Ontdek je plaatsgenoot!

05-07-2009 19:00 1123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist al dat Thee en ik in dezelfde plaats wonen en dat Much in een durpje vlakbij heeft gewoond.

En nu blijkt La Vie en Rose ook in mijn stadje te wonen! Leuk!

Wie zijn hier nog meer plaatsgenoten?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hier nog iemand uit de TT stad in drenthe

Nog niemand gespot hier , wel uit de mooie omgeving

Ach drenten zijn ook boeren zeggen ze en ik kom dan ook nog uit Friesland dus ja.........en ben blondt enen en en en

Best knap dat ik kan typen eigenlijk
quote:benmamma schreef op 06 juli 2009 @ 03:28:

Best knap dat ik kan typen eigenlijk heel knap!
Ik ben hélémaal onder de indruk :-D
quote:benmamma schreef op 06 juli 2009 @ 03:28:

Ach drenten zijn ook boeren zeggen ze en ik kom dan ook nog uit Friesland dus ja.........en ben blondt enen en en en

Best knap dat ik kan typen eigenlijk

Als Amsterdamse (dus vér boven iedereen die ergens anders vandaan komt verheven, alleen New York is nog één treetje hoger) ben ik afgedaald naar Drenthe en ik moet zeggen, het valt me mee, het niveau.

Mijn buren hebben een computer, men telefoneert (ook mobiel, jawel) en in de supermarkten zijn de ingrediënten voor sushi gewoon te koop. Het crocgehalte is niet hoger dan op het schoolplein in mijn vorige woonplaats (in Noord-Holland, dús een veel ontwikkelder gebied) en mensen hebben zelfs gestudeerd en zo.

Dat jij kunt typen verbaasd me dus niks! Je hebt elektriciteit en er zijn blijkbaar internetaanbieders die ook helemaal in Drenthe leveren. Ik zeg dan, waarom niet?

Dat dialect is natuurlijk wat lastig maar wees gerust, ik bén al begonnen met de mensen om te scholen, ze met de rollende 'r' te leren praten en die knauw uit die laatste lettergreep te halen. Men kijkt me nu nog wat vreemd aan, of kijkt mij helemaal niet (meer) aan maar dat heb je altijd als stadse zendeling nieuweling he. Het ís even wennen van beide kanten!

Voor degenen die dit serieus opvatten: dat is het niet, ik bless nog steeds iedere dag dat ik hier ben komen wonen en ik koester de Drenthen
Hamburg is verder door ontwikkeld dan dat plebs-dorp Amsterdam
Zag iemand uit Vlaardingen en mensen uit Rotterdam.. Ik woon er tussen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Demoiselle schreef op 06 juli 2009 @ 00:40:

[...]

Woon jij daar HPL? Ik dacht meer in de buurt van U(trecht) . Ik weet waar Thee woont, dus dat kan dan niet missen, te A.... Parel van het groene hart? Ik vind het daar juist heel deprimerend, omgeving dan iig, al die weilanden enzo. Ik hou van natuur hoor, en ook wel van weilanden, maar het zijn er zoveel daar.Hahahaha ik ben een echt polderkind. In de bossen en de bergen voel ik me opgesloten Heerlijk juist, al die ruimte.
quote:AriMa schreef op 06 juli 2009 @ 03:24:

[...]

Haha ja die nederlands ondertiteling...daar kan ik me dus ook wel over opregen

Alsof we een andere taal spreken ofzo.

Nou ik versta vaak echt helemaal niks van limburgs, plat of niet. Dus die ondertiteling vind ik wel prettig.

En ik denkd at als ik echt plat zuidhollands ga paten dat veel NL'ers er ook amper iets van verstaan.

Hier word ik dus vreselijk gelukkig van
Als ik ergens op visite ga bij niet Drenthen, neem ik altijd een schrijfbordje mee als soort van ondertiteling als ze mij niet verstaan schrijf ik het even op

Maar serieus, als er een Drent op de tv komt en die begint te praten snap ik ook wel dat er ondertiteling bij moet, zelfs ik denk dan, OMG
quote:AriMa schreef op 06 juli 2009 @ 03:24:

[...]

Haha ja die nederlands ondertiteling...daar kan ik me dus ook wel over opregen

Alsof we een andere taal spreken ofzo.Nou, dat ondertitelen gebeurt niet alleen bij Limburgers hoor. Wat dacht je van Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Brabant? Eigenlijk gewoon heel Nederland, behalve Zuid-Holland en Amsterdam. Alles wat niet in de randstad woont schijnt ondertitelt te moeten worden. Pfff alsof een rasechte Amsterdammer te verstaan is....
quote:kookwekkertje01 schreef op 06 juli 2009 @ 06:25:

Zag iemand uit Vlaardingen en mensen uit Rotterdam.. Ik woon er tussen. Da's knap, daar zit toch haast geen ruimte tussen? Oh, ja Schiedam!
hehehe eindelijk een Schiedam plaatsgenoot !
quote:kookwekkertje01 schreef op 06 juli 2009 @ 06:25:

Zag iemand uit Vlaardingen en mensen uit Rotterdam.. Ik woon er tussen. En nog een Schiedamse hahaha word gezellig
Hier nog 1 uit A. (ridderveld)

Ik wist het van pippie omdat ze het over het dorp had en dat ze (dagelijks) een rondje meer doet.

Dat zijn duidelijke tekens dat iemand uit A komt.

Het nieuwe zwembad wordt waanzinnig trouwens maar van mij hoeft die ijsbaan dan weer niet.

Wat vinden jullie trouwens van het vakantie spel? Ik heb wel eens het idee dat ik de enige ben die zijn kinderen er niet heen laat gaan.Ik vind het veel te massaal.
quote:JonnaX schreef op 05 juli 2009 @ 19:53:

Ik woon in Apeldoorn.Ga ik vaak winkelen,20 minuten van mijn huis af...
quote:girlxxx schreef op 06 juli 2009 @ 08:26:

hehehe eindelijk een Schiedam plaatsgenoot ! Sorrie, maar ik woon in Vlaardingen... Wel héél dichtbij!
Stedendriehoekers verzamel U!
quote:zusje78 schreef op 05 juli 2009 @ 23:19:

[...]

Ik had er ook wel meer verwacht idd. Ik weet dat een andere forummer in mijn wijk heeft gewoond (scheelde maar een paar straten volgens mij), maar inmiddels een heel stuk westelijker woont. Nooit tegelijkertijd hier gewoond.

En idd, mijn oude woonplaats ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Een groot dorp in Oost brabant, met een hele grote markt.Ikke
quote:Ratteke schreef op 06 juli 2009 @ 08:44:

[...]

Sorrie, maar ik woon in Vlaardingen... Wel héél dichtbij!Oops haha, ik woon in groenoord kethel, dus dat ligt echt bijna tegen vlaardingen grappig
quote:Demoiselle schreef op 06 juli 2009 @ 00:43:

[...]

Haha, wat heb jij je nick dan leuk gekozen!
quote:mimsey schreef op 05 juli 2009 @ 20:19:

Nee Star, dat andere dorp daarnaast, ze delen een treinstation.

Heyyyy jij woont vast in Krommenie! Daar kom ik oorspronkelijk vandaan, mijn ouders wonen er nog steeds trouwens!

Tegenwoordig woon in in het officiële laagste punt van Nederland... Al schijnt dat inmiddels alweer achterhaald te zijn...
quote:Nellebelletje schreef op 05 juli 2009 @ 20:05:

Kerkrade...volgens mij komt Sjravelvot ook uit de buurt.

Volgens mij zijn we wel de enige Limburgers.Hier ook Limburg........Kan niet veel meer posten want zodra ik ingelogd ben word ik van het forum afgeflikkert. Grrrrrrr
quote:JonnaX schreef op 05 juli 2009 @ 23:01:

Jannemaan, heb jij kinderen?

Nee, jij wel?

Ik sliep gisterenavond al
Ik ben het halfje vermoed ik Fuss,maar he ik woon dan ook in U en in B!als dat geen luxe is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven