Bah, wat warm!

29-06-2009 10:21 1785 berichten
Ik ben geen fan van dit warme weer. Na 1 minuut buiten zweet ik me kapot, heb ik zin om in de dichtstbijzijnde plas of meer te springen en daar voor de rest van de dag te verblijven.

Ik weet dat ik niet de enige ben op dit forum, dus zullen we elkaar bijstaan in deze tijd?

=
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 29-06-2009 10:22
Reden: toevoeging van smiley
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja er zijn nu eenmaal mensen die echt niet tegen de zon kunnen.

Ik heb een superblanke huid(weinig pigment) ik verbrand alleen,ook met zonnebrandfactor 50 plus op.Boven de 25 graden moet ik echt binnen blijven,5 minuten buiten en ik ben zo rood als een kreeft.Dus nee ik hou niet van de zon,heb liever regen:-))
Dan lijken wij op elkaar EM. Erg blanke huid, rossig haar...

Maar waarom zou je binnen blijven ? Gewoon een kwestie van de schaduw opzoeken.

Bah, regen.

Ja oke, af en toe zo'n zomerse bui, da's goed voor de tuin.
Binnen: 22 graden.

Buiten: 16 graden, bewolkt.

Berlijn: 21 graden, heldere lucht.

Wat het gevaar van verbranding betreft: Niet de temperaturen van 25-35 graden vormen voor mij het probleem (ik ben ook rossig). Maar de temperaturen van 16-20; dan mijd ik de zon niet, en verbrand ik me sneller. Met de hitte mijd ik de zon als de pest, en verbrand ik me dus niet.
World of Warcraft: Legion
Ik verbrand niet, ga gewoon zo min mogelijk de zon in. Kom in de zomer eigenlijk weinig buiten, alleen om de hond uit te laten en naar het werk te gaan, waar het helemaal niet te harden is.

Gelukkig is iedere dag er een en is het snel weer september. Dan kunnen er ook nog warme dagen zijn maar dan zijn ze al een stuk korter.

Ik heb altijd zo te doen met mensen die met die hitte moeten werken in keuken, snackbar, dakbedekkers enz. Zelf werk ik maar halve dagen en dat vind ik met die hitte al erg.

Vanaf september gewoon weer lekker 8 uur per nacht slapen heerlijk.
Binnen: 21 graden.

Buiten: 20 graden, bewolkt.

Berlijn: 22 graden, zonnig.

Woensdag 15 juli: max. temperatuur 25 graden.

Donderdag 16 juli: max. temperatuur 23/26 graden.

Vrijdag 17 juli: max. temperatuur 20/26 graden.

Zaterdag 18 juli: max. temperatuur 17/19 graden.

Zondag 19 juli: max. temperatuur 19/21 graden.

In het schoolgebouw waar ik werk is het koel. Als het buiten bloedheet is, blijft het de eerste paar dagen in het gebouw nog koel. Daarna dringt de warmte het gebouw in. Het gebouw bestaat uit 3 etages. De hoogste etage wordt het eerst warm en benauwd. Daarna de etages daaronder. Gelukkig werk ik op de begane grond, dus de collega's daar en ik zijn het laatste de klos.
Trouwens de hitte zegt nog niet alles... vergelijk de volgende 2 situaties maar eens met elkaar:

1. Ik was eens in Parijs en wou de Jardin des Tuileries bekijken en dan richting het Musée du Louvre. Het was een hete dag, ongeveer 28 graden. Ik liep grotendeels in de zon. Ik verbrandde me vrijwel niet. Zwakke zon...?

2. 2 weken geleden was er een personeelsfeest. Ongeveer 24-26 graden. Mijn voorhoofd was toen behoorlijk verbrand, en daar had ik wel een paar dagen last van.

De hitte zegt dus nog niet alles.
Hier regende het zonet,was wel van korte duur.

Warmte blijft boven hangen,slaapkamers zijn hier altijd warmer dan beneden.bij erge hitte slepen we de matrassen naar beneden,in de serre met tuin op het noorden is het heerlijk koel.

Ik ben blond niet rossig,in de zomer krijg ik wel meer sproeten op mijn armen.Nou met 20 graden verbrand ik wel in de auto achter het glas hoor.Maar goed in de zon bakken is niet gezond dus het is ook niet erg om uit de felle zon te blijven.De vitamine D krijg je met 20 graden al genoeg buiten:-))

Buiten: 24 graden, bewolkt.

Berlijn: 25 graden, zonnig.

Dan heb ik nog een derde situatie:

3. Ik ging met een kennis naar een auto-tentoonstelling buiten. Het was 16 graden, zelfs een beetje fris. Liep dus met een zomerjas. De zon was fel. Toen ik thuiskwam had ik een verbrand voorhoofd... met 16 graden!
Heerlijk weertje zo zeg,23 graden maar geen zon te zien ,koel briesje,zo mag het wel blijven.......
Hans, dat heeft met de zonnestand te maken. In het voorjaar is de zon feller ( je verbrand sneller) .
Het is lekker nu.Nog zo'n 10 graden erbij en ik ben blij.
Binnen: 23 graden.

Buiten: 18 graden, bewolkt.

Berlijn: 23 graden, heldere lucht.

Even kijken... dan komen we uit op 34 graden! Nee, dank je wel!

Buiten: 25 graden, zonnig.

Berlijn: 29 graden, zonnig.

Donderdag 16 juli: max. temperatuur 26 graden.

Vrijdag 17 juli: max. temperatuur 21/25 graden.

Zaterdag 18 juli: max. temperatuur 18/20 graden.

Zondag 19 juli: max. temperatuur 18/21 graden.

Maandag 20 juli: max. temperatuur 20/22 graden.

Dinsdag 21 juli t/m vrijdag 24 juli: Grote kans (60-80%) op wisselvallig weer met soms veel wind. Temperaturen rond of enkele graden boven normaal.

Bron: KNMI
Het wordt nog toch wel echt heet in Berlijn!
Ben blij dat ik nu niet in Italie ben:-))
Hoe waar is het daar dan? Ik heb zelf niet gekeken.
Wilde nog even melden hier dat ik vorige week nadat de warmte eindelijk weg trok bevallen ben (zie de 1e pagina's van dit topic).

Volgens mij houdt ze niet van de warmte en heeft ze lekker afgewacht totdat het koeler werd. Gelukkig ook lekker koele kraamweek gehad dus

Buiten: 14 graden, bewolkt.

Berlijn: 21 graden, heldere lucht.

Buiten: 18 graden, zonnig.

Berlijn: 21 graden, zonnig.

Vrijdag 17 juli: max. temperatuur 22 graden.

Zaterdag 18 juli: max. temperatuur 17/20 graden.

Zondag 19 juli: max. temperatuur 17/20 graden.

Maandag 20 juli: max. temperatuur 18/21 graden.

Dinsdag 21 juli: max. temperatuur 21/24 graden.

Woensdag 22 juli t/m zaterdag 25 juli: Grote kans (60-80%) op wisselvallig weer met soms veel wind. Temperaturen rond of enkele graden boven normaal.

Bron: KNMI
Gefeliciteerd Mirjam!

Ik vind dit weer wel lekker 22/23 graden.

Ik heb vanochtend zelfs het dekbed weer over me heengetrokken,was koud

Zo mag het de hele zomer wel blijven.
Ik vind het heerlijk als het 28/29 graden is met veel zon. Vind 20 graden gewoon koud.
Binnen: 24 graden.

Buiten: 18 graden, heldere lucht.

Berlijn: 22 graden, heldere lucht.

Gedver. Je bent gewoon niet wat gewend, Douja. Nou ja, ikzelf ook niet, als we het over de hitte hebben.
Hans je maakt me blij. In ieder geval tot volgende week nog geen ernstige hitte.

Heerlijk als het zo'n 20 graden is, weinig zon maar veel wind dan vind ik het goed. Mocht ik de warmte toch missen, geen paniek, op mijn werk is het 's-morgens om 6.45 bij de bewoners in de kamertjes al ver boven de 30 graden wat een feest. Had ik maar een vak geleerd, zat ik heerlijk op een airco gekoeld kantoor.
Zoals het nu is, vind ik het heerlijk, moet ik zeggen, niet te warm, zonnig, echt heerlijk.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ja precies goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven