaya dank en je hebt met alles gelijk

meiden
Sanne, volgens mij moet je meteen na de vakantie op zoek gaan naar een eigen advocaat. Jij en je ex hebben heel andere belangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven