groningen

17-07-2009 23:31 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
v/d week heb ik een eerste date (overdag en/of s'avonds) in groningen met een chatvriendin waar ik al een aantal weken mee chat. Nu ik daar zelf niet woon, weet ik niet wat je allemaal kan doen in die omgeving. Wie heeft er tips om wat leuks te doen behalve een standaard drankje en hapje.....

iemand suggesties ??

Alvast bedankt
Woont zij dan in Groningen? Kan zij niet met ideeen komen?
Het was mijn idee dat ik wat zou bedenken, en nu kom ik er via Google niet uit om wat leuks te vinden....
Martinitoren beklimmen?
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
- T Feithhuis ( chique restaurant, wel betaalbaar )

- Newscafe ( hapje, drankje )

- Hemmingways ( cubaans, heerlijk!!)

- Four Roses ( mexicaans )

- Land van Kokanje ( lekker hollands )

Eerste ideetjes, ben ik allemaal geweest en toch allemaal wel lekker!
Haha, leuk dat martinitoren, maar zal hem denk ik niet worden. En die restaurantjes zal ik even opzoeken op internet. Iemand nog ideeën voor overdag?
Haha ik las oh die gaat eten, dus al mijn leukste restaurants op geschreven...

Groninger Museum ( ook voor de niet museum-fans )

Als je dagje gaat, kan je ook dagje schiermonnikoog doen.

zal ff verder leuke dingen bedenken...
In welke richting zit je zelf te denken? Cultuur, iets sportiefs, dagje shoppe ( groningen ideaal voor ), filmpie?

------

Stadswandeling en dan picknik(k)en in het Noorderplantsoen
dacht zelf ook aan een wandelingetje misschien wel aan het strand ofzo,.. Maar dat hebben ze daar niet ergens hè. shoppen is denk ik niets omdat ze daar zelf woont
Veel handige tips op deze site: http://toerisme.groningen ... ad-groningen/zien-en-doen

Stripmuseum/Universiteitsmuseum zijn aardig, maar het Groninger Museum is natuurlijk het leukste.

Mooiweerideeën:

Noorderplantsoen, iets boven het centrum, kun je heerlijk wandelen en zitten.

Als het echt mooi weer is misschien een bootje huren bij de Hoornse Plas, bij Kaap Hoorn. Kan ook aan de zuidkant van het meer, in Paterswolde, maar dat is een stukje verder weg.

Waterfiets huren/mee met de rondvaartboot van Kool.

Theedrinken in de Prinsentuin

Stadswandeling maken met een gids (info bij VVV op de Grote Markt)
via de site van iens kun je evt wel wat leuke restaurantjes opzoeken. Groningen staat daar ook bij geloof ik met allemaal restaurantwaarderingen.
Thanx girlz

Ik ga er morgenochtend in duiken, nu eerst mijn bedje in........zzzzz
Moet dit niet naar Reizen?
Garnwerd is een heel mooi dorpje en bij cafe hamming hebben ze een prachtig terras aan het water. Is sowieso een heel mooi cafe ook als het weer slecht is een aanrader.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een sloepje huren en door de groningse grachten varen, met aan boord een flesje wijn oid.

Daarna ergens gaan eten, bijvoorbeeld Jasmine, het beste Thaise restaurant wat ik ken.

Garnwerd cafe Hamming is inderdaad ook een dikke aanrader! het leukst is het om er per boot heen te gaan.
In winsum kan je ook leuk terrasjes doen, is ook een leuk dorpje met enkele winkeltjes. Garwerd is inderdaad heel leuk, en idem Hamming! Je kan ook naar lauwersoog gaan, is aan zee kan je eventueel over de dijk wandelen, en de zon in de zee zien zakken en dan eten bij het Waddegenot.

Of je gaat naar Pieterburen, beetje clische maar wel heel leuk.

Noordpolderzijl kan je ook heerlijk uitwaaien aan zee.

Maar als het echt een dag wordt kan je natuurlijk ook naar Schier gaan. Eigenlijk is er genoeg te doen in onze o zo Leuke stad!
Eigenlijk heb je nu de verkeerde stad uitgekozen,er is nu weer heel veul te doen in de prachtige stad Nijmegen,ik weet niet waar jij vandaan komt,maar dan ben je beide op onbekend terrein waar ook behalve de feestelijkheden ook heel wat te bekijken is

Ennuh Schier is ook heel erg mooi
Je kan ook een kano huren en door de grachten varen. Verhuurbedrijf zit vlakbij het hoofdstation.

En om te lunchen is t Feithhuis echt erg leuk. Die zit vlakbij de Martinitoren.

Als je een beetje van kunst/cultuur houdt kan je ook een stadwandeling gaan doen. Beschrijving is op te halen bij de VVV aan de Grote Markt. Je loopt dan door de stad en je wordt gewezen op alle bezienswaardigheden, waarvan de gemiddelde stadjer niet eens weet wat het betekent.
je kan bijv een koe knuffelen

http://www.agrarischcultu ... venementen-artikel-45.htm

dit is volgens mij iets wat weinig mensen hebben gedaan en je hebt dan een aparte binnenkomer ;)
quote:RageCorp schreef op 20 juli 2009 @ 15:09:

je kan bijv een koe knuffelen

http://www.agrarischcultu ... venementen-artikel-45.htm

dit is volgens mij iets wat weinig mensen hebben gedaan en je hebt dan een aparte binnenkomer ;)Dit zou ik serieus echt heel leuk vinden.
quote:Chardonnay schreef op 20 juli 2009 @ 15:28:

[...]

Dit zou ik serieus echt heel leuk vinden.

lolz nog meer mensen die dit echt leuk vinden?

de eerste keer dat ik er van hoorde dacht ik van ieuww, maar het is echt grappig en zeer ontspannend

en zeg eens eerlijk een terrasje en drankje dat heeft iedereen al eens gedaan
Precies. Dit is nog eens een originele date.

Verder ben ik gewoon dol op de boerderij. Varkens, koeien, schapen, geiten, paarden.....allemaal leuk. Ik wou dat ik ze zelf had.
Jaaahhh koe knuffelen!

Dat wordt ons volgende bedrijfsuitje, al is het het laatste wat ik doe. Geweldig!
Ragecorp, ik vind dat jij de prijs krijg voor de origineelste date!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven