kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
Een dialoog vind ik interessant. Maar zo komen jouw berichten helemaal niet over. Je bent anti en spreekt over ouders die hun kinderen 'droppen' bij een asiel.

Ik ken heel goede kinderdagverblijven en heb helaas ook kinderdagverblijven gezien die niet al te prettig op mij overkomen. Ik ken echter ook prettige gastgezinnen en minder prettige gastgezinnen. En ook zijn er opa's en oma's waar ik een kind nooit zou (durven) te stallen.
Mijn kinderen gaan ook naar een kinderdagverblijf, 2 dagen in de week maar liefst! ik als ontaarde alleenstaande moeder heb geen zin in de bijstand... Ik ga heel egoistisch 3 dagen per week voor mijn lol in de gehandicaptenzorg werken....

Op mij komt het ook vrij chaotisch over, maar dat is vanuit ons perspectief. De drukte zijn wij zelf niet gewend. Mijn kinderen hebben er helemaal geen last van gehad. Liever op een kinderdag verblijf dat voldoet aan wettelijke veiligheidseisen en gediplomeerde leidsters met ervaring als dat ik mijn kind bij een of andere gastouder DUMP die graag een centje bij verdiend. Het is maar net hoe je het bekijkt. In mijn KDV zijn er apparte babygroepen. Geen enkel probleem. Mijn oudste kinderen vinden het bovendien harstikke leuk om heen te gaan en hebben er vriendjes. Ze leren er ook veel.

Ben je zwanger? dan komen dingen al snel als bedreigend over voor je misschien... Ga gewoon eens op een ander KDV kijken en op een rustiger momentje. want die zijn er ook.;
Waar is dat kinderdagverblijf? Lijkt me ideaal voor m'n dochter.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:32:

dat zijn in mijn ogen juist de moeders die duizenden euro's hebben uitgegeven aan dure spullen (twee verdieners)

ik denk dat dat kind dan heel graag oo overdag in die kamer wi l liggen. lekker eigen spulletjes.

Nou, in dit geval is de keuze toch makkelijk? Volgens je eigen vooroordeel ben jij dus zelf ook zo'n ' tweeverdienende moeder ' zoals je hierboven beschrijft, die duizenden euro's heeft uitgegeven aan spullen. Waarom kom je anders op dat kinderdagverblijf? En dan leg je je kindje dus overdag in die kamer lekker tussen zijn/haar eigen dure spulletjes.

Makkelijk is dat hè, vooroordelen hebben over andermans situatie?
Blijkbaar ben je zelf ook zo'n nare decadente tweeverdiener? Want anders ga je toch niet kijken bij een kdv?
Hey Krokus, wordt het een jongetje? Wat leuk!
ik vind het gewoon heel apart. laat ik het dan zo uitdrukken. het is toch juist heerlijk om die eerste maanden bij je kindje te zijn? ik vind dat zo iets onnatuurlijk: eerst zwangerschapsverlof, uitleven naar de bevalling....de bevalling...kraamtijd....aansterken en kindje verzorgen en dan na zes/tien weken hup kind overdag weg

wat maakt je dan nog van je kind mee? de avonden? ik lig soms uren lekker in bed te lezen met mijn kind naast me of op mijn buik. heerljk. en nee ik heb geen eigen auto of een hoge hypotheek maar ik zou geen villa willen ruilen voor deze momenten.
ps... het feit dat jij bent gaan kijken suggereert dat je een KDV dus wel hebt overwogen... Dus jij was ook van plan je kind te dumpen en lekker te gaan 2 - verdienen? FOEI wat ben jij een slechte moeder...
Tip: je moet gewoon een heel ziek kind krijgen, dan kan hij lekker gratis naar een medisch kinderdagverblijf. Ideaal joh. Wordt opgehaald en gebracht met een busje, kleine groepen, veel leidsters. Je hebt er geen omkijken naar. Ik kan het iedereen aanraden. Ik heb nu lekker alle tijd om de hele dag op de bank te hangen.

Wat een non-topic.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:26:

ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.Overigens, had je verwacht dat kinderen gedrild werden op een kdv? Kinderen lopen toch altijd druk door elkaar heen?
En verder vind ik het nogal jammer dat je alleen de verwende moeders aanspreekt die zo nodig moeten werken voor nog meer extra luxe en geld. Als het al verwend gedrag is dan is het wel het verwende gedrag van de ouders.

Of ben jij zo'n vrouw die denkt dat alleen de moeder goed kan zorgen voor haar kind en papa mag af en toe (eventueel) als hij het doet zoals jij wilt op je kindje oppassen?
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:38:

ne dat is ook zo.

..ik weet zeker dat het kind veeeeeeeeeeel liever bij zijn mama isMijn kinderen hebben het niet zo getroffen met hun moeder. Die gingen echt veeeeel liever naar het kdv. Ze hebben wel gezeurd of ze 5 dagen per week mochten, maar dat vond ik teveel. Ik wilde zelf ook nog een beetje invloed op ze kunnen hebben.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:38:

ne dat is ook zo.

maar toch vind ik het een heel raar fenomeen. peuterspeelzaal snap i ng wel, maar een kinderdagasiel vind ik gewoon zoiets aparts. je raakt zwanger, krijgt een kind en dan moet dat kind overdag in een andere omgeving. en vaak al na een paar weken. dan denk ik: vind je het niet leuk om bij je kind te zijn ofzo....ik weet zeker dat het kind veeeeeeeeeeel liever bij zijn mama is

Volgens mij gaat het jou helemaal niet om het luchten van je hart over dit kinderdagverblijf, maar veeleer om een kruistocht voor thuisblijvende moeders.

Ik ben het voor een heel piepklein deel met je eens. Ik denk ook dat een heel jonge baby thuis beter af is, dan op een kinderdagverblijf. Maar dat kan net zo goed bij pappa zijn.
HOE kan je nou weten of een baby van een paar weken het LEUK heeft op een kda???
Lekker doordacht. Want natuurlijk alleen mensen met een topinkomen hebben een creche nodig. Er zijn natuurlijk helemaal géén mensen die gewoon allebei moeten werken om een redelijk normaal leven te kunnen leiden..
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:44:

wat maakt je dan nog van je kind mee? de avonden? ik lig soms uren lekker in bed te lezen met mijn kind naast me of op mijn buik. heerljk. en nee ik heb geen eigen auto of een hoge hypotheek maar ik zou geen villa willen ruilen voor deze momenten.

De meeste moeders/vaders werken geen 5 dagen in de week hoor. En je hebt de weekenden nog.

Maar jij hebt je vooroordeel al helemaal klaar.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ziggies, niet iedereen is hetzelfde en niet iedereeen heeft dezelfde mogelijkheden.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:44:

ik vind het gewoon heel apart. laat ik het dan zo uitdrukken. het is toch juist heerlijk om die eerste maanden bij je kindje te zijn? ik vind dat zo iets onnatuurlijk: eerst zwangerschapsverlof, uitleven naar de bevalling....de bevalling...kraamtijd....aansterken en kindje verzorgen en dan na zes/tien weken hup kind overdag weg

wat maakt je dan nog van je kind mee? de avonden? ik lig soms uren lekker in bed te lezen met mijn kind naast me of op mijn buik. heerljk. en nee ik heb geen eigen auto of een hoge hypotheek maar ik zou geen villa willen ruilen voor deze momenten.Onnatuurlijk ?
En weet je wat dan pas echt erg is? Ik heb vakantie en mijn kind gaat gewoon naar de creche!
En álle óuders werken natuurlijk 40 uur, om tot rust te komen DUMPEN ze hun kinderen 's weekends ook nog bij (die arme) opa en oma en zo is zo'n zielig kindje nóóit eens thuis. ~zucht~ Het is ook geen wonder dat NL verloederd.. nee, dan andere landen.. ohneee, wacht, daar wérken de ouders al 40 uur! Daar hebben ze het niet over die onverantwoordelijke werkende móeders.
Later is nu
dus omdat jij het fijn vind om 's avonds met je kindje op je buik te liggen kan het overdag niet naar een opvang??? eh... en moeders die overdag hun lieve kindje dumpen willen geen fijne tijd doorbrengen met hun kind?
ja bij papa kan natuurlijk ook. daar heb ik verder geen mening over. maar wat ik wel weet is dat mjn kind het echt prima thuis heeft. veel rust, als hij wil spelen kan hij spelen, over het fruithapje kunnen we rustig een half uur doen, als het mooi weer in hup naar buiten lekker in een badje spetteren. denk maar niet dat de verzorgsters bij elk kind denken: wat is het beste/leukste voor hem? en nee te veel verwennen is ook weer niet goed....maar het is juist zo leuk....nu kan het nog straks komt de leerplicht eraan en dan verlang je zo terug!
Oproerkraaier :-)
ik denk dat dat wel meevalt dat de mensen alelbei moeten werken om rond te kunnen komen. als je veel skipt dan kan een vrouw in de meeste gevallen best een half jaar thuisblijven. als dat al niet kan....
quote:high hopes schreef op 08 juli 2009 @ 08:48:

Oproerkraaier :-)yep..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven