Dochter (18) heeft moslim vriendje en wil misschien bekeren
donderdag 30 november 2023 om 09:00
Onze dochter woont nog thuis, is aan studie begonnen, alles gaat eigenlijk goed. Gisteren heeft ze verteld dat ze al een jaar (wij wisten van niets) contact heeft met een Turkse jongen die moslim is. Ze is bezig de Koran te lezen want hij heeft haar gezegd dat als ze dat doet, ze vanzelf gaat geloven. Zijn moeder mag niet van hun relatie weten. Zijn broer heeft ook een Nederlands meisje die zich nu gaat bekeren. Als onze dochter dat ook doet, dan zullen ze kunnen trouwen in de toekomst. Wij zijn helemaal flabbercasted.. we zijn overtuigd atheïst en hebben haar vrijdenkend en feministisch opgevoed. Dat zij een geloof wil gaan ontdekken of er meer over wil weten snappen we, maar dit komt zo uit de lucht vallen, we zijn bang dat ze erg beïnvloedbaar is. We wensen haar een fijne studententijd en focus op haar studie en straks op kamers gaan. Nu heeft ze een relatie met een laag opgeleide jongen die ideeën heeft waardoor een gelijkwaardige open relatie niet mogelijk is, naar ons idee.
Ik heb haar gezegd dat ze volwassen is en dus haar eigen keuzes moet maken maar dat we ons erg zorgen maken. Ik heb er niet van geslapen. Graag lees ik adviezen hoe met haar om te gaan van mensen die zich iets van onze angst kunnen voorstellen. Wat zouden jullie doen?
Ik heb haar gezegd dat ze volwassen is en dus haar eigen keuzes moet maken maar dat we ons erg zorgen maken. Ik heb er niet van geslapen. Graag lees ik adviezen hoe met haar om te gaan van mensen die zich iets van onze angst kunnen voorstellen. Wat zouden jullie doen?
donderdag 30 november 2023 om 20:51
Hij wil haar bekeren en stelt haar anders niet voor aan zijn ouders. Zo zwart-wit is het in dit geval dus wel.LoiseauBicyclette schreef: ↑30-11-2023 20:46Je klinkt anders zelf behoorlijk conservatief. Vrijheid blijheid, zolang het maar precies in jouw straatje past.
Nooit gehoord van verschillende stromingen binnen christendom en islam? Denk je echt zo zwart-wit?
donderdag 30 november 2023 om 21:05
Ik heb ook dochters (jongste 19) en heb mijn kinderen altijd gezegd dat mijn liefde voor hen onvoorwaardelijk is. Met wie ze ook thuiskomen, het is oké. En dat meen ik ook echt. Als mijn kind zich uit zichzrlf zou willen bekeren dan heb ik dat te accepteren. Doet ze het omdat ze het wil uit liefde voor haar vriend, ook dan heb ik het te accepteren. Feit is dat zij meerderjarig is en haar eigen keuzes mag maken. Ook als je daar als ouder niet achter staat. Je hebt dan twee keuzes; haar blijven steunen en horen of jhaar afwijzen. Mijn visie is altijd dat elk mens, dus ook mijn kinderen, het recht hebben om hun eigen pad te volgen. En soms kan dat harde en lastige lessen opleveren, kan dat mis gaan. En daar leer je dan als mens weer van. Het kan je veel opleveren maar ook veel kosten. Ik spreek zelf uit ervaring (niet geloof gerelateerd trouwens).
Ik zou goed in contact blijven met haar en haar laten weten dat jullie altijd achter haar staan. Laat haar vriend welkom zijn bij jullie en praat met elkaar. Zonder verwijten en vooroordelen. Dan raak je haar niet kwijt.
Ik zou goed in contact blijven met haar en haar laten weten dat jullie altijd achter haar staan. Laat haar vriend welkom zijn bij jullie en praat met elkaar. Zonder verwijten en vooroordelen. Dan raak je haar niet kwijt.
donderdag 30 november 2023 om 21:06
@TO,
Ik denk dat het gesprek aangaan een goeie is. Waarom moet je dochter bekeerd worden? Waarom kan die knul zijn geloof niet afstaan om dan met haar te kunnen zijn. Waarom wordt je dochter weggehouden van zijn ouders? Als hij eerlijke antwoorden geeft, wordt er veel duidelijk.
@Philip,
Zet die twee maar uit tegen elkaar. Dan wint de gelovige het met miljoenen vermoorden.
En ja, ik denk dat we beter af zouden zijn zonder religie. Welke dan ook!
Ik denk dat het gesprek aangaan een goeie is. Waarom moet je dochter bekeerd worden? Waarom kan die knul zijn geloof niet afstaan om dan met haar te kunnen zijn. Waarom wordt je dochter weggehouden van zijn ouders? Als hij eerlijke antwoorden geeft, wordt er veel duidelijk.
@Philip,
Zet die twee maar uit tegen elkaar. Dan wint de gelovige het met miljoenen vermoorden.
donderdag 30 november 2023 om 21:12
Dus als haar vriend haar pooier wil worden dan accepteer je dat ook? Zonder verwijten?Sylphide75 schreef: ↑30-11-2023 21:05Ik heb ook dochters (jongste 19) en heb mijn kinderen altijd gezegd dat mijn liefde voor hen onvoorwaardelijk is. Met wie ze ook thuiskomen, het is oké. En dat meen ik ook echt. Als mijn kind zich uit zichzrlf zou willen bekeren dan heb ik dat te accepteren. Doet ze het omdat ze het wil uit liefde voor haar vriend, ook dan heb ik het te accepteren. Feit is dat zij meerderjarig is en haar eigen keuzes mag maken. Ook als je daar als ouder niet achter staat. Je hebt dan twee keuzes; haar blijven steunen en horen of jhaar afwijzen. Mijn visie is altijd dat elk mens, dus ook mijn kinderen, het recht hebben om hun eigen pad te volgen. En soms kan dat harde en lastige lessen opleveren, kan dat mis gaan. En daar leer je dan als mens weer van. Het kan je veel opleveren maar ook veel kosten. Ik spreek zelf uit ervaring (niet geloof gerelateerd trouwens).
Het klinkt prachtig allemaal maar iedereen heeft grenzen en onvoorwaardelijke liefde is een nobel streven en ouderliefde komt er behoorlijk in de buurt, maar is het toch ook niet.
Maak dingen die grensoverschrijdend zijn (dochter minderwaardigheid laten aanpraten) niet normaal uit angst om iets verkeerd te zeggen. Dan schaad je je kind zelf net zo goed.
donderdag 30 november 2023 om 21:15
Niet zo raar als bijna 90% van de wereldbevolking gelovig is en dat percentage nog steeds groeit. In 1970 was 14,71% agnost en 4,46% atheïst. In 2010 was dat 9,8% agnost en 2% atheïst. Keep on dreaming, zou ik zeggen.schorpioen48 schreef: ↑30-11-2023 21:06
@Philip,
En overigens: als we zo gaan tellen zijn de atheïsten kampioen. In de Sovjet-Unie en in China zijn bizarre aantallen mensen vermoord.
philip wijzigde dit bericht op 30-11-2023 21:21
11.41% gewijzigd
donderdag 30 november 2023 om 21:20
Ik snap TO helemaal en hij komt mij ook conservatief over. Uitspraken als “als je de koran leest ga je vanzelf geloven” komen bij mij ook rode vlaggen. En dat terwijl ik zelf ben getrouwd met een moslim.
Gelukkig is ze 18 en kan het nog alle kanten op. Veel tips heb je al gekregen om hem uit te nodigen. Zou ik zeker ook doen en ook met kerst. Kan je gelijk zien of hij zich ook een beetje wil aanpassen aan haar cultuur.
Oh en je mag me altijd pb sturen. Heb ook jaren een relatie gehad met een conservatieve moslim.
Gelukkig is ze 18 en kan het nog alle kanten op. Veel tips heb je al gekregen om hem uit te nodigen. Zou ik zeker ook doen en ook met kerst. Kan je gelijk zien of hij zich ook een beetje wil aanpassen aan haar cultuur.
Oh en je mag me altijd pb sturen. Heb ook jaren een relatie gehad met een conservatieve moslim.
donderdag 30 november 2023 om 21:47
Precies.MrsDuck schreef: ↑30-11-2023 09:42Dat geldt voor wel meer geloven. Ik denk dat die fractievoorzitter van de SGP een behoorlijke opleiding heeft maar toch vastzit in hoe zijn geloof voorschrijft hoe je moet leven.
Dat zal je nog verbazen. De fractievoorzitter van de SGP heeft, weet ik, heel bewust zijn eigen keuzes gemaakt. Ook voor zijn geloof. En hij zit niet zo vast in zijn geloof als jij denkt. Ik ken hem via mijn werk en hij heeft mij herhaaldelijk aangenaam verrast. Het beste bewijs dat je helemaal geen conclusies kan trekken alleen op basis van geloof. Hij bewijst precies het punt dat jij verderop maakt.
Idem voor Baudet, die ook behoorlijk extreem is in wat hij gelooft en kritiek moeilijk vindt. En wie zegt dat die jongen streng in zijn geloof is? Hij zit vast met ouders die streng zijn of bang zijn voor hun rol in de gemeenschap als hun zoon met een ongelovige thuis komt. Hij vindt het misschien net zo lastig om daar een weg in te vinden. Je dochter heeft het ook een jaar onder de pet gehouden omdat ze blijkbaar deze reactie verwacht heeft. Leer die jongen gewoon kennen voor je hem veroordeeld.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
donderdag 30 november 2023 om 21:59
Goed om te weten dat een vrouw volgens alle islamitische rechtsscholen helemaal geen moslim hoeft te zijn om met een moslim man te trouwen, zolang ze maar niet polytheïstisch is. In tegenstelling tot wat gebruikelijk was in de stammencultuur gaf de Islam juist joodse en christelijke vrouwen van de moslimmannen het recht om wel hun eigen godsdienst vrij te belijden. Overigens staat er ook duidelijk in de Quran dat er geen dwang mag zijn in religie. Als hij dus echt wenst dat zij zich bekeert om te trouwen, dan heeft dit weinig met religie te maken, maar meer met cultuur.
De opmerking dat ze vanzelf wel zou bekeren als ze de Quran zou lezen, hoor ik trouwens voornamelijk bij tieners die het geloof eigenlijk helemaal niet goed kennen. De Quran is namelijk helemaal geen makkelijk “boek” om te lezen en te begrijpen.. helemaal niet als je het van voor naar achter leest.
De opmerking dat ze vanzelf wel zou bekeren als ze de Quran zou lezen, hoor ik trouwens voornamelijk bij tieners die het geloof eigenlijk helemaal niet goed kennen. De Quran is namelijk helemaal geen makkelijk “boek” om te lezen en te begrijpen.. helemaal niet als je het van voor naar achter leest.
“If one day, my words are against science, choose science” (Mustafa Kemal Atatürk)

donderdag 30 november 2023 om 22:25
Ik heb een dochter van die leeftijd en ik begrijp je heel goed.
Elke godsdienst heeft haar mooie kanten maar helaas vinden veel gelovigen het eigen geloof superieur aan andere levensbeschouwingen. Dat je dochter zich zou moeten bekeren voor ze een acceptabele partner zou worden is voor mij een rode vlag. Ik heb een Turkse vriendin die haar vader al dertig jaar niet gezien heeft. Omdat ze met een niet- moslim getrouwd is. Voor een dergelijke intolerante houding weiger ik begrip te hebben.
Ik zou ook zeer zenuwachtig worden van het idee dat er op deze leeftijd aan trouwen gedacht wordt ipv aan studeren en zelfstandig worden.
En ja dat is volledig vanuit mijn eigen referentiekader gedacht waarin financiële zelfstandigheid en zekerheid en intellectuele ontwikkeling heel belangrijk zijn.
(allemaal dingen die ook bereikt kunnen worden zonder opleiding maar mét is het vaak toch makkelijker)
Ik zou er in de eerste plaats alles aan doen om de communicatie met dochter open te houden. Geen ruzie, geen verwijten want dan drijf je hem recht zijn armen in. Ik zou de jongen proberen te leren kennen, hem betrekken bij jullie leven. Alleen zo zal je invloed kunnen proberen uit te oefenen. En misschien valt hij mee. Maar de rode vlaggen blijven.
Laat je niks anders wijsmaken.
Elke godsdienst heeft haar mooie kanten maar helaas vinden veel gelovigen het eigen geloof superieur aan andere levensbeschouwingen. Dat je dochter zich zou moeten bekeren voor ze een acceptabele partner zou worden is voor mij een rode vlag. Ik heb een Turkse vriendin die haar vader al dertig jaar niet gezien heeft. Omdat ze met een niet- moslim getrouwd is. Voor een dergelijke intolerante houding weiger ik begrip te hebben.
Ik zou ook zeer zenuwachtig worden van het idee dat er op deze leeftijd aan trouwen gedacht wordt ipv aan studeren en zelfstandig worden.
En ja dat is volledig vanuit mijn eigen referentiekader gedacht waarin financiële zelfstandigheid en zekerheid en intellectuele ontwikkeling heel belangrijk zijn.
(allemaal dingen die ook bereikt kunnen worden zonder opleiding maar mét is het vaak toch makkelijker)
Ik zou er in de eerste plaats alles aan doen om de communicatie met dochter open te houden. Geen ruzie, geen verwijten want dan drijf je hem recht zijn armen in. Ik zou de jongen proberen te leren kennen, hem betrekken bij jullie leven. Alleen zo zal je invloed kunnen proberen uit te oefenen. En misschien valt hij mee. Maar de rode vlaggen blijven.
Laat je niks anders wijsmaken.
donderdag 30 november 2023 om 22:59
Haters…?!Geertje schreef: ↑30-11-2023 09:23Wat zitten hier veel gefrustreerde mensen op dit forum zeg! Zitten jullie je te vervelen ofzo? Afijn, de goeie reacties pik ik er makkelijk uit. Dank daarvoor! En voor de haters: er zijn echt leukere manieren om je tijd door te brengen, hier ga je je misschien even goed door voelen, even lachen om iemands problemen, maar je wordt er geen fijner mens van. Gratis advies: ga iets nuttigs doen![]()
Een beetje zelfspot om Geertje kan geen kwaad toch

Dat je even moet slikken snap ik, maar ik vind je verder heel veroordelend overkomen. Ga ‘em eerst even ontmoeten voordat je meteen van het ergste scenario uitgaat. En verder is het ook het geluk van je kind. Dat het jouw keus niet zou zijn geweest doet daar niets aan af.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 30 november 2023 om 23:06
Ja precies TO, nodig hem gewoon uit voor het zondagsdiner van witlof met aardappelen en een heerlijke varkenshaas. Als hij dat niet eet, kunnen jullie hem natuurlijk niet ontvangen en kan dochter ook nooit met hem trouwen. Als hij de schijf van 5 zou lezen wist hij wel wat goed was voor zijn lijf!Baggal schreef: ↑30-11-2023 22:59Haters…?!
Een beetje zelfspot om Geertje kan geen kwaad toch? Ik kon het niet laten om je even te loepen en las ook over de “verwende” schoondochter met de dieet wensen en nu over het, in jouw woorden “laag opgeleide” moslimvriendje van je 18 jarige dochter. Het is me wat…
Dat je even moet slikken snap ik, maar ik vind je verder heel veroordelend overkomen. Ga ‘em eerst even ontmoeten voordat je meteen van het ergste scenario uitgaat. En verder is het ook het geluk van je kind. Dat het jouw keus niet zou zijn geweest doet daar niets aan af.
#sarcasmeuit
donderdag 30 november 2023 om 23:30
Daar heb je ook gelijk in.pindakaasmetnootjes schreef: ↑30-11-2023 21:12Dus als haar vriend haar pooier wil worden dan accepteer je dat ook? Zonder verwijten?
Het klinkt prachtig allemaal maar iedereen heeft grenzen en onvoorwaardelijke liefde is een nobel streven en ouderliefde komt er behoorlijk in de buurt, maar is het toch ook niet.
Maak dingen die grensoverschrijdend zijn (dochter minderwaardigheid laten aanpraten) niet normaal uit angst om iets verkeerd te zeggen. Dan schaad je je kind zelf net zo goed.
vrijdag 1 december 2023 om 00:02
Je komt arrogant over. Je dochter maakt haar eigen keuzes. Zo hebben jullie haar opgevoed. Sta daar dan ook achter.
Je vraag gaat over wat je moet doen als de partnerkeuze van je kind je niet bevalt. Nou, dan moet je niets doen want anders gaat het tegen je werken. Het enige wat misschien kan werken is door hem met open armen te ontvangen en helemaal fan te worden. Daar houden kinderen op die leeftijd meestal niet zo van en dan gaan ze afstand nemen van het idool van de ouders.
Of ze zijn blij dat hun ouders hun keuze respecteren en die persoon zo warm welkom heten. Dat kan ook.
Als het geloof je niet bevalt en je bent bang dat ze moslima wordt, dan kun je niets anders doen dan adviseren om als ze leest ook echt goed te lezen terwijl ze in gedachten houdt wat het voor haar als vrouw, en voor haar toekomst zou kunnen betekenen als ze zich bekeert. Maar nog steeds blijft het haar eigen keuze. Zorg dus dat je hoe dan ook van haar blijft houden en haar blijft respecteren anders raak je haar kwijt. En dan kun je niet naar hem wijzen als schuldige.
Je vraag gaat over wat je moet doen als de partnerkeuze van je kind je niet bevalt. Nou, dan moet je niets doen want anders gaat het tegen je werken. Het enige wat misschien kan werken is door hem met open armen te ontvangen en helemaal fan te worden. Daar houden kinderen op die leeftijd meestal niet zo van en dan gaan ze afstand nemen van het idool van de ouders.
Of ze zijn blij dat hun ouders hun keuze respecteren en die persoon zo warm welkom heten. Dat kan ook.
Als het geloof je niet bevalt en je bent bang dat ze moslima wordt, dan kun je niets anders doen dan adviseren om als ze leest ook echt goed te lezen terwijl ze in gedachten houdt wat het voor haar als vrouw, en voor haar toekomst zou kunnen betekenen als ze zich bekeert. Maar nog steeds blijft het haar eigen keuze. Zorg dus dat je hoe dan ook van haar blijft houden en haar blijft respecteren anders raak je haar kwijt. En dan kun je niet naar hem wijzen als schuldige.
Van een kleine vonk komt vaak een groot vuur.
vrijdag 1 december 2023 om 07:05
Ik heb nog niet alle berichten gelezen, dat ga ik straks zeker doen. Ik hoor veel dat we hem eerst maar eens moeten ontmoeten. Dat heb ik mijn dochter voorgesteld. Ze zei dat, nu hij weet dat wij tegen (strenge) religie zijn dat hij, als we dat zouden aansnijden, hij heel erg boos zal worden tegen ons. Ik heb haar verzekerd dat we het gezellig zullen houden, dus ben benieuwd.
Verder heb ik het gehad met haar over haar toekomstbeeld. Ze zegt dat ze het niet erg vindt dat hij tegen homo's is, dat ze geen kerst zal kunnen vieren meer (ze is een enorme kerstfanaat), etc ze denkt dat hij het goed vindt dat ze straks gaat werken en hij eventueel thuis met de kinderen (maar dat wist ze niet zeker want zijn moeder zit 'gewoon' thuis. Het is ons duidelijk dat ze helemaal verliefd is en dus in de ban van deze jongen. Ze hadden het er wel samen over gehad of hun relatie wel kans van slagen heeft als beide ouders er problemen mee hebben.
Natuurlijk, er zijn gematigde moslims, maar zijn geloof is heel sterk en zijn kinderen moeten absoluut moslim worden. Onze dochter zal niet mogen roken, drinken en dat vindt ze ook ok, zegt ze.
Sommigen zeiden dat ze zelf moet kiezen en dat is natuurlijk zo. Maar hoe 'uit zichzelf' is dit? Ze is een heel timide meisje en vindt heel veel goed. Zo mag zij hem bv niet bellen, ze moet wachten tot hij belt, anders kan zijn moeder erachter komen. Dat begrijpt ze zegt ze. Ik vindt t vreselijk dat ze zo meegaand is naar hem toe. Heb voorgesteld om tijdelijk even een pauze met hem in te lassen en zich, zo veel mogelijk los van hem in het geloof te verdiepen. Dat wil ze absoluut niet. Hij belt haar iedere avond en ze bellen tot diep in de nacht.
Verder heb ik het gehad met haar over haar toekomstbeeld. Ze zegt dat ze het niet erg vindt dat hij tegen homo's is, dat ze geen kerst zal kunnen vieren meer (ze is een enorme kerstfanaat), etc ze denkt dat hij het goed vindt dat ze straks gaat werken en hij eventueel thuis met de kinderen (maar dat wist ze niet zeker want zijn moeder zit 'gewoon' thuis. Het is ons duidelijk dat ze helemaal verliefd is en dus in de ban van deze jongen. Ze hadden het er wel samen over gehad of hun relatie wel kans van slagen heeft als beide ouders er problemen mee hebben.
Natuurlijk, er zijn gematigde moslims, maar zijn geloof is heel sterk en zijn kinderen moeten absoluut moslim worden. Onze dochter zal niet mogen roken, drinken en dat vindt ze ook ok, zegt ze.
Sommigen zeiden dat ze zelf moet kiezen en dat is natuurlijk zo. Maar hoe 'uit zichzelf' is dit? Ze is een heel timide meisje en vindt heel veel goed. Zo mag zij hem bv niet bellen, ze moet wachten tot hij belt, anders kan zijn moeder erachter komen. Dat begrijpt ze zegt ze. Ik vindt t vreselijk dat ze zo meegaand is naar hem toe. Heb voorgesteld om tijdelijk even een pauze met hem in te lassen en zich, zo veel mogelijk los van hem in het geloof te verdiepen. Dat wil ze absoluut niet. Hij belt haar iedere avond en ze bellen tot diep in de nacht.
vrijdag 1 december 2023 om 07:16
Sorry.. maar 18 of niet... veroordelen of niet. Ik zou hier echt een heel stevig stokje voor steken. Die jongen die geeft aan heel boos op jullie te worden? Wat denkt die snotneus wel niet.Geertje schreef: ↑01-12-2023 07:05Ik heb nog niet alle berichten gelezen, dat ga ik straks zeker doen. Ik hoor veel dat we hem eerst maar eens moeten ontmoeten. Dat heb ik mijn dochter voorgesteld. Ze zei dat, nu hij weet dat wij tegen (strenge) religie zijn dat hij, als we dat zouden aansnijden, hij heel erg boos zal worden tegen ons. Ik heb haar verzekerd dat we het gezellig zullen houden, dus ben benieuwd.
vrijdag 1 december 2023 om 07:21
Geertje schreef: ↑01-12-2023 07:05Ik heb nog niet alle berichten gelezen, dat ga ik straks zeker doen. Ik hoor veel dat we hem eerst maar eens moeten ontmoeten. Dat heb ik mijn dochter voorgesteld. Ze zei dat, nu hij weet dat wij tegen (strenge) religie zijn dat hij, als we dat zouden aansnijden, hij heel erg boos zal worden tegen ons. Ik heb haar verzekerd dat we het gezellig zullen houden, dus ben benieuwd.
Fijn dat ze daar zo open over is naar jullie zeg.
Wat naar toch dat dit zo in een dag omgeslagen is, dat moet een hele schok zijn voor je. Van alles ging goed en een leuke eigenwijze meid naar een timide, meegaand meisje. En ze belt ook nog eens iedere avond tot diep in de nacht met hem, ongelofelijk om daar na zo'n lange tijd ineens achter te komen terwijl ze thuis woont.
.
vrijdag 1 december 2023 om 07:24
Ik ga even Back to the future.coolbestfruitontbijt schreef: ↑30-11-2023 22:57Jawel dus want ik heb zelf ook met een Turkse moslim een relatie gehad. Ik vind de reacties echt superheftig in dit topic. Ik dacht dat dit anno 2024 niet meer speelde.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
vrijdag 1 december 2023 om 07:27
S-Groot schreef: ↑01-12-2023 07:21Wat naar toch dat dit zo in een dag omgeslagen is, dat moet een hele schok zijn voor je. Van alles ging goed en een leuke eigenwijze meid naar een timide, meegaand meisje. En ze belt ook nog eens iedere avond tot diep in de nacht met hem, ongelofelijk om daar na zo'n lange tijd ineens achter te komen terwijl ze thuis woont.
Ja hè? En dat ze studeren ook niet meer belangrijk vindt, want als je tot midden in de nacht aan het bellen bent, zal daar ook weinig meer van komen. Maarja, straks blijft ze toch thuis met de kinderen terwijl hij met zijn laagopgeleide baantje de kost verdiend.
Ze is wel aan de pil hoop ik TO? En gebruikt die ook consequent?
En tot midden in de nacht met hem praten via de telefoon, daar hebben jullie geen last van? Het huis is groot genoeg om dat niet te horen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 1 december 2023 om 07:45
Het blijft lastig om via een kort bericht een precieze weergave te geven van de situatie. Om iemand te proberen op woorden te pakken, is nogal achterdochtig vind je niet? Ze is 'van oorsprong' een heel eigenwijze meid, dat heb ik haar gisteren ook gezegd, dat ik haar hierin niet herken. Ze studeert heel serieus, maar hij belt haar rond 11 uur en ja ze slaapt dus heel weinig en nee wij kunnen dat niet horen. Jammer dat t daarover moet gaan, als je mijn verhaal niet gelooft dan click je toch door naar een ander topic? Het zegt meer over jezelf. De werkelijkheid is altijd genuanceerder maar dan moet ik hier bladzijdes vol typen. Het verhaal is wel duidelijk toch, in grote lijnen? Ze bedenkt excuses voor hem. Misschien normaal als je zo verliefd bent.
vrijdag 1 december 2023 om 07:49
En NEE wij hadden GEEN idee dat dit speelde, ze belt wel vaker met vriendinnen (als ik binnenkom en ze zit te bellen) en ze gamet ook veel waarbij ze met veel mensen kletst, zo heeft ze hem ook leren kennen. Ik heb haar gevraagd waarom ze het niet eerder vertelde, ze zei omdat het nu pas echt serieus is.
vrijdag 1 december 2023 om 07:51
Als hij inderdaad zo’n serieus religieuze moslim is, vind ik het opvallend dat hij nou net jouw Nederlandse dochter heeft uitgekozen voor verkering en niet een wat meer voor de hand liggende moslima. Voorts vind ik met opvallend dat hij kennelijk op voorhand via haar duidelijk maakt dat het onderwerp religie tot tumult leidt. Je moet maar durven
.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 1 december 2023 om 08:05
Ik weet niet of we sprake is van 'uitgekozen', ze zijn verliefd geworden. Zijn broer heeft ook een Nederlands meisje die zich gaat bekeren. Daar hoopt hij denk ik ook op. Zijn religie is enorm belangrijk en hij wil daar geen kritiek op krijgen, dat is duidelijk.Baggal schreef: ↑01-12-2023 07:51Als hij inderdaad zo’n serieus religieuze moslim is, vind ik het opvallend dat hij nou net jouw Nederlandse dochter heeft uitgekozen voor verkering en niet een wat meer voor de hand liggende moslima. Voorts vind ik met opvallend dat hij kennelijk op voorhand via haar duidelijk maakt dat het onderwerp religie tot tumult leidt. Je moet maar durven.
Als je zegt 'opvallend' wat bedoel je daarmee? Hij verdedigt zijn religie en onze dochter zegt ook dat wij zijn religie moeten respecteren. Ik denk dat als je heel gelovig bent (welk geloof dan ook) je zal verzetten tegen kritiek en boos wordt als mensen het niet serieus nemen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in