Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
Sponge, ik zou het zeker nog wel leuk vinden een keer met zijn allen te meeten.

Maar misschien handiger om dan te wachten tot iedereen terug is van vakantie? Ik weet dat Lynne bv ook wel graag wil.

Dat er onderling ook wat afspraken gemaakt worden komt misschien wat raar over. Alsof anderen buiten worden gesloten.

Maar dat is echt niet de bedoeling hoor!

Appel, iry en ik proberen al vanaf maart wat met ons drieën af te spreken, maar tot nu toe lukte dat steeds niet.

Dus ik hoop dat je het niet persoonlijk aantrekt, want ik zou het echt leuk vinden jou ook eens te ontmoeten Sponge!

Appel, vervelend meid, die plotselinge huilbuien.

Ook wel herkenbaar hoor. Huilde eerder echt nooit, maar de laatste tijd gebeurt mij dat ook vaak. Ook soms echt vanuit het niets.
Ach, die vakanties ook allemaal... blegh.

En wat doe ik vandaag. Nou, die buurman is nog steeds niet begonnen met zijn dak, dus ik heb eventjes buiten zitten lezen, ook al met de hond gelopen, een was opgehangen, en met de Wii gespeeld. Vanavond therapie. En straks ga ik de teksten van mijn tante lezen, ze gaat een dichtbundeltje uitbrengen (het 4e intussen) en ze heeft mij gevraagd om het te controleren op fouten. Tja, dat is ook mijn werk geweest in een ver verleden. Wel apart, dat wij schrijfsters ons werk aan elkaar laten lezen voordat het gepubliceerd wordt, haha.

Plotselinge huilbuien zijn mij tegenwoordig ook niet onbekend trouwens. Als ik muziek hoor, een bepaald liedje, of als ik iets lees of zo. Of vanmorgen nog met die Wii, als je lijf letterlijk in beweging komt. Pff, doodeng, je lijf weer voelen. Er zou eens wat in beweging kunnen komen...
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:saartje1980 schreef op 15 juli 2009 @ 12:29:

Appel, iry en ik proberen al vanaf maart wat met ons drieën af te spreken, maar tot nu toe lukte dat steeds niet.

En ik hoop dat het er nu eens van gaat komen!!

...

Appel, vervelend meid, die plotselinge huilbuien.

Ook wel herkenbaar hoor. Huilde eerder echt nooit, maar de laatste tijd gebeurt mij dat ook vaak. Ook soms echt vanuit het niets.

Ja, vanuit het niets lijkt het wel..

Ik zal eraan moeten gaan wennen denk ik! Ben dat niet gewend van mezelf.Grrr... dagenlang ongestoord kunnen forummen zonder foutmeldingen, krijg ik er net weer 1 terwijl ik dit wilde gaan posten.
Ev, je laatste zin in je laatste post. Wat bedoel je daar precies mee?
Daar bedoel ik mee dat bewegen letterlijk iets in beweging kan brengen bij mij. Daardoor ga ik meer ademen = meer voelen. Adem inhouden is alles (lees: emoties) inhouden.

Trouwens, hoi, Appeltje!
Het gaat hier dus ook weer zeeeeeer traag......
elmervrouw wijzigde dit bericht op 15-07-2009 17:51
Reden: dubbelpost
% gewijzigd
EV!

Thnx voor de uitleg EV! Nu snap ik het! En kan ik me er ook iets bij voorstellen.

Heb jij ook al weer een foutmelding gehad?
Nee, ik krijg alleen af en toe die melding over dat script, maar kan verder nu wel gewoon posten (al duurde het net erg lang).
Zucht...!

Ik wou dat ik gewoon een baan had en verder geen gedoe.

Was ik er maar klaar mee, heel dat therapiegebeuren. Ik ga echt niet voor m'n lol naar iemand toe. Bah bah.

Ik wil een gewoon leven.

Ik wil een leven.

Je mag mijn baan (heb je nu vakantie), en dan wil ik wel naar therapie toe. Mijn ei groeit namelijk, en ik wil m kwijt voor ie uitkomt. Ruilen?

(vind t best een goed aanbod, datj e nu dan 6 weken vakantie hebt)

Sponge, ja ik wil nog best met zijn allen meeten, maar ik merk dat ik gewoon helemaal kriegel wordt van dat er altijd wel iemand niet kan, of alsik dan zelf niet kan.

Het gevoel dat ik altijd mensen tekort doe als we proberen een datum te prikken. Trek dat heel slecht merk ik.

Vandaar dat ik op gegeven moment riep: spreken jullie met zijn allen een datum af, dan kijk ik wel of ik kan of niet.

Naar Iry net los was omdat ze aangaf bij te willen kletsen live. Vandaar. Ik mag haar graag, en ga dus in de vakantie met liefde een dag die kant op.

Maar het lijkt me dat Iry even gaat kijken wanneer ze kan, en niet twee afspraken tegelijk gaat plannen op een dag dat ze helemaaaaal niet kan.

Appel, bekend, dat huilen. Gewoon omdat het op dat moment allemaal onoverkomenlijk lijkt ofzo.

Ik wilde het net gaan doen omdat mn kat op mn envelop ging zitten, maar bedacht net op tijd dat dat toch echt wel een beetje onzin was. Tranen dus maar weggeveegt en envelop *floeps* onder kat vandaan getrokken.
Waar is iedereen vandaag? Nog van het goede weer aan het genieten?
Iemand interesse?

Ik ben er!

Was net even buiten een rondje lopen.

Nog geen tuin he, dus zit je al snel binnen dan helaas.

Nu weer even een uurtje zonneschijn gehad.

die boksbal laat ik even aan me passeren okee?

Laatste keer PMT ging ik helemaal raar worden van dat ding.

De geluiden, maar vooral ook het zelf slaan. 2 Minuten volledig gepaniekt, en daarna geen flauw idee meer van de rest van de dagen. Achteraf weet ik niet wàt ik nou zo heftig vond, maar herinner me wel het gevoel. Dat kende ik dus ècht niet.

Hoe is het?
Hier ook aardig wazig na therapie gisteravond, slecht geslapen, draaierig. Eruit gooien brengt wat teweeg he....

Maar daarna (vanmorgen dus) een érg fijn gesprek gehad, met echte interactie en openheid - en dat met een man nog wel. Zo kan het dus ook. Als ik zulke gesprekken elke dag zou hebben, zou het een stuk beter gaan. Ik mis zo erg ECHT contact. En het ligt dus ook niet alléén maar aan mij, wat ik wél dacht. Het is een kwestie van twee personen die dat moeten willen. Het begint me duidelijk te worden dat ik blijkbaar de contacten die ik heb met vriendinnen een beetje aan het ontgroeien ben.

Zo'n gesprek als van vandaag, daar heb ik nu nog een glimlach van op mijn gezicht. En ik voel me minder wazig.
Jaaa he!!!

He, wat fijn voor je!

Dat soort gesprekken, waarin je je gehoord voelt, je uit kan spreken en de ander ook nog zinnige dingen zegt... daar kan je zo lang op verder!

Ik ben een pietsie sad.

Had voor morgen een afspraak met iemand die me heel dierbaar is, en die ik zie als mn pleegmoeder. Maar voor de 5e keer in rij gaat het etentje niet door.

We gaan nog wel samen naar de film hoor, en ik weet ook dat het niets te maken heeft met onze band, ze houd toch heel veel van me, en ik van haar, maar het doet toch even *au*.

Ze houd van me, ze is chaotisch, en we zijn beiden makkelijk met o-komt-nog-wel. En toen ze vertelde waarom dacht ik ook meteen 'jaa natuurlijk. dat is gewoon belangijk!'

En ik weet ook gewoon dat wij elkaar heus wel weer zien.

Ze woont hier om de hoek dammit, tuurlijk zien we elkaar.

En het komt stiekem nog goed uit ook, want Wurman wilde nog samen wat doen met eten. Dat nu dus ineens wel kan *surprise*.

Maar toch doet het boel au, en huilt het kleine meisje in mij tranen met tuiten. Merk ik dat ik het 'logisch' vind dat ze liever niet met mij weg wil, dat ik het zelf ook een beetje stom vond om te denken dat ik belagnrijk voor haar was. Etc.

Potdikkie. Ik zou zo graag een gevoel eens vast kunnen houden. Het gevoel dat ik wèèt dat ze van me houd.

Maar het niet kan voelen. Alleen maar die allesoverheersende verachting jegens mij, en de hoer die ik ben.

*sorrie even luchten*
Oh, wat jammer voor je, Wurm. Herkenbaar, je gevoelens, en het verdriet van dat kleine meisje.

Dat kleine meisje in mij hoor en voel ik de laatste tijd ook zoooo veel..!

Goed dat je je hart lucht!
Dankjewel EV.

Geloof dat ik vanavond wel bij jou weg zou willen kruipen.

das wel bizar he. De 'don't touch me' Wurm die vrijwillig wil uithuilen...
Hoi lieverds

Ik maak een beetje zorgen om diegene die hier niet schrijven nu.

Ik hoop dat het een beetje gaat.

Fijne dag allemaal!!
Ach Wurm, je bent welkom... dat 'don't touch me' en tegelijkertijd zo verlangen naar echt contact ken ik ook. Na dat gesprek gistermorgen heb ik zoveel verlangen naar meer van dit soort echte contacten, echte uitwisseling en niet alleen maar 'aanhoren' en vervolgens snel doorgaan naar iets anders. Het raakt me dat je dit gewoon zo eerlijk zegt. Dat is wat ik wil met mensen. Raken en geraakt worden, niet dat oppervlakkige afwerken van een riedeltje 'hoe gaat het' en dan niet luisteren naar het antwoord. Dat gesprek van gistermorgen heeft zoveel losgemaakt dat ik nog steeds zit te dromen. Dat ik nu ook weet dat het niet alleen maar aan mij ligt dat het er zo weinig is, maar dat een ander ook een aandeel heeft (voor communicatie zijn er twéé nodig die hun best doen en geïnteresseerd zijn!), dat vind ik wel een eye-opener. Ik gaf altijd mezelf maar de schuld - zo van: ik ben degene met problemen met zichzelf, ik zal er wel niet toe in staat zijn. Maar als ik echte betrokkenheid voel van een ander, is er blijkbaar wel genoeg veiligheid om een echter contact te hebben.

Moet dit snel posten, want ik moet zo naar PMT. Dus ik moet een bus halen. Maar ik wil wel even zeggen dat ik het zo stoer vind dat je dit gewoon uitspreekt en ik voel me ook .. eh, vereerd, dat is niet het goede woord, maar ik weet geen ander.
Hoi Iry.. zwaai met liefs, moet nu weg, maar hoe gaat het? Ik kom straks hier terug. Ik vraag me trouwens ook af hoe het met de anderen gaat.
He lieve Ev.

Ik vind het mooi om te lezen hoe het zich ontwikkeld bij je de therapie.

Het lijkt alsof je steeds een stapje dichter bij jezelf komt en meer weet wat je zoekt.

Echt contact,een zeldzaam goed in deze tijd tegenwoordig.

Mooi zou zijn als van alles wat aanwezig is in je leventje.

Wat luchtigheid,wat diepgang,wat vrolijkheid en af en toe een sombere noot( om juist van de vrolijkheid te kunnen genieten)

Met mij gaat het wel oke hoor.

Nou ja,ik stoei nog met dezelfde dingen maar dat lijkt gewoon te worden.

Er is daarnaast in ieder geval nog genoeg ruimte voor vrolijkheid,en veel leuke dingen komen zomaar op mijn pad.

Ook ben ik druk bezig(in mijn hoofd dan) waar ik een topic over heb geopend.

Ik merk dat ik juist meer wil bezig zijn met andere zaken,hetgeen ik mis en wil.

Hoe?..daar moet ik gewoon een plan voor maken.

Maar er staan wat dingen op mijn lijstje(o.a mijn studie) die ik niet meer op de lange baan wil schuiven.

Lichamelijk gaat het k**.

Vandaag ga ik beginnen met spuiten.

Ik hoop dat dat snel resultaat geeft,hoewel ik lees dat dat niet zo zal zijn.

Maar wie weet bij mij wel.

Liefs!
Hoi lieverds!

Succes met de spuit Ier... Ik vind spuiten eng!!

Hoe was het bij PMT ev?

Ik heb een (te) lang verhaal gepost op hyves.

Fijne dag!!

Liefs!
Even een stuk hier neergeknald, dit n.a.v. de PMT, Appel. (Ik zag jouw stuk op hyves ook.) Laten we alle plekken koesteren waar dit mogelijk is, gewoon, je uitspreken. Het zou zo vanzelfsprekend moeten zijn. Het zou zo helend zijn.

Maar goed, even genoeg voor nu. Ik ga met de Wii spelen, even heel iets anders, want ik ben doodop van de therapie. Even alles vergeten en wat gaan springen!

(En anders verwijder ik misschien alsnog mijn post van net.)
Hoi lieverds (f)

Iry, misschien handig hyves even te lezen. Dat neemt misschien wat van je zorgen weg over de mensen die hier nu niet schrijven.

Appel, ik heb je net gelezen op hyves.

Herkenbaar wat je schrijft.

Ik reageer er verder even niet op, ben te druk met mijn kop in het zand steken op het moment

Werk goed opbouwen gaat nu even voor op alles en dat kost me erg veel energie. Zoveel dat ik mij even nergens anders op kan richten.

EV, ik heb net ook jouw topic gelezen.Hiervoor eigenlijk hetzelfde als wat ik aan Appel schreef, wel wat herkenning, maar verder even geen reactie erop.

Wel een vraag erover.

Kwam je werkelijk vandaag pas tot de ontdekking dat je gehoord wordt, dat je mensen raakt? Of kwam het nu pas echt bij je binnen?
EV, Ik heb je topic gelezen.

Ook ik herken een hoop in jou verhaal.

En eigenlijk komt er bij mij, net als bij Saar ook de vraag naar boven of je het niet altijd al wel een beetje gevoeld hebt dat je gehoord word. En dat het nu pas tot je doordringt door wat er gezegd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven