Ik word er zo BOOS van!

20-06-2009 23:40 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaarhg, ik ben zo boos.

Vandaag heb ik de hele dag gewerkt, in de horeca, flink druk geweest.

Normaal gesproken als ik zo'n lange dienst heb, ga ik thuis lekker douchen en luieren/uitrusten.

Maar gisteren dacht ik.. Heee, laat ik morgen nou eens gewoon niet zo saai doen, en tóch 's avonds iets leuks gaan doen met mn vriend. (aangezien hij me dit vaker vraagt én omdat ik het ook gezellig vind)

Krijg ik vandaag op mn werk te horen, dat ik morgen ook de hele dag moet werken. Ik had echt zoiets van: Sh*t.

Maargoed, ik had dit inmiddels al afgesproken met hem dus toen ik thuis kwam ben ik snel onder de douche gesprongen.

3x van outfit gewisseld. (Staat dit wel? Ben ik niet dik? Is dit misschien té? Je kent het wel.)

Snelsnel wat gegeten. Omdat ik toch een beeeetje op tijd klaar wilde zijn.

Hem ondertussen gebeld. Ik zei dat ik thuis was en dat ik hem zou bellen als ik klaar was met verzorgen enz.

Waarop hij zei; Nee ik bel jou wel.

Dat vond ik zelf nogal raar, maar oke. Om half 10 had ik nog niets gehoord, dus ik een smsje gestuurd van

Hee lief, weet je al iets? ik ben al klaar hoor xxx

Na een half uur (!) krijg ik een smsje terug: Ik ben nu in Belgie ik bel je wel als ik weer in **** ben.

Ik zat dus al helemaal klaar in mn leukste outfit en make-up enz.

Te wachten. Op hem. Wachten. Op een telefoontje. Wachten. Wachten. Wachten.

Ik heb nu nog steeds niets gehoord. IK BEN ZO BOOOS!

Ik heb van ellende mn makeup er weer afgehaald en zit nu in mn pyama en met een chagerijnig/verdrietig gezicht achter de pc.

Was hij dan van plan om me om 1 uur snachts te komen ophalen of te bellen of wat dan ook? Hij weet dat ik morgen moet werken.

Hij kan toch op zn minst laten weten als er iets tussen is gekomen ofzo.

Pffffffff, sorry ik moest dit even van me afschrijven.

Ik voel me zo gebruikt, alsof ik alleen maar in de picture kom als het hem uitkomt.

Dit is niet de eerste x.. dit is eigleijk altijd, ik krijg zo de schijt van hem soms! Bahhhhh!

ML, pas aub wel een beetje op jezelf.. Hij gokt, wordt boos als je geen schoenen aan wil nemen.. kijk gewoon uit. Als je gevoel niet helemaal okee is, is het ook niet okee..
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ah ML, roze bril weer op gezet?

Helemaal happy met een onberekenbare, gokkende man....

Het duurt een week of zes, zo'n opleving, gemiddeld. Geniet er van en als het mis mocht gaan dan kom je toch gewoon weer posten?

Sterks!

(f)
Heeft de liefde hem eerder van zijn verslaving af doen komen?

Wat doet je denken dat het deze keer wel zo is?

Ik sluit me verder aan bij Eleonora's posting. Ik denk dat je je erg naief opstelt. Ik snap ook heel goed dat je vader niet zo gelukkig was met je partnerkeuze. Is hij al op de hoogte?

Alle wijsheid gewenst Musiclove......
Och musiclove toch. Net je hele topic doorgelezen. Je was zo sterk.

Ik hoop dat deze jongen je niet heel veel pijn gaat doen, maar als ik het zo lees houd ik mijn hart vast. Zeker na het lezen van die gokverslaving.

Hoe zie jij dat? Wil je die verslaving accepteren?
Jeetje ML, wat jammer nou. Ik heb zelf eens een korte relatie gehad met iemand die gokverslaafd was (wat ik overigens destijds niet wist) en die stal van mij, van zijn ouders, van zijn vrienden. Hou je je spullen goed in de gaten?

Neem een gokverslaving niet te makkelijk op. Het is één van de hardnekkigste en duurste verslavingen die er zijn. Bovendien meen ik me te herinneren dat hij pokert. Hierbij kunnen de winsten maar zeker ook de verliezen enorm oplopen. Ben je er bewust van dat verslavingen vaak gepaard gaan met crimineel gedrag? Stelen, beroven etc? En vergeet ook niet dat verslaafde personen liegen en bedriegen. Ja, ook die van jou. Elke verslaafde doet dat. Geloof dus niet alles wat hij zegt. Een verslaafde zal er altijd alles aan doen om jou om de tuin te leiden (ja, helaas heb ik heel veel ervaring met verslaafden).

Wat vinden je ouders van jullie hernieuwde relatie? Zijn ze erg boos op je?
ML: ik breek even hele kort in hier op je topic tussen alle "vaste volgers": ben je je ervan bewust dat nu veel op de verslaving van je vriend wordt gegooid, maar jij minstens net zo verslaafd bent?

Mss zie je hier iets herkenbaars tussen:

http://www.norwoodgroep.nl/#_WAT_IS_RELATIEVERSLAVING

Wellicht mosterd, dan excuus daarvoor.
Computer says nooooo
Chardonnay schreef op 07 juli 2009 @ 07:53:

Neem een gokverslaving niet te makkelijk op. Het is één van de hardnekkigste en duurste verslavingen die er zijn.

Ben je er bewust van dat verslavingen vaak gepaard gaan met crimineel gedrag? Stelen, beroven etc? En vergeet ook niet dat verslaafde personen liegen en bedriegen. Ja, ook die van jou. Elke verslaafde doet dat. Geloof dus niet alles wat hij zegt. Een verslaafde zal er altijd alles aan doen om jou om de tuin te leiden (ja, helaas heb ik heel veel ervaring met verslaafden).

Heb helaas ook een vriendje gehad met precies hetzelfde probleem!

Hij had een crimineel verleden, was gokverslaafd en loog alsof het gedrukt stond.

Het is dus niet alleen "maar"een gokverslaving, het gaat ALTIJD gepaard met nóg één of meerdere verslavingen, net wat Chardonnay al zei.

En ohhh wat kon ie lief zijn, JA als je hem NIET tegensprak!

Een gokverslaving zit erg diep,als hij er van af zou willen komen,zou hij jarenlang intensieve therapie moeten volgen, en dan nog is het maar de vraag of hij niet weer in herhaling valt.

Maar goed, je zal het zelf moeten ondervinden meid, en ik begrijp echt ontzettend goed dat het allemaal niet meevalt hoor, maar weet je,wij zien het allemaal veel helderder en objectiever dan jij, jij zit er middenin en je houd (nog) van hem.

Heel veel succes!

Even off: vraag me af of Chardonnay en ik soms met dezelfde persoon te doen hebben gehad???
@ Vaseline

Mijn vriendje van destijds kwam uit Tiel. En ik heb het dan over zo'n 16 jaar geleden. Vast niet dezelfde. Maar verder ken ik nog wel meer mannen die erg veel gokken en ook niet vies zijn van crimineel gedrag. Gelukkig heb ik van dit soort mannen inmiddels afstand genomen. Het brengt namelijk niets anders dan ellende met zich mee.
quote:Chardonnay schreef op 07 juli 2009 @ 10:52:

@ Vaseline

Mijn vriendje van destijds kwam uit Tiel. En ik heb het dan over zo'n 16 jaar geleden. Vast niet dezelfde. (nope) Maar verder ken ik nog wel meer mannen die erg veel gokken en ook niet vies zijn van crimineel gedrag. Gelukkig heb ik van dit soort mannen inmiddels afstand genomen. Het brengt namelijk niets anders dan ellende met zich mee.

De pest is dat deze mannen een "neus"hebben voor vrouwen die onzeker en/of goedgelovig zijn.

Hoop echt dat TO hem snel zal doorhebben!
quote:eleonora schreef op 07 juli 2009 @ 06:12:

Ah ML, roze bril weer op gezet?

Helemaal happy met een onberekenbare, gokkende man....

Het duurt een week of zes, zo'n opleving, gemiddeld. Geniet er van en als het mis mocht gaan dan kom je toch gewoon weer posten?

Sterks!

(f)

Sluit me hier helemaal bij aan. Musiclove, houd jezelf goed bij elkaar, wees bewust van wat je wel/niet doet en denk af en toe nog aan ons!

quote:summer73 schreef op 07 juli 2009 @ 08:47:

ML: ik breek even hele kort in hier op je topic tussen alle "vaste volgers": ben je je ervan bewust dat nu veel op de verslaving van je vriend wordt gegooid, maar jij minstens net zo verslaafd bent?

Mss zie je hier iets herkenbaars tussen:

http://www.norwoodgroep.nl/#_WAT_IS_RELATIEVERSLAVING

Wellicht mosterd, dan excuus daarvoor.

Wel een goede bijdrage

ML: Fijn dat je ook dit toch komt vertellen. Je weet eigenlijk heel goed dat dat gokken niet zomaar een probleempje is. Je geeft nu al aan dat je de dingen die hij daarover zegt niet voor waar aanneemt. Vraag je goed af wat een relatie waard is als er geen vertrouwen is.

Verder sluit ik me aan bij alle schrijvers voor mij.

Wees voorzichtig en vooral ook wees lief voor jezelf
Meisje meisje

Ik houd mijn hart vast.

Je gaat terug naar iemand die heeft bewezen niet goed voor je te zijn, dat nu wel beloofd, maar ook nu nog een gokverslaving (terug) te hebben.

Inderdaad; Liefde maakt BLIND

Frankly my dear, I don"t give a damn
Pas goed op jezelf ML. En neem alle adviezen hier ter harte. Als je ook maar éven het idee hebt dat hij niet eerlijk is tegen je, kap er dan mee. Onmiddellijk. Ik hoop echt dat je gelukkig wordt, heel misschien zelfs met hem. Maar pas op en vertrouw op je onderbuikgevoel. En lees de link Summer73 goed door.
Bedankt voor jullie reacties. Uiteraard pas ik goed op mezelf haha, ik heb alles hier besproken nog wel in mijn achterhoofd hoor. Hem R. nu alweer een tijdje niet gezien. Ik wil het echt rustig aan doen. Ik kreeg gisterennacht een smsje (Ofja zeg maar reuze sms) van hem, die ik graag met jullie wil delen.

hey schat ik hoop niet dat ik je wakker maak met dit smsje maar ik voel me echt kut, ik krijg allemaal herinneringen terug van hoe ik soms tegen je deed en vind het zo kut omdat je dat helemaal niet verdiende :( en ik heb er echt spijt van! jij hebt altijd het beste met me voorgehad en bent altijd goed voor mij geweest. ik wou dat ik dingen kon overdoen. *mijnnaam*, je bent zo lief he, en ook echt niet stom, je bent veel slimmer als mij ik hoop dat ik nog veel van je kan leren wat ik nog nooit van iemand geleerd heb zoals echte liefde, respect en vriendschap. Iedereen waar ik van dacht dat het een vriend was, bleek op den duur in slechte tijden toch maar een vreemde te zijn. Behalve jij, jij hebt me altijd met alles gesteund, daar dank ik je voor. Ik ga therapie volgen, kwil mijn verleden achter me laten, dat gaat niet door alles weg te smoken.. ik moet dingen verwerken voordat ik een nieuwe start kan maken en straks op mn eigen benen kan staan in deze harde wereld! Ik hoop dat je achter me staat bij alles want ik ga een zware tijd tegenmoet, maar het is nu of nooit. Maar wat er ook gebeurd, ik zeg alles op gokverslaving, geldverslaving, wiet, nepvrienden.. wat dan ook! Maar jou geef ik nooit op, fuck alles en iedereen maar ik hoor bij jou!samen 1.

Graag wil ik weten wat jullie hier van vinden. Dankjewel.

*overigens nog geen reactie gegeven omdat ik zelf niet zo goed weet wat ik moet denken.

Mijn eerste gevoel :

Je hebt iets gezegd of gedaan waardoor hij nu het gevoel heeft je kwijt te raken en probeert je zo te paaien.

Laat hem maar bewijzen dat hij je waard is.

(therapie, afkicken, zijn eigen leven kunnen leiden)
Dat denk ik ook. Maar van de andere kant.. ik had hem in principe die kans al gegeven. Er was niets aan de hand en hij stuurt dit eigelijk uit het niets. Daarom vind ik het zo.. vreemd. Ik weet echt niet.. moet ik dit nu geloven (het liefste doe ik het wel) of is dit een trucje?

Die achterdocht heb ik toch altijd als hij iets 'liefs' / positiefs doet. Dat zegt op zich ook al veel over deze 'relatie'

Musicje, het zou een SMS kunnen zijn geweest die mijn ex aan me schreef.

Hij zet je op een voetstuk. Jij bent de enige. Fuck de rest, als jij er maar bent! Je bent de enige die hem begrijpt, de enige die achter hem staat in moeilijke tijden, de enige die hem kan redden.

En dat laatste, dat redden, is een valkuil ter grootte van een ravijn.

Want jij wil hem helpen. Je houdt van hem. Maar je kunt het niet want je bent geen hulpverlener. Je bent ook niet zijn moeder, je bent zijn vriendin en hij wil een combinatie van die drie hebben om op te leunen, te steunen, iemand waarvan hij weet dat ze hem niet in de steek zal laten. En dat ben jij.

En omdat jij die status prettig vindt, omdat het je streelt wat hij zegt, nu, zal een bericht als dit de band met hem sterker maken in plaats van dat je denkt;'hoooo eens even, ga jij fijn afkicken van dat gokken bij Keith Bakker en kom maar terug als je een jaar geen euro meer in zo'n eenarmige bandiet hebt geflikkerd!'

Door een bericht als dit ga jij je verantwoordelijk voelen voor zijn doen en laten en voor zijn geestelijke gesteldheid, want jij bent immers de 'enige die hem begrijpt en hij heeft alles voor je opgegeven'. En dan moet je wel iets terug doen natuurlijk....want dat is het wisselgeld wat je moet betalen, of wat je wilt betalen, want ik denk dat je hoopt dat dit zijn bewijs van échte liefde is.

Van iemand houden is prachtig maar op deze manier is het een belasting en ik denk dat je je dat heel erg goed bewust moet zijn.

Koppie er bij houden dus!
quote:musiclove schreef op 08 juli 2009 @ 11:36:

Dat denk ik ook. Maar van de andere kant.. ik had hem in principe die kans al gegeven. Er was niets aan de hand en hij stuurt dit eigelijk uit het niets. Daarom vind ik het zo.. vreemd. Ik weet echt niet.. moet ik dit nu geloven (het liefste doe ik het wel) of is dit een trucje?

Die achterdocht heb ik toch altijd als hij iets 'liefs' / positiefs doet. Dat zegt op zich ook al veel over deze 'relatie'

Print dit uit en plak het ergens waar je er de hele dag tegenaan kunt kijken!

Je wordt ingepakt, voor een kar gespannen van heb ik jou daar. Door je het gevoel te geven dat jij de grote redder bent, de madonna, de kruik water in de woestijn, bindt hij jou aan zich en als je dat toelaat dan wordt het alleen maar moeilijker om er op een gegeven moment weer mee op te houden.
Bedankt voor je post Eleonora, je krijgt altijd alles zo lekker helder. Hoe kan ik er nu het beste op reageren? Terugsmsen, hem ermee confronteren, wachten dat ik hem weer zie.. Ik weet het niet.
Vriendelijk bedanken voor de hartstochtelijke liefdesbetuiging én uitleggen dat het nogal claimerig overkomt. Dat jij helemaal niet zijn alles wil zijn. Niet zijn oplossing, maar een aanvulling op zijn leven. Hij is de enige die iets kan doen aan zijn shit. Dus dat moet ie doen, zelf.
Goh, het lijkt wel of je een sms van mijn ex hebt ontvangen. De ex die mij geestelijk mishandelde, welteverstaan.

ML, ik sluit me verder helemaal bij mijn forumverloofde Leo aan.

Oh ik lees dat hij ook nog blowt? En blowen en gokken? Van welk geld doet hij dat toch allemaal. Heb je je dat al eens afgevraagd. Een blow- en gokverslaving kost al gauw zo'n 100 euro of meer per dag. Dat is 3100 euro netto in de maand. Verdient hij zoveel met zijn werk? En waar eet hij van dan? En zijn huur? Misschien heeft hij wel inmiddels enorme schulden bij louche types.

Nou meid, ik vermoed dat deze jongen jou heel erg ongelukkig gaat maken. Maar daar kom je snel genoeg achter, hoop ik.
Ik zou sowieso niet wachten ML, dan maar via mail of sms, of misschien beter nog telefoon, mits je daar sterk genoeg voor bent. En dan idd bedanken, jij moet niet zijn alles, zijn redder zijn, maar een aanvulling, net zoals hij een aanvulling op jou leven zou moeten zijn, in plaats van een last.

Hou je sterk.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
quote:Chardonnay schreef op 08 juli 2009 @ 12:50:

Goh, het lijkt wel of je een sms van mijn ex hebt ontvangen. De ex die mij geestelijk mishandelde, welteverstaan.

ML, ik sluit me verder helemaal bij mijn forumverloofde Leo aan.

Oh ik lees dat hij ook nog blowt? En blowen en gokken? Van welk geld doet hij dat toch allemaal. Heb je je dat al eens afgevraagd. Een blow- en gokverslaving kost al gauw zo'n 100 euro of meer per dag. Dat is 3100 euro netto in de maand. Verdient hij zoveel met zijn werk? En waar eet hij van dan? En zijn huur? Misschien heeft hij wel inmiddels enorme schulden bij louche types.

Nou meid, ik vermoed dat deze jongen jou heel erg ongelukkig gaat maken. Maar daar kom je snel genoeg achter, hoop ik.Ja, blowen enz. doet hij met het geld dat hij wint met gokken. Hij heeft geen baan, geen inkomen. Hij woont nog thuis dus huurkosten en dergelijke heeft hij niet.
Oh dat trucje van op een voetstuk zetten deed mijn ex ook. Elke dag pakte hij dramatisch mijn hand en sprak de voor mij magische woorden: "WIJ tegen de REST VAN DE WERELD!" Soms perste hij er nog een traan achteraan, voor het echte effect. En ik smolt...

En uiteindelijk werd het ook wij tegen de rest van de wereld. Of eigenlijk "ik" tegen de rest van de wereld. De wereld die mij waarschuwde voor zijn onderkruipselgedrag, voor zijn manipulatieve houding, voor zijn agressiviteit. En ik was blind door de "wij tegen de rest van de wereld" houding die hij neerzette.

Je vriend wil in therapie, wil nog een kans, hij wil van alles maar respecteert jouw keuze niet. Jij stond nog eerst vierkant achter je eigen keuze, namelijk die punt die je erachter wilde zetten. Maar hij weet precies met welke onzin hij je moet paaien en nu sta je weer aan de verkeerde kant van de punt. Het is veel "hij" maar heel weinig "jij"Meid, waarschijnlijk zijn het loze woorden en komt er weinig van terecht van die therapieen etc. Een persoon kan zichzelf niet veranderen in een paar weken tijd en liefde terugkopen door schoenen te kopen zou bij mij ook niet werken...Ja, om later aan te trekken als ik hem letterlijk de deur uit schop

Ik wens je veel wijsheid en sterkte!!!
quote:musiclove schreef op 08 juli 2009 @ 13:06:

[...]

Ja, blowen enz. doet hij met het geld dat hij wint met gokken. Hij heeft geen baan, geen inkomen. Hij woont nog thuis dus huurkosten en dergelijke heeft hij niet.ML, doe eens niet zo naïef. Gokken kost geld, je verliest vaker dan je wint, en dan blowt hij ook nog. Van welk geld doet hij dat dan? Krijgt hij dat van zijn ouders ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven