toetje kind 1,5 jaar
donderdag 9 juli 2009 om 22:01
donderdag 9 juli 2009 om 23:48
Hier ook gewoon kwark of yoghurt met niks erin. (en alle oma's maar mauwen dat dat zielig is zonder zoetigheid! kolder!!!!)
Heb recentelijk ook wel eens vanillevla of zoiets geprobeerd, maar dat vind ie beduidend minder.
Soms wel eens danoontjes (die zijn ook altijd handig meegeven met een logeerpartijtje), maar normaliter dus gewoon kwark of yoghurt....
Heb recentelijk ook wel eens vanillevla of zoiets geprobeerd, maar dat vind ie beduidend minder.
Soms wel eens danoontjes (die zijn ook altijd handig meegeven met een logeerpartijtje), maar normaliter dus gewoon kwark of yoghurt....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...

vrijdag 10 juli 2009 om 00:05
quote:Nadine 409 schreef op 09 juli 2009 @ 23:48:
Hier ook gewoon kwark of yoghurt met niks erin. (en alle oma's maar mauwen dat dat zielig is zonder zoetigheid! kolder!!!!)
Soms wel eens danoontjes (die zijn ook altijd handig meegeven met een logeerpartijtje), maar normaliter dus gewoon kwark of yoghurt....Hier mauwen niet alleen de oma's!
Soms wel eens danoontjes (die zijn ook altijd handig meegeven met een logeerpartijtje), maar normaliter dus gewoon kwark of yoghurt....Hier mauwen niet alleen de oma's!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 10 juli 2009 om 07:38
Vanille vla gemix met youghurt kun je de zoetheid zelf bepalen, of yoghurt met rosevicee een danoontje is ook lekker, als het maar geen grote hoeveelheden zijn anders worden ze misselijk. Oja fruit is ansich goed, maar vaak niet goed na het laatste avondeten, omdat dat in de buik kan gaan gisten en dan hebben ze kans op darmkrampjes.
vrijdag 10 juli 2009 om 07:41
vrijdag 10 juli 2009 om 08:49
Vroegah (ben nu 33) aten wij altijd een toetje. Vla met yoghurt, soms vruchtenyoghurt. En dat is precies wat mijn kleintjes nu ook krijgen. Die van 2,5 eet gewoon wat wij ook eten (kan dus vla zijn of (vruchten)kwark of -yoghurt, soms een monapuddinkje. Jongste van 9 maanden krijgt yoghurt, soms met een schepje vla of vruchtenyoghurt er doorheen. Danoontjes hebben ze allebei nog nooit gegeten.
vrijdag 10 juli 2009 om 08:55
vrijdag 10 juli 2009 om 21:23
vrijdag 10 juli 2009 om 21:23
Als je zuivel eet na je maaltijd, neem je het ijzer uit je maaltijd minder goed op.
Dochter van 18 maanden krijgt wel altijd een toetje na het eten, omdat ze overdag weinig zuivel eet/drinkt, dus ik vind het wel nodig. En aangezien het aardig wat zooi geeft het liefst aan het eind van de dag aan tafel. Als dat straks beter gaat, gaat ze tussendoor wat extra zuivel krijgen en na het eten fruit. Als ze dat pikt tenminste . Maar overdag neemt ze ook wel eens een hapje yoghurt van mij, ze vindt het dan ook wel interessant.
Wij geven haar van alles: volle kwark, magere yoghurt (allebei met roosvicee), danoontje (1 keer per week, maar dan wel 2 stuks (kleintjes)), vruchtenyoghurt, vla en soms een ijsje.
Dochter van 18 maanden krijgt wel altijd een toetje na het eten, omdat ze overdag weinig zuivel eet/drinkt, dus ik vind het wel nodig. En aangezien het aardig wat zooi geeft het liefst aan het eind van de dag aan tafel. Als dat straks beter gaat, gaat ze tussendoor wat extra zuivel krijgen en na het eten fruit. Als ze dat pikt tenminste . Maar overdag neemt ze ook wel eens een hapje yoghurt van mij, ze vindt het dan ook wel interessant.
Wij geven haar van alles: volle kwark, magere yoghurt (allebei met roosvicee), danoontje (1 keer per week, maar dan wel 2 stuks (kleintjes)), vruchtenyoghurt, vla en soms een ijsje.
vrijdag 10 juli 2009 om 21:36
quote:fleurtje schreef op 09 juli 2009 @ 22:39:
[...]
Even de ouwe trut van 34-modus: vroegah had je ook veel minder toetjes dan nu. Al die merchandising (spel ik dat goed?) meuk had je vroeger niet (dora-koekjes, Sesamstraat-yoghurt etc.)Ja inderdaad ja, liep mij laatst weer te verbazen op de koekjes afdeling, al die lelijke stripfiguren....gelukkig heeft zoon daar nu nog geen erg in..
[...]
Even de ouwe trut van 34-modus: vroegah had je ook veel minder toetjes dan nu. Al die merchandising (spel ik dat goed?) meuk had je vroeger niet (dora-koekjes, Sesamstraat-yoghurt etc.)Ja inderdaad ja, liep mij laatst weer te verbazen op de koekjes afdeling, al die lelijke stripfiguren....gelukkig heeft zoon daar nu nog geen erg in..

vrijdag 10 juli 2009 om 21:38
Hier altijd yoghurt (de volle variant, die is lekkerder ), met een scheutje slagroomvanillevla (die is gewoon het allerlekkerst). In de zomer nog wat aardbeien er door. Soms ook kwark in plaats van yoghurt. Yoghurt met schepje suiker of jam ook weleens (of met zelfgemaakte bessensap of bramensap van mijn moeder). Dat aten we vroeger thuis ook altijd.
vrijdag 10 juli 2009 om 21:42
ow ja bedankt voor de tips! Hij heeft vanavond beetje vanillevla op, vond hij lekker, alleen vond het wel een beetje een zooitje, hij draait nl zn lepel nog net om voordat ie em in zn mond steekt.
En kwark/danoontje blijft dan net even beter op die lepel plakken dan yoghurt/vla.
Hij eet zowiezo 1 keer per dag fruit en nu met meer keuze vaak 2 keer per dag maar kan ook nog wel een keer iets door het toetje mengen.
En kwark/danoontje blijft dan net even beter op die lepel plakken dan yoghurt/vla.
Hij eet zowiezo 1 keer per dag fruit en nu met meer keuze vaak 2 keer per dag maar kan ook nog wel een keer iets door het toetje mengen.
zondag 12 juli 2009 om 21:35
Een toetje is hier altijd zuivel. Meestal magere yoghurt met een kiwi erin maar soms ook met niets. We hebben onze dochter v nu 1,5 dit aangewend. Ze taalt daarom niet naar andere toetjes en is niet verslingerd aan zoetigheid wat dat betreft. Ze vindt gewoon yoghurt zelfs heeeeerlijk (ik niet!).
Als ze ouder wordt gaan we wel wat meer varieren en zal ze ook wel meer voorkeur krijgen voor andere dingen... tot die tijd blijft zoetigheid hier zeer beperkt.
Als ze ouder wordt gaan we wel wat meer varieren en zal ze ook wel meer voorkeur krijgen voor andere dingen... tot die tijd blijft zoetigheid hier zeer beperkt.

maandag 13 juli 2009 om 05:37
Haha Droom, dat werkt inderdaad bij een oudste kind, maar als ze zien dat hun broer en zus een ander toetje krijgen (lees, een scheut vanillevla) erin, dan nemen ze, jong als ze zijn, echt geen genoegen meer met een zure bak yoghurt. Hier niet althans. Nou vind ik kale yoghurt ook niet zo, dus ik snap het wel.
maandag 13 juli 2009 om 11:39
quote:zaterdag1978 schreef op 10 juli 2009 @ 21:36:
[...]
Ja inderdaad ja, liep mij laatst weer te verbazen op de koekjes afdeling, al die lelijke stripfiguren....gelukkig heeft zoon daar nu nog geen erg in..Inderdaad niet normaal al die merchandising. Gelukkig vindt dochter die koekjes over het algemeen ook niet lekker, dus hier krijgt ze gewoon een mariakaakje, soepstengel of lange vinger als tussendoortje.
[...]
Ja inderdaad ja, liep mij laatst weer te verbazen op de koekjes afdeling, al die lelijke stripfiguren....gelukkig heeft zoon daar nu nog geen erg in..Inderdaad niet normaal al die merchandising. Gelukkig vindt dochter die koekjes over het algemeen ook niet lekker, dus hier krijgt ze gewoon een mariakaakje, soepstengel of lange vinger als tussendoortje.
maandag 13 juli 2009 om 11:43
Hier elke avond een toetje, voor beiden, vind ik wel belangrijk, want gewoon een onderdeel van de maaltijd. Ze drinken weinig melk, dus een beetje yoghurt, vla of pudding vind ik wel nodig.
Hier eten ze gewoon alle toetjes mee, of het nu yoghurt, vruchtenyoghurt, vanillevla, chocoladevla, danoontje of een ijsje is. En als ik in een wilde bui ben maak ik ook nog weleens cheesecake of een of andere ijscreatie als toetje.
Ze snoepen niet zoveel en boven een jaar maak ik me niet zo druk om suiker. (ze zijn 1,5 en 3)
Hier eten ze gewoon alle toetjes mee, of het nu yoghurt, vruchtenyoghurt, vanillevla, chocoladevla, danoontje of een ijsje is. En als ik in een wilde bui ben maak ik ook nog weleens cheesecake of een of andere ijscreatie als toetje.
Ze snoepen niet zoveel en boven een jaar maak ik me niet zo druk om suiker. (ze zijn 1,5 en 3)
maandag 13 juli 2009 om 11:46
meestal volle yoghurt met een scheutje diksap. Af en toe vruchtenyoghurt en bij opa en oma vaak een Danoontje.
Ik maak ook heel vaak zelf appelmoes (voel me dan een heel verantwoordelijke, goede moeder ), en dat vindt hij vaak nog lekkerder dan yoghurt!
Ik maak ook heel vaak zelf appelmoes (voel me dan een heel verantwoordelijke, goede moeder ), en dat vindt hij vaak nog lekkerder dan yoghurt!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

maandag 13 juli 2009 om 11:50
Eerst deed ik alleen yoghurt met een scheutje diksap, maar teveel melkproducten reageert mijn zoontjes huid op. Dus dan maak ik een heerlijk toetje met een half potje fruit en zo'n 100 ml yoghurt. Een heerlijk fruittoetje. Zeker omdat hij sinds een maand minder goed fruit overdag eet, is dit weer meegenomen. Ik ben met yoghurt gestart met een maand of 10, hij is nu 21 maanden.
maandag 13 juli 2009 om 11:53

maandag 13 juli 2009 om 12:42
Ik geef dochters ook altijd een toetje na het eten. Oudste van 2 krijgt meestal een nepdanoontje van AH/Aldi/Lidl. Laatst waren de echte danoontjes in de aanbieding bij AH en daar heb ik flink van ingeslagen, dan neem ik wel de versie met minder suiker.
Mijn jongste dochter is pas 7,5 maand en die geef ik of yoghurt met een scheutje diksap of ook een danoontje, maar net hoe het uitkomt. ik moet zeggen dat ik bij de jongste wel wat makkelijker ben geworden, als de oudste een danoontje krijgt zit jongste te tetsen op haar stoel dus dan vind ik het zielig als ik haar wat anders geef, ze vindt het zoooo lekker.
Mijn jongste dochter is pas 7,5 maand en die geef ik of yoghurt met een scheutje diksap of ook een danoontje, maar net hoe het uitkomt. ik moet zeggen dat ik bij de jongste wel wat makkelijker ben geworden, als de oudste een danoontje krijgt zit jongste te tetsen op haar stoel dus dan vind ik het zielig als ik haar wat anders geef, ze vindt het zoooo lekker.