Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

vanaf 7 en 9 augustus starten we gewoon....Kunnen we alle3 tegelijk. Ga bedje opzoeken, morgen ook bruiloft (doet allemaal maar ).
Trust en veel plezier!
Zo dames, lekker slow-chat hier! Gezellig!

Mijn zus + gezin is vandaag (ipv. zaterdag) weer vertrokken vanwege rugpijn van zwager... en ik ben me er een potje blij mee!! Het was zooooo druk met al die mensen. en nu genieten we van de rust in ons huisje! Jeej!! De honden zijn ook compleet uitgeteld.

Verder gaat alles goed hier. Dinsdag bij de vlos geweest. Baby is toch wel erg groot, dus vandaag bloed laten prikken en laten testen op suiker. En volgende week een groeiecho. Ff afwachten dus.

Iedereen al last van slapeloosheid? Naar is dat he. Ik was vorige nacht elk uur wakker...

Vind het ook wel heel gek en spannend dat wij al bijna aan de beurt zijn! Is de tijd toch nog heel snel gegaan... en live bevallingen volgen is idd gezellig, maar de webcam laten wij denk ik toch uitstaan

Nog ff en wij gaan ook echo-dansjes doen! Jeej!!

Nou meiden, nog ff de was opvouwen en dan lekker mijn bedje in.
Zo, heb heel hard gewerkt laatste weekjes en nu ben ik klaar! Dus weer tijd voor forum. Durf het nu achteraf wel te bekennen, maar moest dus nog steeds m'n diploma halen en dat is inmiddels gebeurd! Dus volgend jaar sta ik na vijf jaar onbevoegd lesgeven bevoegd voor de klas, hoera! Verder is het op school (werk) ook altijd nog erg druk in de laatste weken. Maar zojuist gezellig bbq op strand gehad als afsluiting en morgen alleen 's ochtends nog even werken en dan: VERLOF!

Ik ga jullie voorbeeld volgen, Aruub en Star, ook een lijstje met todo-dingen maken. Ik ben al begonnen vandaag met schoonmaken, had ik erg veel zin in, want buiten kom ik overdag toch niet als het zo warm is. Maar verder wil ik nog erg veel doen voor de bevalling. Zo hoop ik het voor mezelf ook nog beetje uit te houden, want ik schrik wel erg van de woorden van jouw vk, Star, over statistieken en 2e kindjes. Ik dacht dus ook dat ze juist eerder komen. Eerste kwam een week te vroeg, en ik voel me nu al zo'n olifant, dat ik me bij 42 weken echt helemaal niets kan voorstellen. Des te erger dus als het straks wel zo is. Ik kan me altijd zo ergeren aan van die zeurzwangeren die voorbij de 40 weken zijn en het niet meer uithouden, maar ben bang dat ik tegen die tijd ook wel eens zo zou kunnen worden...

Echt gek ja, dat wij volgende maand aan de beurt zijn. Ben echt zo nieuwsgierig naar bevalling. Ik weet nog dat ik het achteraf enorm vond meevallen, maar ben echt vergeten hoe erg het was, volgens mij. Want weet nog wel dat ik tijdens bevalling maar niet durfde te vragen hoe lang het nog zou duren, bang voor het antwoord. Toen ik toch eindelijk de brandende vraag durfde te stellen, duurde het nog maar een uurtje, haha.

Ben ook erg benieuwd wie eerst mag van rijtje vanaf mij tot en met Lala, omdat wij zo lekker dicht op elkaar zitten. Elyane moet gewoon als eerste gaan, vind ik.

O ja, maagzuur. Ik werd er zo gek van dat ik dinsdag tabletten heb gehaald. Schoonzus is apotheker en heeft uitgezocht welke mochten en goed zijn en het helpt dus echt. Ik gebruik ze vooral voor slapen gaan, omdat ik anders eerst een half uur elke 5 min. omhoog schiet. Bed omhoog lukt niet bij waterbed, dus was geen optie.

Verder slaap ik ook al tijden heel licht, behalve als ik echt te laat naar bed ga en heel moe ben. Lig niet echt wakker, maar word gewoon paar keer per nacht wakker van omdraaien enzo.

En hete voeten: CHECK! Wat irritant is dat zeg. Vooral in bed inderdaad. Ik heb ook nog geen probaat middel gevonden helaas. Dus daarom eet ik maar ijsjes
Zeg, willen jullie in die paar uur tijd niet meer zoveel kletsen.

Men, heb veel bij te lezen zeg.

Aruba, ik eet ook veel meer. En dan niet de maaltijden, maar tussendoor. Heb echt vreetbuien. Had ik voorheen echt niet.

Slapen gaat hier, echt ruk. (ook door de nieuwe geluiden in huis) Heb de hele nacht geen gevoel in tenen/tintelende vingers.

Gezellie, voor veel begint het verlof vandaag. Lekker genieten allemaal!

Vriendin van mij (Quintie) schrijft bij juli topic. Verder lees ik niet daar, maar is wel spannend voor haar. Ken d’r al ruim 20 jaar.

Dier, veel plezier vandaag bij bruiloft.

Das wel lekker Aapje, dat ze dan een dag eerder weg zijn gegaan. Die drukte is ook niet alles.

Spannend, volgende week groei echo.

Rebbel, gefeliciteerd met het behalen van je diploma!

Ik ga vandaag maar eens een sopdoek door de woonkamer halen. Nog niet gedaan sinds we hier zitten. Moet zoveel andere dingen en dan is de fut eruit.

Vanmiddag rondleiding in het zh op de kraam/verlosafdeling. Ben benieuwd…
Gezellig geklets hier! Warme voeten en handen, heb ik ook last van... Als ik veel last van maagzuur heb neem ik Gaviscon... Dat helpt goed, maar heb het al ruim een week niet meer nodig gehad (afkloppen )

Hé Rebbel! Gefeliciteerd met je bevoegdheid !! Knap hoor, dat je daar naast je werk nog aan hebt gewerkt terwijl je zwanger bent! Het moet nu wel een extra lekker gevoel geven om nu met verlof te kunnen.

Haha Aapje, ik ken dat gevoel van opluchting wel als logés weer vertrokken zijn. Heb het ook vaak wel, hoe gezellig het meestal ook is!

Bezoek aan gyn ging goed. Birth Plan is goedgekeurd. Was wel grappig mbt pain relief... Ze vond het heel goed dat ik in de eerste instantie geen ruggeprik wil, en als het medisch niet noodzakelijk is liever helemaal niet. Ze zei dat ze Ierse vrouwen ook vaak probeert te overtuigen om een ruggeprik uit te stellen of achterwege te laten, maar dat ze er meestal meteen één willen. Van Pethidine was ze zelf ook niet zo'n fan. Ze willen een pilot op gaan stellen om vrouwen te stimuleren te bevallen zonder ruggeprik. Ik ben dus eigenlijk heel modern . Voor mij is het al fijn, want de VK's hebben net trainingen gehad in oefeningen/houdingen om met de pijn te copen als je geen ruggeprik hebt gehad.

Verder stelde de gyn voor om me niet eerder in te leiden dan wanneer ik 10 dagen overtijd ben, omdat de zwangerschap goed gaat... Was het er wel mee eens.

Baby was inderdaad gedraaid , maar ze zei dat ik niet te vroeg moest juichen, omdat hij/zij nog gemakkelijk terug kan draaien.

Gisteren ook nog een fysiotherapieles gehad bij het ziekenhuis. Vond het ook wel erg nuttig. We hebben oefeningen gekregen voor de bekkenbodemspier, die we minstens 3 x per dag moeten doen. Verder leren puffen, maar dat bleek ik al te kunnen (vast een ervaring uit een vorig leven ), verschillende houdingen behandeld waarin je kunt bevallen, maar aangezien de meeste vrouwen toch voor een ruggeprik gaan was deze info alleen voor mij en 2 anderen interessant... Tenslotte nog ontspanningsoefeningen voor tijdens de weeën en veel technieken om rugklachten/beenkramp/capal tunnel syndrome in de laatste weken te voorkomen, maar gelukkig heb ik daar tot nu toe nog geen last van, dus overbodige luxe .

In het ziekenhuis krijgen we ook nog een fysioles voor onszelf en de baby (dat je in verantwoorde houdingen voedt en luier verschoont enzo)... Ik krijg het best druk in het ziekenhuis denk ik... Als het goed is ben ik er 2 nachten en 3 dagen en in die tijd moet ik bevallen, een BV-les volgen èn dus ook nog een fysioles . Efficient is het wel .

Ik heb nog geluk dat we hier in de eerste dagen veel minder bezoek zullen krijgen dan we in NL gehad zouden hebben . De VK zei ook tegen ons dat we het bezoek moesten zeggen dat ze ècht alleen tijdens bezoekuren mogen komen, omdat we het de rest van de dag toch te druk hebben en ook nog moeten slapen, voeden etc... Gelukkig zijn de papa's wel op elk moment van de dag welkom.
Leuk Nala, rondleiding. Vind het persoonlijk heel fijn dat mijn man en ik hebben gezien waar we/ik straks terecht komen!
Hier ben ik weer een keer... Ik lees wel regelmatig de berichten die geschreven worden, maar ik heb de afgelopen dagen (volgens mij zelfs al weken) geen tijd gehad om te reageren.

De afgelopen 3 weken waren erg druk op het werk en ik heb zelfs meer uren gemaakt dan de 40 uur per week die ik moet werken. Nu heb ik lekker lang weekend, want ik ben zowel vandaag als maandag vrij en ik moet zeggen dat ik er ook echt aan toe ben. Daarna nog 2 weken werken (2 x 4 dagen) en dan gaat mijn verlof in en ben ik vrij tot en met december.

De meeste van ons gaan volgens mij vandaag met zwangerschapsverlof dus die wens ik allemaal een heel fijne tijd toe. Rust vooral goed uit nu het nog kan, in ieder geval als dit je eerste is .
Jaaaaaa! Ga later uitgebreid reageren maar voor nu: VERLOF
Jeej weer iemand met verlof!! FIjn voor je Aruba!

Ik moet net als Gympy nog 2 weken werken. 2 x 3 dagen en dan nog 2 keer terug. 1 keer voor een gesprek met mijn baas en 1 keer voor mijn afscheid!

@ Vis: klinkt alsof je het heel druk gaat krijgen in het ziekenhuis. Grappig hoe het allemaal gepland is. Wel goed dat je het hebt gezien waar je terecht komt en al die info hebt nu!

Ik heb ons aangemeld voor 1 september voor de voorlichting en rondleiding in het ziekenhuis. Beter laat dan nooit

Enne:

hete voeten en handen: check!

maagzuur: check!

;)
Aapje, echo op zich is natuurlijk wel weer leuk, hopelijk is het geen suiker.

Rebbel, ben benieuwd of dat anders zal voelen; bevoegd voor de klas Gefeliciteerd met je diploma

Ik was ook niet echt blij met woorden van vk inderdaad. Tweede gaat wel sneller qua bevalling, dat weer wel. Er werd me nogmaals op het hart gedrukt op tijd te bellen, anders red ik het kraamhotel niet

Hahahaha dat weet ik ook nog wel, dat ik vroeg hoelang ik al bezig was en dat ik me toen bedacht dat het dus al bijna klaar was.

Ik eet trouwens gewoon Rennies voor zuur, werkt ook wel. Moet wel beter opletten want van de week kwam Ceetje me melden dat ze mijn snoepjes op had gegeten Gelukkig zaten er nog maar 2 in.

Vis, hippe gyn dus ook. Komt helemaal goed!

Leren puffen? Vast geen ervaring uit vorig leven, zo moeilijk is het niet Ik had geen cursus gedaan voor bevalling want ik vond het onzin en had het op moment supreme zo door

Fysioles, moet er wel om lachen. Rare jongens die Ieren
***Breekt in***

Nog precies twee weken... En dan begint voor sommigen hier al dè maand!

Spannend hoor, zet 'em op allemaal. Ik ga jullie in de gaten houden, en neem straks plaats op de tribune. Vooral voor Aruba, Star, Nala en Inad... Maar ook voor de rest ga ik uiteraard cheeren!

Geniet nog even van de laatste maand(jes) zwanger zijn. (Okee, Inad moet nog twee maanden, maar toch...)

***Sluipt weer weg!***
Jeetje helemaal vergeten Rebbel te feliciteren! Stom!

Nou bij deze: Gefeliciteerd met je diploma! Jeej!!
Je krijgt het druk Ring
quote:Star schreef op 17 July 2009 @ 15:39:

Leren puffen? Vast geen ervaring uit vorig leven, zo moeilijk is het niet Ik had geen cursus gedaan voor bevalling want ik vond het onzin en had het op moment supreme zo door

Het komt hééél precies hoor! Alleen de spier bij je middenrif mag bewegen en je mag je borst niet op en neer bewegen...

*is stiekem toch trots dat ze een natuurtalent is*

We hebben ook een boekje met massagetechnieken gekregen voor onze mannen. Ik zal dat vanavond even met mijn man doornemen.... Het lijkt me heel belangrijk dat hij ruim voor de bevalling begint met oefenen
quote:Star schreef op 17 juli 2009 @ 16:00:

Je krijgt het druk Ring

Het zweet staat nu al op mijn voorhoofd.

Maar goed, ik vind het gewoon leuk jullie te volgen. Aangezien ik jullie 'ken' van andere topics. Of Haaifs.
O ja? Bij wie sta jij in de Hyves dan? Ga ik je zoeken
quote:Visotsky schreef op 17 juli 2009 @ 16:14:

[...]

Het komt hééél precies hoor! Alleen de spier bij je middenrif mag bewegen en je mag je borst niet op en neer bewegen...

*is stiekem toch trots dat ze een natuurtalent is*

We hebben ook een boekje met massagetechnieken gekregen voor onze mannen. Ik zal dat vanavond even met mijn man doornemen.... Het lijkt me heel belangrijk dat hij ruim voor de bevalling begint met oefenen

Hahahaha geweldig. De VK zei tegen me 'doe mij maar na' en that was it

Jaaaaaaa dat zal ik eens vertellen aan mijn Ier, dat dat zo hoort in Ierland. Masseren enzo. Goed plan
Haha, leuk spelletje. Zoek Ring...

Mij kan je zo vinden, als je weet bij wie je moet zoeken. Ik heb een profielfoto van mezelf in een wit shirtje en ik knuffel met 'Miep' in een blauw shirtje. Er staat een dressoir en een box op de achtergrond. Weet je dan genoeg?
Geef jij ook eens een hint dan?
Ja da's lekker, als je weet bij wie je moet zoeken

Ik sta met dochter op de foto, bruine muts heeft ze op
Vis, wat ik me afvroeg. Worden er ook wel eens 'birth plans' afgekeurd? Fijn dat baby gedraaid is. Heb je een idee van zijn/haar voorkeurshouding?

Rebbel, gefeliciteerd!

Hopelijk is het gewoon een grote jongen Aapje. En geen suiker. Voor jou is het gelukkig geen volle week meer.

Gympy, wat naar dat je nu zo hard moet werken. Hopelijk ga je nu een beetje afbouwen.

Star en Ring elkaar al gevonden?
Nee, ik ben aan het zoeken maar kijk bij de verkeerde denk ik
Zoek een muts en een miep. Leuk hoor.

Je kan bij Yam zoeken.
Aaaaah daar ga ik kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven