de dochter van mijn vriend

13-07-2009 23:47 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dochter(15) van mijn vriend hangt echt de hele tijd aan haar vader als ze bij ons is. Als hij wijdbeens op de bank ligt, gaat zij er met haar volgroeide lichaam tussen liggen. Ik ben NIET jaloers maar vind dit grensoverschreidend. Ik heb geprobeerd dit bespreekbaar te maken, maar hij vindt dat ik van iets 'moois' iets lelijks maak.

Ik begrijp dat ze wat extra aandacht van haar vader wil als ze hem ziet en zijn liefde voor zijn kind wil veilig stellen, maar vind dit echt niet kunnen. Dat ze waar we ook gaan of staan altijd naast hem staat, fietst, ligt of zit heb ik inmiddels al geaccepteerd, ondanks dat mensen in onze omgeving hun verbazing erover uitspreken.

Probleem is dat het totaal niet bespreekbaar is, hoe voorzichtig ik het ook breng. Hij ontploft gewoon wanneer ik ook maar iets over zijn dochter zeg. Ik gun ze hun momenten echt, maar als hij naast mij ligt op de bank en ze gaat tussen zijn benen liggen vind ik dat echt niet kunnen, misgun ik ze dan iets???
quote:Dove schreef op 15 juli 2009 @ 14:39:

TO ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik snap alle reacties op jouw post niet! Natuurlijk is het normaal dat zijn dochter haar vader mist en lekker met hem wil knuffelen, maar we kunnen toch wel stellen dat deze grens ver wordt overschreden? TO geeft toch aan niet jaloers te zijn? Waarom vindt iedereen het zo moeilijk om dat aan te nemen? En zoals beschreven is lijkt me dat TO hen allebei juist de ruimte probeert te geven om met z'n tweeën dingen te ondernemen.

Ik vind het ziekelijk zoals de dochter met haar vader omgaat, dit is niet normaal. Daarbij denk ik dat de meesten hier precies hetzelfde zou denken als ze in jouw schoenen zouden staan, maar het is natuurlijk lekker makkelijk om met zn allen te blaten dat je jaloers bent.

Ik heb verder geen tips voor je helaas, maar wel een heleboel begrip van mijn kant. Sterkte met de hele situatie!En daar is die vader zelf niet bij?

@TO: Wat exact bedoel je nou eigenlijk met dat volgroeide lichaam? Ik krijg een beetje een....apart....idee bij jouw openingspost eigenlijk. Zelf iets meegemaakt?
quote:Claar70 schreef op 20 juli 2009 @ 12:04:

Dat geldt m.i. ook voor een knuffeluurtje op de bank tussen pa en dochterlief. Erg genant als je het mij vraagt. Vooral als pa wijdbeens zit. Daar heeft hij toch ook een bepaalde rol/verantwoordelijkheid in?Daar heeft vader de verantwoordelijkheid in. Laten we niet vergeten wie het kind en wie de volwassene is zeg.
quote:minny schreef op 20 juli 2009 @ 12:10:

[...]

Daar heeft vader de verantwoordelijkheid in. Laten we niet vergeten wie het kind en wie de volwassene is zeg.Primair heb je gelijk ...MAAR (zie mijn eerdere bericht hierover)... meiden van 15 zijn tegenwoordig al zo rijp en volwassen. 6 van de 10 zijn al sexueel aktief. Lopen in strakke, niets verhullende kleding rond en willen niet dat je in de badkamer komt als zij erin zitten (logisch!). In zo'n geval heb je als dochter toch ook een verantwoordelijkheid?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven