Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
maandag 10 maart 2025 om 10:19
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 9 april 2025 om 18:40
Ik ook!

woensdag 9 april 2025 om 18:43
Redhead70 schreef: ↑09-04-2025 18:34voor canfis felis en moiren en misschien ook anderen. Ik haakte in op de kwetsbaarheden van, ik weet niet of ik dat mag noemen van Noah, Elfje enzo. Het is gewoon kut als je bepaalde vaardigheden mist. Het is ook kut als je die vaardigheden wil oefenen en het valt niet zo oke, maar dat is je leerproces. Daarom werd ik even boos op Moiren, niet op haar persoonlijk, maar door haar opmerking. Ik ben ook kwetsbaar op punten, Solo ook, LV ook en zij zelf ook. Dat is prima, maar daar wandelt niemand omheen, inclusief ik niet. Dat is een fittie en door. Waarom voor de een wel om gevoeligheden wandelen en voor de ander niet , dat haalde ik er uit en daar ben ik het echt heel erg meer eens. Als ik dat verkeerd het geinterpreteerd hoor ik dat graag, maar vooralsnog denk ik ook dat ik niet helemaal niks snap.
Niet om je vervelend aan te vallen ofzo hoor... maar ik heb soms best moeite om je posts te lezen zoals je ze waarschijnlijk bedoelt. En dat vind ik gek want in het MO topic kun je je vaak wel goed uitdrukken in mijn beleving. En hier op napraat zie ik je weleens de plank mislaan. Niet alleen met wel/niet quoten, maar meer de begrijpbaarheid van je teksten...
Net als bovenstaande heb ik eigenlijk niet echt een idee wat je nou precies wil zeggen of bedoelt?
Nogmaals geen aanval, maar meer een soort van miscommunicatie?
woensdag 9 april 2025 om 18:44
Sterker nog: iedereen doet zeer opzichtig zijn zijn stinkende best om het er vooral niet over te hebben en dan komt er iemand die daar allemaal overheen leest en er lekker toch weer over begint. Raar gedoe.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 april 2025 om 18:45
Vele malen leuker

woensdag 9 april 2025 om 18:46
Broodje knoflookkaas.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 9 april 2025 om 18:47
Lady*Voldemort schreef: ↑09-04-2025 18:44Sterker nog: iedereen doet zeer opzichtig zijn zijn stinkende best om het er vooral niet over te hebben en dan komt er iemand die daar allemaal overheen leest en er lekker toch weer over begint. Raar gedoe.
Nou vooral dat dus. Dat gepis dat dan nog door ieders strot moet is gewoon irritant. En het daarna nog over doorzuigen al helemaal. Hou gewoon op. Ga bloemetjes buiten zetten

woensdag 9 april 2025 om 18:47
Qua tuingedoe, alles is laat! Normaal staat mijn japanse esdoorn allang in blad maar ik zie nu enkel nog sneue knopjes. Door de nachtvorst en de droogte denk ik.
De planten in potten krijgen elke dag een ploempje, anders heb ik daar weinig lol van aankomende weken.
De planten in potten krijgen elke dag een ploempje, anders heb ik daar weinig lol van aankomende weken.
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 09-04-2025 18:48
0.37% gewijzigd
.
woensdag 9 april 2025 om 18:48
Waar kan ik de boom vinden waaraan die groeien?
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 09-04-2025 18:48
1.07% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
Zo niet mee eens.
Ik woon aan een grote gemeenschappelijke tuin, een klein stukje is van mij privé.
En ik heb niks met die tuin. Leuk om naar te kijken, leuk voor de katten, maar verder niet.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
Hema en Appie.
Hannah Arendt
Hannah Arendt

woensdag 9 april 2025 om 18:51
Rooss4.0 schreef: ↑09-04-2025 18:47Qua tuingedoe, alles is laat! Normaal staat mijn japanse esdoorn allang in blad maar ik zie nu enkel nog sneue knopjes. Door de nachtvorst en de droogte denk ik.
Ik zou het zelf niet goed kunnen zeggen, vroeg is het in elk geval niet maar ik heb niet het gevoel dat het nu echt laat is. Vorig jaar was een koud voorjaar, toen liep alles later uit volgens mij. Dit jaar is het niet bepaald koud toch, wel echt droog ja!
woensdag 9 april 2025 om 18:53
Rooss4.0 schreef: ↑09-04-2025 18:47Qua tuingedoe, alles is laat! Normaal staat mijn japanse esdoorn allang in blad maar ik zie nu enkel nog sneue knopjes. Door de nachtvorst en de droogte denk ik.
Ja? Kan zijn hoor, ik vond juist dat de bomen eerder in blad kwamen dan vorig jaar. Alles wordt echt al groen en bloeiend, had het idee dat het met de bomen vorig jaar pas in mei was...
Nee joh, denk in mogelijkheden!
Exposuretherapie of De bloemen terugeisen aan de schoonheid,
En als dat niet werkt kan je er nog eindeloos plasjes over doen, of ze in plukjes naar gillende buurkinderen gooien.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Daarmee al leuker dan lullen over eten, al helemaal als het over groenten gaat toch? Heb je kattenkruid staan trouwens?
woensdag 9 april 2025 om 18:55
Dat doe ik alleen in de eerste twee jaar (en in het tweede jaar heel erg beperkt), daarna moeten ze het zelf uitzoeken. Maar ik heb alles in de volle grond, potplanten bijhouden is niet aan mij besteed

woensdag 9 april 2025 om 18:56
Werkelijk geen idee.
Er staat een prachtig gele struik, dat is een forsythia is mij verteld.
Verder zegt het me niks. Interesseert me ook niks.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 9 april 2025 om 18:59
woensdag 9 april 2025 om 19:01
Psychometrie en besliskunde.
Voorheen test-& toetstheorie.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 9 april 2025 om 19:02
ik voel het ook niet als een aanval. Het kan best kloppen dat ik in het MO topic weeg ik mijn woorden 1000 keer en hier niet altijd. Het is gewoon heel erg lastig om van taal consatnt te wisselen. Verder snap ik hier de grapjes maar zelden, maar dat is mijn probleem. Ik maak zelf de fout om niet te quoten wat ik bedoel. Dat zie ik nu. En ik praat wat meer vanuit het aangeleerde, dan vanuit de nuance, dat blijft gewoon heel erg moeilijk. In het MO topic herlees ik en lees ik en vertaal ik, vanuit meerdere bronnen. Hier is het sec Nederlands, heel erg fijn, maar soms wat moeilijk. Ik heb er ook geen moeite mee om daarop aangesproken te worden, los daarvan dat mijn mening wel mijn mening is en mag zijn.MrsM schreef: ↑09-04-2025 18:43Niet om je vervelend aan te vallen ofzo hoor... maar ik heb soms best moeite om je posts te lezen zoals je ze waarschijnlijk bedoelt. En dat vind ik gek want in het MO topic kun je je vaak wel goed uitdrukken in mijn beleving. En hier op napraat zie ik je weleens de plank mislaan. Niet alleen met wel/niet quoten, maar meer de begrijpbaarheid van je teksten...
Net als bovenstaande heb ik eigenlijk niet echt een idee wat je nou precies wil zeggen of bedoelt?
Nogmaals geen aanval, maar meer een soort van miscommunicatie?
Dus ik vind dit fijner dan een botte reactie zeg maar.
Ik had gewoon Moiren niet `aangehaald en meerderen` om aan te geven dat ik Solo in deze begreep. De strekking van mijn post was dat je niet met iedereen rekening kunt houden m.b.t. gevoeligheden, die heeft namelijk iedereen. Iedereen heeft een verleden en iedereen heeft een toekomst, voor de een is die rooskleurig en voor de ander helemaal niet. Daar kun je ook op een forum, geen rekening mee houden vind ik.