Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 6 juli 2009 om 20:17
Hallo allemaal!
Teuntje75; Ik vind Pep erg leuk! Klinkt leuk bij de naam van je dochters!
Phoehee; Leuk je hier te zien! Siebe vind ik wel super leuk hoor en die naam hoor je echt niet veel!!!
Iben is trouwens ook een erg mooie naam!
Ik weet inmiddels ook dat wij een jongetje krijgen (22 weken ben k nu!) en ben al druk aan t nadenken...
Wij houden beide van Hollandse namen, niet te populair maar ook niet te apart...
Nu hebben we beide een totaal andere smaak. Naam die nu naar voren komt en we beide leuk vinden is Jelle.
Jullie nog suggesties???
Verder wil mijn vriend graag de naam LAnce er bij hebben.. Wat vinden jullie?
Teuntje75; Ik vind Pep erg leuk! Klinkt leuk bij de naam van je dochters!
Phoehee; Leuk je hier te zien! Siebe vind ik wel super leuk hoor en die naam hoor je echt niet veel!!!
Iben is trouwens ook een erg mooie naam!
Ik weet inmiddels ook dat wij een jongetje krijgen (22 weken ben k nu!) en ben al druk aan t nadenken...
Wij houden beide van Hollandse namen, niet te populair maar ook niet te apart...
Nu hebben we beide een totaal andere smaak. Naam die nu naar voren komt en we beide leuk vinden is Jelle.
Jullie nog suggesties???
Verder wil mijn vriend graag de naam LAnce er bij hebben.. Wat vinden jullie?
maandag 6 juli 2009 om 20:46
quote:brabo84 schreef op 06 juli 2009 @ 20:17:
Verder wil mijn vriend graag de naam LAnce er bij hebben.. Wat vinden jullie?Je schrijft dat jullie beiden van Hollandse namen houden. Lance klinkt nou niet echt Hollands. Of gebruiken jullie die naam als tweede naam? Persoonlijk zou ik als de roepnaam Nederlands is, de tweede naam ook Nederlands houden. Maar goed.... smaken verschillen!
Verder wil mijn vriend graag de naam LAnce er bij hebben.. Wat vinden jullie?Je schrijft dat jullie beiden van Hollandse namen houden. Lance klinkt nou niet echt Hollands. Of gebruiken jullie die naam als tweede naam? Persoonlijk zou ik als de roepnaam Nederlands is, de tweede naam ook Nederlands houden. Maar goed.... smaken verschillen!
maandag 6 juli 2009 om 21:05
Lance zou dan een 2e naam zijn of derde.. of helemaal niet hahaha!Ik ben er geen voorstander van hoor!!!
T is dattie zijn zoon wil vernoemen naar lance amstrong!
Ik vraag me ook af bij welke naam Lance wel redelijk staat.. of een 2e of 3e naam die lijkt op Lance?
Pelle vind ik niet zo. Jelmer vind ik wel leuk!
T is dattie zijn zoon wil vernoemen naar lance amstrong!
Ik vraag me ook af bij welke naam Lance wel redelijk staat.. of een 2e of 3e naam die lijkt op Lance?
Pelle vind ik niet zo. Jelmer vind ik wel leuk!
maandag 6 juli 2009 om 22:03
Teuntje; ik ben het helemaal eens met de uiteenzetting van blogbabe hierboven. over tijl, faas en pep. Faas vind ik trouwens wel een geweldige naam, maar idd beetje jip en janneke... Pep blijf ik 'raar' vinden, maar niet onaardig..
brabo84; Jelle vind ik wel leuk. Jelmer ook wel redelijk. Lance vind ik echt niet zo mooi daarbij klinken, en om Lance dan ook nog te verbasteren... is misschien wel erg ver gezocht??
Even denken wat ik nog meer bij Jelle en Jelmer vind passen;
Camiel, Vincent, Joppe, Onno, Kevin, Sjoerd, Jarno, Daniel, Thomas, Bram, Ruben, Levi, Oscar, Victor, Lander, Niels, Wouter, Floris, Sander, Joris.
brabo84; Jelle vind ik wel leuk. Jelmer ook wel redelijk. Lance vind ik echt niet zo mooi daarbij klinken, en om Lance dan ook nog te verbasteren... is misschien wel erg ver gezocht??
Even denken wat ik nog meer bij Jelle en Jelmer vind passen;
Camiel, Vincent, Joppe, Onno, Kevin, Sjoerd, Jarno, Daniel, Thomas, Bram, Ruben, Levi, Oscar, Victor, Lander, Niels, Wouter, Floris, Sander, Joris.

maandag 6 juli 2009 om 22:14
Toen wij in zuid-amerika reisden vond ik Pepe een fantastische naam. Spreek dus uit met 2 x een korte e. Is dat nog iets? Het is daar een doodnormale en veelgebruikte naam.
Ik vind Pep apart en grappig, maar wat Catoo ook zegt, ook een beetje 'raar'.
Is Jules nog iets (spreek uit: Sjuul) ipv Julius?
Ik vind Sep trouwens erg leuk!
Ik vind Pep apart en grappig, maar wat Catoo ook zegt, ook een beetje 'raar'.
Is Jules nog iets (spreek uit: Sjuul) ipv Julius?
Ik vind Sep trouwens erg leuk!
dinsdag 7 juli 2009 om 11:30
donderdag 9 juli 2009 om 19:01
Wat fijn dat jullie allemaal meedenken! Ik heb vanochtend met manlief afgesproken dat we allebei een lijstje gaan maken met bv 10 namen en dat we daar uit gaan kiezen.
De naam Juul vind ik ook super maar die had ik in gedachten voor een meid! Ja erg toch, ik val echt voor jongensnamen voor meiden!
Pep blijft in mijn hoofd zitten maar is een twijfelgeval en eigenlijk om alle redenen die hier genoemd worden! Wordt dus vervolgd en stoere korte opvallende namen zijn welkom! Bedankt alvast.
De naam Juul vind ik ook super maar die had ik in gedachten voor een meid! Ja erg toch, ik val echt voor jongensnamen voor meiden!
Pep blijft in mijn hoofd zitten maar is een twijfelgeval en eigenlijk om alle redenen die hier genoemd worden! Wordt dus vervolgd en stoere korte opvallende namen zijn welkom! Bedankt alvast.
donderdag 9 juli 2009 om 19:01
Wat fijn dat jullie allemaal meedenken! Ik heb vanochtend met manlief afgesproken dat we allebei een lijstje gaan maken met bv 10 namen en dat we daar uit gaan kiezen.
zaterdag 11 juli 2009 om 09:58
dinsdag 14 juli 2009 om 17:34
Ik ben bijna 27 weken zwanger en we krijgen dit keer een zoon. We hebben al een dochter die Lynn heeft en hebben nu moeite om een leuke jongensnaam te bedenken.
Ik heb al meerdere namen aan man voorgesteld, maar hij loopt er nog niet warm voor. Zelf is hij nog met niets gekomen helaas.
Iemand ideeen voor een jongensnaam die bij Lynn past?
Ik heb al meerdere namen aan man voorgesteld, maar hij loopt er nog niet warm voor. Zelf is hij nog met niets gekomen helaas.
Iemand ideeen voor een jongensnaam die bij Lynn past?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 15 juli 2009 om 09:29
woensdag 15 juli 2009 om 18:25
Hallo!
Ik heb nog niet teruggelezen, maar de top 10 babynamen van het 2e kwartaal 2009 zijn er:
http://www.babynamenoverzicht.nl/babyna ... top_10.php
Er zitten toch wel wat veranderingen tussen...
Ik heb nog niet teruggelezen, maar de top 10 babynamen van het 2e kwartaal 2009 zijn er:
http://www.babynamenoverzicht.nl/babyna ... top_10.php
Er zitten toch wel wat veranderingen tussen...
woensdag 15 juli 2009 om 21:35
Levi, Max en Sam staan op mijn lijstje, maar tot nu toe is man daar nog niet zo voor te porren. Stan hadden we als jongensnaam voor onze dochter, maar ben ik nu niet meer zo weg van. Cas vind ik leuk, maar zo heet al iemand in de familie, net als Sepp en Ivo. De rest is niet echt mijn smaak helaas...
Sid... hmmm, moet ik even laten bezinken.
Sid... hmmm, moet ik even laten bezinken.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
vrijdag 17 juli 2009 om 22:06
zaterdag 18 juli 2009 om 11:40
Juultje; grappig een paar namen uit jouw lijstje vind ik heel leuk en ook goed bij elkaar passen, maar Scott valt er naar mijn idee helemaal buiten met zn engelse karakter. Vind persoonlijk Daan (komt daan zoveel vaker voor dan Luuk?), Luuk, Thijs het leukst. Heb het idee dat Levi wel een populaire naam is nu, of heb ik het helemaal mis?
Quinn, Max, Jelle en Stef vind ik mwah.
Ik zal nog eens paar namen bedenken...
Quinn, Max, Jelle en Stef vind ik mwah.
Ik zal nog eens paar namen bedenken...
zondag 19 juli 2009 om 10:26
met deze uitleg vind ik scott wel erg goed bij lynn passen, maar dan dus daan en luuk misschien wat minder (als je dus voor de engelse combi gaat)
En idd passen Max en Levi misschien het best bij een Engelse meisjesnaam. Andere Engelse jongensnamen:
Jack, Ryan, James, Tom/Tomas, Zack, Josh, Alfie, Oliver, Luke, Jake, Adam, Liam, Ben, Noah, Aron, Finley, Rhys, Karl, Kyle, Mason, Kian, Sam, Joe, Jay, Sean, Evan, Aiden, Joel, Lewis, Owen, Toby, Alex,
En idd passen Max en Levi misschien het best bij een Engelse meisjesnaam. Andere Engelse jongensnamen:
Jack, Ryan, James, Tom/Tomas, Zack, Josh, Alfie, Oliver, Luke, Jake, Adam, Liam, Ben, Noah, Aron, Finley, Rhys, Karl, Kyle, Mason, Kian, Sam, Joe, Jay, Sean, Evan, Aiden, Joel, Lewis, Owen, Toby, Alex,