thuismoeders... lui of zorgzaam

11-07-2009 17:45 1041 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Moeders zonder betaald werk zijn lui

Totaal aantal stemmen: 173

Ja (29%)
Nee (71%)
quote:Bokito schreef op 11 juli 2009 @ 20:10:

Mijn vriend heeft me bijna gesmeekt of ik thuis wilde blijven. Ik werkte onregelmatig en er werd alleen maar met zoon gesjouwd die daar niet vrolijker van werd.

Wij hebben de taken gewoon verdeeld, ik doe de kinderen en het huishouden, hij betaald de rekeningen.

Zodra de kinderen naar school gaan ga ik ook echt wel weer werk zoeken, maar nu vind ik het heerlijk om er (bijna) altijd te zijn voor de jongens.

Met megalange wachtlijsten op het kdv en overvolle groepen wil ik m'n kinderen daar niet eens hebben.

Snap ook niet hoe kinderen beter af kunnen zijn op een kdv waar ze bijna geen individuele aandacht krijgen dan thuis bij hun moeder waar dat wel zo is.Waarom niet allebei wat minder werken? Het is toch ook zijn zoon?

Snap ook niet hoe kinderen beter af kunnen zijn op een kdv waar ze bijna geen individuele aandacht krijgen dan thuis bij hun moeder waar dat wel zo is.

Ik hou niet van knutselen en ben er niet goed in, ik hou niet van andere kinderen over de vloer, ik vind dat mijn dochter moet leren zichzelf te vermaken en niet 24/7 door mij geentertaind hoeft te worden, dochter houdt niet van winkelen.

Zomaar wat redenen waarom het voor haar best leuk is op het kinderdagverblijf.
quote:wuiles schreef op 11 juli 2009 @ 20:08:

[...]

Wat een charmante opmerking! Mijn grootouders zijn overleden.De mijne ook. Mijn lievelingsopa net voor mijn afstuderen. Doet me nog steeds verdriet dat hij dat niet heeft meegemaakt. Hij was zó trots dat een kleindochter van hem, een fabrieksarbeider, naar de universiteit ging... Hij zou het denk ik nooit hebben begrepen als ik desondanks zou stoppen met werken, zo fantastisch vond hij het dat tegenwoordig ook vrouwen die kansen hebben.

Snap ook niet hoe kinderen beter af kunnen zijn op een kdv waar ze bijna geen individuele aandacht krijgen dan thuis bij hun moeder waar dat wel zo is.Gezien het aantal kinderen dat hier rondloopt is mijn huis een soort van kinderdagverblijf. Echt heel sneu, deze kinderen worden dus zowel thuis als bij de BSO 'gestraft' met een gebrek aan aandacht. Shame on us!
quote:Star schreef op 11 juli 2009 @ 20:15:

[...]

Ik hou niet van knutselen en ben er niet goed in, ik hou niet van andere kinderen over de vloer, ik vind dat mijn dochter moet leren zichzelf te vermaken en niet 24/7 door mij geentertaind hoeft te worden, dochter houdt niet van winkelen.

Zomaar wat redenen waarom het voor haar best leuk is op het kinderdagverblijf.

2 verschillen. De één zou er niet aan moeten denken, haar kind op een KDV, de ander vindt het een prima oplossing. Geweldig toch? Laat elkaar lekker in die waarde. Jouw keuze is niet per definitie perfect. Het is jouw keuze. Als die voor jou/jullie werkt is dat helemaal goed.

Dit is zomaar algemeen hoor, ik bedoel nu niet persé Bokito of Star.
...
quote:chocoladereep schreef op 11 juli 2009 @ 20:03:

hier even een eye opener: mn man vroeg wat ik ervan zou vinden als ik full time zou werken en hij thuis bij de kinderen zou blijven...ik moet eigenlijk toegeven dat dat een behoorlijke turn off zou zijn... hmmEh? wat bedoel je nou? Jij vindt het wel acceptabel als jij minder werkt maar onacceptabel als hij minder zou werken?
quote:Dhelia schreef op 11 juli 2009 @ 20:16:

[...]

De mijne ook. Mijn lievelingsopa net voor mijn afstuderen. Doet me nog steeds verdriet dat hij dat niet heeft meegemaakt. Hij was zó trots dat een kleindochter van hem, een fabrieksarbeider, naar de universiteit ging... Hij zou het denk ik nooit hebben begrepen als ik desondanks zou stoppen met werken, zo fantastisch vond hij het dat tegenwoordig ook vrouwen die kansen hebben.Hij zou het goed hebben kunnen vinden met mijn grootmoeders die er allebei op bleven hameren dat niets zo belangrijk is als een goede opleiding en dito baan. Zij wisten wat het was om van een man afhankelijk te zijn.

Snap ook niet hoe kinderen beter af kunnen zijn op een kdv waar ze bijna geen individuele aandacht krijgen dan thuis bij hun moeder waar dat wel zo is.Ben je wel eens bij een goed kdv geweest?? Mijn zoon is vorige maand voor het laatst geweest. Volop aandacht gehad. De juffies wisten alles nog, van de afgelopen vier jaren. Waren helemaal in tranen dat 'ie wegging. Vroegen of hij alsjeblieft nog eens langs kwam om te vertellen hoe het gaat. Als ik zijn oudere broer wel eens meenam, kwamen de juffies naar hem toe en vroegen honderduit hoe het op school ging e.d. Ik vond het hartverwarmend en heb mijn zoons daar altijd met een gerust hart en vol vertrouwen achtergelaten.
Queenie, ik hak toch ook niet meteen in op Bokito?
Mijn kind gaat trouwens naar een gastouder. Beter te combineren met mijn colleges. Je hoeft geen gebruik te maken van een kdv hoor.
quote:Dhelia schreef op 11 juli 2009 @ 20:12:

[...]

Ik heb tijdens mijn studie heel veel gedaan, maar boeken lezen hoorde daar niet echt bij...

Dit is een speciale uitgave, gekregen bij soortement promotie. Is me ook vanwege die omstandigheid veel waard dus ik wil ook deze uitgave lezen. Maar dan moet ik dus eerst arbeidsongeschikt worden

Mijn god!

En als werkende moeder mag je die opmerking als zo'n laatste gewoon maken?

Niet normaal!
Ik vind het juist keihard werken om thuis te zijn bij de kinderen. Ik werk twee dagen in de week buitenshuis, maar dat vind ik echt een uitje.

En die discussie over kinderen op het kdv. Daar loopt al een topic over. Kinderen vinden het echt leuk hoor. Samen spelen met kinderen van je eigen leeftijd, dat is toch veel leuker dan élke dag met je moeder opgescheept te zitten?
quote:Norre schreef op 11 juli 2009 @ 20:23:

[...]

Mijn god!

Niet normaal!Ik herhaal maar weer: norsige Norre. Nog aangevuld met niet lezende Norre
quote:Star schreef op 11 juli 2009 @ 20:22:

Queenie, ik hak toch ook niet meteen in op Bokito? En ik deed nog zo m'n best om het netjes te zeggen
...
quote:Sanmi schreef op 11 juli 2009 @ 20:24: Samen spelen met kinderen van je eigen leeftijd, dat is toch veel leuker dan élke dag met je moeder opgescheept te zitten?Dit vind ik een lullige opmerking. Alsof ik mijn kind iets aandoe door met hem thuis te blijven....
The time is now
quote:Dhelia schreef op 11 juli 2009 @ 20:24:

[...]

Ik herhaal maar weer: norsige Norre. Nog aangevuld met niet lezende Norre

Dat doe jij anders heel selectief, lezen...

Waarom nou toch steeds dat afgeven op andere mensen die het anders doen dan jij?
quote:Sanmi schreef op 11 juli 2009 @ 20:24:

Ik vind het juist keihard werken om thuis te zijn bij de kinderen. Ik werk twee dagen in de week buitenshuis, maar dat vind ik echt een uitje.

En die discussie over kinderen op het kdv. Daar loopt al een topic over. Kinderen vinden het echt leuk hoor. Samen spelen met kinderen van je eigen leeftijd, dat is toch veel leuker dan élke dag met je moeder opgescheept te zitten?Ligt er natuurlijk aan wat voor moeder je hebt he
...
quote:Norre schreef op 11 juli 2009 @ 20:23:

[...]

Mijn god!

Niet normaal!Waarom kan deze opmerking niet in jouw ogen?
quote:Banba schreef op 11 juli 2009 @ 20:26:

[...]

Dit vind ik een lullige opmerking. Alsof ik mijn kind iets aandoe door met hem thuis te blijven....Nou ja, ik neem aan dat jij ook wel eens iets afspreekt met andere moeders met kinderen in dezelfde leeftijd. Of naar zo'n peuterspeelmiddagje gaat of iets dergelijks. Of niet?
quote:Norre schreef op 11 juli 2009 @ 20:26:

Waarom nou toch steeds dat afgeven op andere mensen die het anders doen dan jij?Wijs mij dan eens aan waar ik afgeef op anderen?
quote:queenie1 schreef op 11 juli 2009 @ 20:10:

[...]

Dat zeg ik ook niet. Maar ik heb daar nu wel de tijd voor. Toen mijn zus in het ziekenhuis lag heb ik haar 2 kids opgevangen voor een week. Toen mijn andere zus in het kraambed lag heb ik daar de kids opgevangen, gekookt en de hele avond de visite koffie en cake gegeven. Ik help mijn ouders. Mijn buurvrouw en schoonzus die allebei ziek zijn. Etc. etc. Als ik een fulltime baan zou hebben en kinderen zou ik dit never nooit niet in deze mate kunnen doen. Ik ben blij dat ik dit voor ze kan betekenen. Andersom zijn zij blij dat ik dat voor hen doe.Als de partners (indien aanwezig) in deze gevallen hun deel zouden bijdragen, hoefde je het helemaal niet in deze mate te doen.
Ik zit trouwens na te denken over de vraag hoeveel echte tbm-ers ik ken maar volgens mij ken ik ze niet irl. Niet met 100% thuis tenminste. Wel moeders die een paar uurtjes per week werken, meer voor de lol zeg maar. Maar niet die moeders die de hele tijd thuis zijn.
Veel moeders zouden maar wat graag deze (luxe) keuze maken, denk ik. Maar durven dat niet toe te geven. Da's ook emancipatie; zelf de keuze maken of je thuismoeder wil zijn! Heel goed en volg je hart!
BeautyBeast, waarom zouden moeders dat niet toe durven geven?
quote:Sanmi schreef op 11 juli 2009 @ 20:24:

En die discussie over kinderen op het kdv. Daar loopt al een topic over. Kinderen vinden het echt leuk hoor. Samen spelen met kinderen van je eigen leeftijd, dat is toch veel leuker dan élke dag met je moeder opgescheept te zitten?Dat geldt niet voor alle kinderen. En zeker niet voor kinderen vanaf 8 weken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven