VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Oh ja madagascar I en II zijn hier ook erg geliefd, geweldige films! Onze vissen heten zelfs alex en marty...
Koorts had Schorrie wel met Sinterklaas dit jaar, maar toen was hij wel echt ziek geloof ik. Als je googled op koorts bij spanning, vind je dan wat? Het lijkt me zo onlogisch omdat je toch koorts krijgt door een ontsteking? Maar het is wel heel erg toevallig dat KW het altijd heeft, en dat Mini het ook heeft. Dus het zal misschien toch wel een lichamelijke reactie zijn ofzo.

Madagascar heb ik nog nooit gezien. Schorrie wel bij jou thuis toch Wind? Misschien moet ik hem ook maar eens voor hem kopen. Al kijkt hij eigenlijk niet zoveel films. Maar dat zal nu ook wel komen doordat het zomer is.

Al zag ik op weeronline dat het morgen de hele dag gaat regenen en onweren???
Uit de Pixar stal is Monsters & Co ook heel erg leuk!

Koortskind bij gelegenheden klinkt erg bekend...
Ik vind de Ice Age films zo leuk.

Ik ben op de natste dag in de vakantie met Zootje en Zen naar de bios geweest, naar Ice Age 3, in 3d. Dat was echt super!
Monsters & Co ken ik niet, goeie om mee terug te nemen van vakantie als cadeautje. Ik ga alleen met poppetje naar mijn moeder, de jongens gaan met mijn schoonouders kamperen. Echt, toen ik het bedacht leek het een goed plan. Maar het idee dat ik straks mijn mannetjes tien dagen moet missen.... Nooit gedacht dat ik zo'n weekdier zou worden.

Ze kijken nu kleine einsteins, ook favoriet. Ice age zijn ze hier denk ik nog te klein voor. Dim heeft laatst een stukje gezien maar was er niet echt door geboeid. Wel jammer want zijn echt supergrappig!

Ik moet echt nodig gaan puinruimen. Gisteren stress om weg te komen dus alle zooi laten liggen, en over twee uur staan mijn schoonouders op de stoep. Sjaak ligt nog in bed want was laat terug uit de stad.
Hmm het is hier net zo rustig als hier thuis nu... Sjaak is met de mannetjes op stap, poppetje ligt te slapen en ik ga lekker een boekje lezen in de tuin. Zo lang als het droog blijft.
Een ruime week is wel lang Lilalore! Maar je moeder woont in het buitenland begreep ik (had je nou ook geschreven waar?) dus ik kan me voorstellen dat je graag naar haar toe gaat. Het komt vast goed als je er eenmaal bent, je hebt afleiding en je jongens hebben vast een superweek zo samen met opa en oma mee!

Vanmiddag bedacht ik me dat het me echt best lekker lijkt om een weekend zonder kinderen te zijn. En dan zelf dus niet weg te zijn maar gewoon thuis zodat je écht kunt relaxen en genieten. Ik denk dat als Knorrie wat groter is dat ik dat weleens ga regelen. Schorrie bij de ene opa en oma, Knorrie bij de anderen ofzo.

Het weer viel hier echt 100% mee. Wij zijn uiteindelijk vanmiddag gaan fietsen in het bos (eindelijk voor het eerst met Knorrie op de fiets, heerlijk, hiervoor wilde ik graag nog een baby ) en naar de geitenboerderij geweest.

Nu ligt Harrie ziek op bed, zielig. De kindjes heb ik in bed gestopt (Schorrie na een paar potjes ganzenbord, een schouderklopje voor mezelf ) en ik ga lekker lezen. Gisteren al Van miljonair tot Krantenjongen uitgelezen. Erg aangrijpend hoor. Nu ben ik begonnen in Speeddate.

Komt Athena nou dit weekend alweer terug? Er staat me iets bij dat ze 5 juli wegging dus dat zou betekenen dat haar vakantie erop zit. Ik ben erg benieuwd hoe het bevallen is en hoe het reizen gegaan is enzo!
Ola everybody! Elyane, welkom terug en ik vind je een bikkel. Die bedjes in een caravan vind ik al niet zo geweldig zonder zwangere buik, laat staan met! Maar fijn dat jullie het leuk gehad hebben.

Leuk Morrie, voor het eerst met Knorrie op de fiets! Schattig vind ik dat, zo'n ieniemini op de fiets.

Tomatensap vind ik trouwens lekker. Vooral goed gekruide tomatensap. En als Bloody Mary. Cheers.

Cars vind ik leuk! The Incredibles en vooral Monsters Inc (die is echt mijn favoriet) vind ik nog leuker. En bij de Ice Age films kun je me echt oprapen, geweldige humor.

Iemand vroeg nog wanneer wij op vakantie gaan. Vrijdag 31 juli gaan we rijden, ergens om een uur of 21u. Niet later, want we willen om 5u 's morgens al een flink eind in Frankrijk zitten, zwarte zaterdag. Dus. We gaan naar het onderste deel van de Dordogne, Aquitaine, naar een heel kleine camping met alleen een sanitairblok en een zwembad, en een boerderij waar de eignaars wonen en waar je 's morgens brood op bestelling kunt halen. Er zijn in totaal 11 staanplaatsen, waarvan 3 verhuuraccommodaties zijn. Echt klein dus. De link naar de camping wil ik wel op LP zetten, met zo'n kleine camping vind ik het hier wat te herkenbaar.
Volgens mij had je die link er al op gezet. Of hadden we toen nog een andere LP? Ik herinner me hem in ieder geval en ik ben heel erg benieuwd hoe het er is. Het ziet er namelijk echt heel leuk uit allemaal!

Ik ben benieuwd hoe het rijden jullie vergaat. Ons viel het wat tegen om 's avonds weg te gaan. Wij gingen om 22 uur. Het eerste stuk was echt geweldig, we riepen tegen elkaar dat we dit voortaan elke vakantie zouden doen. Tot rond een uur of 4 's ochtends de vermoeidheid toesloeg. Uiteindelijk stopten we het laatste stuk zo vaak dat we er 14 uur over deden. Maar wij hadden dit nog nooit gedaan, misschien jullie wel?
Klinkt in ieder geval goed Dropje, jullie camping!

Lilalore, oef, dat is best lang zeg, 10 dagen. Anderszijds wel lekker om met je kleine meisje alleen op pad te gaan, toch?

Hier lekker dagje gehad. Veel opgeruimd en visite gehad van schoonzus en zwager, met mijn mooie lieve nichtje.

Morgen gaan de kinderen lekker een dagje naar het kdv/nso zodat ik een dagje voor mezelf heb. Nu al zin in!
Lekker Ely. Je hebt nu toch wel verlof?

Ik vond dat zo heerlijk, verlof hebben en de kinderen toch gewoon naar school en kdv. Ik ben nog nooit zo bruin geweest! Ik las elke dag in het zonnetje boeken enzo, iets waar je normaal haast niet aan toe komt.
ja, ik heb heerlijk verlof.

Ik vind het ook heerlijk hoor, kindjes weg.

Maar heel eerlijk, voelt het ook een beetje lullig, omdat het natuurlijk wel hun vakantie is.

Daarom voor Zootje en Zen bewust gekozen voor 2 dagen ipv 3.

En dan niet de hele dag, maar vanaf een uurtje of 11 tot een uurtje of 15.00 uur

Zeefje gaat wel gewoon 3 dagen, lekker haar eigen ritme.
O, dat gevoel (dat het lullig voelt) ken ik niet. Maar Schorrie had nog geen schoolvakantie en zat nog net op het kinderdagverblijf dus misschien is dat anders.

Lekker hoor, twee dagen in de week voor jezelf. En ook lekker voor Zen een Zootje dat ze jou een dagje hebben terwijl Zeefje op het kdv is. Dan kun je toch weer andere dingen met ze doen. Grote kinderen dingen .
Ik had het inderdaad ook minder toen de kinderen op het kdv zaten. Het zal er vooral mee te maken hebben dat ze vakantie hebben, denk ik. Normaal ben ik niet zo gevoelig.;-)

En ik ben inderdaad van plan om grote kinderen dingen te doen op die dinsdag. Heb er nu al zin in!
Oh heerlijk verlof in de zomer. Heb ik bij de laatste twee toch slecht getimed, die zijn van november en december. Ik vond die dagen zonder kinderen ook altijd heerlijk. Ook zo lekker dat je dan niks meer hoeft te doen als je ze hebt opgehaald. Ik had dan altijd al gekookt enzo, dus dan kon ik ze ook even écht aandacht geven, dat schiet er normaal wel een beetje bij in

Ach het zal ook wel meevallen, maar ik vind het gewoon echt zó lang om zonder aapjes te zijn! Aan de andere kant heb ik er ook wel heel veel zin in. Het is altijd heerlijk om bij mijn moeder thuis te zijn (ze woont trouwens in de VS), mijn stiefzusje is net bevallen van haar eerste kindje (dat was eigenlijk de reden om te gaan), en mijn zusje gaat ook, vertrekt iets eerder en vliegen samen terug. Er woont daar nog meer familie en die hebben poppetje allemaal nog niet gezien, dus nog een reden om te gaan. Toen ik zwanger was van Sum ben ik met mijn moeder en zusje een paar dagen naar frankrijk geweest, toen zag ik er vlak vantevoren ook zo tegenop dat ik Dim dan zo lang moest missen. Stond echt te huilen 's ochtends onder de douche , maar toen we eenmaal onderweg waren vond ik het wel prima. Dus het zal inderdaad wel goedkomen. De jongens hebben inderdaad heel veel zin om te gaan kamperen.

Wij brengen ook af en toe de kinderen een weekendje naar opa en oma om even alleen te zijn. Poppetje nog niet, die krijgt nog borstvoeding dus vind ik niet handig, maar met de jongens wel vaker gedaan. (Ik kom wel een beetje als harteloze moeder over geloof ik...)

Leuk de Dordogne dropje! Ik vind het eten daar het lekkerste van heel Frankrijk.
Wanneer was ik hier ook alweer voor het laatst? Ik heb veel gemist aan klets zo te zien!

Weekendje zonder kids was heerlijk. Lekker uit eten geweest, naar de bios (nieuwe HP) door de stad gelopen, veel geklets en uitgeslapen (ook wel eens leuk als je dat samen kunt doen).

Kortom een aanrader!

Kinderen hebben het ook super gehad. Met als resultaat dat beide kids steeds dikke tranen hadden omdat ze 'Oop en Oom zo misten'.

Vandaag weer een dagje met Apie en buurmeisje komt zo spelen. Lekker dus.

10 dagen lijkt me ook best veel lilalore. Maar ik weet zeker dat je het ook naar je zin zult hebben. En als je terugkomt lijken je kinderen opeens een stuk groter, leuk is dat

Ik lees je nick steeds als liselore want zo heet Apie ook (1 van haar 4 voornamen).

En Ely is weer back in town! Je klinkt weer aardig opgewekt en uitgerust. Fijn dat je nu verlof hebt! Lijkt me een superperiode om vrij te zijn. Lekker genieten van die dagen alleen hoor!

Wat had ik nog meer gelezen? Oja, koorts en spanning. Volgens mij kan verhoging wel een stresssymptoom zijn ja. Is KW wel opgeknapt? Hoe was jullie weekendje?

Samen met kindje fietsen is zo leuk Morrie! Hier loopt Japie standaard naar 1 van onze fietsen om even een rondje te rijden. Als het lekker weer is doen we het ook vaak nog even na het eten. Krijg je echt zo'n vakantiegevoel van!

Zo nu even douchen en huis een beetje opruimen, dat heb ik van het weekend uit principe natuurlijk niet gedaan
Fietsen na het eten. Wat een leuk idee!

Die ga ik onthouden

Jullie weekend klinkt lekker! Ben even vergeten hoe dit tot stand is gekomen. Wilde jij en Aap gewoon even q-time?

Hoeveel klein geld zit er al in jullie vakantie-spaarpot, Nathje?

Wat leuk dat je naar de VS gaat, Lilalore. Woont je moeder er al lang? Zoals ik het nu heb ingevuld zijn je ouders gescheiden (de optie dat je vader is overleden heb ik even geblokt) en is je moeder opnieuw getrouwd met een Amerikaan waar ze nog een kind mee hebben gekregen. Maar ik kan er naast zitten

Waarom ga je eigenlijk zonder de jongens naar de VS? Geloof dat ik dat even heb gemist.

Ely, ik herken het wel dat je het lullig vindt om de kinderen naar de BSO te brengen terwijl je thuis bent. Juist omdat het vakantie is! Ben ook altijd een soort van jaloers op vrouwen die dat gewoon zonder schuldgevoel doen. Al vind ik zwangerschapsverlof wel een verzachtende omstandigheid en zou ik het gewoon doen. Maar een vrije werkdag hebben en de kinderen naar de opvang kán ik gewoon niet. Ik werk 4 dagen per week en vind dat zij dan ook thuis mogen zijn als ik dat ben. Zal wel een kronkel zijn...

Dropje, jij gaat daus ook bijna op vakantie! Lekker hoor.

De camping klinkt schattig. Ben benieuwd hoe jullie het gaan hebben daar. 's Nachts rijden kunnen wij echt niet. Dan kun je ons opvegen of van de vangrail schrapen. 's Nachts slaap ik... en rijd ik geen auto. En GW is net zo'n mietje

Kleine Einstein is ook hier thuis favoriet.Volgens mij heeft Schorrie hier wel Madagascar gekeken, Morrie. Madagascar II heb ik samen met KW in de bios gezien. Zo leuk. Lach me rot om Moto Moto. Jammer alleen dat KW nu iedereen dik en flatsig noemt. (hij zegt flatsig )

Aan de ene kant fijn dat koorts bij spannende dingen herkenbaar is, maar aan de andere kant... hoe mee om te gaan. iemand bruikbare tips? Het is zo jammer dat hij vaak leuke dingen mist waar hij wel naar uit lijkt te kijken (zoals zijn verjaardag).
Sjee, wat een lange post.

Ik begin maar even opnieuw

Antwerpen was leuk!

We hadden een supermooi en strak hotel in het centrum van Antwerpen. Zaterdag hebben we geshopt (moesten nog extra zwembroeken hebben voor de jongens), veel gelopen, uit eten geweest (Heerlijk weer gehad trouwens! We zaten buiten op het terras in de zon te eten) en 's avonds zijn we naar de bioscoop geweest in de supergrote bioscoop in Antwerpen. Film Angels & Demons gezien. Wat een goede film! Zondag lekker uitgeslapen (tot 09.00 uur. We kregen toen een sms van mijn broertje dat KW koortsvrij was en dat ze gingen zwemmen) en heerlijk ontbeten.

Daarna naar de suana gegaan (in Nederland) en heerlijk gelummeld.

Was echt lekker!
Wauw dat klinkt als een heerlijk weekend Wind! Fijn ook een man die mee wil naar de sauna. Daar krijg ik Sjaak echt met geen tien paarden naartoe gesleurd.

Je zit er helemaal naast maar ik ga maar even niet uitleggen hoe het wel zit, want ik word wel erg herkenbaar zo realiseerde ik me zojuist. Jongens gaan niet mee om verschillende redenen. We moesten vorig jaar al boeken, ander geen rechtstreekse vlucht meer te krijgen en we hadden eigenlijk in de planning zitten dat we dit jaar gingen verhuizen. Dat gaat niet door (kunnen niks vinden wat we de stap waard vinden voor ons budget, dus wachten nog een of twee jaar), maar hebben toen wel besloten Sjaak zijn vakantiedagen te sparen voor die verhuizing. Komt bij dat het met twee kinderen al echt een lange heftige reis is , laat staan met drie. Ik heb echt van die hyperactieve jongetjes, die kunnen niet zo goed acht uur op hun gat zitten. Met Dim ging het vorig jaar nog wel goed, maar Sum was anderhalf en heeft eerst het hele vliegtuig bij elkaar gebruld omdat hij oververmoeid was, en daarna alles ondergekotst. De mede-passagiers vonden ons echt heel leuk denk ik . Terugweg was al net zo'n succes want de stronteigenwijze amerikaanse purser besloot dat mijn autostoel niet 'approved for airtravel' was en liet die in het ruim stoppen. Kan er nog pissig om worden. Heeft me uiteindelijk wel 750 dollar opgeleverd in reisvouchers, maar man wat was ik kwaad. Had speciaal een stoel geboekt voor Sum omdat ik m niet de hele weg op schoot wilde, gaat die muts m'n autostoel (die wél approved was, zijn alle eu-gekeurde stoelen) wegdoen. Goed, lang verhaal, maar daarom dus besloten om nu alleen met poppetje te gaan.

Ik heb echt een prut-dag vandaag. Druk met twintig dingen waardoor ze allemaal maar half gebeuren. En ben met iets spannends bezig (waar ik ook in verband met die herkenbaarheid nog maar even niks over schrijf) waardoor ik de hele tijd word afgeleid. Gevolg: zeurende kinderen omdat ze te weinig aandacht krijgen. Net maar even een spelletje met ze gedaan en ze nu voor de tv gezet. Krijgen vanavond vrienden te eten en ben bami aan het maken.
Wind, ff snel, hoe deed jij het met die werksters die op 'sollicitatie' kwamen? Ieder kreeg een half uur ofzo? En dan huis laten zien en beetje praten wanneer ze kunnen en wat voor ervaring ze hebben? Ik wil er 4 gaan uitnodigen. 1 ziet er het beste uit, maar die vraagt ook gelijk een euro per uur meer dan de rest.....

Later meer, nu weer aan het werk, heb het zowaar druk!
Lilalore, en nu ben ik nóg nieuwsgieriger

Morrie, wij hadden er toen geloof ik 4 of 5 uitgenodigd en inderdaad ieder half uur eentje. Het huis heb ik niet laten zien omdat één het er maar zou worden. Bij de eerste keer heb ik dat wel gedaan uiteraard. Tja, waar ik normaal probleemloos sollicitatiegesprekken voer vond ik deze maar lastig.Om nou over competenties te beginnen Gewoon een beetje vragen naar ervaring en andere adressen/referenties. Mijn huidige hulp had bijvoorbeeld al 3 adressen waar ze al jaren werkt tov van een ander die geen adresje had. Tja, dat vond ik wel waardevolle info. Iemand anders stelde voor om de sollicitatiegesprekken niet bij mij thuis te voeren maar bij de kandidaten. Kon je meteen zien hoe het er daar uit zag. Vond ik teveel gedoe.
Nog één dagje werken en dan heb ik 3,5 week VA-KAN-TIEEEEE!
Lekker Wind! Jullie weekend klinkt ook heel geslaagd en ontspannen!

Net als dat van Nathje trouwens, een keer samen alleen thuis is ook wel een goeie inderdaad.

Ely, ik herken het ook wel hoor, dat gevoel dat je het bijna niet kunt maken om de kinderen dan weg te brengen. Maar ik word er wel steeds makkelijker in merk ik. Nu hebben we die dagen ook hard nodig om de hele keuken leeg te halen, dat scheelt.

Maar zeker voor Nano vind ik het ook wel goed dat hij een beetje in het ritme blijft. Trouwens, hij vindt het ook echt leuk op het kdv, lekker een hoop andere kinderen om zich heen.

Leuk druk weekend achter de rug met allerlei etentjes, verjaardag, kraamvisite etc. Vandaag dus lekker rustig aan gedaan dus, en vanmiddag zijn we naar een speeltuin met terras hier vlakbij geweest en hebben de kinderen heerlijk gespeeld terwijl wij in het zonnetje met een koud drankje zaten te kletsen.

Het einde van de dag was alleen wat hectischer en spannender dan gepland, we waren net thuis toen de buurvrouw belde: haar zoontje van 5 was met de BSO naar de speeltuin, van een speelhuisje gevallen en was in het ziekenhuis, waar zij en haar man dus ook allebei naar op weg gingen. Ze waren gebeld op hun werk.

De jongste was uit logeren, maar die van 3, Nano's grote vriend, hebben wij opgehaald van het kdv en opgevangen, en die heeft hier ook gegeten.

Uiteindelijk bleek hij z'n arm gebroken te hebben, maar dan ook finaal door: in beide botten echt een complete breuk. Z'n armpje stond helemaal scheef! Hij had net voor het gebeurde een ijsje op, dus mochten ze niet opereren en daarom heeft de arts toch geprobeerd het recht te zetten. En dat ging goed, dus ze waren heel blij dat dat ijsje hem uiteindelijk een operatie bespaard heeft. Maar goed, hij zit nu wel nog 6 weken in het gips (en volgende week gaan ze op vakantie). Heel sneu dus!
Zo, dat was een langer verhaal dan ik dacht

LLL, die reis lijkt me met 1 kind wel wat relaxter inderdaad..
Opereerde ze niet omdat hij door het ijsje niet meer nuchter was?

Wel sneu zeg! Dat je op vakantie met een gebroken arm (in het gips) loopt. Hier hetzelfde met een buurjongetje, maar dan zijn been van enkel tot heup. En die gaan naar Spanje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven