Mei muts, jouw muts?

donderdag 17 mei 2007 om 21:30
Zo zo, daar bent ik ook weer eens! Gefeliciteerd met Esmannie! Lekker aan 't uitrusten nu Esmee? :) (Leve de vaatwasser.)
Remma, zou ik ook pissig van worden. Ten eerste vind ik het gevaarlijk
en ten tweede, als jij het niet wil, dan moeten ze niet doordrammen.
Eerlijk gezegd vind ik dat laatste nog erger dan dat eerste. Kan me
voorstellen dat het de druppel was 'die de emmer deed
neerslaan' (zoals een collega placht te zeggen). Irritant.
Meave, vind het heel moeilijk om daar zo ff op in te gaan (verhaal
Mootje). Maar bij Esmee laatst stelde je voor om samen naar de sauna te
gaan, laten we dat snel doen, niet alleen vind ik dat erg leuk, dan
kunnen we het er nog eens over hebben. Ik mail je.
Sok, bedankt voor je mail, ik heb gekeken en moest erg lachen om je bericht van vandaag, zie mijn reactie.
Zo, niets over mezelf. het was gewoon een erg leuke dag!
Remma, zou ik ook pissig van worden. Ten eerste vind ik het gevaarlijk
en ten tweede, als jij het niet wil, dan moeten ze niet doordrammen.
Eerlijk gezegd vind ik dat laatste nog erger dan dat eerste. Kan me
voorstellen dat het de druppel was 'die de emmer deed
neerslaan' (zoals een collega placht te zeggen). Irritant.
Meave, vind het heel moeilijk om daar zo ff op in te gaan (verhaal
Mootje). Maar bij Esmee laatst stelde je voor om samen naar de sauna te
gaan, laten we dat snel doen, niet alleen vind ik dat erg leuk, dan
kunnen we het er nog eens over hebben. Ik mail je.
Sok, bedankt voor je mail, ik heb gekeken en moest erg lachen om je bericht van vandaag, zie mijn reactie.
Zo, niets over mezelf. het was gewoon een erg leuke dag!

donderdag 17 mei 2007 om 21:49
Inderdaad, haar ogen zijn donkerder, maar jullie zijn wel alledrie vrolijke lachebekken zo te zien.
Was wel een goede dag vandaag. Man heeft een ladekast in elkaar geklust (nee niet op die manier ) zodat het hoekje in de slaapkamer waar eerst een openkastje en een tafeltje met bergen rotzooi stonden nu een dichte ladekasten waar je ook een hoop rotzooi in kan doen maar dan zie je het tenminste niet
. En ik 2 wassen doorgedraaid en 1 opgevouwen. En we zijn nog langs schoonvader geweest. En ik had kip met patat en appelmoes op het menu en gek maar dat gaat er helemaal in, zonder een kik, ja eigenlijk alleen kikken om meer patat of meer "moesj" en "tokketokketok" als er een stukje kip in haar mond verdween. En alles was aan het eind van de dag nog ontspannen ook, mededankzij het feit dat het Ikea bouwpakket ook zonder ontbrekende dingen of raar geplaatste voorgeboorde gaten was.
Ik draai een beetje door geloof ik maar zoals de ene dag alles in de soep kan lopen en je je steeds weer ergert aan je kind en jezelf (en je man
) zo gaat de andere dag alles goed en lijk je wel een modelgezin.
Ben benieuwd wat het morgen wordt.
Was wel een goede dag vandaag. Man heeft een ladekast in elkaar geklust (nee niet op die manier ) zodat het hoekje in de slaapkamer waar eerst een openkastje en een tafeltje met bergen rotzooi stonden nu een dichte ladekasten waar je ook een hoop rotzooi in kan doen maar dan zie je het tenminste niet

Ik draai een beetje door geloof ik maar zoals de ene dag alles in de soep kan lopen en je je steeds weer ergert aan je kind en jezelf (en je man

Ben benieuwd wat het morgen wordt.

vrijdag 18 mei 2007 om 06:17
Ik zat er vannacht ineens aan te denken dat ik Esmannie was vergeten te
feliciteren (juist omdat het op Hemelvaartsdag was had ik gedacht het
te onthouden, maar niet dus). Zijn verjaardag klinkt als een hele dag
Esmée, het leuke aan een tweede verjaardag vind ik zelf dat ze het
principe van jarig zijn (en vooral van cadeautjes krijgen) ineens
helemaal doorhebben.
Mini-Anky is nu ook erg bezig met leeftijden, ze weet van alle kinderen
die ze kent hoe oud ze zijn en dat wordt ook dikwijls herhaalt. Ze vond
het vooral interessant dat Ankymannie ineens 1 jaar was.
Remma, ik geef je gelijk. Jij geeft iets aan en dat moeten je
schoonouders dan gewoon doen. Hier is het omgekeerd, als mijn
schoonouders een dag komen oppassen (gebeurt heel weinig), dan vraagt
mijn schoonmoeder om een A4 met alle ins en outs. Zo bang is ze om iets
verkeerd te doen (terwijl ik juist het volste vertrouwen in haar heb).
Foto's ga ik zo even kijken op Msn.
Gisteren was een drukke dag. Veel in huis gedaan 's ochtends en daarna
met de kinderen gespeeld en op pad geweest. Ankymannie heeft weer zelf
naar de speeltuin gelopen (zo schattig, ik loop dan met 2 kindertjes
aan de hand, want mini-Anky moet dan natuurlijk ook een hand).
Vandaag moet ik werken en ik heb geen zin, ik heb een enorm
weekeindegevoel doordat ANkyman gisteren thuis was en ik ben wel een
beetje jaloers op Ankyman die vandaag echt vrij heeft (kinderen op
lkdv). Maar ik heb mijn vrije dagen hard nodig voor de vakantie over
4-5 weken en ik heb nog veel werk te doen, dus ik ga maar even zin
maken met een paar koppen koffie en ontbijt.
feliciteren (juist omdat het op Hemelvaartsdag was had ik gedacht het
te onthouden, maar niet dus). Zijn verjaardag klinkt als een hele dag
Esmée, het leuke aan een tweede verjaardag vind ik zelf dat ze het
principe van jarig zijn (en vooral van cadeautjes krijgen) ineens
helemaal doorhebben.
Mini-Anky is nu ook erg bezig met leeftijden, ze weet van alle kinderen
die ze kent hoe oud ze zijn en dat wordt ook dikwijls herhaalt. Ze vond
het vooral interessant dat Ankymannie ineens 1 jaar was.
Remma, ik geef je gelijk. Jij geeft iets aan en dat moeten je
schoonouders dan gewoon doen. Hier is het omgekeerd, als mijn
schoonouders een dag komen oppassen (gebeurt heel weinig), dan vraagt
mijn schoonmoeder om een A4 met alle ins en outs. Zo bang is ze om iets
verkeerd te doen (terwijl ik juist het volste vertrouwen in haar heb).
Foto's ga ik zo even kijken op Msn.
Gisteren was een drukke dag. Veel in huis gedaan 's ochtends en daarna
met de kinderen gespeeld en op pad geweest. Ankymannie heeft weer zelf
naar de speeltuin gelopen (zo schattig, ik loop dan met 2 kindertjes
aan de hand, want mini-Anky moet dan natuurlijk ook een hand).
Vandaag moet ik werken en ik heb geen zin, ik heb een enorm
weekeindegevoel doordat ANkyman gisteren thuis was en ik ben wel een
beetje jaloers op Ankyman die vandaag echt vrij heeft (kinderen op
lkdv). Maar ik heb mijn vrije dagen hard nodig voor de vakantie over
4-5 weken en ik heb nog veel werk te doen, dus ik ga maar even zin
maken met een paar koppen koffie en ontbijt.

vrijdag 18 mei 2007 om 12:48
Het was niet een hele dag feest hoor Anky. Vinden we wat overdreven voor zo'n klein mannetje. We vierden het na de middagslaap. Maar schoonouders waren het vergeten :? en hadden andere afspraak 's middags en kwamen dus 's morgens. Ach, het is maar net wat je prioriteit heeft... Die kant van de familie heeft gisteren niet echt positieve indruk gemaakt. Gelukkig waren en ook vrienden met hun kindjes en was het wel heel gezellig.
Beetje jammer dat het bij ons nooit 'gewoon' leuk kan zijn, altijd wel een moeilijke factor erbij.
Jouw dag klinkt ook gezellig Citro. Vandaag weer zo'n dag?
Hoop dat jullie het leuk hebben in de dierentuin Pam. Hier is het weer prachtig, hoop bij jullie ook.
Raar hoor, thuis werken. Vanmorgen met slapende Mini naast mij, de mannen waren naar peuterzwemmen. Net beneden broodje gegeten en nu weer verder. Nu ligt Mannie in bed en gaat Esman met Mini boodschappen doen. Zo kan ik ook zorgen
. Het voelt trouwens heel vrijblijvend thuis werken, terwijl je wel gewoon aan het werk bent. Nu weer verder dus.
Beetje jammer dat het bij ons nooit 'gewoon' leuk kan zijn, altijd wel een moeilijke factor erbij.
Jouw dag klinkt ook gezellig Citro. Vandaag weer zo'n dag?
Hoop dat jullie het leuk hebben in de dierentuin Pam. Hier is het weer prachtig, hoop bij jullie ook.
Raar hoor, thuis werken. Vanmorgen met slapende Mini naast mij, de mannen waren naar peuterzwemmen. Net beneden broodje gegeten en nu weer verder. Nu ligt Mannie in bed en gaat Esman met Mini boodschappen doen. Zo kan ik ook zorgen

vrijdag 18 mei 2007 om 13:28
Inderdaad zeg, heerlijk weer! Ik heb zowaar ff rust (was ik wel
aan toen, ik heb dan wel uitgeslapen, maar stond meteen daarna alweer
te springen in de binnenspeeltuin die we beloofd hadden). Bel op bed en
Liz buitenspelen met vriendin. Heerlijk. Paul is boodschappen doen en
ik ga zo, op gemakje, ff een beetje opruimen. Wat wordt zo'n huis toch
snel een zooitje. Daarna ga ik even lekker in de tuin zitten.
aan toen, ik heb dan wel uitgeslapen, maar stond meteen daarna alweer
te springen in de binnenspeeltuin die we beloofd hadden). Bel op bed en
Liz buitenspelen met vriendin. Heerlijk. Paul is boodschappen doen en
ik ga zo, op gemakje, ff een beetje opruimen. Wat wordt zo'n huis toch
snel een zooitje. Daarna ga ik even lekker in de tuin zitten.
vrijdag 18 mei 2007 om 15:02
Esmee, nog van harte gefeliciteerd met je mannie!
Meave, ik vind het heel moeilijk om er iets van te zeggen, van je verhaal over Mootje. Ik ken best veel moeders met kindjes (zoontjes) met ADHD, dat wil zeggen met het etiket, en een aantal ervan heeft werkelijk baat bij Ritalin. Maar dat zegt natuurlijk weinig. Blijft hij met alles achter, of alleen op specifieke vlakken? En heb je het idee dat hij er zelf last van heeft, of met name zijn omgeving? Ze hebben hier trouwens een diagnostisch centrum voor dyslexie, krijgen ze in 1 middag alle tests, 2 weken later heb je de uitslag. Op zich is dat dus snel gebeurd, dan zou je dat bijvoorbeeld uit kunnen sluiten. Want hij krijgt nu dus wel remedial teaching terwijl ze eigenlijk niet met zekerheid weten of hij wel dyslectisch is? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Remma, goed van je! Gewoon zeggen waar het op staat. Ik ben erg van de directheid. En het is inderdaad heel irritant dat je schoonouders dus blijkbaar al vaker zonder stoeltje oudste achterop de fiets hebben gehad. Ik zou er ook giftig van worden.
Zijn vanochtend met de kindjes naar speeltuin geweest. Ik zei nog in de auto tegen Koekenman: als Koekenmeisje maar niet gaat poepen want ik ben de luiers vergeten. Dat was natuurlijk vrágen om problemen
Maar gelukkig vond ze het helemaal niet erg om lekker in de warme poep 20x de glijbaan af te gaan. En gelukkig lekte het niet door.
Moet dit weekend nog aan het werk, heb volgende week en de weken daarop allemaal deadlines die in mijn nek hijgen. Ik haat dat echt. Ben ook nog steeds niet bijgelezen hier. En het topic is alweer bijna vol!
Meave, ik vind het heel moeilijk om er iets van te zeggen, van je verhaal over Mootje. Ik ken best veel moeders met kindjes (zoontjes) met ADHD, dat wil zeggen met het etiket, en een aantal ervan heeft werkelijk baat bij Ritalin. Maar dat zegt natuurlijk weinig. Blijft hij met alles achter, of alleen op specifieke vlakken? En heb je het idee dat hij er zelf last van heeft, of met name zijn omgeving? Ze hebben hier trouwens een diagnostisch centrum voor dyslexie, krijgen ze in 1 middag alle tests, 2 weken later heb je de uitslag. Op zich is dat dus snel gebeurd, dan zou je dat bijvoorbeeld uit kunnen sluiten. Want hij krijgt nu dus wel remedial teaching terwijl ze eigenlijk niet met zekerheid weten of hij wel dyslectisch is? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Remma, goed van je! Gewoon zeggen waar het op staat. Ik ben erg van de directheid. En het is inderdaad heel irritant dat je schoonouders dus blijkbaar al vaker zonder stoeltje oudste achterop de fiets hebben gehad. Ik zou er ook giftig van worden.
Zijn vanochtend met de kindjes naar speeltuin geweest. Ik zei nog in de auto tegen Koekenman: als Koekenmeisje maar niet gaat poepen want ik ben de luiers vergeten. Dat was natuurlijk vrágen om problemen

Moet dit weekend nog aan het werk, heb volgende week en de weken daarop allemaal deadlines die in mijn nek hijgen. Ik haat dat echt. Ben ook nog steeds niet bijgelezen hier. En het topic is alweer bijna vol!

vrijdag 18 mei 2007 om 17:03
We zijn weer terug dus. Eigenlijk zouden vrienden nog komen eten maar dat hebben we even gecancelled. Mannie is alleen maar aan het kotsen; vanmorgen al 2 keer onder de douche in 10 minuten, in de dierentuin tijdens de koffiestop netjes op een schoteltje maar toen hij echt écht ging kotsen ging het helaas over de grond op een nogal smal weggetje. Mensen kunnen heel raar kijken. Anyway, hijs niet lekker dus, vraagt wel de hele dag heel zielig om eten maar wil uiteindelijk maar erg weinig. Hij ligt nu in bed met een fles melk achter de kiezen.
Verder was het hartstikke leuk en hadden we prachtig weer.
Verder was het hartstikke leuk en hadden we prachtig weer.
vrijdag 18 mei 2007 om 21:02
Vervelend, Pam, dat mannie (weer) ziekjes is. gelukkig dat het verder je dag niet bedorven heeft.
ben beetje narrig: kreeg net een brief van de belastingdienst, dat mijn maandbijdrage voor de kinderopvang met de helft verlaagd is. Voor 2006 welteverstaan, dus die maandbijdragen hebben we al gehad. verder geen enkele uitleg waarom etc en hoe en wanneer we moeten betalen.
Zal zeker om een dikke 2000 euro gaan, dus volgens mij klopt daar echt niks van. maar het is zo'n gezéur om het weer allemaal goed te krijgen.
Lekker begin van het weekend, maar niet heus. en ik ben ook nog single-mum dit weekend (Sokman is met de motor weg, gun het hem overigens van harte, hij heeft al zó lang niet gereden) en daar kijk ik ook niet bepaald naar uit.
Mopper.
ben beetje narrig: kreeg net een brief van de belastingdienst, dat mijn maandbijdrage voor de kinderopvang met de helft verlaagd is. Voor 2006 welteverstaan, dus die maandbijdragen hebben we al gehad. verder geen enkele uitleg waarom etc en hoe en wanneer we moeten betalen.
Zal zeker om een dikke 2000 euro gaan, dus volgens mij klopt daar echt niks van. maar het is zo'n gezéur om het weer allemaal goed te krijgen.
Lekker begin van het weekend, maar niet heus. en ik ben ook nog single-mum dit weekend (Sokman is met de motor weg, gun het hem overigens van harte, hij heeft al zó lang niet gereden) en daar kijk ik ook niet bepaald naar uit.
Mopper.

vrijdag 18 mei 2007 om 22:40
Getver Sok, da's zeker geen leuk begin van het weekend! Hopelijk klopt het inderdaad niet.
Beterschap voor mannetje Pammie. Dus hij kotst nog steeds veel als er iets aan de hand is, zielig hoor. Gelukkig niet naar de verkeerde dierentuin geweest vandaag.
Koeky
ze vond het zeker lekker zacht zitten, juk, vies idee 
Man was thuis dus ik ben vanmiddag naar de kapper geweest, en heb me ingeschreven bij 2 uitzendbureau's. Niet dat ik denk dat daar nou zoveel leuke banen te halen zijn, maar niet geschoten is altijd mis. Wilde er eigenlijk 4 doen, maar de andere 2 hadden geen tijd vanmiddag. Of ik een afspraak kon maken voor volgende week, jawel, maar dan zit ik weer met mini.
En ik heb een oud spijkerjasje uit de kast geplukt die ik nooit aandeed omdat er bontrandjes aanzaten, maar heel slim, ik heb ze er af gehaald, en nu is het opeens wel een leuk spijkerjasje. Vind ik altijd leuk winkelen in je eigen kledingkast.
Lekker even ontspannen Meave, we horen je later wel weer.
Beterschap voor mannetje Pammie. Dus hij kotst nog steeds veel als er iets aan de hand is, zielig hoor. Gelukkig niet naar de verkeerde dierentuin geweest vandaag.
Koeky

Man was thuis dus ik ben vanmiddag naar de kapper geweest, en heb me ingeschreven bij 2 uitzendbureau's. Niet dat ik denk dat daar nou zoveel leuke banen te halen zijn, maar niet geschoten is altijd mis. Wilde er eigenlijk 4 doen, maar de andere 2 hadden geen tijd vanmiddag. Of ik een afspraak kon maken voor volgende week, jawel, maar dan zit ik weer met mini.
En ik heb een oud spijkerjasje uit de kast geplukt die ik nooit aandeed omdat er bontrandjes aanzaten, maar heel slim, ik heb ze er af gehaald, en nu is het opeens wel een leuk spijkerjasje. Vind ik altijd leuk winkelen in je eigen kledingkast.
Lekker even ontspannen Meave, we horen je later wel weer.

zaterdag 19 mei 2007 om 09:08
Gisteravond wilde hij niet eten, alleen wat vla. Maar dat kwam er net zo hard weer uit, inclusief de rozijntjes die hij een paar uur daarvoor op had. Met een fles pap naar bed en dan zouden we wel zien hoe laat hij zou komen. Maar hij werd pas om half 8 wakker. Nu zit hij aan een boterham en hij heet al een dikke fles gedronken. Merk ook niet veel aan hem, hij is heel vrolijk.
Meave, beetje bij weer?
Sok, sterkte dit weekend! En balen van de Belasting. Ik heb werktechnisch nogal veel met ze te maken, gaat ook nooit goed. Pamman doet he gelukkig thuis.
Meave, beetje bij weer?
Sok, sterkte dit weekend! En balen van de Belasting. Ik heb werktechnisch nogal veel met ze te maken, gaat ook nooit goed. Pamman doet he gelukkig thuis.