Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
Ja, het is altijd feest met kinderen, met en zonder aanhalingstekens om het feestwoord.

Zoon vond het eigenlijk al teveel moeite om even de afwas te doen.

Het stelde geen ruck voor. Er waren alleen drie bakjes te doen maar dat hij het óók nog moest afdrogen en in de kast zetten: nou nou, dat was me een werk. Terwijl ik potverjandorie op dat moment toch mooi wel zíjn kleding sta op te hangen.

Maar ik hou  me rustig, laat me niet op de kast jagen. Hij gaat over twee dagen een paar dagen naar opa en oma dus ik ben alvast aan het voorgenieten én het helpt om de kiezen op elkaar te houden
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Hahaha, geweldig....

Nu heb ik alleen nog maar te stellen met een zoon van tweeënhalf, ik hou nu mijn hart al vast voor de 'echte' puberzoon, als ik het zo eens hoor.

Z'n vader is ook fervent computeraar...zoon zit nu ook al erg graag voor de tv. Als ie maar wel z'n haren blijft kammen en wassen, anders gaan we weer gewoon ouderwets met de kop onder de kraan (ik ben me al mentaal aan het voorbereiden blijkt wel):D

Vandaar heeft meneertje ook weer drie keer op de gang gestaan, wegens de alombekende 'overtredingen': gooien en slaan. Hij gaat er iedere keer op de gang en zegt steeds 'sorry' maar soms heb je van die dagen...

Binnenkort gaat ie bij opa en oma slapen, samen met z'n neefje van de andere kant. Ben erg benieuwd hoe ik hem terugkrijg....
quote:

quote: sapphire reageerde

quote: lieverdtie reageerde

pfffffff  effe zuchten hoor, hoe maak je een puberzoon duidelijk dat:

Hij op school zn best moet doen voor zichzelf?

Dat docenten er zijn om iets van te leren en dat ze er niet zijn om de leerlingen het leven zuur te maken?

Dat echt niet ALLES stom is?

Dat hij lief/aardig//slim is?

Dat niet iedereen tegen hem is?

Even voor de goede orde....ik zeg hem dit regelmatig maar volgens puberzoon moet ik dat wel zeggen omdat ik zijn moeder ben:o

Ik geef mijn zoon soms gelijk.

Dan vertel ik hem dat ik school vroeger ook lang niet altijd leuk vond en dat het wel eens tegenviel. Dat sterkt hem in zijn gevoelens. Dat hij begrepen wordt. Wordt hij rustig van.

Bedankt voor de tip

Proberen kan nooit kwaad, hij zit momenteel erg slecht in zn vel, alhoewel hij de laatste paar dagen erg lieffffff is ....of is er weer een bui op komst :o
quote:

Dat docenten er zijn om iets van te leren en dat ze er niet zijn om de leerlingen het leven zuur te maken?

Even voor de goede orde....ik zeg hem dit regelmatig maar volgens puberzoon moet ik dat wel zeggen omdat ik zijn moeder ben:o

Dan vertel ik hem dat ik school vroeger ook lang niet altijd leuk vond en dat het wel eens tegenviel. Dat sterkt hem in zijn gevoelens. Dat hij begrepen wordt. Wordt hij rustig van.

quote:

nou ja zeg :o

max gaf aan dat er een error was....moest zelfs de viva afsluiten omdat ik niet verder kwam pffffff:@

sorry sorry ;)
Max vond het blijkbaar een errug goeie tip :P
Ze willen niets, hebben nergens zin in (ja de hele dag achter de pc hangen ja, dat wel uiteraard, mamma is flauw en vals dat ze na twee uur de pc dienen te verlaten, ze zitten constant op elkaars lip (letterlijk welteverstaan). Er is constant ruzie, geduw, getrek en gezuer. Mag ik, mag ik , mag ik. Ik wil, ik wil, ik wil. Hij doet, hij doet en hijdoet. Pffffff. wanneer zijn die twee *"#!$%&_§@? vakantie weken nu een voorbij en krijgt mamma weer gewoon rust??? (Mamma is gewoon moe, want een baby van bijna vier maanden die om de een of andere vage reden al slapend gaat huilen ´s nachts om als mamma klaarwakker is zich weer lekker om te draaien en daarbij ook nog eens zwanger van nummer vier, ik wil naar bed!)
Het boekje dat ik wel ff open zou doen over mijn kids, bleef nog even dicht wegens druk druk druk.........

Vandaag zijn de kinderen bij papa en vriendlief is vanaf vandaag een paar daagjes weg. Oh heeeeerlijke rust, zalig.

Heerlijk even geen gemama....

Weet je wat zo ergerlijk is? De hele week moest ik ze om zeven uur wakker maken om naar school te gaan. Vanmorgen kon iedereen uitslapen en RAAD EENS???

Vóór zeven uur stonden ze al naast hun bed... Mama, mogen we al uit bed? Zucht.....grom.....nee, joh das nog veeeels te vroeg, hup je bed weer in!!!

Ze hebben nog een half uur gelegen ;)

Toen mochten ze heel onpedagogisch beneden tv kijken, konden we ons nog lekker heel even omdraaien.
Het stelde geen ruck voor. Er waren alleen drie bakjes te doen maar dat hij het óók nog moest afdrogen en in de kast zetten: nou nou, dat was me een werk. Terwijl ik potverjandorie op dat moment toch mooi wel zíjn kleding sta op te hangen.

oh ja, en dan ook nog met een stalen gezicht beweren: ik moet hier ook ALLES doen!

Maar wat je als moeder allemaal doet... stelt toch geen ruk voor???:?
vandaag even over kind en man ....

Man is vrij vandaag, dus ik mocht uitslapen.Zoon word om half 8 wakker en roept ons.Gaat man hem tussen ons in leggen, dus ik wakker en sjagerijnig.

Ja zegt man, je moet toch naar de kapper enzo? Duh, om 10 uur, dus ik kan tot 9 uur blijven liggen.Zoon gaat naar wc, heeft daar een ongelukje..gaat dat goedbedoeld zelf opruimen.Met als gevolg alles onder de plas en poep, kind stinkt uur in de wind.Wil niet gewassen worden, duikt zo in mijn bed.AAAAArgh, gelijk een strijd aangaan met mama, die nu zo pissed is en nu dus beneden zit.Man voelt bui al hangen en is nu douchen met zoon.

Beter ook, kan beter uit mijn buurt blijven.

Morgen slaapt man uit, nou mijn wraak zal zoet zijn:@
ik wil niet boos worden ik wil niet boos worden ik wil niet boos worden....

Net post getypt en op de verkeerde knop geduwd dus ik ben er nog maar een heel klein eindje vandaan.

De heren willen Pokémon kaarten. En ik wil dat ze rustig gaan slapen, zonder dat ik boos word, zonder dat ik iedere keer naar boven moet schreeuwen dat ze hun bekken dicht moeten houden.

Rustig slapen is één punt.

Ja, mama.

Nu een half uur tot een uur geleden. Rustig is het nog steeds niet -even afkloppen, misschien nu dan eindelijk wel- , één of twee bekken dicht zijn al naar boven gevlogen.

maar ikwilnietboosword enikwilnietboosworden enikdoehetniet....hoop ik.
Wat een heerlijk topic dit! Het is gewoon genieten om al jullie verhalen te lezen, deels natuurlijk uit leedvermaak :P, en vooral uit herkenning.. blij te zien dat ik niet de enige ben die soms overspannen wordt van die blagen. Hoe lief ze ook kunnen zijn, er volgt altijd weer een moment dat alle behang in mijn huis niet genoeg is :D.

Ik heb 3 jongens van 3, 4 en 7 jaar oud. Het zijn echte jongens-jongens: voetballen, rennen, bomen, klimmen, zwaarden, vechten, bloedneuzen, en ga zo maar door... Ik lach me rot om ze en erger me ook regelmatig blauw.

Tis gezellig, da's waar, maar soms ook heul vermoeiend! Als ik anecdotes of ergernissen heb, ga ik ze zeker hier plaatsen (hebben jullie even? ;)).

Eerste stoom die ik moet afblazen is eigenlijk niet wb mijn kinderen maar wb andere mensen die ik op straat tegenkom ofzo, of anderen die het goed bedoelen: 'Geniet er maar van, voor je het weet zijn ze groot!'  Nou, als dat zou kunnen... Mevrouw, zoudt u willen dat uw kinderen weer 15 jaar jonger waren dan? Nee?? Goh, gek.... :?
Nou ik zou best wel eens willen dat mijn dochter weer 15 jaar jonger was!

Toen was ze nog hèèl schattig,en was mama de liefste en alles wat ik zei werd voor waarheid aangenomen!

Nu wordt er overal een discussie over gevoerd en heb ik nooit gelijk :@

Maar.......er wordt hier weer een badkamer gepoetst!!!  hahaha,1 nul voor mama. Ze vind het wel opvallend dat ze nu om de twee weken wel ergens straf voor krijgt,ik vind het geniaal!!
hihi, jammer Iry, dat die van mij daar nog niet oud genoeg voor zijn !!

We eten cordon bleu:

J.:  Geeeetver, wat zit daar dan in?!?

ik:  Ham en kaas, lekker hè?

J :  Maar MAHAM, je WEET toch dat ik geen ham lusss, iewww

ik:  Het is net als bij een tosti, dat vind je toch ook lekker?

J:  Oww, ja, maar toch lus ik het niet!! De kaas vind ik WEL lekker.

M: WATTT, zit er KAAS in het vlees, iewwww. Ik lus geen warme kaas, jij weet ook niks hè mam?

ik: er zit ook ham in, dat vind je toch wel lekker!!

M: Neee, dit lus ik niet

ik: :@:@:@
Misschien moeten we dan maar ruilen Iry, zijn we allebei tevreden :D

Dat ham/kaas verhaal klinkt bekend trouwens, maar dan met tosti's - van mezelf van vroeger!

Hier hadden we gisteren ook wat leuks. Oudste en middelste zijn buiten aan het spelen, en ik ga even naar de garage om iets te pakken. Jongste loopt achter me aan en trekt de voordeur dicht... stonden we voor een dichte deur met z'n vieren. Ik naar de buurvrouw voor de sleutel, was niet thuis. Naar buurvrouw nummer 2, die de sleutel heeft van buurvrouw nummer 1, ook niet thuis. Buurvrouw nummer 3 was er wel, dus bij haar de sleutel gehaald van buurvrouw nummer 2, en de sleutel van buurvrouw nummer 1 uit haar sleutelkastje gepakt. Naar buurvrouw nummer 1, en mijn eigen sleutel uit haar laatje gehaald, zodat we weer naar binnen konden. Toen weer omgekeerd, naar buurbrouw 1 mijn sleutel terugleggen, naar buurvrouw 2 de sleutel van buurvrouw 1 teruggebracht, en weer naar buurvrouw 3 de sleutel van buurvrouw 2 teruggebracht. Dit alles onder een inmiddels lange kindersliert die alles uiterst hilarisch vonden. En dan moet je weten dat ik mijn been gebroken heb, en mijn krukken thuis stonden... :@

Ohja, en jongste had inmiddels in zijn broek geplast want hij moest zo nohohodigggg.... :?
AAARRRGGGGHHH!!!!!  Mijn zoon heeft net één van zijn paar slippers van 50 euro kwijt gemaakt in de speeltuin. Hij zegt dat hij begraven ligt in de zandbak, maar we kunnen niets vinden! Ik baal zo, ik kan wel huilen! We hebben gewoon geen 50 euro liggen voor nieuwe slippers...Dat stomme kind let ook nooit op zijn spullen.
Dit is vast niet wat je wil horen, maar: slippers van 50 euro????

Die van mij kosten nog geen 10 euro.

Hopelijk vind je ze terug! Ik duim alvast voor je.
quote:AAARRRGGGGHHH!!!!!  Mijn zoon heeft net één van zijn paar slippers van 50 euro kwijt gemaakt in de speeltuin. Hij zegt dat hij begraven ligt in de zandbak, maar we kunnen niets vinden! Ik baal zo, ik kan wel huilen! We hebben gewoon geen 50 euro liggen voor nieuwe slippers...Dat stomme kind let ook nooit op zijn spullen.

Paar vraagjes:

Slippers van 50 euro???? (Waarom in godsnaam krijgt zo´n ukkie zulke dure slippers?)

Kind van een jaar blijkbaar zonder voldoende toezicht in de speeltuin? (Hoe kan hij anders die dingen kwijtraken zonder dat jij ziet waar ze zijn of dat hij ze heeft begraven?)

Stomme kind dat niet op zijn spullen let??? (Tuurlijk joh, een kind van net een jaar word geacht zijn eigen spullen bij te houden en is stom als hij ze kwijt raakt. Lijkt mij toch dat mamma op kind en spullen moet letten, aangezien een kind van een jaar nu eenmaal niet oud genoeg is om voor zichzelf te zorgen. Lijkt mij meer een stomme mamma dat ze zulke eisen aan kind stelt.)
quote:

quote: 75June reageerde

AAARRRGGGGHHH!!!!!  Mijn zoon heeft net één van zijn paar slippers van 50 euro kwijt gemaakt in de speeltuin. Hij zegt dat hij begraven ligt in de zandbak, maar we kunnen niets vinden! Ik baal zo, ik kan wel huilen! We hebben gewoon geen 50 euro liggen voor nieuwe slippers...Dat stomme kind let ook nooit op zijn spullen.

Paar vraagjes:

Slippers van 50 euro???? (Waarom in godsnaam krijgt zo´n ukkie zulke dure slippers?)

Kind van een jaar blijkbaar zonder voldoende toezicht in de speeltuin? (Hoe kan hij anders die dingen kwijtraken zonder dat jij ziet waar ze zijn of dat hij ze heeft begraven?)

Stomme kind dat niet op zijn spullen let??? (Tuurlijk joh, een kind van net een jaar word geacht zijn eigen spullen bij te houden en is stom als hij ze kwijt raakt. Lijkt mij toch dat mamma op kind en spullen moet letten, aangezien een kind van een jaar nu eenmaal niet oud genoeg is om voor zichzelf te zorgen. Lijkt mij meer een stomme mamma dat ze zulke eisen aan kind stelt.)Jezus, wel eens van lezen gehoord???? Mijn zoon heeft net één van zijn paar slippers van 50 euro kwijt gemaakt Mijn zoon is niet één, maar heeft één van zijn slippers kwijt gemaakt. Slippers van 50 euro zijn heel normaal als je het in een goede kinderschoenen haalt, zeker in maat 27.

Tja, en als je dan beseft dat mijn kind geen één jaar is, slaat jouw hele posting nergens meer op.

Trouwens, is dit niet het schaamteloos stoom afblazen-topic? Mag ik dan ook even stoom afblazen?

Voor de duidelijkheid: mijn zoon is bijna 4, de speeltuin voor het huis en ja, ik verwacht dat wat hij meeneemt ook weer terug komt!
Mijn welgemeende excuses. De tekst werd mij voorgelezen en ik heb gereageerd zonder zelf opnieuw te lezen. Had ik wel moeten doen. Nogmaals sorry...

Blindje, dat kan gebeuren! Bedankt vor de bloeiers... Ik ben trouwens weer happy, heb net de slipper gevonden, na een half uur zoeken!
quote:

Misschien moeten we dan maar ruilen Iry, zijn we allebei tevreden :D

Dat ham/kaas verhaal klinkt bekend trouwens, maar dan met tosti's - van mezelf van vroeger!

Hier hadden we gisteren ook wat leuks. Oudste en middelste zijn buiten aan het spelen, en ik ga even naar de garage om iets te pakken. Jongste loopt achter me aan en trekt de voordeur dicht... stonden we voor een dichte deur met z'n vieren. Ik naar de buurvrouw voor de sleutel, was niet thuis. Naar buurvrouw nummer 2, die de sleutel heeft van buurvrouw nummer 1, ook niet thuis. Buurvrouw nummer 3 was er wel, dus bij haar de sleutel gehaald van buurvrouw nummer 2, en de sleutel van buurvrouw nummer 1 uit haar sleutelkastje gepakt. Naar buurvrouw nummer 1, en mijn eigen sleutel uit haar laatje gehaald, zodat we weer naar binnen konden. Toen weer omgekeerd, naar buurbrouw 1 mijn sleutel terugleggen, naar buurvrouw 2 de sleutel van buurvrouw 1 teruggebracht, en weer naar buurvrouw 3 de sleutel van buurvrouw 2 teruggebracht. Dit alles onder een inmiddels lange kindersliert die alles uiterst hilarisch vonden. En dan moet je weten dat ik mijn been gebroken heb, en mijn krukken thuis stonden... :@

Ohja, en jongste had inmiddels in zijn broek geplast want hij moest zo nohohodigggg.... :? haha,Jufr.ooievaar! ruilen met mij is niet handig hoor. Want dan krijg je van alles wat (2,10 en 17) en met gebruiksaanwijzing.En dat duurt jaren voordat je die snapt!

Moest wel lachen om je verhaal,zag het helemaal voor mij! Sterkte met je been (zijn ze wel oud genoeg om een glaasje drinken voor je in te schenken?)

Groetjes Iry
Ja haha, zo grappig als ze de deur achter zich dichttrekken en je buiten staat zonder sleutel. NOT!

Het is ons ook eens overkomen. Buurmannen ingeschakeld om met een haakje door de brievenbus te proberen de voordeur weer open te krijgen.

Mooi dat het niet lukte he. Ze waren al een hele poos aan het prutsen toen een politie agent erbij kwam. 'We zijn toch niet aan het inbreken hier he', half en half grappig bedoeld. 'Jawel hoor, in mijn eigen huis, maar het wil niet zo lukken.' Uiteindelijk hadden we drie agenten en een flip nodig om mijn voordeur, die absoluut niet op slot zat, alleen dicht, open te krijgen.

'Nou', zei de agent, 'jij hoeft niet bang te zijn dat ze bij jou makkelijk inbreken'.

Toch best hilarisch dat de politie je helpt in te breken.
Muis heeft fietsstuur gedemonteerd.

Bako sleutel of hoe heet zo'n ding kwijt.

:@

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven