Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Rubis (en Specu), ik vind friet en sate juist een hele goede combinatie. Dat is echt van dat eetcafe eten uit NL.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm lekker, patat met satesaus!
quote:lapin schreef op 09 juli 2009 @ 22:05:

Sorry, moet jullie teleurstellen, de kraan loopt weer perfect. Zelfs Lapinlief was onder de indruk. Snjokorn, ik vraag voortaan eerst advies aan jou als er iets gedaan moet worden.

De groente/aardappelcurry en Tandoori chicken waren heerlijk. En heel makkelijk om te maken, alleen een heleboel groente snijden. Je fruit eerst een gesnipperd uitje, 2 teentjes knoflook, 2 eetlepels curry paste en een scheutjes gembersiroop in een wok. Dan de groente (bloemkool, boontjes, kool, aardappels, prei, doperwtjes) erdoor roeren. Pakje cocosmelk en een scheut groentebouillon erbij en laten pruttelen todat alles gaar is.

De kip in stukjes snijden en een paar uur (zo lang mogelijk) laten marineren in de tandoori paste met een scheutje olie en citroensap. Dan onder de gril voor een half uurtje.

Ik heb alleen genoeg gemaakt voor een weeshuis, dus morgen maar weer hetzelfde.

Is er nog wat te rellen ergens?

Graag gedaan.

Volgende project; lamme deurknop van Ainne??!!

Ik zal eerst Ine nog even van haar abrikozen af helpen.
Snjókorn falla, á allt og alla
@Lapin, wat ipv gembersiroop (hier niet te krijgen)? Gewoon wat verse gember? Wat voor curry paste? Pleur je het recept ook op FB?

@Anais, ik inspecteer andere kerels' zwembroeken niet. Volgens mij krijg ik dan een ernstig probleem met Man Een gevulde zwembroek is wel oke, maar het is wel leuk als er nog wat te raden overblijft ipv dat de boel zo uitgetekend zit.

Geen piekhaar-rus, maar een beetje stoere stevige kerel.

Ohoh, heb ik meteen mijn vollemaansyndroom verraden....
Ik heb hier nog een recept voor een viscurry met mango (kan je volgens mij makkelijk vervangen door abrikozen) en nog eentje voor kip/kalkoen in kerrie met mango en ananas.
Citaat Specu:

@Anais, ik inspecteer andere kerels' zwembroeken niet. Volgens mij krijg ik dan een ernstig probleem met Man. Een gevulde zwembroek is wel oke, maar het is wel leuk als er nog wat te raden overblijft ipv dat de boel zo uitgetekend zit.

Geen piekhaar-rus, maar een beetje stoere stevige kerel.

Ohoh, heb ik meteen mijn vollemaansyndroom verraden....

Hahaha, gek mens dat je bent! Volgens mij willen vrouwen op dat vlak helemaal niks raden maar gewoon weten waar ze aan toe zijn. Alleen met mannen als Specuman en Tb is het verstandiger om te doen alsof jou niets opvalt. Je kijkt gewoon nooit naar andere mannen natuurlijk. Ik heb dan ook veel profijt van mijn zonnebril.
Specu, verse gember is nog beter zelfs, maar dat had ik niet in huis. En die curry paste is kantenklaar in een potje (maar dat zullen ze bij jou wel weer niet hebben). Dan gebruik je gewoon kerriepoeder met een kleingesneden rood pepertje. Door die cocosmelk krijgt het toch een romige smaak.
Apricot tart

This tart is suitable for vegetarians, so will be great for all the family

Serves: 4

Ready-rolled puff pastry

25g butter

25g caster sugar

1 egg

25g ground almonds

1tsp plain flour

4 apricots

1. Cut out a 20cm round from a sheet of ready-rolled puff pastry and put it on a baking tray.

2. Beat together 25g butter, 25g caster sugar, 1 egg yolk, 25g ground almonds and 1tsp plain flour. Spread on the pastry, leaving a 2cm border.

3. Halve and stone 4 apricots, arrange on top and bake at 200C/180C Fan/Gas 6 for 15-20 minutes.

http://www.asda-recipes.co.uk/
Great for breakfast or as a kids' after-school snack, this smoothie has vitamin C and betacarotene to boost the immune system.

Serves: 2

Takes: 10 mins

1 x 410g can apricot halves in natural juice

Juice of 2 oranges

200g (7oz) organic apricot wholemilk yogurt

1. Drain the apricots and place in the blender with the orange juice and yogurt.

2. Blend until smooth and creamy then serve immediately.
Snjokorn, dit gaat Ine echt niet lukken hoor. Lief bedoeld maar te ingewikkeld en arbeidsintensief. Zoon krijgt bovendien alleen maar snoep, pizza uit de diepvries en patat door de blender.

Breakfast voor zoon maakt ze in de blender door er een vitaminerijke bak met chips in te gooien met een glas cola en chocolade-ijs.

Sorry Ine, ik tikte de letters als vanzelf in, kan er ECHT ECHT ECHT niks aan doen!
Snjokorn, dit gaat Ine echt niet lukken hoor. Lief bedoeld maar te ingewikkeld en arbeidsintensief. Zoon krijgt bovendien alleen maar snoep, pizza uit de diepvries en patat door de blender.

Breakfast voor zoon maakt ze in de blender door er een vitaminerijke bak met chips in te gooien met een glas cola en chocolade-ijs.

Sorry Ine, ik tikte de letters als vanzelf in, kan er ECHT ECHT ECHT niks aan doen!
Ik begin het logeren lastig te vinden hoor. Heb steeds het gevoel dat ik het niet goed doe. Dat ik het verkeerde zeg, te laat thuis kom, te lang doorklets terwijl zij al naar bed willen. Zitr natuurlijk allemaal in mijn eigen koppie, maar ik wil gewoon effe mijn eigen huis nu. Waaah.

Ik heb ook genoeg van het regelen. Moet nog internet uitzoeken, plus telefoon/tv abonnement, en zodra ik hier weg ben heb ik geen internet (of computer, eigenlijk) dus dan kan het ook niet meer. Kan ik straks niet forummen! Er zijn zoveel maatschappijen en producten en prijzen. Weet ik veel. En dan moet er nog veel meer: inschrijven gemeente, ziektekosten (dat laatste mag niet zonder het eerste), gordijnen. Voor dit weekend heb ik een grote JO poster (bushokje formaat) om voor mijn raam te hangen zodat ik hopelijk zondag kan beginnen met daar te slapen zonder inkijk. Hiephoi, levensgrote Jamie in mijn slaapkamer! Er is dan nog geen koelkast, of bed, of zelfs maar vloer in alle kamers...

Ine, ik heb wel een hele leuke collega, toevallig! Oeps. Ik moet heel nauw met hem samenwerken dus erg slim ende handig is het niet. Ik heb vandaag een zakje dropjes voor hem gekocht omdat hij al twee dagen kwam vragen of ik geen dropjes had. Hij is aardig tegen iedereen hoor, ik zit gewoon stiekum in het luchtledige te zwijmelen...

Volgend weekend ga ik naar Londen dus we zullen zien. We (ik en Vent) praten af en toe aan de telefoon (eens in de paar dagen) en mailen/sms-en ook nauwelijks. Er gaan hele dagen voorbij dat we geen contact hebben. Hij is ook nog steeds niet erg betrokken bij wat - in zijn hoofd tenminste - toch ook 'zijn' woning gaat worden. Ik betaal alles, regel alles, kies alles. Het is dus goeie single-oefentijd. Nu maar zien hoe het is om hem weer te zien.

Ik las vandaag een gedichtje van Hans Andreus, een liefdesgedichtje van een man aan een vrouw, dat kende ik vroeger uit mijn hoofd. Zo diep wil ik de liefde eigenlijk voelen! Zo heb ik dat bij Vent helemaal niet. Balen hoor.
Griddled apricots with berry cream

For the best flavour, go for the perfectly ripe berries and just-ripe apricots that will hold their shape once cooked

Serves: 4

Prep: 5 mins

Cook: 10 mins

Calories per serving: 360

Fat per serving: 28g

8 ripe apricots, halved and stoned

4tbsp clear lavender honey

25g butter

150ml double cream, lightly whipped

200ml Greek yogurt

100g raspberries

100g strawberries, hulled

1. Place the apricots on a large piece of foil. Drizzle over 3tbsp of the honey and dot with butter. Pull up the sides of the foil and pinch edges together to seal. Cook on the barbecue for 10 mins until fruit is soft and sticky.

2. In a bowl, combine the cream and yogurt and gently fold through the berries and remaining honey.

3. Divide the apricots between four plates, spoon over the cream mixture and serve with dessert biscuits.

Top tip for preparing ahead: Make up the cream and prepare and wrap the apricots in foil. Chill both until needed.
quote:Anais01 schreef op 09 juli 2009 @ 23:19:

Sorry Ine, ik tikte de letters als vanzelf in, kan er ECHT ECHT ECHT niks aan doen!Die smoothie moet toch zeker wel lukken?! Ik zoek ook al recepten met alcohol. . . Ze kan natuurlijk ook gewoon een crumble maken.
Als ik moet kiezen tussen

of

nou, dan weet ik wel waar mijn voorkeur naar uit gaat. Wie heeft ooit die ongelooflijk a-sexy hobbezakken voor mannen uitgevonden?
@caramelia:

Wat betreft internet: Ik had na uren zoeken voor UPC gekozen....leveren ze niet inmijn postcode gebied ! Ik heb tv/internet/telefoon in 1 genomen, kon maar bij 1 tent in mijn gebied, dus das drie dingen in 1 keer gedaan. Als het goedkoper kan zie ik dat volgend jaar wel.

Ziekefonds heb ik via m'n werk gedaan, gewoon de verzekeraar waar ze een contract mee hebben, als het goedkoper kan zoek ik dat in december wel uit.

Er moest zoveel gebeuren dat ik bij de 'onbelangrijk maar het moet' dingen gewoon de makkelijkste weg heb gekozen. (huisarts en tandarts gewoon op postcode gezocht, verder niks nagevraagd, als ze een diploma hebben vind ik het goed!)

Gemeente moet je wel doen trouwens, als remigrant heb je volgens de regels ook meldingsplicht binnen de eerste 5 dagen na terugkomst! (tenminste in amstelveen is dat zo)

Ik heb maar twee weken hoeven logeren en toen was ik het al zat, maar m'n nieuwe huisje voelt nog niet echt eigen.

Wat mij nog het meest tegenvalt is in de supermarkt... wat voor bloem had ik voorheen dan? Ja die blauwe, maar hier hebben ze geen blauwe verpakking, alles op nieuw uitvinden.

Overal Vla is dan wel weer fijn

(ik heb nog -best gebruikt uitziende 'net niet lelijk') salontafel/zijtafel en boekenkast in de box staan als je te kort komt trouwens.

ook groetjes aan de rest -kan het nog immer niet bij houden hier!-

Anne, die na 6 weken nog steeds Ierland mist, eerste vakantie terug staat al geboekt!
He Caramella; ik kan het me voorstellen dat je nu even in het "niets" hangt. Je bent niet thuis, je bent niet op vakantie, je hebt geen eigen plekje maar er is wel een (werk)routine.

Nog effe volhouden dus.
Thanks Pemberley... Je hebt ook gelijk, gewoon makkelijk doen maar he? Ik vind het zo duur alleen. 50 euro in de maand voor telefoon en internet en tv! Da's nog echt goedkoop ook, als ik de info op internet moet geloven (alleen met megatraag internet kan het nog goedkoper).

Oeps, binnen 5 dagen? Ik ben hier al een maand! Zou ik in de problemen komen? Ik trek daadwerkelijk pas zondag erin (hoop ik dan he)... Zal ik dat gewoon zeggen?

Huis/Tandarts had ik nog niet eens aan gedacht!

Ja, mis je het erg? Ik vooral de winkels en openingstijden... En salt en vinegar crisps, ha. Vla heb ik nog niet gegeten. Vandaag wel mijn eerste dropje.
Thanks Snjokorn, die kon ik echt effe een gebruiken. Net kwam de vader des huizes thuis, en die vroeg of ik niet moe was (eh, morgen is mijn vrije dag), en of ik soms internetverslaafd was. Terwijl ik hier net een halfuurtje zit, met name omdat ik te beleefd ben om de computer in beslag te nemen terwijl zij nog wakker zijn. Ze bedoelen natuurlijk niks ermee, maar het ligt allemaal effe gevoelig! Wat er ook gebeurt met mijn vloer, ik moet zondag in mijn nieuwe huis slapen hoor. Echt. Duimen jullie mee?
Apricot and almond galette

If you use frozen puff pastry, allow it to thaw in the fridge for around 6 hrs.

This sweet dish is a great way of introducing kids to nuts and adding a bit of fruit to their diet.

Serves: 8

Prep time: 30 mins

Cooking time: 30 mins

Per serving: 490kcal, 35g fat

350g (12oz) ready-rolled puff pastry

100g (4oz) unsalted butter, softened

100g (4oz) caster sugar

2 medium eggs

1tsp vanilla extract

100g (4oz) ground almonds

14 ripe apricots or 2 x 410g tins apricots in juice, drained

75g (3oz) flaked almonds

2tbsp golden icing sugar

1. Preheat oven to 190°C (170°C fan oven, 375°F, gas mark 5). Roll the pastry into a 30.5 x 30.5cm/12 x 12in square, place on a large, greased baking sheet and knock up the edges slightly with a flat-bladed knife. Chill while you make the almond filling.

2. Place the butter, sugar, eggs, vanilla extract and almonds in a large bowl and beat with an electric hand whisk for 2-3 mins until combined. Spread the almond mixture evenly over the chilled pastry to within 1cm (½ in) of the edge.

3. Cut the apricots in half and remove the stones. If using tinned apricots, pat dry with kitchen paper. Arrange fruit on top of the filling and sprinkle over the flaked almonds. Bake for 25-30 mins until the top is golden and the pastry cooked.

4. Remove from oven, cool slightly and dust with icing sugar. Serve with Kirsch Chantilly cream.

Fingers crossed for Caramella!
Meer heb ik niet gevonden (ben nog wél een aardbeiencrumble tegen gekomen (150 gr bloem, 75 gr koude boter, 75 gr suiker en 25 gr havervlokken)). Ik zocht eigenlijk een upsidedowncake.
Uiteraard gaan we voor je duimen.

De is de laatste dag zo veel geschreven dat ik even de draad kwijt bent. In iedergeval bedankt voor alle recepten en nieuwe woorden die ik heb mogen leren.
Rubis, die a-sexuele hobbezakken zijn uitgevonden voor mannen zonder lekker lijf. De strakke zwembroek die je plaatste, is wel leuk als mannen een onweerstaanbaar lijf hebben. Het gros van de mannen is daar niet mee uitgerust.

Caramella, nog even een paar daagjes volhouden op je logeeradres, ik kan me zo goed voorstellen dat je ervan begint te balen. Fijn dat je er de afgelopen weken mocht logeren maar er gaat niets boven privacy en vrijheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven