Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2704 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Purrmaid schreef:
03-05-2025 16:53
Ja. Maar dat bepaal ik zelf :)
Jouw gebit jouw keuze ;)
Voor iedereen een groene tuin
E-biker schreef:
03-05-2025 17:19
Ik kocht bij de bakker wel eens een doosje met petit fourtjes, 9 stuks voor 12,50 euro. Binnen een jaar tijd moest ik er 17,50 euro voor betalen. Ik heb ze mooi laten staan!
Ik heb die dingen altijd al enorm duur gevonden. Beter koop je een groot stuk gebak/ taart.
GroenTuintje schreef:
03-05-2025 17:35
Ik heb die dingen altijd al enorm duur gevonden. Beter koop je een groot stuk gebak/ taart.
Dat doe ik normaal ook wel. Alleen met de feestdagen koop ik petit fours omdat wij na de koffie ook nog iets gaan drinken met een hapje erbij en daarna nog eten. Dan wordt een stuk gebak al gauw teveel van het goede.
E-biker schreef:
03-05-2025 18:13
Dat doe ik normaal ook wel. Alleen met de feestdagen koop ik petit fours omdat wij na de koffie ook nog iets gaan drinken met een hapje erbij en daarna nog eten. Dan wordt een stuk gebak al gauw teveel van het goede.
Snap ik :) misschien kleine stukjes taart snijden? Van die vierkantjes?
GroenTuintje schreef:
02-05-2025 23:01
Kan het bijna niet geloven, zulke dure pizza’s. In Londen waren ze 20 jaar geleden omgerekend rond de 20 euro.. maar zulke prijzen in België?
In Zwitserland betaal je al gauw gemiddeld 25 Euro in een normaal restaurant. Zwitserland is sowieso erg duur. Wij betalen bij de Italiaan waar we af en toe eten gemiddeld tussen de 12 en 17 Euro. Maar het hangt van de pizza af.
Je pense donc je suis
E-biker schreef:
03-05-2025 11:28
Ik heb een paar van zulke bekers gekocht bij de Hema, er zijn ook bijpassende zeepbakjes en zeepdispensers in allerlei kleuren. Ze kosten ongeveer 6 euro per stuk en die prijs vind ik erg meevallen.
De Hema heeft goede producten.
Je pense donc je suis
E-biker schreef:
03-05-2025 17:19
Ik kocht bij de bakker wel eens een doosje met petit fourtjes, 9 stuks voor 12,50 euro. Binnen een jaar tijd moest ik er 17,50 euro voor betalen. Ik heb ze mooi laten staan!
5 Euro meer voor dezelfde hoeveelheid? Dat is een enorme prijsstijging.
Je pense donc je suis
E-biker schreef:
03-05-2025 18:13
AH heeft lekkere patisserie banket, 3 bakjes voor 9 euro dacht ik. Ik vind ze lekkerder dan petit fours. Klein formaat dus de kleine eter kan er eentje pakken en wie wil proeven pakt er een paar. https://www.ah.nl/producten/20484/petit ... rie-banket
thistle schreef:
03-05-2025 20:24
AH heeft lekkere patisserie banket, 3 bakjes voor 9 euro dacht ik. Ik vind ze lekkerder dan petit fours. Klein formaat dus de kleine eter kan er eentje pakken en wie wil proeven pakt er een paar. https://www.ah.nl/producten/20484/petit ... rie-banket
Goeie idd :)
Gehakt, wat een bedragen.
MadameBijoux schreef:
03-05-2025 20:13
In Zwitserland betaal je al gauw gemiddeld 25 Euro in een normaal restaurant. Zwitserland is sowieso erg duur. Wij betalen bij de Italiaan waar we af en toe eten gemiddeld tussen de 12 en 17 Euro. Maar het hangt van de pizza af.
De salarissen liggen dan ook een stuk hoger.
Dus niet echt te vergelijken.
Nova schreef:
03-05-2025 20:32
De salarissen liggen dan ook een stuk hoger.
Dus niet echt te vergelijken.
Dat klopt.
Je pense donc je suis
thistle schreef:
Gisteren toevallig gekocht! Ze waren een groot succes. Lekker, originele smaken (ik had o.a. de blondies met lavendel en karamel) en inderdaad lekker klein. Ik onthoud ze voor een volgende keer.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
thistle schreef:
Dat ziet er heerlijk uit, bedankt voor jouw tip. Ik kom heel weinig bij AH maar nu zal ik er toch eens heen gaan om dit te kopen.
Star⁴ schreef:
03-05-2025 20:31
Gehakt, wat een bedragen.
Bij de online slager 11 euro per kilo. Koop al m’n vlees online tegenwoordig. Bezorgen in grote delen van NL. Goedkoper en betere kwaliteit
GroenTuintje schreef:
03-05-2025 17:35
Jouw gebit jouw keuze ;)

Nou fijn hé dat je dat nog even kon zeggen.
TAFKAPML
Merel90 schreef:
04-05-2025 14:51
Bij de online slager 11 euro per kilo. Koop al m’n vlees online tegenwoordig. Bezorgen in grote delen van NL. Goedkoper en betere kwaliteit
Ah ja, maar niet bio voor dat bedrag denk ik?
Merel90 schreef:
04-05-2025 14:51

Bij de AH is het rundergehakt momenteel 16,63 de kilo als je een pakje van 300 gram koopt. Biologisch.
Zelfde prijs niet biologisch.
Ik koop zelf alleen nog grasgevoerd rundergehakt. Dat is momenteel 17,28 de kilo. Iets duurder dus. Maar het verschil in prijs tussen biologisch en grasgevoerd is de laatste jaren alleen maar kleiner geworden.
En grasgevoerd versus biologisch is al niet te vergelijken, laat staan grasgevoerd en regulier niet biologisch vlees.

Ik ben wel benieuwd naar de status van het gehakt van 11 euro per kilo en waar je dat dan precies haalt.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Star⁴ schreef:
04-05-2025 16:33

Wat betaal jij voor bio gehakt dan?
- Gandhi
Honolulu schreef:
04-05-2025 16:36
Wat betaal jij voor bio gehakt dan?
Met AH Premium korting op biologisch en dus 7.19 voor 500 gram, anders zou het 7.99 zijn.
Was tot niet zo land geleden stuk goedkoper.
Bij Grutto nog duurder.
Star⁴ schreef:
04-05-2025 16:42
Met AH Premium korting op biologisch en dus 7.19 voor 500 gram, anders zou het 7.99 zijn.
Bij Grutto nog duurder.

Ja klopt. Dus jij betaalt 14,40 per kilo. Ik betaal meer, maar vind het vanwege de meerwaarde grasgevoerd het geld nog wel waard.
Ik eet animal-based (altijd een dierlijke basis, maar aangevuld met fruit, groente, zaden, kruiden, etc), dus het moet wel van goede kwaliteit zijn. En daar moet ik mijn portemonnee dan maar voor trekken.
Het gekke is dat grasgevoerd vlees niet zo is gestegen in prijs, en de prijzen komen steeds dichter bij elkaar te liggen (zie mijn reactie hierboven) wat het alleen nog maar makkelijker maakt om te kiezen waar ik voor wil kiezen.
- Gandhi
Honolulu schreef:
04-05-2025 16:51
Ja klopt. Dus jij betaalt 14,40 per kilo. Ik betaal meer, maar vind het vanwege de meerwaarde grasgevoerd het geld nog wel waard.
Ik eet animal-based (altijd een dierlijke basis, maar aangevuld met fruit, groente, zaden, kruiden, etc), dus het moet wel van goede kwaliteit zijn. En daar moet ik mijn portemonnee dan maar voor trekken.
Het gekke is dat grasgevoerd vlees niet zo is gestegen in prijs, en de prijzen komen steeds dichter bij elkaar te liggen (zie mijn reactie hierboven) wat het alleen nog maar makkelijker maakt om te kiezen waar ik voor wil kiezen.
Waar koop jij?
Star⁴ schreef:
04-05-2025 16:33
Het staat niet echt zo expliciet op de website inderdaad, maar wel dat vrij is van anti biotica.
Www.puurvers.nl
Star⁴ schreef:
04-05-2025 16:42
Bij Grutto nog duurder.
Ik koop ook het biologisch gehakt met premium bij AH. Vandaag een pakje a 500 gram voor 8,49, met 25 % korting gekocht vanwege de datum. Het gekke is dat het op de bon staat voor 7,99, daar gaat dan nog de korting vanaf. Ik denk dat de nieuwe prijs 8,49 gaat zijn.
Star⁴ schreef:
04-05-2025 16:52
Waar koop jij?
Woeste Grond, Vlees van Ons, Boeren in het Bos, Zorgnatuur. En soms bij wat lokale boeren. Het wisselt.
- Gandhi

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven