het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenik: Mail je me nog even over de tekst van Zwieber op: banbaviva@yahoo.com?
The time is now
quote:Bertrade schreef op 18 juli 2009 @ 12:04:

[...]

Ik gok dat als je dit bij het digi topic post, je heel snel antwoord hebt .

Heeft hij het echt zelf gedaan of is dat gewoon de melding die wordt gegeven?Hij heeft dat bestand echt zelf verwijderd. Dacht ff de pc op te ruimen. Dat is gelukt
quote:sweetcandy schreef op 17 juli 2009 @ 23:44:

hahahah ik heb helaas geen deur over om op te behangen :P

Dus dat gaat em niet worden ben ik bangidd gewoon een deur eruit halen, en bij de bouwmarkt, heb je behangsetjes, daar zit ook een borstel bij. is niet zo heel duur volgens mij.
Ik had dit topic nog nooit gezien... maar wat een geweldig idee! Ik krijg helemaal een warm gevoel bij zoveel behulpzaamheid.

Ik zal eens een klussenlijst opstellen
quote:Banba schreef op 18 juli 2009 @ 12:32:

Ikbenik: Mail je me nog even over de tekst van Zwieber op: banbaviva@yahoo.com?Helemaal vergeten, maar heb de mail inmiddels verstuurd.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:Douja schreef op 18 juli 2009 @ 15:20:

[...]

Hij heeft dat bestand echt zelf verwijderd. Dacht ff de pc op te ruimen. Dat is gelukt
quote:roosies schreef op 18 juli 2009 @ 12:08:

ik heb een hele hoop ah actie zegels kan ik daar iemand blij mee maken?Nou, daar zou ik wel blij van worden...
ben ook wel op zoek naar iemand die n wandje in me nieuwe slaapkamer wilt behangen hihi...omgeving haaglanden...

iemand die t kan??
quote:Douja schreef op 17 juli 2009 @ 23:43:

Zelf heb ik (lees vriend) een computerprobleem. Vriend heeft NTLDR verwijderd en nu weigert ie dienst. Heb vanalles geprobeerd mar niets helpt. Dvd rom doet t niet en diskettestation doet ook raar. USB lijkt de enige optie. Er staan een hoop foto's op de harde schijf die ik graag wil houden. Heb geprobeerd een andere cd rom drive erin te doen maar dat gaat ook niet. Sindsdien meldt ie ook cpu overvoltage. Heb ik dan de cpu naar de eeuwige computervelden geholpen?

Enniewee..het werkt van geen kanten, wat ik ook probeer.

Sorry, om nog even een serieus antwoord te geven:

Waarschijnlijk moet je eerst de CPU overvoltage oplossen. Daarvoor moet je waarschijnlijk gaan klooien in de BIOS (en als je dat fout doet, help je de hele compu om zeep). Is er toevallig iemand in de buurt die er meer verstand van heeft (en dus niet je vriend )? Is de harde schijf met foto's primair of secundair (zitten er meerdere harde schijven in en zo ja, staan de foto's op de harde schijf waar ook Windows op staat)? Want als het een secundaire schijf is, kan je die gewoon in een andere pc schuiven om alle foto's eraf te halen.
quote:varisha schreef op 19 juli 2009 @ 14:11:

ben ook wel op zoek naar iemand die n wandje in me nieuwe slaapkamer wilt behangen hihi...omgeving haaglanden...

iemand die t kan??

Doe het niet!

Weet je zeker dat je het niet wil verven, is een stuk makkelijker...(ik heb nog nachtmerries van het afbikken van het behang wat de vorige huurders in mijn huis hadden aangebracht)
quote:Bertrade schreef op 19 juli 2009 @ 15:50:

[...]

Sorry, om nog even een serieus antwoord te geven:

Waarschijnlijk moet je eerst de CPU overvoltage oplossen. Daarvoor moet je waarschijnlijk gaan klooien in de BIOS (en als je dat fout doet, help je de hele compu om zeep). Is er toevallig iemand in de buurt die er meer verstand van heeft (en dus niet je vriend )? Is de harde schijf met foto's primair of secundair (zitten er meerdere harde schijven in en zo ja, staan de foto's op de harde schijf waar ook Windows op staat)? Want als het een secundaire schijf is, kan je die gewoon in een andere pc schuiven om alle foto's eraf te halen.Het is een primaire schijf waar idd ook het os op staat. De cpu is niet overclocked of zo. Vraag me af hoe ik die melding in het bios op zou kunnen lossen?
quote:Bertrade schreef op 19 juli 2009 @ 15:52:

[...]

Doe het niet!

Weet je zeker dat je het niet wil verven, is een stuk makkelijker...(ik heb nog nachtmerries van het afbikken van het behang wat de vorige huurders in mijn huis hadden aangebracht)haha nee ik wil echt 1 wand met zo;n lekker druk behangetje
Wie kan mij helpen aan een box? Het is maar voor een paar maanden, ik wil hem dan ook alleen lenen.

Ik zou er erg blij mee zijn!
Wie kan ik blij maken met een bon voor een tweede kaartje gratis voor Walibi? Gekregen bij de Kruidvat, maar ik kan er tot nog toe niemand een plezier mee doen.
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
Voor iemand die beter kan googelen:

Ergens op het forum is/was een topic van een moeder over het moeten loslaten van haar verslaafde kind.

(als ik me goed herinner tenminste ging het om een verslaving en niet perse/alleen een psychische aandoening)

Heb net iemand gevonden die daar misschien steun uit kan putten........

Voor met name regio Amsterdam/Den Haag kun je bij ING op de site kortingsbonnen aanvragen. Ook als je geen rekening bij ze hebt. Dan krijg je een link in je mailbox en moet je ze zelf printen (zo vaak je wilt).
Heb het spaarpunten/kortingsbonnenuitwissel-topic teruggevonden:

Maak elkaar blij!!!
@Watervrouw: Zocht je dit topic wellicht? Het heeft in ieder geval raakvlakken met dat wat je beschrijft.

Wanneer stop je met redden
Die bedoelde ik
Een scan of kopie van 2 pagina's uit een recente Libelle. Over financien en (opvoeding van) kinderen. Heb net de helft weggegeven, maar kan nog meer gegadigden bedenken...

Het was nummer 32 (blz 54/55), waar ook de JanJans-bijlage bij zat.

watervrouw2 apestaart gmail puntcom
quote:JonnaX schreef op 20 juli 2009 @ 20:41:

Wie kan mij helpen aan een box? Het is maar voor een paar maanden, ik wil hem dan ook alleen lenen.

Ik zou er erg blij mee zijn!Waar woon je ergens?
quote:Essie78 schreef op 02 augustus 2009 @ 23:29:

Wie kan ik blij maken met een bon voor een tweede kaartje gratis voor Walibi? Gekregen bij de Kruidvat, maar ik kan er tot nog toe niemand een plezier mee doen.

Nou Essie, ik hou me van harte aanbevolen voor mijn zoon die met een groepje vrienden over 2 weken daarheen wil gaan.

Aangezien de jeugd niet zo ruim bij kas zit zou je hem er een groot plezier mee doen!

Groetjes Yanou
Joehoe Essie.......ik hoop dat je het kaartje nog niet vergeven hebt.
Wie wilt mij helpen met wat dingen op te hangen (plankjes,schilderijtjes etc) en schilderen??? en de keukenkastjes beplakken met plakplastic
niemand die mij wilt helpen??:'(
quote:varisha schreef op 30 augustus 2009 @ 18:50:

Wie wilt mij helpen met wat dingen op te hangen (plankjes,schilderijtjes etc) en schilderen??? en de keukenkastjes beplakken met plakplasticZou wel willen maar heb zelf ook hulp nodig voor dit soort klussen.:-|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven