Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1052 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Karrota schreef:
20-04-2025 21:29
Oooh dan had ik het helemaal verkeerd begrepen.

Geeft niet!
louti schreef:
20-04-2025 21:28
Boer Jan is toch een geweldige vent haha. Hij praat zo makkelijk en de manier waarop. Lijkt de enige boer waar tenminste dingen worden besproken.
De rest is allemaal maar saai.
Ik vind dat Julius ook echt zijn best doet en ook dat Kylie bij hem past, nu moet Kylie zich nog wat openstellen :heart:
Ik denk dat roel het aanvoelt dat beide vrouwen het niet voelen.
Karrota schreef:
20-04-2025 21:29
Oooh dan had ik het helemaal verkeerd begrepen.
:-D
Je gaat toch niet alleen de hond uitlaten als je twee leuke mannen te logeren hebt?
Martijn raakt Marleen regelmatig aan. Ciska niet. Ik denk dat ze daar moeite mee heeft?

Ach, Roel. Ik denk dat hij ondanks dat hij voelt dat de dames het nog niet voelen zelf te graag wel wilt voelen. Maar dat als hij heel eerlijk is het zelf ook niet ziet zitten.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Speculaastaart schreef:
20-04-2025 21:35
Je gaat toch niet alleen de hond uitlaten als je twee leuke mannen te logeren hebt?
Wel als je een potje wil janken.
zenga schreef:
20-04-2025 21:37
Wel als je een potje wil janken.

Ja, dan wel.....
Als Deedry beiden mannen toch niet wil, houden de jongens er misschien wel een leuke vriendschap aan over.....
Deedry is gewend veel alleen te zijn en heeft nu de hele tijd 2 mannen in haar kielzog. Wordt ze volgens mij gestresst van.

Bij John zie ik hetzelfde als bij Martijn, hij raakt Eileen meer aan dan Karin.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
canis-felis schreef:
20-04-2025 21:25
Mocht het niks worden met een van deze twee, dan komt er nav de uitzendingen vast nog wel iemand op Roel zijn pad die beter past en/of meer geduld met hem heeft. Desnoods als hij een beetje aan zijn onzekerheid gewerkt heeft.

Ja dat hoop ik wel voor Roel.
Met deze twee dames zal het, naar mijn idee, niets worden.
Simone vind ik ook niet eerlijk, zij vindt hem en zijn bedrijf en zijn leven te "tam" en laat Roel in de waan dat ze het nog steeds leuk vindt. En ik vind haar daar totaal niet passen.
En bij Karin heb ik hetzelfde idee.
Ik vind Roel wel een leuke vent eigenlijk, komt sympathiek over.

Martijn en die blonde mevrouw, ben haar naam even vergeten (de vitaliteitscoach), lijken wel een klik te hebben met hun plagerijtjes onderling en ik heb het idee dat Ciska er niet zo tussen komt. Ik kon me wel een beetje in haar verplaatsen.

Kylie liet inderdaad wat emotie zien. Ze heeft (vind ik dan) normaalgesproken een wat emotieloze gezichtsuitdrukking en ze praat ook wat monotoom. Hopelijk komt ze nog wat meer los ( en Julius ook 😆), dan wordt het misschien nog wel wat.

Dorien komt ook wat meer los gelukkig. Ik vind haar beter passen bij Jan dan Karina, en dat is o.a. omdat Karina af en toe tegen hem praat alsof zij zijn begeleider is. Toch zal Jan voor Karina gaan dat weet ik zeker.

John vindt Karin volgens mij wel interessant vanwege haar wat aanwezige toch wel wat flirterige en bijdehante gedrag en daarbij vergeleken lijkt Eileen wat saaier. Misschien toch jammer dat hij Mira heeft laten gaan.

Bij Deedry's worsteling heb ik bedacht dat ze vooraf eigenlijk vooral Roy zag zitten. Maar dat ze nu toch meer naar de brandweerman (ben alweer een naam vergeten) neigt en dat dat haar wat in verwarring brengt. Maar dat is mijn eigen fantasie.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
louti schreef:
20-04-2025 21:28
Boer Jan is toch een geweldige vent haha. Hij praat zo makkelijk en de manier waarop. Lijkt de enige boer waar tenminste dingen worden besproken.
De rest is allemaal maar saai.
Ja, ik vond het ook wel vermakelijk. Ik hoop dat hij de liefde vindt :)
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
noekske74 schreef:
20-04-2025 21:37
Martijn raakt Marleen regelmatig aan. Ciska niet. Ik denk dat ze daar moeite mee heeft?

Ach, Roel. Ik denk dat hij ondanks dat hij voelt dat de dames het nog niet voelen zelf te graag wel wilt voelen. Maar dat als hij heel eerlijk is het zelf ook niet ziet zitten.
Daar lijkt het op, en ik denk ook de ruimte die Marleen inneemt en de - ook wel stomme, vind ik - gebbetjes (de slaapkamer, en dat Ciska iets wel / niet doet). Ik denk dat ze haar conclusie heeft getrokken en uit de situatie wilde stappen. Kan me er wel iets bij voorstellen. (Ik heb even teruggekeken, want er was tijdens de aflevering eea langs me heen gegaan).
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Sabine schreef:
20-04-2025 20:42
Ik heb altijd geleerd dat je geen vlees op hout moet snijden. De bacterie trekt in het hout.
Een slager werkt op een houten blok, tenminste vroeger toen ik er werkte wel.
Maar mensen gaan voorbij
Ik vond trouwens dat Yvon op een bepaald moment (toen hij in tranen was) wel heel erg dicht op Roel zat. Ze nam hem nog net op schoot.

Ik heb het gevoel dat Simone en Karin wel eerder gaan opstappen trouwens.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Serengeti schreef:
20-04-2025 22:27
Ik vond trouwens dat Yvon op een bepaald moment (toen hij in tranen was) wel heel erg dicht op Roel zat. Ze nam hem nog net op schoot.

Oef dat had ik ook! Dacht nog is dat nou punt vanaf waar ze filmen? Mijn hemel. Werd er ongemakkelijk van.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Cesarinajoy schreef:
20-04-2025 21:31
Ik denk dat roel het aanvoelt dat beide vrouwen het niet voelen.
Ja precies, hij voelt het natuurlijk precies goed aan.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
LunchLover schreef:
20-04-2025 22:29
Oef dat had ik ook! Dacht nog is dat nou punt vanaf waar ze filmen? Mijn hemel. Werd er ongemakkelijk van.
Nou echt, heel ongemakkelijk. Ik hou er niet van als mensen zo dichtbij komen. Ik dacht 'gaat ze hem nou een knuffel geven?'. Maar nee, maar waarom dan ZO dichtbij...
Ik kijk echt heeeel de week uit naar een aflevering boer zoekt vrouw maar wat een “tamme zooi” :roll:

Martijn vind ik persoonlijk het leukst maar de chaos erom heen moet je echt tegen kunnen.

Wie nou het best bij John past? Ergens denk ik geen van beiden. Karin gevalletje druktemaker. Leuk voor een avondje stappen maar op de lange termijn voor hem?

Bij Roel vrees ik voor een droevig einde. De meiden klonken alsof ze allebei allang zijn uitgecheckt maar uit medelijden/ de wedstrijd winnen maar blijven.

Jan is een leuke vent! Hij babbelt met de dames alsof hij nooit anders gedaan heeft. Ik denk dat beiden dames kunnen matchen.

Julius heeft duidelijk een oogje op Kylie. Eerst had ik ook het idee dat ze enkel opzoek was naar een stalling voor haar paarden maar na vandaag lijken er toch veel emoties te zitten.

Bij Deedry, ik snap er niks van. Echt niet.
Ik kan echt maar moeilijk kijken naar John. Hoe hij de dames subtiel een beetje tegen elkaar uitspeelt, continu hardop zit te vergelijken, de vrouwonvriendelijke opmerkingen. "Het is niet de bedoeling dat jullie op elkaar verliefd worden" als ze het toevallig even gezellig hebben. Ik snap niet dat ze niet gillend wegrennen.
meisje85 wijzigde dit bericht op 21-04-2025 08:22
7.08% gewijzigd
Ik ben een beetje bang dat Roel voor Simone kiest, omdat de ander van wie ik de naam even niet meer weet, heeft aangegeven zo ver niet te zijn en hij haar daarom uit angst misschien maar wegstuurt. En dat Simone dan nog steeds niet heeft gezegd dat ze eigenlijk allang naar huis wil en dat het dan ellendig af gaat lopen.
Ik denk dat Roel eerst eens met zichzelf aan de slag moet.
Hij zit zo vol verdriet en minderwaardigheid. En dan die de teringzooi nog.
Vrouwen zoeken een partner, geen projectje.

Dat de redactie dit niet doorzien heeft, eigenlijk te erg. Te kwetsbaar
Lila-Linda schreef:
21-04-2025 08:25
Ik denk dat Roel eerst eens met zichzelf aan de slag moet.
Hij zit zo vol verdriet en minderwaardigheid. En dan die de teringzooi nog.
Vrouwen zoeken een partner, geen projectje.

Dat de redactie dit niet doorzien heeft, eigenlijk te erg. Te kwetsbaar
Ik denk ook eigenlijk niet dat daar oog voor is. Zij hebben toch een beetje het imago een vredelievend programma en "BZV-familie" te zijn, ik denk dat dit soort professionaliteit (ook daar) daardoor ontbreekt. Dat je je een beetje kunt verschuilen achter: 'zo gek als bij de commerciële omroepen, is het bij ons niet'. Ook omdat ik gister las over een andere boer die last had (en heeft) van zijn deelname en pas na lange tijd een psycholoog en coach aangeboden kreeg. Het is blijkbaar niet iets dat ze standaard doen, laat staan vooraf.
Bij Roel is het geen teringzooi, die heeft zijn spullen op orde. Bij Martijn is het een bende.

Elk seizoen zit er wel een boer tussen die eigenlijk nog te veel issues heeft, waarvan ze dachten dit inmiddels achter zich gelaten te hebben. Ook bij briefschrijvers komt dat geregeld voor.

Bij Martijn gebeurde ook iets, maar heb ik kennelijk gemist. Moet ik nog even terug kijken.

Misschien dat Deedry wel wat is gaan voelen en dat doodeng vindt. Dat ze zichzelf helemaal gek maakt met haar gedachtes, dat kost ook energie.

Bij Jan is het gezellig, had ik van te voren niet verwacht. Degene die ook in Groningen woont past goed bij hem.

Julius probeert het echt, mooi om te zien. Hopelijk houdt hij hier een vrouw aan over. En anders hoop ik dat hij veel zelfverzekerder is geworden. Als het niets wordt met deze vrouwen zou het mij niet verbazen dat hij nog veel brieven gaat ontvangen.

John krijg ik geen hoogte van. De ene dame lijkt niet serieus genoeg, de ander te serieus?
meisje85 schreef:
21-04-2025 08:29
Ik denk ook eigenlijk niet dat daar oog voor is. Zij hebben toch een beetje het imago een vredelievend programma en "BZV-familie" te zijn, ik denk dat dit soort professionaliteit (ook daar) daardoor ontbreekt. Dat je je een beetje kunt verschuilen achter: 'zo gek als bij de commerciële omroepen, is het bij ons niet'. Ook omdat ik gister las over een andere boer die last had (en heeft) van zijn deelname en pas na lange tijd een psycholoog en coach aangeboden kreeg. Het is blijkbaar niet iets dat ze standaard doen, laat staan vooraf.
Er is wel begeleiding beschikbaar, er is inmiddels zoveel ervaring. Die boer waar jij het over hebt zei ook eerlijk dat hij dacht die hulp nodig te hebben en trok zich terug. Je kan iemand geen begeleiding opdringen.

Dit soort kwetsbaarheden zien wij elk seizoen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven