Februari 2010!!!

30-05-2009 07:51 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_86605 wijzigde dit bericht op 07-08-2009 09:30
Reden: :)
% gewijzigd
Zo even proberen of ik er op kan...Wat een ellende bij Viva zeg, krijg steeds foutmeldingen....

WOW wat een goede echo's allemaal, ben jaloers!!! Wil ik ook!!!!

Gefeliciteerd hoor meiden, zal toch een hele geruststelling zijn...

He Loveboat wat erg voor je meid! Weet er net als Kessie helaas alles van, geef het de tijd, het vertrouwen komt weer terug echt waar!! Heel veel sterkte!

Iemand Anders wat goed dat je het hartje al hebt zien kloppen zo vroeg al! EN wat goed dat je man al bijdraaid, zal je wel geruststellen allemaal.

Kessie wat spannend vrijdag, hoe laat mag je? Ben je ook veel meer gespannen nu? Ik merk echt dat ik heel erg naar die datum toeleef, durf nu nog niet echt te genieten. Beetje het gevoel van "eerst zien dan geloven", herken je dat? Toi toi toi meid, het is je gegunt!!

Kan even niet terug zien wie wat geschreven heeft, maar las iets over misselijkheid....wat vresleijk ls je dat zo erg hebt!

Ik heb het in de ochtend wel, maar niet dat ik moet spugen, maar dat ik eerst genoeg moet hebben gegegeten ofzo. Rond een uur of 1 en 3 sneeen brood (met zware tegenzin!) 1 banaan, yogurt, optimel en een sultana verder begin in me beter te voelen. s'Avonds voel ik me eigenlijk op zijn best, maar dan ben ik wel moe. Beetje gek dus..Heb trouwens niet elke dag zo'n erge dag, jullie wel?

Ben ook pas 6 weken en 4 dagen dus wie weet hoe ik me over 2 weken voel....?

De screenings zijn heel persoonlijk vind ik, hangt idd ook erg af van je situatie en wat er al in je familie is. Bij ons zijn een open ruggetje en hartafwijkingen in de familie bekend. Dus ik wil wel graag een onderzoek. Wil niet zeggen dat we gelijk afscheid willen nemen, maar dan weet je in ieder geval waar je vanuit kunt gaan.

Gaan jullie nog op vakantie? Hier zijn deze week de vakanties begonnen en wij gaan 25 juli naar Spanje. Kan niet wachten....

Nou spannende tijden allemaal meiden.....

Ik kan alleen maar denken aan de echo 14 juli.....

Sorry voor mijn ge-ego, maar maak me gewoon best wel druk om die echo. En kan dat niet kwijt aan vriendinnen want niemand weet het nog, dus helaas zijn jullie de klos hahaha.

Nou ik ga kokkerellen, fijne avond en ik tot gauw, als Viva meewerkt!

Liefs!
Slim, Iemandanders om mee te doen met zo'n onderzoek zodat je lekker veel echo's krijgt. En fijn dat je het hartje al zag kloppen.

Mebi, fijn dat je de 14e al mag. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en heel benieuwd bent.

Ik heb de 13e eerst een afspraak bij de vk en nog geen zicht op een datum voor een echo.

Vervelend van die misselijkheid. helaas kan ik erover mee praten, gelukkig hoef ik niet te spugen, maar het is wel vervelend. Ik heb het alleen smiddags vanaf een uur of 12.00. Gisteren duurde het de hele avond ook nog, erg vervelend. En ik heb constant zin in kaas. Ik drink geen melk dus ik denk dat mijn lichaam toch behoefte heeft aan calcium.

Ik baal wel erg van dit weer, als dit zo 6 weken doorgaat dan word ik gek. Heb al twee dagen ruzienden kinderen die niet weten wat ze moeten doen. Ik heb ook geen zin om de hele vakantie in de ballenbak te gaan zitten en ik ben helaas niet zo van het knutselen.
hoi ladies,

morgen heb ik eerste afspraak bij verloskundige. echo heb ik vorige week al gehad in ziekenhuis. ik moet urine meenemen.

wat gaat er verder gebeuren tijdens dit gesprek morgen?

hartje luisteren? gaat ze voelen aan buik?

ben benieuwd...

wat grappig die smaakveranderingen he? ik heb weinig eetlust maar lekker pittig eten vindt ik ook lekker. maar knoflook vermijd ik juist weer.. en zuivel vind ik heerlijk!! of vette dingen...
Het eerste gesprek bij de vk is voornamelijk een gesprek. Onder andere over ziektes die in beide famillies voorkomen. Hartje luisteren is meestal nog niet mogelijk voor de 12 weken en aan de buik voelen heeft nog niet zoveel zin. Wel zal ze je bloeddruk meten, eventueel wegen, urine onderzoeken (bij ons doen ze dat niet meer).

Verder zal ze informatie geven over prenetale screening, wat je wel en niet mag eten etc. etc. Allemaal praktische informatie.
Yes!Vandaag een goeie echo gehad.

Onze boelie is 8wkn en 4dgn. En wat een prulleke, 2.04cm.

Groei was helemaal goed, en de cyste is kleiner geworden.

Heerlijk zeg om te zien, en wat voel ik me gelukkig.

Verder mag ik over 3wkn weer een echo, dan de gewone 12wkn echo.

Hebben jullie het al aan meer mensen verteld?

@iemand anders: leuk idee met de agenda!

Zo leuk om te lezen waar jullie zin in hebben,vooral pittige dingen.

Ben net naar de poelier gegaan en heb ook lekker van die pittige balletjes gekocht,

Verder 'sochtends vooral zin in kaas en hagelslag (wat een combinatie )

En aankomen!

Eet inderdaad best veel en moet er ook zeker een weg in vinden.

@jammie: behoefte aan kaas heb ik ook wel hoor!

liefst oude kaas, jij?

Ga maar weer eens even koken,

Groetjes
Goed zeg Pluimke en een mooie echo en een cyste die minder is geworden. Zal een hele opluchting zijn.

Ik ben nu meer van de jonge kaas (normaal wel van de oude) en zeker geen pittige dingen, Ik doe een moord voor een harde tijgerbol met boter en jong belegen kaas. Ik ben nu 1 kilo aangekomen maar heb wel een enorme dikke buik. Helaas kon ik bij al mijn zwangerschappen vanaf week 8 al geen gewone broeken meer aan dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Hoi,

Lekker Pluimke dat de echo goed was. En van die cyste is natuurlijk helemaal super.

Leuk dat er veel nieuwe meiden bij zijn gekomen: suc6 allemaal.

Ik was net een beetje (heel dom) op het forum aan het kijken maar het gaat haast over niets anders dan enge uitslagen in de 20e en 30e week, hartjes die stoppen....beetje dom om nu te gaan lezen natuurlijk.

Hier in Griekenland hebben we een hittegolf, 40 graden, echt niet uit te houden.....vieze hitte hier altijd.

Ik zat gister lekker aan de paprikachips...jaren niet gehad en nu ineens zo'n trek in haha. Verder laten m'n man en zus (die is hier gelukkig nog steeds) me niet zo heel veel eten. En da's eigenlijk ook wel beter haha.
Ha meiden!

Wilde even laten weten dat ik een goede echo had gister! Alles zoals het hoorde en uitgerekend op 10 feb. Ik ben zoooooo blij en opgelucht.

Fijn weekend allemaal, liefs, Kessie
Hoi allemaal, hier weer terug van een heerlijke vakantie. Inmiddels 7 weken en misselijker dan ooit. Wat goed om te lezen dat jullie zo'n goeie echo's hebben gehad. Helaas wel 1 miskraam, wat naar!

Ik moet maandag voor het eerst naar de vk.

Ik doe vanaf nu weer helemaal mee.

Hebben jullie het al opt werk verteld? Ik wil het nog niet vertellen maar heb het idee dat mijn positieve test op m'n voorhoofd zit geplakt. Da's meer mijn eigen idee.

Zijn jullie ook zo huilerig? Tot later!
l
Hehe, eindelijk weer wat berichten......we staan bijna aldoor onderaan de lijst. Inderdaad een hele grote groei van 8 naar 11 weken....alles is dan al zo goed te zien! Kan me haast niet voorstellen dat sommigen nog helemaal niets hebben gezien/nog geen echo hebben gehad.

Ze hebben het altijd over ochtendmisselijkheid maar ik ben nu al voor de 3e keer 's avonds erg misselijk. Of eigenlijk meer m'n maag.....wat krijgen jullie voor medicijnen? Ik slik nu progesteron 2 x per dag (vanwege die loslating nog), magnesium, calcium, foliumzuur, ijzer...pfff ik lijk wel een apotheek. Ik krijg trouwens de 31e de nekplooimeting (heet dat zo in het nlds?).
idd nekplooimeting. Ik slik alleen 1 multivitamine voor zwangere vrouwen. Zit dat allemaal wel in volgens mij.

Als je voor die nekplooimeting gaat, krijg je dan eerder een echo? Wil ook zo graag maar geen reden voor. Voel me wel superzwanger hoor en tis nr 3 dus denk dat ik het wel een klein beetje kan inschatten inmiddels.

Fijn dubbelfris! Dat stelt gerust, of niet?
Hoi allemaal!

iedereen in elk geval gefeliciteerd!

Ik ben -geloof ik- begin mei voor het laatst ongesteld geweest, en de test was positief! morgen ga ik voor het eerst naar de verloskundige. Voor mij is het de eerste keer dat ik zwanger ben, mijn vriend heeft al een dochtertje van 3.

Ik zie er wel erg tegenop om het op mijn werk te vertellen...
Hallo allemaal

Fijn om positieve berichten te lezen.

IK zie de vraag langskomen of jullie het op je werk vertellen. Ik heb het aan een paar collega's verteld die goede vrienden zijn, en heb het mijn baas ook verteld omdat het gespreksonderwerp de hele tijd langs komt omdat er veel kinderen op mijn afdeling geboren worden. Bovendien is het een aardige man en een hele trotse vader: hij vond het heel erg leuk nieuws.

Voordeel is dat we er onbelemmerd over kunnen praten als het over werk scenario's gaat: ik zit in een interne solliciatieprocedure die lang duurt en daarnaast is hij aan het meedenken of mijn huidige contract kan worden uitgebreid bij andere afdelingen. Ik heb de afgelopen week aan hem gevraagd wat hem een goed moment lijkt om in mijn solliciatieprocedure te vertellen dat ik zwanger ben. Hebben we echt even over nagedacht omdat het een uitgebreide procedure is met veel gesprekken en een assesment. hij adviseerde me om het te melden als het duidelijk is dat ik de enige overgebleven kandidaat ben. Dus niet wachten tot het arbeidsvoorwaardengesprek want dan zou hij zich wel een beetje bekocht voelen als baas, maar op een punt dat moreel gezien de druk al hoog genoeg is dat nee zeggen niet echt fatsoenlijk meer voor ze is.
Zwolleneesje, waarom zie je ertegen op om het op je werk te vertellen? Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! Zou het bijna vergeten.

En Iemand, lekker dat je het al hebt kunnen delen op je werk. En spannend van die sollicitatie. Wanneer denk je dat je meer duidelijkheid krijgt?

Gisteren het grote nieuws tegen m'n moeder verteld. Helemaal niet hoe ik het wilde want wilde m'n 2 kindjes erin betrekken. Versje leren aan de oudste ofzo, zag het al helemaal voor mij. Ik was onverwacht bij m'n moeder op bezoek en ze pakte me in m'n zij vast. Ik schrok ervan want m'n taille is al zo goed als weg en ik dacht dat haar dat opviel. WAs natuurlijk helemaal niet zo. Rare situatie en ik zei ineens 'mam, ik ben zwanger joh'. haha, echt suf om dat zo te vertellen! Maargoed, ze was heel blij voor me en ben blij dat ik het heb verteld.

Vandaag lekker lambaldagje voordat het werken morgen weer begint. Met hoeveel weken gaan jullie het aan de grote klok hangen?
hoi catoo

Ik heb de 22e een 2e gesprek (dan is een persoon pas terug van vakantie), en als ik dan verder ga (na een assesment), moet ik nog iemand spreken die de hele maand augustus op vakantie is. Denk niet dat ik die persoon in juli nog spreek, dus het wordt echt een langzame procedure.

Is jouw taille weg met ruim 7 weken? Ik lees/schrijf ook mee met het Maart topic (maart begint tenslotte een dag na mijn uitgerekende datum) en daar wordt ook al geschreven dat iemand met 5 weken al in een positiebroek loopt. Zo hard gaat dat toch allemaal niet? Ik zie niet echt verandering als ik in de spiegel kijk hoor: iets vollere borsten en dit weekend een klein beetje een vollere buik omdat ik 3 dagen erg veel gegeten heb (lekkere mosselsoep met enorm veel slagroom enzo). Meer kan ik er niet van maken...
Hoi,

ik hoef het niet op m'n werk te vertellen: ik werk namelijk voor mezelf haha, lekker makkelijk (of juist niet natuurlijk.....).

Mosselen? Hoe zit het ook alweer met dingen die je niet mag eten? Daar horen toch ook bepaalde vissoorten bij? Bij m'n eerste zwangerschap wist ik dit soort dingen allemaal, nu dus helemaal niet.... ben weer lekker misselijk, altijd zo rond 19 uur.....bah. En maar trek hebben in paprikachips .....
Ik loop nog niet in pos.kleren hoor maar wel in m'n afdeling 'was te groot, past nu'. Tis de 3e, dat speelt zeker mee. Heb nu 's avonds net zo'n buik als bij de eerste bij 19 weken. Maargoed, niet echt belangrijk natuurlijk maar wel om het voor je te houden. En volgens mij zit het ook voor een gedeelte tussen m'n oren en niet in m'n taille.

Morgen naar de vk, hoop dat ik ook een echo mag!!

Grappig Marij, jij en je paprikachips. At je voorheen nooit, toch? Anderen al verslavingen ontwikkeld?
mosselen heb ik opgezocht: geen probleem. Je moet geen roofvissen zoals makreel eten omdat die hoog in de voedselketen staan en dus veel kwik bevatten. Zelfde geldt voor rauwe tonijn (bliktonijn vreemd genoeg weer niet) en "vacuum verpakte gerookte vis" (ivm bacteriegroei in verpakking).

Haring mag wel; komt mijn man voortdurend mee aanzetten als bijdrage voor de kleine :-) (vette vis is goed voor de hersenen etc.).
@Dubbelfris, super dat je nu 11wkn zwanger bent, en dat de kans op een miskraam bijna 0% is, we gaan gewoon voor iedereen een goede en gezonde zwangerschap.

@Catoo78: Paprikachips, herkenbaar. Ik heb het vooral met slechte dingen, en inderdaad paprikachips en hamkaas chips.

Manlief eet elke dag een halve zak paprika chips, hij kan er zo goed tegen want echt ervan aankomen doet hij niet, ik had er nooit trek in. Maar het is hem nu al een aantal keren opgevallen dat de zakken chips leeg zijn, OEPSIE!

En friet! Hmm vooral frikandellen, wij bakken nooit friet ( wekelijks wel frietdag bij schoonouders )maar het is maar goed ook,want anders waren er wel frikandellen doorheen gegaan.

Op het werk vertellen: Dat heb ik al wel gedaann, mijn collega's waren zo ongerust doordat ik ziek was en met mijn cyste zat. En het valt ze ook op, aan mijn ogen (die stralen zo ) en mijn buik.

Vandaag zwemmen met vereniging van man en daar viel iemand het ook al op.

Op een gegeven moment kan je er niet meer omheen...

Vissoorten: inderdaad iemand anders heeft het helemaal juist.

Bij mijn eerste heb ik vaak gerookte zalm gekocht hoor, en gegeten. Vacuum verpakt, maar dit mag niet meer zei de VK.i.v.m listerea bacterie. Wel gerookte vissen van de visboer mag.

Misselijkheid: Ik herken het ook 'savonds, ik heb het 'sochtends en rond een uur of negen, dan kunnen ze me bij elkaar vegen...Niet lekker en moe!

Ga maar eens even opruimen hier en mn bedje opzoeken.
Ik mag vandaag ook eindelijk naar de vk. Niet dat je dan meer zekerheid hebt, maar ik hoop dat ik een echo mag voor ik op vakantie ga (27/7). Ik schrijf straks even verder.
Kessie meid wat goed!! gefeliciteerd!!!! En wat verder dan je dacht toch? Ben zo blij voor je meid, met onze historie!

Jammie heel veel plezier vandaag, laat je het weten??

Ik heb het nog niet hier verteld, vorige keer wel en toen ging het mis, dat vond ik erg vervelend om met collega's te delen.

Dus nu hou ik mijn lippen op elkaar tot ik 12 weken ben.

Krijg morgen een echo maar dan ben ik 6/7 weken. Als die goed is (en dat hoop ik zoooooooooo) dan ga ik de 23ste op vakantie en als ik dan de 17e terug kom vind ik het vroeg zat hoor. Dan zijn ong de 3 maanden voorbij en is iedereen weer terug van vakantie.

Ik werk bij een heel groot bedrijf met erg veel carriere gerichte vrouwen, dus er zijn weinig mamma's to be hier....

Maar het lijkt me wel fijn als het open is, ik heb ook het gevoel dat iedereen het kan zien. Heb het voordeel dat ik nog een kleurtje heb van de zon zodat mijn pukkels niet opvallen hahaha.

Dubbefriss wat lekker al zover!! 11 weken wow! Ben je dan niet eind januari uitgerekend???

Marije wat grappig dat jij net als ik niet ochtendziek bent, maar anders. Bij mij begint het dus rond 10 uur tot een uur of 7 en na 7 uur knap ik juist op, trek ik helemaal bij hahaha.

Zo zie je maar hoe verschillend het is bij iedereen!

Zwolleneesje gefeliciteerd met je zwangerschap, je bent dan waarschijnlijk ook al een eindje op weg??

Catoo78 ik zit ook in die kledingfase als jij. Was jij nou ook zwanger van de 3e?? Mijn onderbroeken zitten trouwens ook niet meer lekker, herkenbaar???

Iemand Anders wat spannend je sollictatie! Jammer dat je er zo lang op moet wachten, of vind je dat niet erg?

Over eetverslavingen: ik wil juist helemaal niks! Moet eten om niet erger misselijk te worden, maar alleen de gedachte eraan, brrrrr...Soms kan ik wel ineens iets willen, maar als ik het dan pak denk ik: nee bah!

Wou dat dat ik dat normaal ook had haha, heb als mijn hele leven minimaal 10 kilo overgewicht en lust normaal alles!

Hahah Pluimke, maar goed dat je geen eigen frituurpannetje hebt hahaha...

Nou sorry als ik iemand vergeten ben maar ben eigenlijk aan het werk dus doe dit even snel voro mijn pauze, maar eigenlijk vind ik het niet netjes, maar thuis krijg ik foutmeldingen.

Maar de nieuwsgierigheid won!

Laat woensdag even weten hoe de echo was,. want moet morgen pas om 20 uur en kan thuis dus niet op Viva forum komen..........

Fijen dag!!
Hoi,

ik ben vandaag voor het eerst voor een echo bij de verloskundige geweest, en nu blijk ik niet bij de februari, maar nog net bij januari, nl 30 jan te horen.. Moet ik nu naar een ander topic??

@ catoo: Er werken hier niet zoveel vrouwen, en mijn vriend is een collega van me. Mijn chef was niet heel blij toen ze hoorde dat we een relatie hadden, vandaar. Maar ik heb het vandaag toch maar verteld, en ze reageerde heel leuk!

Oh ja en volgens de verloskundige kon makreel geen kwaad, als het maar niet vacuumverpakt was. Vacuumverpakte vis mag alleen als het nadat het uit de verpakking gehaald is, verwarmd is. Rauwe vis mocht wel zei ze.
Hihi zwolleneesje: scheer je weg!

Omdat ik hier de laatste ben met mijn 28 februari, kijk ik ook mee met maart 2010: scheelt maar een dag, en jullie lopen zo mijlenver op mij voor...

Je moet gewoon meelullen waar je zin in hebt, maar dat heb je zelf ook wel door. Gefeliciteer trouwens met je echo. Was vast meer op te zien dan bij mijn kikkervisje vorige week.
Tuurlijk mag je hier blijven hoor zwollenneesje. Fijn dat de echo goed was.

Ik ben vandaag bij de vk geweest. Zoals te verwachten gebeurde er niet echt veel behalve dat ze mijn bloeddruk heeft gemeten. Ik heb in ieder geval wel een afspraak voor een echo voor volgende week (22/7). Ik overweeg om direct een vlokkentest te laten doen en niet eerste de combinatietest. Het voordeel is dat deze vroeg kan worden uitgevoerd en 100% zekerheid geeft, maar er bestaat een risico op een miskraam.

Verder nog steeds moe en misselijk (ook niet smorgens maar smiddags vanaf een uurtje of 12.00 tot ik naar bed ga). Eigenlijk wil ik wel constant eten maar niks smaakt me, maar met een volle maag ben ik even niet misselijk dus ik eet wel. Helaas is de kaastic al weer over.

Ik kan mijn kleding nog prima aan, terwijl ik bij mij vorge zwangerschappen al vanaf 8 weken in positiebroeken liep. Zo zie je maar iedere zwangerschap is anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven