tips en informatie Krakau

07-07-2009 20:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga begin augustus naar Krakau. Enorm veel zin in. Een stad die al lang op mijn lijstje stond.

Wie heeft er leuke tips voor deze stad?

En weet misschien een leuk hotelletje?

groetjes!
Oh het is echt een geweldig mooie stad. De Wawel MOET je gezien hebben. Ik ben er een aantal keer geweest (bij vrienden, dus ik kan je geen hotel aanraden).
Ja, ik ben in Krakau geweest. Heel erg leuke stad, gezellig stadsplein met enorm veel terrasjes. Leuk om de toren op dat plein te beklimmen.

Wij zijn naar Wawel geweest waar toen net een rouwmis aan de gang was voor een bisschop, het zag er zwart van de nonnen en de monniken. Wist niet dat monniken die carnavalsoutfits nog steeds droegen...

Verder hebben we toen fietsen gehuurd en zijn we naar een klooster in de buurt gefietst, was ook erg leuk.

Auschwitz is ook in de buurt, maar daar zijn we niet geweest, mijn man was namelijk nog nauwelijks over Dachau heen.
Wij zijn ook naar Krakau geweest. Heb je al een idee over de accomodatie? Wij verbleven in hostel Goodbye Lenin, leuk hostel dat ook eenvoudige tweepersoonskamers heeft, er is gratis (draadloos) internet, een barretje beneden, erg leuk.

Wij zijn ondeer meer naar Auschwitz geweest en naar de zoutmijnen in de omgeving en de fabriek van Schindler.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Auschwitz en Birkenau zijn echt de moeite waard om heen te gaan. Ik vond het erg indrukwekkend. De joodse buurt is ook erg mooi. Kazimierz heet die wijk geloof ik. Verder sliepen wij in hotel Alexander. Niet speciaal maar wel midden in het centrum!
quote:Susan schreef op 07 juli 2009 @ 20:18:

Wij zijn ondeer meer naar Auschwitz geweest en naar de zoutmijnen in de omgeving en de fabriek van Schindler.De zoutmijn Wieliczka absoluut een aanrader.
Krakau

Zo mooi. Ik zou idd ook Auschwitz doen, niet leuk, erg onder de indruk was ik, en heel waardevol om eens gezien te hebben.

Wij zaten in een of ander krakemikkig pension, dus dat zal ik je niet aandoen
Ik ben vorig jaar oktober geweest. Een geweldige stad. De wijk Kazimierz is geweldig. ik heb daar superlekker en ook spotgoedkoop gegeten en gedronken.

De zoutmijn vond ik erg leuk. Wij zijn er met de trein heen gegaan. Dat was ook een leuke ervaring.

Wij zijn ook naar Auschwitz en Birkenau geweest. Dat was heel indrukwekkend, maar dat wilde ik niet missen.

Wij zaten in een appartement van een Nederlandse man en Poolse vrouw. Dat was wel een beetje buiten het centrum, maar erg leuk.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
als je naar Krakau gaat moet je idd ook naar Auschwitz.

is heel indrukwekkend! vergeet je nooit weer. beetje stomme tip maar neem wel water mee naar binnen. wij wouden er wel langer blijven maar het was daar flink droog en je had geen schaduw. dus we hadden dorst, weet je wel gelijk hoe erg die mensen dorst moeten hebben gehad, alleen dan 1000 x erger.
Hoi hoi,

Ben 2 jaar geleden klein weekje in Krakau geweest. We verbleven in Qubus hotel. Beste hotel waar ik ooit heb gezeten (oa jaccuzi op het dak en zwembad). Zeker doen: fietshuren en langs de rivier fietsen, Auschwitz (maar dan niet georganiseerd, dan blijf je er maar kort en kan je niet alles zien), Schindlers fabriek, rondgang door de Joodse getto, Kazimierz (joodse wijk) en verder lekker kuierlatten in de stad, de sfeer is er geweldig.

Veel plezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven