2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Missc, graag gedaan. Het is ook niet niets allemaal. Dus lekker op de bank en kom maar bijkletsen, wanneer je er aan toe bent. Dikke X terug!

Ellein, ! Heel grappig. En dan komt Derek ook nog even. Yes, yes, I can read the frustration Oh, this is too much, please stop, I can not handle this
Missc,

Rossia,
Ha meiden, ben ik eindelijk weer eens! Eens even kijken, ik was geloof ik op pagina 201 gebleven.....

Jobje, je verhaal over mini klinkt heftig! Maar goed dat ze nog extra onderzoeken hebben gedaan, anders hadden jullie misschien wel helemaal niet geweten dat dit met mini aan de hand is en wie weet wat er dan had kunnen gebeuren zeg! Het lijkt me zwaar voor jullie, vooral nu, omdat er nog veel onduidelijk is en omdat alles nu nog heel vers is, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel en klinkt het alsof er een goed team van doktoren op jullie mini letten, zodat alles in de toekomst hopelijk goed blijft gaan! Mini is nu toch weer thuis geloof ik?! Hoe gaat het inmiddels?!

Vera, dus toch weer ongesteld geworden. Ook niet leuk natuurlijk, maar beter dan een borstontsteking. Mijn menstruatie is opeens ook veel heftiger dan anders en ik ben er net als vroeger (voordat ik de pil slikte) weer behoorlijk ziek van. En helaas is mijn cyclus ook onregelmatiger. Zo ben ik afgelopen week ongesteld geworden nadat ik eigenlijk een week overtijd was. Echt heel irritant. Wij hebben trouwens ook een Koelstra buggy, echt een fijn ding. Wel jammer dat ‘ie niet helemaal plat kan, maar ach, mini kan inmiddels best goed zitten, dus dat is niet erg.

Teddy, mooie foto’s van de bruiloft op de mail hoor! En wat een hork zeg, die huisarts van jou! Als je je niet prettig voelt bij hem, gewoon gauw overstappen op een ander hoor, het gaat wel om jullie gezondheid en dat valt toch wel in de categorie ‘het belangrijkste wat je hebt’! Wij hebben idd een ceremoniemeester, maar uhm…..die doet toch pas iets op de dag zelf?!

Om terug te komen op de boekendiscussie…Vroeger verslond ik echt boeken. Ging ik naar de bieb, haalde ik er 7, om ze vervolgens de volgende ochtend allemaal weer gelezen en wel in te leveren. Ik geloof dat ik de hele bieb heb gelezen en was ook nooit voor de buitenwereld te bereiken als ik aan het lezen was. Als er een bom naast mijn oor zou afgaan, zou ik nog niet op of om hebben gekeken. Hoezo boekenwurm?! Tegenwoordig heb ik wat minder tijd, maar als het even kan pak ik toch wel een lekker boek. Ik ben gek op chicklit, maar houd ook van spannende verhalen en lees nu Nachtschade van Karen Slaughter. Het boek ‘Ps. Ik hou van je’ heb ik pasgeleden gelezen en tsja, daarbij kon ik het op de eerste pagina geloof ik al niet drooghouden…

Rossia, de herdenking van MJ heb ik wel gekeken, maar ik wist het (ongeveer) droog te houden totdat zijn dochtertje iets zei.

Missc, verlof! Dus nog maar een paar weekjes en dan mag je je mini eindelijk in je armen sluiten. Hoe voelt dat nu? Ben je al lekker aan het genieten (ondanks dit k-weer?!)

Michigan, ik heb de babycook via MP gekocht en gebruik hem elke dag. Tsja, een staafmixer is ook handig natuurlijk, maar ik zweer bij de Babycook. Ik gebruik hem ook wel eens voor mijzelf, als vriendlief late dienst heeft en ik alleen voor mijzelf moet koken. Dan stoom ik mijn groenten erin. Past precies, haha! Als je meer info wilt, geef ik die graag hoor.

Ellein, vervelend dat je ook wat last hebt van je bekken! Tsja….tips heb ik niet echt, omdat er bij mij niet echt 1 ding te noemen is dat het veroorzaakt….eigenlijk kan alles bij mij al pijn veroorzaken. Zo heb ik nu een overbelasting (incl. ontsteking…au!) doordat ik 2 keer meer dan normaal de trap op was gelopen en mijn voet daarbij waarschijnlijk iets te ver naar buiten had gedraaid. Wat ik sowieso wel als advies kan geven is bewegen op geleide van de pijn (ken je grens, daar gaat het bij mij vaak fout), niet te lang in dezelfde houding zitten/staan, niet op 1 been leunen, maar gewoon je gewicht over je beide benen verdelen, niet met je benen over elkaar zitten, lopen en zitten goed afwisselen enz. Verder genoten dus van de vakantie? Naar he, als je dan weer in dit *&^weer thuis komt…

Floortje, weer op het wachtbankje dus. Ik blijf gewoon heel erg hard voor je duimen hoor!!!!! Jullie Zweden-plannen lijken toch echt al wat vorm te krijgen, maar dus eerst nog het huis verkopen of de staatsloterij winnen…is dat trouwens nog gelukt?!

Even tussendoor posten hoor!
oh ik vind dat schotse accent ontzettend sexy! jammer dat Derek zelf niet echt aantrekkelijk is en op mannen valt.
Och meiden, die foto hier naast.... Ik vond die van afgelopen week vreselijk, maar dit is ook niks!

Zo, ben weer thuis, moet nu nog aan het werk maar heb geen zin meer. Heb vandaag op kantoor wel lekker geknald en ben er helemaal tevreden over! Ga zo nog even een paar zakelijke mails de deur uit sturen en dan geloof ik het wel... en daarna even gezellig hier bij lezen. Jullie zijn lekker aan het kletsen vandaag geloof ik

Heb wel even een vraag aan de moeders alvast. Uk hier gooit heel vaak haar hoofd helemaal in haar nek, maakt haar rug hol/buikje naar voren en spant zich dan aan. Heel eerlijk gezegd dacht ik dat dat normaal was, maar gisteren attendeerde iemand me er op en vond dat niet zo normaal. Nou zat ik er een beetje op te googelen en lees op internet van alles over 'overstrekken'. Doen jullie kinderen dat ook? Door de combi van overstrekken, veel spugen, hele snelle geboorte, veel krampjes (nog steeds) en heel druk zijn, zit ik me nu af te vragen of ik aan zoiets als KISS moet denken of dat het tóch gewoon bij iedereen voor komt.

Goed, nog even bikkelen... tot later!
quote:Teddy82 schreef op 10 juli 2009 @ 16:17:

oh ik vind dat schotse accent ontzettend sexy! jammer dat Derek zelf niet echt aantrekkelijk is en op mannen valt.

Valt Derek op mannen Hij kan wel lekker zingen....

Michigan, dus wel lekker productief geweest vandaag! Wat goed van je. Ik ben echt zooooo blij dat het bijna weekend is. Ik ga volgende week weer proberen mijn best te doen.
Trouwens die voeten van het plaatje hiernaast zijn er volgens mij echt ingepropt. Ze ogen wat dikkig....
Oei, ik groei verbaast mij ook elke keer weer…Mini zou al moeten kunnen staan/lopen….tsja, dat kan ‘ie echt nog niet hoor…(gelukkig maar, het gaat allemaal al zo snel)

Teddy, toch weer aan het kolven? Ik dacht dat je helemaal was gestopt na de operatie?!

Iemadn anders had net onze frequentie op de babyfoon opeens ook in gebruik. Hoorde ik steeds een ander kind tussendoor. Heel irritant, want hij begon meteen te storen. Gelukkig hebben zij het snel opgegeven en hem denk ik weer op een andere frequentie gezet, want nu hoor ik alleen nog mini.

Michigan, mini overstrekt zich ook regelmatig, maar als je het niet vertrouwt, gewoon even naar de ha gaan.

Ah, hehe, ik ben bijgelezen. Pfff…wat was er weer veel geschreven zeg!

Hier is het nog steeds enorm druk. Gelukkig nog maar een weekje bikkelen en dan heb ik 7 weken vakantie. Heb er nu al zin in! En wauw, nog maar 2 weken en 1 dag en dan gaan we trouwen. Ook daar heb ik natuurlijk veel zin in! Inmiddels zijn de meeste dingen wel geregeld en gaat het vooral nog om (veel) kleine dingen die er nog geregeld moeten worden. Maar dat gaat helemaal goed komen!

Zometeen gaan we naar mijn moeder, alhoewel, ik twijfel, want daarvoor moeten we over de vakantie-highway en ik weet niet of ik wel zo’n zin heb om in de file te staan. Morgen dan naar mijn schoonouders, tot zondag. Dus Ellein, even zwaaien als we elkaar misschien toevallig tegenkomen?!
euhm ik ben niet aan het kolven hoor OGG..ik had even een mailtje van vera gekopieerd van de mai...
oeps, haha! Dat krijg je ervan als je probeert alles in 1 keer door te lezen en te beantwoorden
michigan, maakt ze een soort komma van zichzelf? Dat heeft mini ook veel gedaan in het begin. of huilt ze er ook bij? Je zouden het even op het cb kunnen navragen natuurlijk.

OGG, bij ons hebben de ceremoniemeesters heel veel geregeld. Dingen als eten, gastenlijsten, routebeschrijvingen, defintieve boekingen, parkeerkaarten, muziek. Dat soort dingen. Misschien vonden ze dit ookm gewoon leuk om te doen, maar het scheelde een hoop werk.

succes op de higway! hopelijk valt het mee.
OGG, volgens mij lijkt het altijd erger op de highway dan het daadwerkelijk is. Veel plezier in ieder geval dit weekend!

Teddy, ideale ceremoniemeesters zo te horen. Hebben jullie ze ook nog speciaal in het zonnetje gezet als dank?
de bedoeling is om nog even met ze uit eten te gaan maar das nog niet gelukt
Dat is leuk en gezellig! Leuke manier om te bedanken.

Ik ga richting huis! Vanavond een verjaardag en morgen ook de hele dag op pad. Kom zondag weer buurten!

Fijn weekend vast voor jullie allemaal!!!
En up !
jeetje wat een rust hier vandaag zeg...

volgens mij zit mini duidelijk in een sprongetje. Ze wil niets. heel vermoeiend. Slapen staat niet in haar woordenboek. Zodra we haar kamertje uitlopen begint ze te huilen. soms slaapt ze een uurtje om daarna weer wakker te worden en weer begint te zeuren. Ze is wel moe, maar gunt zichzelf niet de rust om in slaap te vallen. 's nachts moeten we er ook weer vaak uit, Ga zo nog maar eens een blokje met haar om. kijken of ze dan wel wil slapen. Ze ligt nu in bed, maar ik hoor haar heel druk in de weer zijn met haar beestjes. Heb ze al weggehaald, maar dan is het mis. Dan maar met de beestjes. misschien valt ze zo toch nog in slaap. Als ze wakker is rond voedingstijd is ze superlief en schattig. Lachen en rollen en brabbelen.

hopelijk is deze periode snel over.
Rossia, ik ben idd van plan af te bouwen, maar ik ben nu zo dicht bij de finish ben (let wel, die ik voor mezelf heb gesteld) wil ik niet opgeven. Ik weet het, misschien een beetje stom... maar ja. Nog precies een week te gaan. Met het eerste hapje ga ik ook beginnen met afbouwen. Denk ik. Nee, laat ik het zo zeggen: zeker als het kolven zo slecht blijft gaan. Vrijdag heb ik 3 keer gekolfd met nog geen anderhalve fles als opbrengst... Ik merk dat het nu echt zwaar gaat worden.

Teddy, wat is dat toch met die artsen van tegenwoordig? Dit had ik toch ook met het zkh? Eerst de uitslag beloven, dan niks horen, zelf bellen en doodleuk te horen krijgen dat de uitslag nog wel even duurt... Grrrrrr!!! Gelukkig bleek het om een onschuldig virus te gaan. Lijkt het al minder te worden?

Ik deel mijn kantoor met een Schot. Niet-te-verstaan! Ruilen?

OGG, ik had al gelezen dat de menstruatie na de bevalling heel heftig is, maar zo heftig?? Ik dacht dat ik bloedarmoede zou krijgen. Ik was dus ook 2.5 week overtijd. Ik hoopte eigenlijk dat de regelmaat er weer in zou komen als je stopt met bv. Niet dus?

Onze ceremoniemeester heeft ook niet zoveel geregeld als Teddy haar cm. Wel dingen die wij niet van te voren wisten. We hadden bijv aangegeven een gastenboek met fotos te willen. Ze hebben toen een heel groot schilderij laten maken van onze huwelijksreisbestemming. Iedereen ging toen met accessoires van dat land op de foto. Erg leuk. Verder regelden ze kleine dingen, maar het meeste deed ik zelf.

Is dat boek ook verfilmd? Geloof ik wel he? Inderdaad een verdrietig verhaal.

Michigan, onze mini strekt zich weleens, maar vooral met haar benen. Heel soms doet ze het op de manier die jij beschrijft, maar niet zo vaak. Ik zou me er nog niet zo druk om maken, volgens mij doen kinderen het wel vaker. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd even langs de ha gaan.

Rossia, haha, dat neem ik me elke dag ook weer voor: vandaag ga ik mijn best doen. Maar ja, dat lukt niet altijd, helaas.
En up!
Teddy, vermoeiend zo'n ukje in een sprongetje. Gelukkig gaan ze vanzelf weer over en dan is alles ineens weer goed.

Vera, ik ben ook precies met 6 maanden de voedingen van overdag gaan afbouwen. Een dag meer of minder maakt eigenlijk niet uit, maar voor je gevoel móet je die 6 maanden doen
Wat een rust hier zeg! Hebben jullie soms stiekem afgesproken om alleen op mijn werkdagen lekker veel te schrijven?

Ellein, ja stom he? Ik wil ook geen dag eerder stoppen. En dan noemen ze me fanatiek!

Teddy, onze meid is ook wat pieperiger. Ik heb zelf het idee dat ze door begint te krijgen dat ze misschien haar zin krijgt als ze gaat huilen. Nou, bij deze strenge mama lukt dat niet. Eerst stoppen met dat gehuil en dan zien we wel weer.

Nou, jullie kunnen weer los hoor! Wij zijn de hele dag onderweg. Een bbq in de andere kant van het land. Hopen dat het weer nog een beetje opknapt. Fijne dag allemaal!
Vera, dan beginnen we nu vast met schrijven . Kom je onze kant op of ga je naar nog een andere andere kant van nl?
Wat een k-weer he. Regent het bij jullie ook zo.

Vera, je moet doen waar je je goed bij voelt. Jij weet het beste voor jezelf en voor mini, wanneer je wil gaan afbouwen. Als jij er maar vrede mee hebt!

Teddy, sprongetje dus. Vervelend. Hoe gaat het met de rode vlekjes? Worden ze al wet minder of niet?

Ellein, ben je alleen maar aan het uppen?? Het is inderdaad wat rustig hier he.

Zo hier een rustdag vandaag. Gister een leuke dag gehad. Had alleen wel meer van de apenheul verwacht... Maar leuk en gezellig was het wel. Als een blok geslapen vannacht.

Oh en mijn (.)(.) doen zeeheer!!!!
hey meiden,

Wat een stilte hier, iedereen aan het genieten van het weekend?

Ik ga jullie vandaag weer verwaarlozen want ik ben brak, al vijf nachten heb ik nauwelijks geslapen en ik moet zeggen...dat hakt er best in.

Manneke is gewoon niet lekker, veel last van zuur wat omhoog komt en dan ook nog eens een volle neus. Vera ik denk dat hij inderdaad verkouden is, hebben jullie enig idee hoe het komt dat dat s nachts vveel erger is dan overdag?

En weten jullie een middeltje dat werkt, ik heb wel zoutoplossing om in zijn neusje te sprayen en heb ook zo;n pompje.

Morgen ochtend heb ik een afspraak met de orthopedagoog over het drinkgedrag van de kleine man. Ik hoop dat ze me gelijk weer doorstuurd naar de KA want dit is gewoon echt zielig!

We gaan nu voor 3 dagen in het huis van mijn ouders want de trap wordt eindelijk gedaan! Ik kan daar wel op het forum dus hoop wat rust te hebben om weer te reageren want dit is schandalig natuurlijk.

Dikke kus voor ieder die hem wil hebben.
Hey meiden!

Rustig inderdaad hier.. wij zijn net weer terug uit zkh, had een hele goeie ctg. Verbaast me niets want voel de kleine ook regelmatig weer bewegen.. erg geruststellend!

Ik doe lekker rustig aan en gisteravond zijn vriend en ik lekker uit eten en naar de bios geweest.

Even bijlezen van de afgelopen dagen..
Oef Mimpje, dat klinkt pittig zeg, 5 nachten nauwelijk slapen. Kan me voorstellen dat je daar brak van wordt. Maar lekker bijslapen tussendoor, lukt dat? Hopelijk kunnen de orthopedagoog en KA jullie mannetje helpen!

Hey Rossia, ongezellig weer he in ons dorp. Echt weer om met een boek op de bank te hangen of een dvd'tje te kijken. Of te forummen natuurlijk Hoe voel je je? Nog veel misselijk 's avonds? Vervelend dat je (.)(.) zo'n zeer doen.

Teddy, is mini inmiddels al weer over haar sprongetje heen, of houdt dat een paar dagen aan? Zijn de vlekjes al minder? Wat een gedoe zeg met de ha.. altijd moet je er zelf achteraan he?

Nou Vera, vind t knap hoor dat je nog zo vastbesloten bent wat bv betreft.. ik weet niet of mij dat zou lukken. Je hebt t echt al lang volgehouden hoor!

Hebben jullie t nog droog gehouden tijdens de bbq?

Ellein, alle wasjes weer bijgewerkt? Niet leuk he dit weer, als je van vakantie komt..

OGG, als ik Teddy zo hoor, kun je best wel wat overlaten/laten regelen door de ceremoniemeester. Of vind je het prettig om het zelf te doen? Vervelend zeg dat je nog/weer zo'n last van je bekken hebt en dan ook nog een ontsteking erbij..

Ik herken trouwens je verhaal over lezen.. ik verslond de boeken uit de bieb en lag regelmatig tot diep in de nacht te lezen.

Michigan, vervelend dat mini zich soms zo overstrekt, maar dat is toch niet zo heel erg alarmerend? Ben benieuwd wat het cb erover zegt..

Jobje, gaat alles goed nu mini weer thuis is? Genieten jullie van elkaar?

Floortje, de wachttijd weer aangebroken dus? Hier in onze regio is een ware babyboom gaande, werd vanmorgen in zkh weer bevestigd! Bijna 80 babies in een paar dagen tijd!

Voor alle anderen:

Geniet van je zondag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven