April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
ruma, hoe was het vandaag?

wat is het hier rustig, is iedereen al weer aan het werk? ben nog lui aan het genieten met de kleine. heb vanochtend weer babymassage gedaan en isa vond het heerlijk, ze ligt te draaien en te kirren van plezier en het is zo leuk! verder een bezoekje aan een vriendin die een babietje heeft van 1 week, jeetje, wat is isa dan alweer groot zeg, realiseerde me ineens weer hoe snel het allemaal gaat!!! nu tijd voor voeden en dan te bedde...
Zo, Pepijn net maar wakker gemaakt en nu ligt hij na het eten weer uitgeteld naast me. Toch reactie op de prikken ?! Hij heeft ze gister gehad. Hij was gister 9w1d, 62cm en 6330 gr !!! Ligt met lengte, gewicht en omtrek hoofd ver boven het gemiddelde maar helamaal in verhouding. Precies dezelfde stijgende lijn. Ze vonden hem gezellig en heel allert en sterk. Hij lag alleen maar te lachen en te kijken. Altijd heerlijk voor je moeder ego om dat te horen :-). Met prikken werd hij even goed boos. En terecht want ze zagen er ook weer gemeen uit. Ze zeiden al dat hij 4 uur na de prik een huilbui zou kunnen krijgen, gewoon uit reactie op de prik. En jawel. Vlak na het eten gillen !! Heel zielig. Duurde gelukkig maar een kwartiertje ofzo. Hij was zelfs met de borst niet te troosten. Lag helemaal te zweten en liep rood aan. Zo zielig. Maar daarna is hij in slaap gevallen, heeft gister avond nog fles bv gehad want ik was weg en ik heb Pepijn net maar wakker gemaakt dus om 8.30 uur....... Hij slaapt helemaal door. Wordt ergens tussen 6.30 en 8 wakker gemiddeld. Heerlijk !!

Zo, genoeg opgeschept :-))

Ruma; hoe is het op je werk ?? Zal wel mee vallen denk als je er zo tegen op zag of niet ??

Asje; het gaat zeker snel !! Idd als je zo'n kleintje er weer naast ziet. Kan je toch bijna niet meer voorstellen :-)

Wat balen van die machine !! Heb je nu ondertussen geen recht op een nieuwe ?? Dit is idd toch niet haalbaar zo ?!

Lekker hoor het strand !!

Ik weet niet meer wie het zei maar ik heb zaterdag ook mijn 2e babymassage gehad. Lekker he ?! Had het bij de andere 2 ook gedaan. Heerlijk zo'n uurtje samen. En sommige dingen vergeet je toch. Nu kan je ook een stukje even doen met bv zonnebrand als je ze insmeert ofzo. Ik doe het bij Timo en Floortje soms ook nog wel met bodylotion na het bad.

El; was het gezellig ?? Volksverhuizing hahaha. De eerste keer dat we met 3 kids op stap gingen duurde het geloof ik 2 uur voor we in de auto zaten :-) Gelukkig krijg je wel weer snel routine toch ?!

Wat gaan jullie trouwens vaak op stap zonder kids. Dat doe je met fles toch wel makkelijker denk. Als ik op stap ga moet ik na een aantal uur toch kolven, kan ik hem net zo goed mee nemen........ En ik vind Pepijn trouwens ook nog klein. Hij is nu net 2 dagen op zijn eigen kamer aan het slapen :-)

Ass; beetje jammer dat je zo'n reactie krijgt. Snap dat je nu tegen werken op ziet. Misschien de eerste dag bij spanning gewoon maar rechtstreeks aan haar vragen of er iets aan de hand is ? Ik denk dat het hard op noemen misschien al op lucht voor jou en leg je het bij haar neer ?? Blijkbaar weet zij niet zo goed hoe ze toenadering moet zoeken tot jou. Er zullen toch altijd wel mensen zijn die je niet begrijpen. In wat voor een situatie dan ook. Oordelen doen ze toch. Beetje jammer......

Oh, het is al weer 9.30 uur !! Moet even douchen, aankleden, Pepijn omkleden en naar de opticien wandelen. Ogen opmeten en kijken voor lenzen. Ik herken zo weinig mensen op straat zonder bril :-)

Ik weet niet of ik nog kom voor zaterdag, dan gaan we 2 weken naar drenthe. Fijne vakantie, werkse enz enz !! Doei !!
Flodder: fijne vakantie vast!! Hoop voor je dat het weer beter wordt de komende dagen.

Asje: hoe is het met de wasmachine, doet ie het al weer of blijft het drama? Lijkt me zo lastig dat je niet kan wassen.

Ruma: bevalt het een beetje om weer aan het werk te zijn? Ik moet aanstaande maandag weer gaan beginnen, aan de ene kant heb ik er veel zin in, maar vind het wel moeilijk dat ik Emma dan niet mee kan nemen. Ze is overigens gisteren gaan wennen op het kdv en ze vond het wel heel leuk. Ze ging gelijk lachen naar de leidsters en dus gingen wij met een goed gevoel weg. Toen we haar weer gingen halen zat ze lekker op schoot bij een van de leidsters en ze had het naar haar zin. Ze hadden ook al gelijk een verhaaltje geschreven in haar dagboekje en daaruit blijkt dat ze haar ook heel lief vinden (tis wel hun werk, maar goed)

Dank trouwens voor jullie meelevende berichtjes. Ben nu wel weer rusterig geworden en ik laat mijn eerste dag niet verpesten door zo iemand. Vind het alleen wel jammer dat het zo moet. Vorig jaar is ze notabene vip-gast geweest op mijn bruiloft en toen we vertelden dat ik zwanger was, was ze zo enthousiast, maar ja, dat is dus schone schijn gebleken.

En ergens snap ik het ook wel een beetje, zij kan niet op natuurlijke wijze een kindje krijgen en haar eerste ivf poging is mislukt. Alleen heeft zij gezegd toen ik net zwanger was, dat dit haar niet in de weg stond, maar ik heb het idee dat ze dit toch niet kan.

Nou ik ga maar eens lunchen met manlief, Emma is net in slaap gevallen, dus kunnen we lekker met zn tweeen eten.

groetjes!
Goeiemorgen!

Assevas: Emma vindt het dus ook wel prima op het KDV als ik het zo lees. Heb je er zelf al wat meer vrede mee? En ik snap nog steeds niet dat je "vriendin" zo raar doet. Ok het is vast zwaar als er iemand zwanger wordt in je omgeving maar die kan er toch ook niks aan doen dat het bij jezelf niet lukt? Hopelijk draait ze nog een beetje bij.

Flodder: Pepijn heeft het dus ook helemaal door! lekker he gewoon kunnen slapen. En de prikken ook weer gehad dan is hij er weer even een maand vanaf. We krijgen nu inderdaad wel een routine als we ergens heen gaan. Ik pak vaak de luiertas al van tevoren in dan is het alleen een kwestie van kinderen en wagen in de auto hijsen en wegwezen. Ik denk idd dat het met de fles een stuk makkelijker is om gewoon weg te gaan, ik hoef natuurlijk niet te kolven oid dus dat scheelt een hoop. Maar wat jij zegt is inderdaad ook zo, dan kan je hem net zo goed meenemen. En een fijne vakantie!!

Ruma: hoe is je eerste dagje werken bevallen?

Asje: en doet die wasmachine het nou een keer? Wat een ramp zeg zit je daar met bergen vuile kleding! Gelukkig is het warm geweest dus kan Isa ook alleen in een romper maar toch. Doordrinken is soms wel eens wat lastig, gwen heeft er met de fles ook last van als Fynn naast haar hoofd staat te schreeuwen dan is ze veel te veel afgeleid. Meestal drinkt ze dan wat minder en de volgende fles weer meer. Maar aan de spekkies te zien gaat het groeien prima haha.

Hier alweer een week aan het werk en ik heb het me toch druk! Maar het is wel lekker om gewoon even ergens anders te zijn als thuis en die hersenen weer eens flink aan het werk te zetten. Gwen slaapt nu echt helemaal door. Krijgt nog 4 flessen van 180 cc met 6 scheppen. De laatste rond 19 uur en gaat dan haar bed in.Als ze naar het KDV moet maken we haar om 6 uur wakker en anders laten we haar liggen tot ze zelf komt en dat gaat prima zo. Gisteren stond er in haar KDV schrift dat ze had gespeeld met haar "vriendje" Oscar op het kleed. Dus al helemaal ingeburgerd haha
hoi meiden,

Asjemenou: hoe is het nu met je wasmachine. Als er rook uit komt, jemig.

Assevas: sommige mensen reageren gewoon heel raar. Misschien is ze zelf al een tijdje aan het proberen zwanger te raken oid. Elma had in het begin toch ook wat last van onbegrip?

Flodder: Ik had gisteren de laatste babymassage. Ik heb er een halve dag voor vrij genomen want ik ben maandag weer begonnen. Fijne vakantie in Drenthe!

Ik vond het erg gezellig om weer te werken maar wel erg druk. Als ik thuis kom moet er nog een hoop gebeuren en als alle werk gedaan is, is de dag al nagenoeg om.

Karlijn komt nog 1x per nacht om 3.00 uur. Het drinken uit de fles gaat steeds beter dus ik ga er vanuit dat als dat helemaal goed gaat, de nachtvoedingen ook voorbij zijn. Als de nachtvoedingen voorbij zijn gaat Karlijn naar haar eigen kamer. Het is een jungle kamer geworden. Wil heeft ook een kamer met thema 'jungle', erg leuk.

Groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Hoi meiden, weer even een berichtje van mij. Heb niet alles bij gelezen want was zo veel geschreven. Zie wel dat sommigen al weer aan het werk zijn of moeten. Ik gelukkig pas na de zomervakantie. Heb even wat weinig energie voor van alles, het is druk en het lijkt wel of ik nu pas echt moe begin te worden. Beertje doet het goed verder, groeit nog steeds als kool. Wel heeft hij ineens 2 avonden op een rij non stop liggen huilen. Geen idee wat er aan de hand is, maar vermoeiend hoor,. Hoop dat ie snel weer z'n rustige zelf is.

VV, nog steeds nachtvoedingen en al weer aan het werk, lijkt me best zwaar.

Elma, jij klinkt echt al super fit!

liefs, Beer
He allemaal,

Beer, heeft Beertje een groeisprongetje? Hoezeer 'Oei, ik groei' ook discutabel is, ik ben zelf toch altijd blij met de herkenbaarheid van de sprongetjes. Isa heeft er ook net 1 gehad, wat zich uitte in veel aandacht vragen, liefst alleen maar bij mama willen zijn, ineens 's nachts korter slapen, onrustiger drinken. Duurde twee dagen en nu is ze weer het zonnetje zelve!

VV, dat lijkt me ook heftig: werken en nog nachtvoeding geven! Gelukkig heb je het naar je zin op je werk, dat scheelt alles denk ik! En leuk zo'n junglekamer voor Karlijn!

Wij doen ook babymassage, ik heb een privelesje thuis genomen zodat man en ik het beide geleerd hebben. Ze vindt het heerlijk, heb vanochtend na uitgebreid douchen weer gemasseerd en ze rolt van genot over het bed met een enorm genoegzame glimlach op haar gezichtje. Na afloop in coma!

@Elma. Jeetje, dat Gwen al zo lang slaapt! Hoe weet je dat ze geen late voeding meer nodig heeft eigenlijk, ik maak Isa altijd rond 23 uur nog even wakker. En hoe vaak gaat ze naar het KDV? Kreeg gister een belletje dat Isa vanaf half augustus 2 of 3 dagen kan komen, ben nog beetje in twijfel waarmee te beginnen, de 3 zou betekenen ma,di en wo en lijkt me wel beetje veel achter elkaar!

Flodder, zit je al in Drenthe? Fijne vakantie.

Voor alle geïnteresseerden van het wasmachine-drama. Het drama gaat verder. De monteur is vorige week dus 4 uur bezig geweest en had het opgelost. Wij blij vertrokken voor logeerpartij bij opa en oma en pas zondagavond thuis. Ik dus toen vrolijk aan de slag met een enorme berg was...doe de deur vd machine open...AAAAARRRRGGGGG.....water, water, WATER!!! de hele keukenvloer onder - en een minuut later de benedenburen: lekkage! 'Gelukkig' lag er een enorme berg was klaar om mee te dweilen:-). En die vieze natte was dus toen eindelijk de machine in, een uur later kwam er ROOK uit het ding!!! Je begrijpt mijn stemming toen waarschijnlijk wel! Afijn, alles naar wasserette gebracht en nu staat er alweer 3 uur een monteur hier te klussen...zucht...als het nu een lekker ding was, maar nee hoor:-). Ik hoop zo dus eindelijk weer te kunnen wassen, gister ook nog een MEGA spuitpoep actie gehad dus hard nodig...Maar verder alles goed hoor!!!!
Nouja!!! Wat een toestand met die wasmachine zeg. Kunnen ze niet gewoon een niewe neerzetten? Lijkt me goedkoper...

Er is inderdaad veel geschreven. En bovenal gaat het wel goed met iedereen als ik het zo lees. En wat gaat de tijd snel. Er zijn er alweer een paar aan het werk. En wat kinders naar de KDV. Gelukkig gaat dat ook allemaal goed.

Hier even druk. Oudste heeft nu schoolvakantie. En zitten middenin het huizengebeuren.

Met Sofia gaat het goed. Ze had vorige week wel veel last van de hitte. Verder wordt ze steeds pinniger. Als ze iets wil dan wil ze ook echt METEEN. En ze wil maar, kijken, kijken, kijken. Lief tegen me aanliggen is er amper weer bij. Ze wil zitten met haar gezichtje naar 'buiten' gericht of 'staan'. Gelukkig kan ze zich nu wel echt lang vermaken in de boc met haar knuffels. Ze pakt echt van alles (vanmorgen mijn neus...) en probeert het dan in haar mond te stoppen. En maar kletsen. Wel gezellig hoor.
Noerie: een echt dametje dus he, als ik iets wil dan wil ik het nu haha. dat wordt nog wat straks in de pubertijd!

Asje: jemig wat een soap die wasmachine van jou! Een nieuwe lijkt me goedkoper ja. Gwen at gewoon maar 1 slokje als we ze nog wakker maakte dus dat was voor mij het teken dat ze het niet nodig had. Wel pas in het weekend uitgetest of ze het trok hoor anders ben je zo brak als je weer moet werken...... Onze ukken gaan nu 2 dagen naar het KDV maar vanaf oktober 3 dagen en ze vinden het daar erg leuk (vooral Fynn natuurlijk want gwen maakt het allemaal niet veel uit haha) wel zijn ze 's avonds goed moe maar dat is prima lijkt me.

Beer: lekker hoor nog zo lang tijd om bij te komen! Hmm fit is misschien niet het juiste woord haha maar ik zit er wel al weer helemaal in in het ritme van werken etc

VV: goh wat leuk ook al een jungle kamer (Fynn heeft er ook 1 haha) wel zwaar zeg nog een nachtvoeding maar hopelijk is die snel weg. Verder alles goed met Karlijn?

Wij gaan zo op kraamvisite bij een ukkie van bijna 3 weken oud dat zal wel weer klein zijn denk ik. Ben benieuwd of er dan spontaan kriebels gaan ontstaan voor nog een kleintje maar ik denk het niet haha
We gaan zo rijden. Fijne vakantie en tot over 2 weken !!
Hej meiden,

Hier ben ik ook weer eens!

Flodder: fijne vakantie!! rust goed uit en bovenal geniet ervan!!

Asje: mijn hemel wat een gedoe met jouw wasmachine! Een nieuwe lijkt me inderdaad goedkoper ( ook al zit het in de garantie). en inderdaad, als de wasmachine het niet meer doen, dan gebeuren echt alle ongelukjes, is hier hetzelfde.

Beer: sterkte en probeer toch goed te rusten. Gaat Beertje straks naar de opvang? Zo ja, laat hem toch al eens er naartoe gaan samen met de andere kinderen die naar opvang c.q. bso moeten en dan ga je alleen maar luilakken, dat heb ik ook gedaan!

VV: ook alweer aan het werk. Het lijkt net alsof je niet bent weggeweest, vind je niet? En Karlijn nog 1 flesje 's-nachts? Valt gelukkig wel mee als ze daarna weer gewoon in slaap valt (en jij ook!).

Elam: nu alweer kriebels voor een 3e? Nee, dat heb ik gelukkig niet, maar ik probeer nu wel echt te genieten van alle momenten met Anne, aangezien zij echt de laatste is hier.

Anne heeft afgelopen dinsdag de tweede set gehad en na de eerste prik lachte ze toch nog naar me, maar bij de tweede prik begon ze te huilen en stopte niet meer totdat ik haar had aangekleed.... Hier gaat het kolven trouwens goed. Ik heb een dubbele elektrische van Medela gehuurd en ik heb ook al op het werk gekolfd. Ging daar ook goed. Ben nu druk bezig met invriezen en heb zo'n bewaarset van Avent gekocht. 10 potjes met deksel die ook de diepvries inkunnen en aangezien ik ook de flesjes van Avent heb, kan ik de schroefdop met speen ook op de bewaarflesjes doen, dus hoef ik niet nog eens de melk over te schudden. Naderhand kan ik ze ook nog gebruiken voor de hapjes, erg handig dus.

Het werken viel gelukkig reuze mee. Tot 1-8 werk ik 3 dagen en vanaf 1-8 ga ik 2,5 dagen werken (maandag, dinsdagochtend en vrijdag). Vanaf 10-8 heb ik 4 weken vakantie, dus ik heb wel e.e.a. om naar uit te kijken. Op vakantie gaan we niet, maar we willen wel met de oudste twee maar de Efteling, etc. gaan. De jongens moeten nu nog 2 weken naar school en dan hebben ze eindelijk grote vakantie. Het was een superlang schooljaar voor ze (vorig jaar rond 20-8 begonnen tot 24-7!!). R. gaat al naar groep 4 en dus doet hij volgens jaar al de Communie! M. gaat naar groep 2.... Veel te snel allemaal.

Zo, Anne wordt weer wakker (ze is een echt klein slaapkopje, heerlijk) en moet dalijk weer worden gevoed!

Groetjes, Ruma
Oh ja, voor de tabel: Anne is 6515 gram en 60 cm lang.
Haha Ruma nou de kriebels zijn niet gekomen dus ik weet zeker dat ik er nu echt "klaar" mee ben hoor.

Is wel een heel lang schooljaar geweest inderdaad dan hebben ze toch wel even een vakantie nodig om een beetje bij te komen

nou ik ga er vandoor, zit nu even op m'n werk om wat dingen te doen maar ga weer richting huis. Alles gedaan wat hier moest en dan thuis nog even wat dingen op de pc doen.

groetjes!
Nou Elma, Ruma, hier wel kriebels hoor! Gister ook kraambezoekje bij klein droopy van 2 weken, wat is dat dan klein weer zeg! En lief! Ik roep eigenlijk al vanaf 2 dagen na de bevalling dat ik r nog wel 1 wil maar manlief weet het nog niet zo. Voorlopig houden we het op 'onbeslist' - gedurende de BV periode is de kans toch vrijwel minimaal.

Ruma, goed geregeld met je werk, wil ik ook graag straks, dag of 3 werken (evt. aangevuld met wat dingen die ik thuis kan doen). Ben benieuwd of ik weer aan de bak kan per half september, moet dus nu op zoek gaan naar een opdracht en is natuurlijk hartstikke vakantietijd!

Die Medela elektrische dubbele kolf heb ik ook, vind hem ook prima. Ik gebruik de speciale bewaarzakjes voor de vriezer, die nemen niet zo veel plaats in en is makkelijk kolven. Heb alleen geen idee hoeveel ik in een flesje moet doen voor een vervangende voeding. Doe nu meestal 100 cc, dat is ongeveer wat uit een borst komt per keer, en dat drinkt ze soms wel en meestal net niet helemaal op (maar heb het pas een keer of 4 a 5 uitgeprobeerd hoor). Hoe doe jij dat?

Noerie, wat klinkt Sofia lief en ondernemend! Pakt ze echt al gericht? Bij Isa had ik gister voor het eerst het idee dat ze echt bewust een trekkoordje greep, maar daarna lukt het niet meer, hoezeer ik het ook voor haar neusje hield en haar aanmoedigde...wel veel zitten en ze probeert zelfs serieus te gaan staan, gekke meid!

Ruma, lekker he zo'n slaapkopje? Hier vanochtend tot half 11 kunnen uitslapen omdat madammeke helemaal gesloopt was, we lagen er vannacht pas om 01 uur in met zijn allen, waren bij vrienden eten die ook een kleintje hebben van 5 maanden, en die hadden bedacht dat we lekker uit eten gingen. Isa dus op de bank in restaurant in Haarlem liggen slapen. Ik voelde me wel beetje slechte moeder, had haar reiswieg niet bij me, we waren met de cosi en daar wilde ik haar niet zo lang in laten liggen dus heeft ze naast me op de bank gelegen maar dat was volgens mij wat te onrustig voor het kleintje. Maar goed, ze was net weer ons zonnestraaltje dus het zal wel meegevallen zijn.

Wat een shitweer zeg!!!!
Asje: dat gevoel heb ik 3x gehad en inderdaad is er nog 3x een baby bij ons geboren! Bij de oudste had ik ook zowat meteen na de bevalling: dit wil ik zeker nog een keer!! Enne gelukkig dat Isa lekker heeft geslapen vannacht. Ik voel me ook al erg snel schuldig. Anne is maar 2-2,5 uur wakker en dan is ze weer moe en slaapt dan omngeveer 1,5-2 uur. en dat meerdere malen per dag. Ik heb het gevoel alsof ze alleen maar in haar wiegje ligt....

Ik heb eigenlijk bewust voor die opvangbekers gekozen omdat je ze goed kunt hergebruiken. Die diepvrieszakjes vond ik wel erg duur, vooral als ik dalijk een stuk of 6-8 per week nodig heb. Anne krijgt nu ongeveer 180 cc in een flesje. De ene keer drinkt ze het helemaal op en de andere keer laat ze bv nog 40 cc over. Bedenk wel dat Isa meer melk uit je borst haalt dan dat jezelf kolft. Meestal kolf ik uit beide borsten ongeveer 180 cc bij elkaar, dus net 1 voeding. Ik laat Anne altijd goed uit 1 borst drinken en daarna nog wat uit de andere (nadat ik haar luiertje heb verschoont en even in de box heb gelegd).

Fijne zondag nog allemaal!
Ruma, thanks for de tips, ik ga toch maar wat meer melk per keer geven dan! Haha, ben nog wat onervaren kolver merk ik, ik heb niet eens flesjes die groter zijn dan 100cc, zo vaak gebruik ik ze...:-). En die Medela spullen zijn inderdaad duur, is inderdaad slimmer om als je veel kolft gewoon de herbruikbare flesjes te nemen, die a ik dus maar eens kopen straks. Heb ook het liefst de Medela kompressen, maar die zijn ook al idioot duur vergeleken met de gewone Hema of Kruidvat dingen! Maar wel aanzienlijk fijner...

Ga straks met Isa naar de oogarts. Toen ze haar 4 weken CB controle had, constateerde de arts 'abnormaal scheelkijken' en kreeg ik een doorverwijzing naar de oogarts. Ik schrok me rot en heb me best een beetje zorgen gemaakt...Niet heel lang want vanwege wachtlijst nu pas aan de beurt en volgens mij is het al lang opgelost want ze kijkt hartstikke helder uit haar oogjes en niet meer scheel (behalve als ze heel erg moe is, dan draait ze nog met haar oogjes maar volgens mij doen meer kinderen dat). Maar ben toch wel benieuwd.

Voor de werkende mama's: werk ze en voor de verlofmama's: het is weer beter weer, gaan jullie wat leuks doen?
Asje: succes bij de oogarts strakjes. Gwen kijkt aan het eind van de dag als ze doodop is ook wel eens scheel hoor dat is heel normaal. Laat je even weten wat ze zeiden?

Vandaag is mijn vrije dag dus ben vanmiddag even naar het dorp gelopen met de kleintjes. Kibbeling gehaald voor Fynn (is ie gek op) en haring voor mij jammie jammie. Kleine vent ligt nu lekker op bed en Gwen is een beetje aan het pruttelen in de box. Morgen weer naar het Cb met haar ben benieuwd want voor mijn idee is ze echt een tientonner vergeleken met haar broer op die leeftijd.........
anoniem_51436 wijzigde dit bericht op 13-07-2009 14:18
Reden: typen is best wel moeilijk.....
% gewijzigd
En Asje wat zei de arts?

Alma, mijn tweede was ook zoveel groter en zwaarder dan de eerste. Heel gek is dat. Ze is nu trouwens ook echt groter dan haar oudere broer. Mijn derde was en is weer een kleine schrielkip en Beertje is dus weer heel groot. Vandaag naar CB geweest, hij is nu precies 7 kilo en 65 cm. Flinke vent he! Prikjes weer gehad, hij heeft het flink op een brullen gezet maar ligt nu weer lekker te slapen.

Wie geven er eigenlijk nog bv, en hoelang gaan jullie er nog mee door. Ik vind het eigenlijk weer zo makkelijk gaan, dat is er nog wel even mee wil doorgaan, toch ook wel als ik straks weer werk.

Ruma, hoe bevalt het jou nu, vier kinderen? Vind jij het een groot verschil met drie? Ik vind het wel meevallen, het was al heel druk, en het is nu nog drukker zeg maar.

Beertje's huilen lijkt alweer voorbij, gelukkig, hij is weer z'n makkelijke zelf, alhoewel ie nog steeds wel iets meer huilt dan eerst. Hij pakt af en toe ook wel dingetjes, maar meer toevallig volgens mij. Z'n speen regelmatig. Verder zijn de nachten heerlijk. Hij slaapt gewoon tot de wekker gaat.

Gelukkig weer mooi weer vandaag. Hoop dat het zo blijft. Vrijdag kinderfeestje voor oudste dochter (ze wordt in augustus 6, maar dan is het vakantie). We blijven gewoon thuis en gaan spelletjes doen, maar is wel zo leuk als dat in de tuin kan.

groetjes, Beer
Beer, gelukkig is Beertje weer z'n lieve zelfje! Flinke vent hoor, 7 kilo al, jeetje! Wat gaat het toch snel!! Hier hetzelfde gevoel over de BV, ben nu 3 maand bezig en wil het eigenlijk wel maand of 5 a 6 volhouden, ik vind het prima te doen en zelfs erg prettig!

Elma, benieuwd hoe Gwen weer is gegroeid!

Wij waren dus vandaag in het OVG bij de oogarts en alles was prima! Ze was zelfs heel actief en alert, gelukkig maar. Wist ik ook wel hoor, had me niet echt zorgen gemaakt maar toch schrik je even als zo'n arts bij het CB tegen je zegt dat je dochtertje abnormaal scheel kijkt en dat je daar maar beter zo snel mogelijk bij kan zijn...Achteraf neem ik het haar zelfs een beetje kwalijk dat ze me daarmee heeft lastig gevallen. Maar was natuurlijk goed bedoeld en beter te voorzichtig dan achteraf te laat!

Morgen rondleiding bij de creche, als ik het leuk vind kan ze daar vanaf half augustus 2 dagen heen per week. Jeeeeeeetje wat gaat het allemaal snel!!!!
hoi meiden,

Jeetje asjemenou alweer de kriebels? Bij mij heeft dat na de geboorte van Wil zeker een jaar geduurd. Hoe is het trouwens bij de oogarts gegaan?

Ik voel me ook wel eens schuldig met Karlijn als ze te lang in de wagen ligt bij bv winkelen. Van de andere kant ben je er zelf ook nog en een keer eten moet kunnen.

Het werken gaat me goed af al word ik wel doodmoe van de borstvoeding. Ik kolf op mijn werk 1 a 2 keer. Ik gooi die melk weg omdat ik een uur moet fietsen en ik kan eea niet koel houden en ook de kans dat het gaat lekken in mijn tas etc. Het is dus puur om de productie op gang te houden en lekken tegen te gaan. Ik heb natusan kompressen. Wel wat duur maar met die kruidvat dingen heeft iedereen zoiets van 'wat heb jij nou in je BH'. Ik ben wel sterk aan het twijfelen of ik niet wil stoppen.

Vv.
Wij gaan trouwens in September nog lekker een hele week naar de erperheide!! (van centerparcs). Heerlijk.
Hee wat fijn Asje dat alles goed was. Kan me voorstellen dat je toch een beetje bang was. Leuk trouwens dat bij jou bv ook zo lekker loopt. Bij mij is het bij de eerste niet goed gegaan, toen ben ik na 3 weken mee gestopt. Maar bij de 2 e en 3e genoeg ervaring opgedaan. Maar bij jou gaat het gewoon meteen goed, super. Ben benieuwd wat je van de creche vind trouwens.

VV, jij begint het al zwaar te vinden, kan ik me ook wel weer voorstellen. Kolven is gewoon wel gedoe.
Goeiemorgen!

Fijn asjes dat alles goed was. Kon me al niet voorstellen dat scheel kijken echt zo erg zou zijn. Maar inderdaad liever het zekere nemen he.

VV: ik kan me natuurlijk niet voorstellen hoe het is om BV te geven maar kolven lijkt me echt een heel gedoe. Maar het lijkt me dat als jij er niet 100% zin in hebt dat je productie er snel doro zal teruglopen of niet?

Beer: ik ga hopen voor je dat het vrijdag droog blijft. Geloof dat het dit weekend weer prut wordt.

Gwen was weer goed gegroeid ze zit nog steeds op de +1 lijn met haar gewicht haha. Ze is nu 6190 gram en 60 cm. Een lekkere bolle tuttie dus. Prikken vond ze niet zo heel gewledig maar in de auto kon ze alweer lachen naar me dus het ergste was al voorbij denk ik.....
Hallo!

VV, nou, op die manier zou ik ook snel klaar zijn met de BV hoor! Kun je niet toch iets met koelhouden van de melk doen? Kolven prima, ik vind het echt geen enkel probleem, maar niet om het weg te gooien, dat lijkt me frustrerend zeg! Wel erg goed van je dat het probeert en zo lang het lukt is het wel heel mooi natuurlijk!

Vandaag vroeg een vriendin me advies bij het kolven, maar ze had zo'n handkolfje gekocht, nou daarmee zou ik het ook niet kunnen volgens mij, ik zet gewoon de knop aan en het apparaat doet het werk, maar met de hand??

Beer, hoop dat je in de tuin je feestje kunt doen vrijdag! Komen er veel kindjes? Goed gepland op een vrijdag, kun je lekker het weekend bijkomen:-)

Elma, wat een lekker wijffie is die Gwen, fijn dat ze het zo goed doet!! Ben je nog steeds zo druk op je werk?

Wij zijn gister bij de creche wezen kijken, ik vond het erg leuk en Isa zat onwijs glunderend om zich heen te kijken, er was zoveel te bekijken, ze vond het prachtig! Gaan we dus per half augustus twee dagen in de week doen en per oktober drie. Tussendoor nog wel 2,5 week naar Italie begin September, jammer dat je dat door moet betalen zeg:-(.

Vannacht sliep mevrouw van 12 tot 09.30, jeeehoe!
VV: Kun je niet kijken voor een koeltasje met van die diepvrieselementen erin? Dat deed een collega bij mij op het werk, want het is inderdaad erg zonde om de melk weg te gooien! Komt de produktie niet ten goede denk ik zo.

Beer: net wat je zegt: het was toch al druk met 3, dus Anne kan er makkelijk bij. Verder is ze ook een vrolijk en lief kind. Net heb ik haar in badje gedaan en naar bed gebracht. Rond 10 uur de laatste voeding en dan hopelijk tot half 7 morgenochtend. Succes met het kinderfeestje voor je dochter. Hopelijk blijft het droog totdat het feestje is afgelopen!

Asje: ik heb de zoogkompressen van de Etos. Zijn ook erg zacht en niet zo dik. Maar ik let toch op mijn kleding want ik vind toch al snel dat je de kompressen er doorheen ziet, maakt niet uit wat voor merk.

Elma: Gwen ook al zo lekker mollig en wat fijn dat ze de prikjes goed heeft gedaan! Anne zit tegen de bovenste lijn qua gewicht, nl 6500 gram met 60 cm!!! Maar omdat ze BV krijgt, is dat gelukkig geen ramp.

Morgen gaat oudste op schoolreisje. Vandaag heeft hij te horen gekregen dat hij over is naar groep 4. Helaas is zijn klas opgesplitst en is het vriendengroepje (van 6 jongetjes) uit elkaar gehaald. Hij is met 1 vriendje overgeplaatst naar de ene klas en de andere 4 samen naar de andere :-(((. Vonden ze helemaal niet leuk. verder eigenlijk niet zo heel veel te vertellen want Anne is en blijft een vrolijk lachebekje. De leidster is dan ook helemaal weg van haar!

Zo, ik ga verder met het bereiden van de pastasalade en nog de berg strijk wegwerken.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven