kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
ik geloof dat we allemaal wat tijd over hebben en het niet superdruk hebben.......ik werk trouwens drie dagen maar word niet goed van die vrouwen die thuisblijfmoeders zo belachelijk maken..ik geloof niet dat je je heel wat meer moet voelen omdat je op een kantoor de type of kopiermuts bent ipv dat je een andere keuze hebt gemaakt.. en dat wij moeten betalen voor thuisblijfmoeders...please..als je echt niks meer weet zeg je dat wel.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 13:44:

[...]

Is dit een feministische reaktie? Want je weet waar de feministen voor op de barricades hebben gestaan toch?Uhhh... even heeeeel diep graven hoor.. iets met vrouwenemancipatie, misschien?
Computer says nooooo
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 13:45:

[...]

Grappig...

Doordat ik thuisblijfmoeder ben, richt ik mij maar op 1 project.

Want dat is natuurlijk zo. Als je niet werkt, is er verder weinig anders in het leven...

oh, je vind dat ik generaliseer? En, hoe voelt dat nou?

En ja, ik vind serieus dat je als thuisblijfmoeder bar weinig bijdraagt aan de maatschappij, en kom maar niet aan met goed opgevoede kinderen afleveren en vrijwilligerswerk, want dat doe ik ook.
De moeders (en de zeldzame vader) die ervoor kunnen kiezen thuis te blijven voor de kinderen, weten niet half hoe een verwende prinsessen, mét tunnelvisie en zónder ook maar enig greintje sisterhood in zich, ze zijn.

En lezen kunnen ze ook al niet

Ze heeft het over de moeders, niet over de kinderen.

Norre, waarom heb je een man als jullie niet 24/7 samen doorbrengen?
Chocoladereep in deze moet ik je gelijk geven.

Wat een reacties over thuisblijfmoeders.
Het wordt steeds grappiger....

Dus jij krijgt subsidie om je kinderen op een dagopvang te doen en ik niet omdat ik thuis voor ze zorg. En daardoor draag jij bij aan de maatschappij? Zo zo...

Emancipatie: het recht om keuzes te maken.
Toch is dat anders Mille. Voor je man ben jij niet verantwoordelijk. Voor een kind wel! Dat vind ik echt appelen met peren vergelijken.
quote:Mille schreef op 08 juli 2009 @ 13:50:

De moeders (en de zeldzame vader) die ervoor kunnen kiezen thuis te blijven voor de kinderen, weten niet half hoe een verwende prinsessen, mét tunnelvisie en zónder ook maar enig greintje sisterhood in zich, ze zijn.

En lezen kunnen ze ook al niet

Ze heeft het over de moeders, niet over de kinderen.

Norre, waarom heb je een man als jullie niet 24/7 samen doorbrengen?

Simpel, die kan ik niet 24/7 om mij heen verdragen. En zo gaat het overigens niet bij kinderen. Die gaan naar school, krijgen hun eigen leven. Ze blijven namelijk niet altijd klein...

O ja, ik heb 'm zelf uitgekozen...
dubbel
dubbel dubbel
Xpreciousx, zoveel kritiek op thuismoeders an sich zie ik hier niet. Wel het omgekeerde: mensen die doen alsof je je kind mishandelt als het naar een kdv gaat.
Ik vind trouwens wel dat de hele discussie op twee gedachten hinkt.

De meeste werkende moeders zouden hun baan nooit willen missen, werken omdat het leuk is, zouden er niet aan moeten denken om thuis bij de kinderen te zitten, vinden het heerlijk om buiten de deur te werken, is het feit dat ze mogen werken een luxe, et cetera, et cetera, maar intussen zijn thuisblijfmoeders verwende prinsessen die zich aan hun taak onttrekken.

Het is het een of het ander, hoor. Of thuisblijven is vreselijk en werken is leuk, dan ben je als thuisblijfmoeder hooguit saai en gek dat je genoegen neemt met zo'n dagindeling, of werken is een plicht en thuisblijven is een luxe. Ik vind het raar om én te beweren dat je zoveel beter af bent dan thuisblijfmoeders, én te beweren dat zij zo verwend zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Actie-reactie, chocoladereep. Het interesseert mij -en volgens mij vele werkenden met mij hier- geen sier wát voor werk je doet, als je maar niet zo ongelofelijk dom ongenuanceerd gaat zitten afgeven op werkende vrouwen.

Buiten het feit dat ik eenvoudigweg gek ben op mijn werk: Ik denk nog steeds (en daar zijn ook cijfers over bekend, ik sta hier niet alleen in) dat onze maatschappij in zijn geheel veel beter af zou zijn als we allemaal ons steentje zouden bijdragen. Ik zie helaas teveel vrouwen nog die na bv. het tweede kind "maar" thuis blijven, omdat dat eenvoudigweg vaak ook veel voordeliger is. Dat vind ik een slechte zaak.

Helemaal in het wilde weg geredeneerd, zoals jij zegt, is dat echt niet. Helaas.
Computer says nooooo
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:38:

ne dat is ook zo.

maar toch vind ik het een heel raar fenomeen. peuterspeelzaal snap i ng wel, maar een kinderdagasiel vind ik gewoon zoiets aparts. je raakt zwanger, krijgt een kind en dan moet dat kind overdag in een andere omgeving. en vaak al na een paar weken. dan denk ik: vind je het niet leuk om bij je kind te zijn ofzo....ik weet zeker dat het kind veeeeeeeeeeel liever bij zijn mama isMaar dat moet dan financieel wel haalbaar zijn!!!!!
Erger u niet, verwonder u slechts!
wij werkende moeders zouden zoveel beter moeten zijn...nou er komen toch veel domme en kortzichtige opmerkingen voorbij...wauw...werken achter de kassa is ook werk natuurlijk..
Mijn kinderen hebben helemaal geen laptop. En ook geen eigen tv ofzo.

Ze hebben wel een gezellige kamer, lekker en gezond eten, een spelletje op z'n tijd, hier en daar wat fatsoensregels. Een werkende moeder die ze geregeld knuffelt en veel van ze houdt.

En een plek op de opvang.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 13:51:

Het wordt steeds grappiger....

Dus jij krijgt subsidie om je kinderen op een dagopvang te doen en ik niet omdat ik thuis voor ze zorg. En daardoor draag jij bij aan de maatschappij? Zo zo...

Emancipatie: het recht om keuzes te maken.nee, mijn kinderen zijn van voor de subsidie en hoe dat tegenwoordig ook gaat. en inderdaad, het recht om keuzes te maken. Goed opgelet. Hou dan je waffeltje ook maar als het om andermans keuzes gaat, ga jij lekker thuis je kind uitbroeden en verstikken dan doe ik wat ik doe.
En ik neem aan dat je toch een goede zinvolle relatie met je man hebt, ook al hoef je niet continu op z'n lip te zitten.

Goh, heb ik ook met mijn kinderen die twee dagen naar de kinderopvang gaan.

En wat is het verschil tussen een kind wat twee dagen naar het kdv gaat en een kleuter die 5 dagen naar school moet? Waarom is het dan wel ineens acceptabel? Daar ben ik echt benieuwd naar.
quote:summer73 schreef op 08 juli 2009 @ 13:56:

Actie-reactie, chocoladereep. Het interesseert mij -en volgens mij vele werkenden met mij hier- geen sier wát voor werk je doet, als je maar niet zo ongelofelijk dom ongenuanceerd gaat zitten afgeven op werkende vrouwen.Ja, en? Dat doen toch niet alle thuisblijfmoeders die deelnemen aan de discussie? Omdat er hier een persoon is die wat ongenuanceerd overal tegenaan schopt, hoef je nog niet een hele groep onderuit te halen die daar grotendeels niets mee te maken heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:summer73 schreef op 08 juli 2009 @ 13:56:

Actie-reactie, chocoladereep. Het interesseert mij -en volgens mij vele werkenden met mij hier- geen sier wát voor werk je doet, als je maar niet zo ongelofelijk dom ongenuanceerd gaat zitten afgeven op werkende vrouwen.

Buiten het feit dat ik eenvoudigweg gek ben op mijn werk: Ik denk nog steeds (en daar zijn ook cijfers over bekend, ik sta hier niet alleen in) dat onze maatschappij in zijn geheel veel beter af zou zijn als we allemaal ons steentje zouden bijdragen. Ik zie helaas teveel vrouwen nog die na bv. het tweede kind "maar" thuis blijven, omdat dat eenvoudigweg vaak ook veel voordeliger is. Dat vind ik een slechte zaak.

Helemaal in het wilde weg geredeneerd, zoals jij zegt, is dat echt niet. Helaas.

heb ooit korte tijd thuis gezeten, met 2 schoolgaande kinderen, wist van gekkigheid niet wat ik moest doen. Waar huismoeders hun dag mee vullen, schiet mij maar lek. huishouden kost 2 uurtjes/dag max, hond uitlaten, paar uurtjes vrijwilligerswerk, uurtje sporten, sja, en dan?
quote:Mille schreef op 08 juli 2009 @ 13:57:

En ik neem aan dat je toch een goede zinvolle relatie met je man hebt, ook al hoef je niet continu op z'n lip te zitten.

Goh, heb ik ook met mijn kinderen die twee dagen naar de kinderopvang gaan.

En wat is het verschil tussen een kind wat twee dagen naar het kdv gaat en een kleuter die 5 dagen naar school moet? Waarom is het dan wel ineens acceptabel? Daar ben ik echt benieuwd naar.Millie, dat is toch logisch. Als je kind nog klein is (zo'n beetje tot zijn/haar 4e verjaardag) kan alleen de moeder de perfecte omgeving bieden. En vanaf de 4e verjaardag is de moeder juist de slechtste plek waar je kind kan zijn.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
RosieRo en Norre beetje fatsoen naar elkaar

Mille je kind zit dan in een heel andere ontwikkelingsfase.
quote:Susan schreef op 08 juli 2009 @ 13:55:

Ik vind trouwens wel dat de hele discussie op twee gedachten hinkt.

De meeste werkende moeders zouden hun baan nooit willen missen, werken omdat het leuk is, zouden er niet aan moeten denken om thuis bij de kinderen te zitten, vinden het heerlijk om buiten de deur te werken, is het feit dat ze mogen werken een luxe, et cetera, et cetera, maar intussen zijn thuisblijfmoeders verwende prinsessen die zich aan hun taak onttrekken.

Het is het een of het ander, hoor. Of thuisblijven is vreselijk en werken is leuk, dan ben je als thuisblijfmoeder hooguit saai en gek dat je genoegen neemt met zo'n dagindeling, of werken is een plicht en thuisblijven is een luxe. Ik vind het raar om én te beweren dat je zoveel beter af bent dan thuisblijfmoeders, én te beweren dat zij zo verwend zijn.Hoho, er is maar 1 poster die dat van die prinsessen heeft gezegd.
quote:Susan schreef op 08 juli 2009 @ 13:58:

[...]

Ja, en? Dat doen toch niet alle thuisblijfmoeders die deelnemen aan de discussie? Omdat er hier een persoon is die wat ongenuanceerd overal tegenaan schopt, hoef je nog niet een hele groep onderuit te halen die daar grotendeels niets mee te maken heeft.

nee, je hebt wel gelijk.

maar dat is de reactie die middeleeuwse types zoals dit oproepen. Persoonlijk zou ik geen huismoeder kunnen/willen zijn en ik denk echt dat er in dit land een hoop talent onbenut op de bank zit, maar okay, is een keuze.
quote:Norre schreef op 08 juli 2009 @ 13:51:

Emancipatie: het recht om keuzes te maken.

Wel een heel eenvoudige uitleg: gelijke rechten, gelijke plichten, stemrecht, kiesrecht, recht op gelijk werk, recht op gelijke behandeling, recht op gelijke verdeling man-vrouw, en hoe bereik je dat: door je ook zoveel mogelijk als gelijke te gedragen.

Doordat ik werk en samen met mijn man een fijn inkomen geniet, draag ik met mijn belastingcenten inderdaad een hoop meer bij aan de maatschappij, ja.
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven