Mijn hamster is NU aan het doodgaan. Wat nu?

08-07-2009 20:59 316 berichten
Hi,

Mijn hamster is dood aan het gaan. Heel zielig. Hij ligt op zijn zij, is koud, ademt zwaar en weinig en beweegt af en toe nog. Hoe lang duurt dit nog? Wat kan ik nog doen? Ik vind het zo zielig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Olijfje_ schreef op 08 juli 2009 @ 22:49:

Het gaat me niet om het feit dat het een hamster is. Al was het een wandelende tak. Het gaat om het feit dat Toffifee verdrietig is omdat haar huisdier doodgaat. Je moet iemands verdriet niet belachelijk maken. Toffifee opent op normale toon een topic en al snel worden hier allerlei belachelijke dingen geopperd terwijl de openingspost daar absoluut geen aanleiding toe gaf. Dát irriteert me.Nee, Olijfje, dat is jouw perceptie van R E S P E C T. TO vraagt om tips hoe ze het beestje kan helpen, en sommige mensen vinden het dierlievender om het beessie zijn nek om te draaien dan 'm te knuffelen etc. (waaaaaaaaaar hebben wij ooit het idee vandaan gehaald dat een WOESTIJNRAT van knuffelen houdt???), en dat vind jij dan respectloos. TO wordt NIET belachelijk gemaakt, dat maak jij ervan.
.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 juli 2009 @ 22:48:

[...]

Gewoon platic zakjes om je handen, beestje oppakken, achter z'n koppie pakken, andere kant opkijken en je handen snel en krachtig in tegengestelde richting draaien.Ja..dus..alleen het lezen wordt ik al naar van. Ik zou ws vragen aan mij hele dappere buurman om het te doen, terwijl ik met mijn ogen en oren dicht de andere kant op kijk
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 22:51:

[...]

Jij zou een cursus begrijpend lezen moeten volgen. Niemand heeft het verdriet van TO belachelijk gemaakt.Ik vind aan verdriet voorbij gaan door grappen en grollen te gaan maken over een soortgelijk onderwerp als waar de persoon verdriet om heeft, ook een vorm van belachelijk maken.
Oooh, ik zie de zwaailichten.

Plisie jongus, plisie! Bukken!

Topicopenster, we leven allen heel erg met je mee. Dat kun je wel zien aan je vele reacties met weloverwogen meedenkende oplossingen voor je probleem.

Dikke kus, hang in there, ennuh.. R.E.S.P.E.C.T.

Ik kende trouwens ooit eens een hamster met een carriere.

Die werkte bij Albert Heijn. Toen kwam het jongetje van de karophalen, en...

oh nee, dat is weer een ander verhaal.

Laten we het centraal houden,
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 22:50:

Maar Star, als jij dan zelf ook met je ratje middenin de nacht naar de dierenarts zou gaan... Hoe zou jij je dan voelen als je diertje stervende is en je opent daar een topic over, en dat topic gaat zo'n zelfde kant op als dit hier? Zou jij dan vinden dat dan niet respectloos vinden? (En dan niet t.o. het ratje, maar t.o.v. jouw gevoelens, bedoel ik.)

Kan ik eerlijk gezegd niet over oordelen, want ik zou er geen topic over openen maar naar de dierenarts gaan.

Maar zoals hier gegrapt wordt, vind ik het niet respectloos naar de gevoelens van TO toe. Er is een flink aantal keer geschreven dat het hartstikke sneu is, als een huisdier doodgaat. En die opmerkingen waren voor zover ik kan zien gemeend.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 juli 2009 @ 22:52:

Al denk ik trouwens dat die stoeptegel methode effectiever is bij kids, want die nekkies zijn nog best stevig.ohoho.. ( gniffel )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hm, ik vind die broodrooster toch echt wel belachelijk hoor. Maar goed, ik zal er wel een afwijkende mening op nahouden dan.
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Mariannanas schreef op 08 juli 2009 @ 22:52:

[...]

Nee, Olijfje, dat is jouw perceptie van R E S P E C T. TO vraagt om tips hoe ze het beestje kan helpen, en sommige mensen vinden het dierlievender om het beessie zijn nek om te draaien dan 'm te knuffelen etc. (waaaaaaaaaar hebben wij ooit het idee vandaan gehaald dat een WOESTIJNRAT van knuffelen houdt???), en dat vind jij dan respectloos. TO wordt NIET belachelijk gemaakt, dat maak jij ervan.HAM-STER
Olijfje, ik ben dezelfde afwijkende mening toegedaan als jij. En vraag me af hoe het nu met hammie is.
Olijf, jij vind het belachelijke opties, maar dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk belachelijke opties zijn...

Harde opties, ja dat wel, en daarom zeggen veel dames hier ook dat ze het zelf niet zouden kunnen, maar het zijn ook reële opties.

Als je het zelf niet aan kunt zien dat jouw diertje stervende is, en dat ziet er natuurlijk ook niet zo fijn uit, en je vraagt wat je eraan kunt doen, zijn er maar een paar opties. En die zijn genoemd.

Is niet fijn om te lezen, maar ik denk dat veel mensen die echt oprecht van dieren houden soms juist daarom hun dier niet blijven koesteren en knuffelen. Omdat het een dier is.

Dit staat los van hoe verdrietig je erover mag zijn...
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:Olijfje_ schreef op 08 juli 2009 @ 22:54:

Hm, ik vind die broodrooster toch echt wel belachelijk hoor. Maar goed, ik zal er wel een afwijkende mening op nahouden dan.

Als ik 'm weghaal voor je, vind je me dan weer lief?

(kun je me dan even herinneren op welke pagina ie staat)
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 22:53:

[...]

Ik vind aan verdriet voorbij gaan door grappen en grollen te gaan maken over een soortgelijk onderwerp als waar de persoon verdriet om heeft, ook een vorm van belachelijk maken.Dit gejenk wordt anders ook vrij belachelijk...
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 22:57:

[...]

Dit gejenk wordt anders ook vrij belachelijk...Jij zegt het, ik dacht het.
Sinds wanneer het het kreperende beestje ineens

hammie

????????
Ik kom morgen nog wel even kijken hoe het is afgelopen met de Hamster en of TO ermee naar de dierenarts is geweest of niet.

Weltrusten allemaal voor straks en voor TO sterkte ermee
TO, ik vind het wel degelijk rot voor je dat je verdrietig bent om je hamster (meen ik serieus) en mijn advies om 'm uit zijn lijden te verlossen was niet ingegeven door de drang de draak te steken met jouw verdriet, maar gewoon als optie. Ik hoop dat het leed inmiddels geleden is.
.
quote:kjong schreef op 08 juli 2009 @ 22:58:

Sinds wanneer het het kreperende beestje ineens

hammie

????????het grijpt haar zo aan, koosnaampje denk ik.
Ja, ik ben er door! Tjeees, wat een reacties.

Als eerste. Hamster is nog levend. Heb een tijdje met hem op schoot gezeten, gewikkeld in een theedoek. Hij ligt nu in de kooi met de theedoek nog om zich heen zodat hij wat warmer is, hij was echt koud. Als hij morgenvroeg nog steeds leeft bel ik de dierenarts op. Ik heb met een zaklamp dichtbij zijn ogen geschenen om te kijken of hij reageerde (zoals iemand tipte), maar hij reageerde niet.

Ja, ik vind het vervelend dat hij dood gaat, maar het zat er wel aan te komen. Hij is vel over been (als je dat ook over een hamster kunt zeggen) en hij is al 4.

In ieder geval vind ik het lief van Mastermind en Olijfje dat ze zich om mij bekommeren, maar ik heb het niet zo opgevat hoor. Heb eigenlijk wel zitten lachen net met het doorspitten van de reacties.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!
quote:Mariannanas schreef op 08 juli 2009 @ 23:00:

TO, ik vind het wel degelijk rot voor je dat je verdrietig bent om je hamster (meen ik serieus) en mijn advies om 'm uit zijn lijden te verlossen was niet ingegeven door de drang de draak te steken met jouw verdriet, maar gewoon als optie. Ik hoop dat het leed inmiddels geleden is.Alweer? Was het nog niet duidelijk?
quote:mimsey schreef op 08 juli 2009 @ 22:55:

Is niet fijn om te lezen, maar ik denk dat veel mensen die echt oprecht van dieren houden soms juist daarom hun dier niet blijven koesteren en knuffelen. Omdat het een dier is.

Dit staat los van hoe verdrietig je erover mag zijn...Juist omdat ik al wat huisdieren heb verloren ben ik juist anders naar gaan kijken en proberen te redeneren vanuit het dier en niet vanuit mijn eigen emotionele gevoelens, want dat hebben dieren niet!
quote:mimsey schreef op 08 juli 2009 @ 22:55:

Olijf, jij vind het belachelijke opties, maar dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk belachelijke opties zijn...

Harde opties, ja dat wel, en daarom zeggen veel dames hier ook dat ze het zelf niet zouden kunnen, maar het zijn ook reële opties.

Als je het zelf niet aan kunt zien dat jouw diertje stervende is, en dat ziet er natuurlijk ook niet zo fijn uit, en je vraagt wat je eraan kunt doen, zijn er maar een paar opties. En die zijn genoemd.

Dit staat los van hoe verdrietig je erover mag zijn...

Ik geloof niet (maar dat is een aanname) dat het om het tegelverhaal gaat voor Olijf.

maar het gaat hier om iemand die verdriet heeft om haar huisdier en dat dat gelijk het startsein is om te gaan ouwehoeren en bot doen.

Spreek nu vooral even voor mezelf maar het gaat er volgens mij dus om dat er veel verschrikkelijk flauwe en smakeloze dingen gezegd worden.
MMMMMMosterd...

Was even bezig mijn kitten, waar ik nu al veel van hou, uit mijn been te plukken.

Maar eens kijken of ik het nog snap; die broodrooster was toch bedoelt om te controleren of Hamster niet zijn winterslaap in geschoten was.

Oke, zoiets doe je niet met een dergelijk huishoudelijk apparaat, maar op zich geen slechte suggestie.

Kwestie van de kachel iets hoger zetten en Hamster met kooi en al vlakbij de radiator (niet te dichtbij, voor hij zijn hamsterbillen brandt!!); misschien helpt het!
Wat wilde ik nou toch typen?
Heisa om niks dus Olijf en MM
quote:mimsey schreef op 08 juli 2009 @ 23:01:

MMMMMMosterd...

Was even bezig mijn kitten, waar ik nu al veel van hou, uit mijn been te plukken.

En tegen de muur te smijten dus?
quote:toffifee schreef op 08 juli 2009 @ 23:00:

Ja, ik ben er door! Tjeees, wat een reacties.

Als eerste. Hamster is nog levend. Heb een tijdje met hem op schoot gezeten, gewikkeld in een theedoek. Hij ligt nu in de kooi met de theedoek nog om zich heen zodat hij wat warmer is, hij was echt koud. Als hij morgenvroeg nog steeds leeft bel ik de dierenarts op. Ik heb met een zaklamp dichtbij zijn ogen geschenen om te kijken of hij reageerde (zoals iemand tipte), maar hij reageerde niet.

Ja, ik vind het vervelend dat hij dood gaat, maar het zat er wel aan te komen. Hij is vel over been (als je dat ook over een hamster kunt zeggen) en hij is al 4.

In ieder geval vind ik het lief van Mastermind en Olijfje dat ze zich om mij bekommeren, maar ik heb het niet zo opgevat hoor. Heb eigenlijk wel zitten lachen net met het doorspitten van de reacties.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Sjemig, heb ik die toaster voor niets weggehaald... tsk.

Toffifee, sterkte ermee.

Ik heb als kind een aantal hamsters versleten en vier jaar oud is best heel oud. Hopelijk slaapt ie rustig in en anders inderdaad even de dierenarts laten helpen morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven