elke minuut samen..

11-07-2009 10:09 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik lees al langer mee, maar post niet veel. Vandaar dat ik mijn gebruikersnaam niet meer wist en nu onder een andere naam post.

Ik wil graag weten wat jullie mening is over het volgende.

1 keer in de twee weken ben ik het weekend vrij, in dat weekend is het dochtertje van mijn vriend bij ons. Meestal brengen we die weekenden geheel met zijn drieen door.

Nu heeft mijn vriend zijn dochtertje ook de woensdag na dat weekend, wat a.s. woensdag is.

Ik ben die dag toevallig vrij en wilde iets leuks met een vriendin gaan doen.

Hier reageert mijn vriend teleurgesteld op. Hij vindt dat ik zijn dochter al weinig zie en dat het leuker is samen de dag door te brengen.

Ik vind het lief dat hij mij erbij betrekt, maar wil ook wel dingen voor mezelf doen.

Vinden jullie dat ik, als zijn dochtertje komt, altijd moet proberen bij hen te zijn, en moet ik afspraken dan maar plannen op andere dagen, of kan ik er wel voor kiezen iets voor mezelf te gaan doen?

alvast bedankt!
Nee hoor, ik vind niet dat jij altijd aanwezig hoeft te zijn als ZIJN dochter langs komt.

Hoe lang zijn jullie samen?
Lijkt me heel gezond als pappa ook tijd alleen met zijn dochtertje heeft. Kinderen vinden het altijd heel leuk om 1op1 aandacht te krijgen. Dus ik zou lekker met je vriendin uit gaan.
quote:zwolleneesje schreef op 11 juli 2009 @ 10:09:

Hoi,

ik lees al langer mee, maar post niet veel. Vandaar dat ik mijn gebruikersnaam niet meer wist en nu onder een andere naam post.

Ik wil graag weten wat jullie mening is over het volgende.

1 keer in de twee weken ben ik het weekend vrij, in dat weekend is het dochtertje van mijn vriend bij ons. Meestal brengen we die weekenden geheel met zijn drieen door.Nu heeft mijn vriend zijn dochtertje ook de woensdag na dat weekend, wat a.s. woensdag is.

Ik ben die dag toevallig vrij en wilde iets leuks met een vriendin gaan doen.

Hier reageert mijn vriend teleurgesteld op. Hij vindt dat ik zijn dochter al weinig zie en dat het leuker is samen de dag door te brengen. Ik vind het lief dat hij mij erbij betrekt, maar wil ook wel dingen voor mezelf doen.

Vinden jullie dat ik, als zijn dochtertje komt, altijd moet proberen bij hen te zijn, en moet ik afspraken dan maar plannen op andere dagen, of kan ik er wel voor kiezen iets voor mezelf te gaan doen?

alvast bedankt!Wat ik vind doet er toch niet toe? Jij zult hier samen met je vriend uit moeten komen. Dus bespreek waarom jullie vinden wat jullie vinden en bedenk samen een voor alle partijen aanvaardbaar compromis.
Mijn eerste gedachte is dat het het kind juist leuk is om tijd met haar vader door te brengen. Jij hoeft er niet perse te zijn, jij hoeft je afspraken niet af te zeggen of anders te plannen.

Hij vindt dat jij het kind weinig ziet, 1 x per 14 dagen, dat hoeft voor jou niet zo te zijn natuurlijk. Voor hem is dat zo, het is zijn kind.
Chardonnay, wij zijn een jaar samen.

Wuiles, het doet er misschien niet toe wat anderen er van vinden, maar ik vroeg me af of het misschien niet normaal is dat ik niet steeds met zijn drieen wil zijn.. Dat gevoel krijg ik soms.

En idd, Isolde, lijkt het me voor zijn dochtertje ook wel leuk als ze eens de onverdeelde aandacht van papa krijgt.
er komen vast meer van die woensdagen dat jullie met zn drietjes iets kunnen doen.

Jij wil liever met je vriendin iets doen nu.

blijf je eigen (leuke) leven leiden hoor!

of had je vriend speciale plannen voor die woensdag? dag pretpark ofzo?
nee, hij had geen speciale plannen.. maar omdat ik haast nooit op woensdag vrij ben, zei hij.

Dat eigen leven leiden vind ik best moeilijk, omdat hij steeds als ik iets met iemand anders afspreek teleurgesteld is.. laat staan als ik er 'zomaar' geen zin in heb.
Ik vind dat het niet meer dan normaal is dat jij ook eens met een vriendin afspreekt. En dit keer valt dat op die woensdag dat zn dochter komt. Dat is toch niet erg?

Anders kan je later ook een soort tegenzin krijgen als zijn dochter weer komt want dan moet alles wijken.
Ik denk dat het juist goed is voor de vader-dochterrelatie dat ze ook eens lekker met z'n tweetjes zijn. En dat dat misschien nog wel vaker moet gebeuren... Ga lekker wat leuks met je vriendin doen! Misschien ziet je vriend het wel als een soort afwijzing van jou naar hem en zijn dochter, maar leg dan uit dat dat absoluut niet het geval is en dat je hun ook wat 'quality-time' samen gunt!
quote:livetti schreef op 11 juli 2009 @ 10:23:

Anders kan je later ook een soort tegenzin krijgen als zijn dochter weer komt want dan moet alles wijken.dat krijg ik al een beetje..
Als je nu woensdags je vriendin afzegt, wordt het alleen maar erger en gaat hij je claimen, zeker nu je aangeeft dat wanneer je wat met vriendinnen afspreekt hij teleurgesteld reageert.

Juist als je je eigen leven niet kwijt wilt, moet je nu sterk zijn en met je vriendin afspreken. Heeft je vriend geen hobbies, sport, eigen vrienden, doen jullie alles samen, zit hij thuis op de bank op je te wachten wanneer je met een vriendin wegbent of iets voor jezelf doet?

Nu niet toegeven, maar je eigen plan trekken, wel heel duidelijk met je vriend bespreken waarom je dat doet.
Hoi Discus,

eigenlijk is dat zo, mijn vriend heeft zelf niet veel. geen vrienden, wel een hobby, maar daar doet hij niet veel mee.

Ik merk dat ik al veel minder met vriendinnen afspreek dan ik eigenlijk zou willen.
quote:[message=3528816,noline]zwolleneesje schreef op 11 Dat eigen leven leiden vind ik best moeilijk, omdat hij steeds als ik iets met iemand anders afspreek teleurgesteld is.. laat staan als ik er 'zomaar' geen zin in heb.

Dit gaat veel verder dan zijn dochter, of niet? Wees eens eerlijk (in ieder geval naar jezelf)?

Edit: nu al mosterd, zie ik
Als ik jou was ging ik met vriendin uit. Er komen wel meer dagen dat zijn dochtertje er is. Als je nu al toegeeft omdat hij teleurgesteld is, kom je straks nergens meer. Je geeft zo te horen al meer op dan je lief is.
ja klopt, een vriendin die hij niet mag heb ik weken afgehouden. Nu wil ik afspreken met haar als hij moet werken, zodat ik met haar kan kletsen en hij haar niet hoeft te zien (vind het ook leuker om bij te kletsen zonder hem)

en nu vindt hij het raar dat ik nu ineens wel met haar af wil spreken en dat dat dan gebeurt als hij er niet is.
quote:zwolleneesje schreef op 11 juli 2009 @ 10:21:

nee, hij had geen speciale plannen.. maar omdat ik haast nooit op woensdag vrij ben, zei hij.

Dat eigen leven leiden vind ik best moeilijk, omdat hij steeds als ik iets met iemand anders afspreek teleurgesteld is.. laat staan als ik er 'zomaar' geen zin in heb.

(sorry mijnmening is nogal gekleurd door mijn eigen relatie)

ik vind het niet eerlijk dat hij het niet gunt dat jij je eigen dingen wil gaan doen! ok, nu reageert ie nog teleurgesteld, maar meer is er voor hem ook niet nodig om 'zijn zin' te krijgen.

reageer jij ook wel eens 'teleurgesteld ' op zijn plannen?
Oh jee, al mijn alarmbellen beginnen te rinkelen bij de dingen die je nu zegt. De achterdocht, het manipuleren. Misschien zul je me tegenspreken omdat het nu nog subtiel gebeurt, maar hij doet het hoor.

Even kijken hoe ver hij al gaat... Als je met iemand belt, loop je dan een andere kamer in of voer je het gesprek waar hij bij is? Waarschijnlijk blijf je zitten omdat hij anders verongelijkt en achterdochtig doet, toch? En als je met iemand anders belt, begint hij dan na 10 minuten te zuchten zodat jij maar weer ophangt?
Nogal onaardig dat hij zijn dochter als argument misbruikt om jou te willen zien/ jouw vrije tijd te controleren. Zwolleneesje, hij slaagt erin je te manipuleren want jij komt hier vragen of je raar bent dat je met een vriendin wil afspreken. En nee, dat is niet raar, dat is de normaalste zaak van de wereld!
quote:zwolleneesje schreef op 11 juli 2009 @ 10:17:

Chardonnay, wij zijn een jaar samen.

Wuiles, het doet er misschien niet toe wat anderen er van vinden, maar ik vroeg me af of het misschien niet normaal is dat ik niet steeds met zijn drieen wil zijn.. Dat gevoel krijg ik soms.

En idd, Isolde, lijkt het me voor zijn dochtertje ook wel leuk als ze eens de onverdeelde aandacht van papa krijgt.Zoals ik al zei: het doet er niet zoveel toe wat wij vinden van jullie standpunten. Het gaat erom dat jullie kennelijk niet in staat zijn dit op een voor alle partijen bevredigende manier op te lossen. Dáár zouden jullie gesprekken over moeten gaan. Jouw eventuele aanwezigheid bij een bezoek van zijn dochter is niet waar dit om draait.
quote:zwolleneesje schreef op 11 juli 2009 @ 10:21:

Dat is iets om in de gaten te houden in je relatie. Je bent een individu. Je hebt recht op een eigen leven, je mag je tijd net zo indelen als jij wilt. Jouw vriend heeft geen claim op jou. Het is niet zo dat een relatie de ander het recht geeft op al jouw tijd.

Pedagogen raadden gescheiden ouders juist altijd aan om tijd alleen met hun kind door te brengen en niet alles samen met de nieuwe stiefouder te doen.
Zwolleneesje, ik krijg nu ook het gevoel na verder lezen dat het niet alleen zijn dochter is. Het gaat verder.

Ik heb ooit de fout gemaakt, meer dan 20 jaar geleden, voor mijn toenmalige vriend alles opzij te zetten. Dat verliep toen gewoon zo. Hij had weinig tot geen vrienden en ik had er veel. Op een beetje manipulerende manier zijn ze allemaal weggewerkt, zeg maar. Ik was toen erg jong.

Ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van!

Blijf je eigen leven leiden.
Misschien vindt je vriend het lastig om zelf een hele dag met zijn dochter door te brengen? Je zou dan desnoods met hem kunnen bedenken hoe ze die dag leuk kunnen invullen, samen. En jij gaat vervolgens lekker met die vriendin op pad, want verder ben ik het erg eens met de overige reacties. Pas op dat je jouw eigen leven niet aan de kant laat schuiven!
Als jullie elke minuut altijd samen blijven dan raak jij eerst jezelf kwijt (en dat wil je niet) en raakt hij vervolgens onherroepelijk jou kwijt. Dus doe jezelf en hem een plezier en laat zijn probleem (weinig contacten) niet jouw probleem worden!
quote:zwolleneesje schreef op 11 juli 2009 @ 10:47:

ja klopt, een vriendin die hij niet mag heb ik weken afgehouden. Nu wil ik afspreken met haar als hij moet werken, zodat ik met haar kan kletsen en hij haar niet hoeft te zien (vind het ook leuker om bij te kletsen zonder hem)

en nu vindt hij het raar dat ik nu ineens wel met haar af wil spreken en dat dat dan gebeurt als hij er niet is.

Bij mij gaan nu ook alle alarmbellen rinkelen.

Zij is jouw vriendin. Zijn opinie doet er niet toe. Waarom zou jij niet mogen afspreken met haar wanneer jij wilt?

Zie je wat er gebeurt? Jij wringt je in allerlei bochten om met haar af te spreken zodat hij er geen 'last' van heeft. En als je dan een afspraak hebt gaat hij moeilijk lopen doen (manipuleren heet dat).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven