thuismoeders... lui of zorgzaam

11-07-2009 17:45 1041 berichten
Alle reacties Link kopieren
...

Moeders zonder betaald werk zijn lui

Totaal aantal stemmen: 173

Ja (29%)
Nee (71%)
quote:Banba schreef op 11 juli 2009 @ 19:46:

Ik vind het eigenlijk best heftig dat jullie er op grote schaal rekening mee lijken te houden dat jullie partner er vroeg of laat vandoor gaat met een (20 jaar jongere) ander.Huh? Wie doet dat dan? Ik lees alleen maar argumenten dat het voor jezelf beter is om te werken. Dat het ook nog eens verrekte handig is in het geval je partner er vandoor gaat, is een bijkomend voordeel maar in elk geval wat mij betreft bepaald niet de hoofdreden. Ik werkte al voordat ik hem kende, dus waarom zou ik nu ineens moeten willen werken 'omdat hij er misschien vandoor kan gaan'?
quote:wuiles schreef op 11 juli 2009 @ 19:53:

[...]

Ik heb een dijk van een particuliere arbeidsongeschiktheidsverzekering die dan zal uitkeren.

Zo zo, over jou maken we ons maar geen zorgen dan....

Alleen jammer dat je je man niets meer te melden hebt daarna.
quote:RosieRo schreef op 11 juli 2009 @ 19:52:

[...]

het voegt toe (voor ons) dat mijn man er niet aan moet denken om ze alleen in het weekend te zien of een (braak) papadag te hebben.

En dat hij het fijn vindt dat ik mijn talenten ontwikkel, met verhalen thuiskom, dingen bereik. En de doekoe, ook niet slecht Je talenten ontwikkelen, met verhalen thuiskomen en dingen bereiken kan toch ook zonder dat je ervoor betaald wordt..
The time is now
quote:RosieRo schreef op 11 juli 2009 @ 19:52:

[...]

het voegt toe (voor ons) dat mijn man er niet aan moet denken om ze alleen in het weekend te zien of een (braak) papadag te hebben.

En dat hij het fijn vindt dat ik mijn talenten ontwikkel, met verhalen thuiskom, dingen bereik. En de doekoe, ook niet slecht Verhalen had ik sowieso wel, geld is niet belangrijk, en mijn vriend is sowieso door de weeks 1 dag thuis door de weeks. En het is zoals je het noemen wilt, maar je kunt het ook zo zeggen, dat als jij niet thuis bent, dat hij het wel is . Hoeveel kinderen heb jij? (Even benieuwd)
quote:chocoladereep schreef op 11 juli 2009 @ 19:43:

Mijn man heeft een groot eigen bedrijf en neemt bij voorkeur vrouwen die er even tussen uit zijn geweest aan op de kantoorafdeling. Erg gemotiveerd, geen kleine kinderen meer die om de week ziek zijn en erg trouw zijn zo blij dat ze weer heerlijk aan de slag gaan dat ze niet zo snel switchen. hij lacht ook hartelijk om die domme argumenten. zou mij ook net zo leuk vinden als ik niet werk zolang ik maar gelukkig ben en gewoon ik ben.Hij is gewoon gek op MILF's dus.
quote:wuiles schreef op 11 juli 2009 @ 19:52:

[...]

Geen idee hoe groot de kans is dat jouw man er vandoor gaat met een andere vrouw maar mijn bedrijf gaat niet zomaar failliet.Mijn man gaat niet zomaar weg, dus of ik nu financieel afhankelijk zou zijn van mijn man of jij van je eigen bedrijf maakt dus niets uit. Zeker als je beide zo slim bent om er voor te zorgen dat er geen gat komt in het pensioen van de niet werkende, vind ik het 'financieel afhankelijk zijn' verhaal als argument om geen thuisblijfmoeder te worden geen goede onderbouwing hebben.
Hier een TBM-er. Lui? Neuh, af en toe misschien :-)

Ik doe vrijwilligerswerk in een tehuis, bezoek mensen die eenzaam zijn, help mijn familieleden/buren/vrienden als ze hulp nodig hebben door ziekte etc. en dat komt de laatste tijd nogal eens voor. Daarnaast doe ik het huishouden, de financien, zorg ik voor mijn zoon, bak ik taarten en cakes, maak ik mijn eigen jam, kook ik uitgebreide maaltijden enz. enz.

Wij hebben hier SAMEN bewust voor gekozen. We vinden het allebei prettig dat er 1 van ons thuis is om de kinderen op te vangen en er voor ze te zijn. Ik ga niet een ander mijn kind op laten voeden terwijl ik ervoor heb gekozen. Wat een ander doet moet hij/zij helemaal zelf weten. Maar dit is onze keuze.
...
quote:Norre schreef op 11 juli 2009 @ 19:54:

[...]

O, vrouw...

Kan je dan alleen voldoening en verhalen om te vertellen uit je werk halen?

Wat kortzichtig...

ik haal toevallig veel voldoening uit mijn werk ja, omdat mijn werk van dien aard is dat ik alles waar ik goed ben erin kwijt kan. Heb zowat van mijn hobbie mijn beroep kunnen maken!

daarnaast deel ik veel niet-werkgerelateerde interesses met mijn man of met vrienden, sure, maar als huismoeder maak ik echt te weinig mee hoor. Qua prikkels en uitdaging, dagelijkse deelname aan de maatschappij. trutten rond de zandbak is parttime leuk, maar niet elke dag.
quote:queenie1 schreef op 11 juli 2009 @ 19:56:

Hier een TBM-er. Lui? Neuh, af en toe misschien :-)

Ik doe vrijwilligerswerk in een tehuis, bezoek mensen die eenzaam zijn, help mijn familieleden/buren/vrienden als ze hulp nodig hebben door ziekte etc. en dat komt de laatste tijd nogal eens voor. Daarnaast doe ik het huishouden, de financien, zorg ik voor mijn zoon, bak ik taarten en cakes, maak ik mijn eigen jam, kook ik uitgebreide maaltijden enz. enz.

Wij hebben hier SAMEN bewust voor gekozen. We vinden het allebei prettig dat er 1 van ons thuis is om de kinderen op te vangen en er voor ze te zijn. Ik ga niet een ander mijn kind op laten voeden terwijl ik ervoor heb gekozen. Wat een ander doet moet hij/zij helemaal zelf weten. Maar dit is onze keuze.Dus jij gaat zo af en toe eens op pad met de oma van RR en Wuiles?
Oh, en trouwens, ik ben niet getrouwd met de achterliggende gedachte, als ik ga scheiden wil ik niet afhankelijk zijn. Ik ben getrouwd voor de rest van mijn leven, en dat geldt ook voor mijn man. In voor en tegenspoed. Noem me naief, maar zo werkt dat bij ons.
...
quote:Banba schreef op 11 juli 2009 @ 19:55:

[...]

Je talenten ontwikkelen, met verhalen thuiskomen en dingen bereiken kan toch ook zonder dat je ervoor betaald wordt..mjaaaa..kweenie. welke huisvrouw doet nou meer dan een 'hobby' hier of daar. werkdruk is goed voor een mensch.
quote:Norre schreef op 11 juli 2009 @ 19:51:

Ik ben altijd zo benieuwd wat die werkmoeders (let wel: degene zoals RosieRo zichzelf schetst) nou doen als ze bijvoorbeeld arbeidsongeschikt raken of iets dergelijks.

Eerlijk? gillend gek worden van mezelf!

Zolang je in loondienst bent, leef je in een schijnwereld om te denken dat je financieel onafhankelijk bent.

Het gaat mijns inziens niet om werkervaring maar om levenservaring als het erop aankomt. Daar kom je een stuk verder mee!
Trutten aan de zandbak?

Lekker met een rose-tje naar het strand met een andere moeke.Het is net hoe je je tijd invult natuurlijk.
quote:RosieRo schreef op 11 juli 2009 @ 19:57:

[...]

ik haal toevallig veel voldoening uit mijn werk ja, omdat mijn werk van dien aard is dat ik alles waar ik goed ben erin kwijt kan. Heb zowat van mijn hobbie mijn beroep kunnen maken!

daarnaast deel ik veel niet-werkgerelateerde interesses met mijn man of met vrienden, sure, maar als huismoeder maak ik echt te weinig mee hoor. Qua prikkels en uitdaging, dagelijkse deelname aan de maatschappij. trutten rond de zandbak is parttime leuk, maar niet elke dag.

Is het dan niet gewoon zo dat jij je slecht zelf kunt vermaken?

En mijn werk is nu mijn hobby. Da's ook leuk...
quote:mevrouwk schreef op 11 juli 2009 @ 19:55:

[...]

Verhalen had ik sowieso wel, geld is niet belangrijk, en mijn vriend is sowieso door de weeks 1 dag thuis door de weeks. En het is zoals je het noemen wilt, maar je kunt het ook zo zeggen, dat als jij niet thuis bent, dat hij het wel is . Hoeveel kinderen heb jij? (Even benieuwd)2 kinderen.
quote:Norre schreef op 11 juli 2009 @ 19:58:

[...]

Dus jij gaat zo af en toe eens op pad met de oma van RR en Wuiles? Ja, daar doe ik de boodschappen voor. Hun kleinkids hebben daar de tijd niet voor :-)
...
quote:Dhelia schreef op 11 juli 2009 @ 19:55:

[...]

Huh? Wie doet dat dan? Ik lees alleen maar argumenten dat het voor jezelf beter is om te werken. Dat het ook nog eens verrekte handig is in het geval je partner er vandoor gaat, is een bijkomend voordeel maar in elk geval wat mij betreft bepaald niet de hoofdreden. Ik werkte al voordat ik hem kende, dus waarom zou ik nu ineens moeten willen werken 'omdat hij er misschien vandoor kan gaan'?

Nou, ik heb het argument toch verschillende keren voorbij zien komen. Trouwens, ik denk niet dat 'het is beter is voor jezelf' voor iedereen opgaat.

Persoonlijk ben ik nou niet bepaald een stressbestendig en georganiseerd persoon. Ik denk dat het moeten combineren van kleine kinderen, het huishouden en een betaalde baan helemaal niet zo goed voor me zou zijn.
The time is now
quote:Norre schreef op 11 juli 2009 @ 19:59:

[...]

En mijn werk is nu mijn hobby. Da's ook leuk... je snapt het niet, zie ik. Geeft niks.
quote:Zwieber schreef op 11 juli 2009 @ 19:59:

[...]

Gillend gek worden van jezelf als je arbeidsongeschikt raakt....
quote:Norre schreef op 11 juli 2009 @ 19:59:

[...]

En mijn werk is nu mijn hobby. Da's ook leuk...Sjesis, wat een vijandigheid zeg..
quote:RosieRo schreef op 11 juli 2009 @ 19:53:

[...]

laatste zin ben ik met je eens, en arbeidsongeschikt, dat kan. daarvoor is een overheidsvangnet en een verzekering.Ja, maar dan zit je wél thuis, wat je zo erg niet wil.
quote:RosieRo schreef op 11 juli 2009 @ 20:00:

[...]

je snapt het niet, zie ik. Geeft niks.

Ben ook een thuismoeder. En die hebben per definitie geen enige opleiding genoten om hoe dan ook meer te snappen dan hoe je een stofzuigerzak verwisselt.

Ik ben serieus blij dat er zulke mensen zoals jij zijn. Die zich meer dan een ander voelen. Die dat ook graag laten weten. Die er prat op gaan dat wat zij willen en doen met hun leven ook voor anderen goed is.
quote:HaagsLoesje schreef op 11 juli 2009 @ 19:52:

Tja, dat is dan niet zo slim van die vrouw.

Nee, tuurlijk is het niet slim. Net zoals het niet slim is dat ze gestopt is met werken.

Neemt niet weg dat volgens mij het gros van degenen die stoppen met werken niet verder nadenken dan "da's beter voor de kinderen en als ze weer naar school gaan dan krijg ik gelijk weer een baan en mijn man gaat er niet vandoor met een ander en als 'ie dat wel doet dan hebben we echt geen gedoe over alimentatie want hij is zo'n leuke vent". In de praktijk werkt het niet zo. De feiten zijn nou eenmaal

* het is niet beter voor de kinderen.

* als de kinderen weer naar school gaan, kan het nog best lastig worden een leuke baan te vinden.

* de kans dat er een scheiding komt is 1 op de 3.

* en de kans op gedoe over alimentatie is volgens mij ook niet te verwaarlozen.

Kun je willen negeren, maar het nadeel van feiten is dat ze er nou eenmaal zíjn, daarom zijn het ook feiten...
quote:queenie1 schreef op 11 juli 2009 @ 19:59:

[...]

Ja, daar doe ik de boodschappen voor. Hun kleinkids hebben daar de tijd niet voor :-)

bullshit. huismoederflauwekul over vrijwilligerswerk en mantelzorg altijd, pff..

er komt bij geen enkel familielid van mij een vrijwilliger over de vloer.
quote:Banba schreef op 11 juli 2009 @ 19:59:

[...]

Nou, ik heb het argument toch verschillende keren voorbij zien komen. .Ja, als bijkomend argument. Niet als hoofdargument.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven