Overleden in showbizzland - deel 4
woensdag 22 juni 2022 om 08:52
...of overleden in andere publieke functies.. Nieuw topic!
Voor de annalen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
en deel 3: entertainment/overleden-in-showbizzland ... start=3050
Voor de annalen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
en deel 3: entertainment/overleden-in-showbizzland ... start=3050
Such fun!1
zondag 27 april 2025 om 20:12
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2025 23:18
Reden: Ongepast
Reden: Ongepast
70.72% gewijzigd
zondag 27 april 2025 om 20:19
Ja, duidelijk: "Zou er alweer iemand dood zijn gegaan?"
Het boeit mij niet zo; ik ken hele Jonnie Boer niet, maar lees dat best wat mensen erdoor ontdaan zijn. Ik laat de discussie over on- of off-topic hier dan ook even aan me voorbijgaan. Ik vond jou vooral wat wonderlijk posten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2025 23:19
Reden: Quote verwijderd
41.58% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zondag 27 april 2025 om 20:25
zondag 27 april 2025 om 20:33
Wow!ldp schreef: ↑27-04-2025 09:58Gooi er dan zelf even een paar doden in.
Wat zou op dit moment on topic zijn dan?
Het is toch niet gek dat een gesprek een beetje uitwaaiert op een gegeven moment?
Dat gaat in een normaal gesprek ook zo. Tenzij je aan de keukentafel/ bar/ buurtborrel ook alleen volgens een strakke agenda werkt?
Gewoon wow.
zondag 27 april 2025 om 20:41
Ik snap ook niet zo goed waarom je niet een beetje mag uitweiden. Dat gebeurt toch al snel?
Als je nou tientallen pagina's over de horeca hebt, snap ik dat iemand vraagt of het weer ontopic kan. Maar er is een topkok overleden, daar wordt over gepraat, dan gaat het even over de horeca,dat duurt eventjes en dan komt er iemand melden dat het weer ontopic moet.
Komt zo jufferig over.
Als je nou tientallen pagina's over de horeca hebt, snap ik dat iemand vraagt of het weer ontopic kan. Maar er is een topkok overleden, daar wordt over gepraat, dan gaat het even over de horeca,dat duurt eventjes en dan komt er iemand melden dat het weer ontopic moet.
Komt zo jufferig over.

Heal the world, make it a better place.
zondag 27 april 2025 om 21:01
Ja, óf een Nederlandse. Eijk is ook in de race, toch?Lila-Linda schreef: ↑27-04-2025 20:54Maar volstrekt OT, kan best dat we nu een Afrikaanse paus krijgen. Ook wel bijzonder.
zondag 27 april 2025 om 21:05
Eijk heeft volgens mij alleen maar gezegd dat ie niet zou weigeren als ie gevraagd wordt, omdat het pausschap een soort van roeping Gods is. Maar dat wordt in de media dan meteen opgeblazen tot een heuse verkiesbaarheidsstelling.
https://www.kn.nl/nieuws/opmerkelijk/ka ... ja-zeggen/
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 27 april 2025 om 21:06
https://www.bbc.com/news/articles/ckgxk40ndk1o staat niet op deze lijst
zondag 27 april 2025 om 21:15
Oh, ik had een heel oud bericht van nu.nl
https://www.nu.nl/buitenland/6353401/wo ... pties.html
Ben niet echt een expert, dat blijkt wel weer.
https://www.nu.nl/buitenland/6353401/wo ... pties.html
Ben niet echt een expert, dat blijkt wel weer.
zondag 27 april 2025 om 21:33
U vraagt wij draaien..

RuPaul drag race’-ster Jiggly Caliente is op 44-jarige leeftijd overleden, slechts enkele dagen na een beenamputatie. Dat meldt de familie vandaag via Instagram.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -overleden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2025 23:20
53.48% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
zondag 27 april 2025 om 22:07
(Nee hoor: https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... erond.aspx)
En on topic: wat verschrikkelijk. Zo'n treurig leven, zo'n treurig einde...
zondag 27 april 2025 om 22:15
maandag 28 april 2025 om 00:00
maandag 28 april 2025 om 06:38
Ipd had echter wel een punt.
De meeste forummers lijken het vaak prima te vinden wanneer een topic een figuurlijke zijstraat inslaat.
Zo ontstaan de meeste gesprekken nu eenmaal.
Soms zelfs hele goede gesprekken.
Totdat er steevast weer een paar forummers gaan staan stampvoeten dat het allemaal véélste off topic is.
Dan moet het weer on topic, en blijft het vervolgens stil want on topic valt er niks te melden.
De opmerking van Ipd was flauw, maar ook wel waar. Want behalve mededelingen plaatsen over de volgende die helaas overleden is, is alles wel zo'n beetje off topic hier.
En dat vind ik jammer, want napraten over iemand of verder uitweiden over een onderwerp welke aan die persoon verbonden is, kleurt juist een topic in.
Maar er zijn altijd topic regelaars die daar graag een stokje voor steken.
Gewoon een beetje kinderachtig als je het mij vraagt.
Als het ongepast is of ontspoord, oké.
Maar stop gewoon even met meelezen/schrijven als het een kant uitgaat die jou niet interesseert.
Meteen als kleuterjuf optreden, of moderators lastig vallen met stafjes, is meestal zo niet nodig.
maandag 28 april 2025 om 09:44
Dat is een goede tip, maar niet echt mogelijk.
Als je dit topic volgt om te weten wie er is overleden, dan kijk je telkens in dit topic als het omhoog komt.
Dan kun je niet even niet meelezen.
Ik volg dit topic omdat ik vaker op Vivaforum lees dan op de nieuwsapps, en dan ben ik sneller op de hoogte van het overlijden.
En ja, soms ligt het een beetje stil. Gelukkig, denk ik dan.
Dan is er weinig te melden.
(Ikzelf stoor me niet aan de off topic berichten, doe het nu zelf ook)
maandag 28 april 2025 om 09:47
Nog maar een keer: gisterochtend had lpd het punt al gemaakt. Ik had niks tegen dat punt, maar vond de oneliners die later volgden nogal flauw en kinderachtig (of er al iemand dood was en later de "vraag" of iets on- of offtopic was). Daarom stelde ik de vraag of hij/zij zich soms verveelde. Niks meer, niks minder. Ik heb niet gestaft, noch "gejuft".Hallodaar schreef: ↑28-04-2025 06:38Ipd had echter wel een punt.
De meeste forummers lijken het vaak prima te vinden wanneer een topic een figuurlijke zijstraat inslaat.
Zo ontstaan de meeste gesprekken nu eenmaal.
Soms zelfs hele goede gesprekken.
Totdat er steevast weer een paar forummers gaan staan stampvoeten dat het allemaal véélste off topic is.
Dan moet het weer on topic, en blijft het vervolgens stil want on topic valt er niks te melden.
De opmerking van Ipd was flauw, maar ook wel waar. Want behalve mededelingen plaatsen over de volgende die helaas overleden is, is alles wel zo'n beetje off topic hier.
En dat vind ik jammer, want napraten over iemand of verder uitweiden over een onderwerp welke aan die persoon verbonden is, kleurt juist een topic in.
Maar er zijn altijd topic regelaars die daar graag een stokje voor steken.
Gewoon een beetje kinderachtig als je het mij vraagt.
Als het ongepast is of ontspoord, oké.
Maar stop gewoon even met meelezen/schrijven als het een kant uitgaat die jou niet interesseert.
Meteen als kleuterjuf optreden, of moderators lastig vallen met stafjes, is meestal zo niet nodig.
Ik begrijp dus niet helemaal dat je op mij reageert, maar goed.
maandag 28 april 2025 om 10:10
canis-felis schreef: ↑28-04-2025 09:47Nog maar een keer: gisterochtend had lpd het punt al gemaakt. Ik had niks tegen dat punt, maar vond de oneliners die later volgden nogal flauw en kinderachtig (of er al iemand dood was en later de "vraag" of iets on- of offtopic was). Daarom stelde ik de vraag of hij/zij zich soms verveelde. Niks meer, niks minder. Ik heb niet gestaft, noch "gejuft".
Ik begrijp dus niet helemaal dat je op mij reageert, maar goed.
Dat ik één zin van jou quote, maakt het nog geen persoonlijke aanval.
Ik heb jou volgens mij nergens beticht van onnodig staffen of "gejuft". Dit vul jij zelf zo in.
Ik quote jouw reactie, als opstapje naar hetgeen ik wilde vermelden.
Je hebt 'denk ik' mijn reactie niet eens goed gelezen, anders had je vast niet zo aangebrand gereageerd.
maandag 28 april 2025 om 10:24
Ik reageer niet aangebrand, noch voel ik me persoonlijk aangevallen. Ik vond jou juist nogal verwijtend en ik begreep niet waarom je met dat epistel op mijn zinnetje reageerde. Ik ga er namelijk van uit dat je reactie slaat op wat je quote. Dat jij daar blijkbaar een eigen gebruiksaanwijzing in hanteert kan ik niet weten. Misschien volgende keer even erbij vermelden.Hallodaar schreef: ↑28-04-2025 10:10Dat ik één zin van jou quote, maakt het nog geen persoonlijke aanval.
Ik heb jou volgens mij nergens beticht van onnodig staffen of "gejuft". Dit vul jij zelf zo in.
Ik quote jouw reactie, als opstapje naar hetgeen ik wilde vermelden.
Je hebt 'denk ik' mijn reactie niet eens goed gelezen, anders had je vast niet zo aangebrand gereageerd.
maandag 28 april 2025 om 15:27
canis-felis schreef: ↑28-04-2025 10:24Ik reageer niet aangebrand, noch voel ik me persoonlijk aangevallen. Ik vond jou juist nogal verwijtend en ik begreep niet waarom je met dat epistel op mijn zinnetje reageerde. Ik ga er namelijk van uit dat je reactie slaat op wat je quote. Dat jij daar blijkbaar een eigen gebruiksaanwijzing in hanteert kan ik niet weten. Misschien volgende keer even erbij vermelden.
Zal ik een volgende keer beslist doen. Mocht ik ooit nog een paar letters van jou willen quoten, dan zal ik er een uitgebreide handleiding bij geven om zure oprispingen te voorkomen.
Afgesproken.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in