Fout bij zelfscan

15-04-2025 00:40 388 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet even mijn verhaal kwijt . Ik was vandaag wat druk in mijn hoofd ,heel moe . Ik moest even naar de winkel snel . Ik woon naast de winkel bijna . En doe dagelijks mijn boodschappen . Al 5 jaar lang . Ik dacht ik pak even snel de zelfscan . ik hoorde bij het product dat die perongeluk drie keer gescant was. Ik wou het er afhalen. En ik had perongeluk 4 producten verwijderd . En niet gecontroleerd of ik de juiste had verwijderd . En op eens stond er een beveiliging man en moest ik mee komen. Daarna kwam er nog drie politie mannen. Ik was al die tijd gewoon rustig. Ik kon niet bewijzen dat het perongeluk was gegaan. Ik heb een winkelverbod van twee jaar . Ik ben 43. En ik heb nog nooit gestolen. Ik voel me zo verdrietig . Ook bang dat bekende me gezien hebben ,en denken dat ik echt bewust wat gestolen heb . Bang dat mijn buren me gezien hebben of een moeder van school van mijn kinderen . Ik ben helemaal van slag 😪 ik wou even mijn verhaal kwijt .
IBIopviva schreef:
21-04-2025 18:08
Nou ze lijken me niet erg klantvriendelijk en nogal star inderdaad ook als ze wettelijk in hun recht staan.

Ik blijf erbij probeer het los te laten en ga op zoek naar een andere supermarkt in de buurt en doe minder vaak boodschappen.
Maar ze staan dan weer wel achter hun medewerkers.

Ik vond het altijd erg vervelend dat je volgens beleid handelde en dan werd de manager erbij gehaald en dan werd alles weer ongedaan gemaakt. Alsof ik voor mijn eigen lol company policy volgde. Het kan die medewerkers op zich niet geen hol schelen wat iedereen meeneemt, en ze vinden het vast ook niet altijd leuk controles te moeten doen. Dan op zijn minst dat het stand houdt.
Kan me best voorstellen dat de winkel niet met elke winkeldief in gesprek wil. Je hebt andere dingen aan je hoofd.
Ik krijg vaak controle als ik de handscanner bij de AH gebruik.
Zaterdag had ik 2x een product gepakt wat toch niet in de bonus bleek te zijn en wat ik weer verwijderd heb, en nog een product verwijderd omdat mijn rugtas al te vol kwam te zitten.
Ik moest aan dit topic denken en hoopte dat alles goed gegaan was.
En wat denk je? Geen controle nu terwijl ik er nu zeker op rekende.

Jammer dat je niet op gesprek mag om het voor je gevoel netjes af te sluiten.
Arme to, heb je iets getekend? Bij diefstal geldt dat je de grootst mogelijke vorm van opzet hebt gehad. Aan jou verhaal te horen, is dat niet. Ze checken ook niet dubbel bij de kassa of je echt alles hebt gescand, soort van ‘ja’ aanklikken.. dus ik vraag me af of de winkel echt in haar recht staat.
Ik weet niet hoe het werkt, maar het lijkt me de moeite waard om even na te vragen bij het juridisch loket oid..
fatsoen/ethiek e.d. ga ik even niet op in. Ik snap het standpunt van de winkel. Maar ik kwam er laatst ook achter dat de donuts bij de Albert Heijn per stuk geprijsd (aanbieding) zijn en wel per 4 verpakt… zelfde geldt voor de citroenen bij de Jumbo. Dat vergat ik dus en zag het thuis pas.. ik weet overigens niet meer of ik een steekproef heb gehad..
Heksenkaas schreef:
21-04-2025 19:58
Arme to, heb je iets getekend? Bij diefstal geldt dat je de grootst mogelijke vorm van opzet hebt gehad. Aan jou verhaal te horen, is dat niet. Ze checken ook niet dubbel bij de kassa of je echt alles hebt gescand, soort van ‘ja’ aanklikken.. dus ik vraag me af of de winkel echt in haar recht staat.
Ik weet niet hoe het werkt, maar het lijkt me de moeite waard om even na te vragen bij het juridisch loket oid..
fatsoen/ethiek e.d. ga ik even niet op in. Ik snap het standpunt van de winkel. Maar ik kwam er laatst ook achter dat de donuts bij de Albert Heijn per stuk geprijsd (aanbieding) zijn en wel per 4 verpakt… zelfde geldt voor de citroenen bij de Jumbo. Dat vergat ik dus en zag het thuis pas.. ik weet overigens niet meer of ik een steekproef heb gehad..
Is allemaal al uitgebreid ter sprake gekomen.
Heksenkaas schreef:
Er zit op die doos met vier donuts toch gewoon een barcode die je kunt scannen? Beetje raar om dat ineens te 'vergeten' en handmatig één donut in te voeren. En dit is dus precies de reden dat al die controles nodig zijn. Het gebeurt namelijk nooit eens andersom, dat iemand per ongeluk vier donuts scant in plaats van éém.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
IBIopviva schreef:
21-04-2025 18:08
Nou ze lijken me niet erg klantvriendelijk en nogal star inderdaad ook als ze wettelijk in hun recht staan.

Ik blijf erbij probeer het los te laten en ga op zoek naar een andere supermarkt in de buurt en doe minder vaak boodschappen.
Hoezo? Ze hebben wel wat beters te doen in die winkels.
Star⁴ schreef:
21-04-2025 20:05
Hoezo? Ze hebben wel wat beters te doen in die winkels.
Nou inderdaad. Stel je voor zeg, dat je met iedere winkeldief ook nog tig nazorggesprekken moet voeren. Het is al lastig genoeg om de normale planning rond te krijgen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik blijf me in dit topic wel een beetje verbazen over dat waar sommigen maar denken aanspraak op te kunnen maken; coulance bij een "foutje" en een nagesprek over iets dat in volle bewustzijn is ondertekend. En als een winkel daar begrijpelijkerwijs geen zin in heeft, dan krijgt ie de zwarte piet toegespeeld. Er valt toch niets meer te bespreken? Flauw om dat op klantvriendelijkheid te gooien. Jullie zijn het niet eens en jij trekt aan het kortste eind omdat je nu eenmaal de schijn nogal tegen hebt. Het is toch ook gewoon een kwestie van zelf verantwoordelijkheid nemen?
Ik denk dat het supermarkten er veel meer om gaat een uitstraling te hebben van geen discussies, geen excuses, boete en klaar. Zero tolerance. Dan maar een klant minder. Zodra je er met eentje over gaat praten is het hek van de dam.
Heksenkaas schreef:
Zo snel kan een fout gaan . Ik denk dat ze bij de jumbo hier met vaste klanten anders mee omgegaan waren . En Ook al staan ze in hun recht . Ik heb ook mijn verantwoordelijkheid genomen om te zeggen dat het mijn eigen schuld was ,dat ik niet goed had opgelet . Helaas lees je steeds meer zulke verhalen . Voor mij geen zelfscan meer.
pina schreef:
21-04-2025 20:39
Ik denk dat het supermarkten er veel meer om gaat een uitstraling te hebben van geen discussies, geen excuses, boete en klaar. Zero tolerance. Dan maar een klant minder. Zodra je er met eentje over gaat praten is het hek van de dam.
Dat denk ik ook . Winkeliers worden harder . Omdat er helaas veel gestolen wordt. Vaste klant of niet ,je wordt niet meer geloofd of krijgt een waarschuwing.
Summer79 schreef:
21-04-2025 21:56
Dat denk ik ook . Winkeliers worden harder . Omdat er helaas veel gestolen wordt. Vaste klant of niet ,je wordt niet meer geloofd of krijgt een waarschuwing.
Ik kan me uit mijn tijd als supermarktmedewerker ook niet echt veel dieven herinneren die zeiden dat ze gewoon lekker wilden jatten. Iedereen had wel een smoesje. Waarom zou klant A. Leida Leugenaar zijn en klant B Eerlijke Ellen?
Ik heb er alleen van geleerd dat je zoveel soorten winkeldieven hebt dat het enige wat je zeker weet over winkeldiefstal is dat je geen idee hebt welke personen in je winkel willen stelen. Pas als ze nerveus gedrag vertonen, kun je het een beetje voorspellen en dat zelfs niet altijd.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
meisje85 schreef:
21-04-2025 20:27
Ik blijf me in dit topic wel een beetje verbazen over dat waar sommigen maar denken aanspraak op te kunnen maken; coulance bij een "foutje" en een nagesprek over iets dat in volle bewustzijn is ondertekend. En als een winkel daar begrijpelijkerwijs geen zin in heeft, dan krijgt ie de zwarte piet toegespeeld. Er valt toch niets meer te bespreken? Flauw om dat op klantvriendelijkheid te gooien. Jullie zijn het niet eens en jij trekt aan het kortste eind omdat je nu eenmaal de schijn nogal tegen hebt. Het is toch ook gewoon een kwestie van zelf verantwoordelijkheid nemen?
Dit. Als klant heb je verschillende mogelijkheden om af te rekenen. En als je 1 van die mogelijkheden kiest, dan hoort bij de keuze dat je naar buiten loopt met betaalde boodschappen.
Fouten worden gemaakt zowel door klanten als kassamedewerkers, maar 4 fouten op 1 bon? Nope. Ik begrijp de 'straf' en het niet meer willen voeren van een gesprek.
Nana_Mouskouri schreef:
21-04-2025 22:03
Ik kan me uit mijn tijd als supermarktmedewerker ook niet echt veel dieven herinneren die zeiden dat ze gewoon lekker wilden jatten. Iedereen had wel een smoesje. Waarom zou klant A. Leida Leugenaar zijn en klant B Eerlijke Ellen?
Ik heb er alleen van geleerd dat je zoveel soorten winkeldieven hebt dat het enige wat je zeker weet over winkeldiefstal is dat je geen idee hebt welke personen in je winkel willen stelen. Pas als ze nerveus gedrag vertonen, kun je het een beetje voorspellen en dat zelfs niet altijd.
Dat geloof ik direct hoor. Daarom heb ik ook rustig gereageerd, omdat ik weet dat er veel gestolen wordt . Alleen de beveiliging man werd wel een beetje te fanatiek, die hielt een vrouw bijna aan . Terwel die nog niet het poortje uit was ,omdat ze volgens hem opvallend gedrag vertoonde . Alleen ze deed voor iemand anders nog boodschappen, die ze apart wou afrekenen, maar voordat ze dat wou vloog de beveiliger al uit zijn stoel en kreeg een preek. Deze mensen zaten al met andere ogen op hun stoel .
Summer79 schreef:
21-04-2025 22:14
Dat geloof ik direct hoor. Daarom heb ik ook rustig gereageerd, omdat ik weet dat er veel gestolen wordt . Alleen de beveiliging man werd wel een beetje te fanatiek, die hielt een vrouw bijna aan . Terwel die nog niet het poortje uit was ,omdat ze volgens hem opvallend gedrag vertoonde . Alleen ze deed voor iemand anders nog boodschappen, die ze apart wou afrekenen, maar voordat ze dat wou vloog de beveiliger al uit zijn stoel en kreeg een preek. Deze mensen zaten al met andere ogen op hun stoel .
Je verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger. Maar je houdt het forum wel al een tijdje actief.
Sommige dingen wou je dat het anders was gelopen dat je maar de kassa had genomen ,als je moe bent . Maar dat is achteraf . Maar ik ben ook maar een mens . Ik kan gelukkig recht in mijn ogen kijken ,dat ik zelf nooit zou stelen . Ik neem mijn verantwoordelijkheid. En ik zie het maar als les ,en inderdaad ik neem gewoon de kassa nou . Dan maak ik de fout niet . Dat ze niet met elke klant willen praten begrijp ik . Maar ik mag dat wel jammer vinden . Mijn dochter van 9 mag nog wel van hun de winkel in . Ze stopte nog even wel zegels in de tas. Ik zei al ik kan ze niet gebruiken mag de winkel niet in 😳 vond het wel raar dat ze me nog zegels gaf . Ik wil iedereen bedanken voor de reacties op mijn verhaal . Ik zat er even goed door heen. Van me afschrijven heeft me wel geholpen .
OlleGrieze schreef:
21-04-2025 22:25
Je verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger. Maar je houdt het forum wel al een tijdje actief.
Je hoeft me niet te geloven . Ik heb wel wat anders te doen dan hier een verhaal te schrijven die niet waar is .
Lady*Voldemort schreef:
21-04-2025 20:03
Er zit op die doos met vier donuts toch gewoon een barcode die je kunt scannen? Beetje raar om dat ineens te 'vergeten' en handmatig één donut in te voeren. En dit is dus precies de reden dat al die controles nodig zijn. Het gebeurt namelijk nooit eens andersom, dat iemand per ongeluk vier donuts scant in plaats van éém.
Als iemand dingen te veel heeft gescand zal nooit blijken als je controleert mbv een steekproef. Daar kom je alleen achter als je alle boodschappen opnieuw scant.
Maar waarom ging er geen lichtje branden toen je ineen een lagere rekening had. Het ging om een klein boodschapje toch? Dan merk je toch wanneer je zes euro minder hoef te betalen? Had naar de servicebalie kunnen lopen en zeggen volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan.
En heb je nou je dochter verteld dat je gepakt bent voor winkeldiefstal? Waarom moet zij dat weten?
Bontebok schreef:
22-04-2025 00:33
En heb je nou je dochter verteld dat je gepakt bent voor winkeldiefstal? Waarom moet zij dat weten?
Natuurlijk niet op die manier. Maar mijn dochter is 9 dus de boodschappen doe ik zelf . Als ze naar de winkel gaat is het voor lege flessen brengen naar de winkel ,omdat ze het leuk vind .boodschappen doe ik zelf .
Bontebok schreef:
22-04-2025 00:33
Maar waarom ging er geen lichtje branden toen je ineen een lagere rekening had. Het ging om een klein boodschapje toch? Dan merk je toch wanneer je zes euro minder hoef te betalen? Had naar de servicebalie kunnen lopen en zeggen volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan.
als ik dat door had gehad ,had ik het zeker gedaan . Soms pak je bij elkaar de boodschappen, lijkt het veel minder waard dan wat je moet afrekenen . En bij een andere winkel zou het bedrag wel geklopt hebben . Deze winkel is veel duurder.het waren ook niet bijzondere grote dingen . En ik had die dag mijn aandacht niet bij. Feit blijft dat dit een harde les is,dat je als je heel moe bent, en andere dingen aan je hoofd hebt, gewoon naar de kassa moet gaan . Het gebeurd mij niet nog een keer .
Maar voor nou sluit ik deze topic . Het was een vervelende ervaring,maar het gebeurd vaker dan je denkt . Ik ben ook maar een mens. En nou door deze ervaring gaat het mij niet meer gebeuren dat Ik deze fouten weer maak.
Nana_Mouskouri schreef:
21-04-2025 22:03
Ik heb zelf jaren in een supermarkt gewerkt,en het zijn juist de vaste klanten die het doen. Ook veel oude mensen bij ons die dat deden.
En dan was het,oh helemaal vergeten. Je hoort hier maar 1 kant van het verhaal,misschien werd ze al langer in de gaten gehouden.
En moe of niet als je zelf staat te scannen op een groot scherm dan moet je dat wel zien hoor. Ik heb ook wel eens dat bij de AH een product 2x word gescand omdat ik hem er te lang tegenaan houd,dan corrigeer ik dat en check ik alles nog een keer voordat ik afreken. Zeker met weinig boodschappen kan dat haast niet fout gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven