Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 1995 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Marianneke schreef:
01-05-2025 15:29
Dan heb jij nog nooit benzine getankt in je dieselauto...

maar waarom geen handscanner gebruiken in de supermarkt dan?
Te modern voor mij 8-)

Maar misschien daar maar eens induiken dan
.
Niet direct de supermarkt maar de apotheek. Elke drie maanden haal ik een herhaalrecept. Dit keer kreeg ik een sms met een code en kon ik de medicatie buiten uit de automaat halen.
Ik ben met pensioen en met zelfscans, automaat van de apotheek en dergelijke spreek ik steeds minder mensen. Het wordt allemaal zo ongezellig en onpersoonlijk.
Niet dat ik heel eenzaam ben maar een babbeltje hier en daar maakt het winkelen voor mij wat gezelliger.
Dat vind ik jammer.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
Strelizia schreef:
07-05-2025 09:30
Niet direct de supermarkt maar de apotheek. Elke drie maanden haal ik een herhaalrecept. Dit keer kreeg ik een sms met een code en kon ik de medicatie buiten uit de automaat halen.
Ik ben met pensioen en met zelfscans, automaat van de apotheek en dergelijke spreek ik steeds minder mensen. Het wordt allemaal zo ongezellig en onpersoonlijk.
Niet dat ik heel eenzaam ben maar een babbeltje hier en daar maakt het winkelen voor mij wat gezelliger.
Dat vind ik jammer.

Dan zeg je tegen de apotheek dat je het voortaan liever aan de balie haalt. Je moet niet perse naar die automaat. Hier in ons dorp mag je gewoon zelf kiezen wat je wilt.
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
07-05-2025 11:37
Dan zeg je tegen de apotheek dat je het voortaan liever aan de balie haalt. Je moet niet perse naar die automaat. Hier in ons dorp mag je gewoon zelf kiezen wat je wilt.
Dat heb ik gevraagd maar dan kan hier dus niet. BENU Apotheek. Zij hebben het te druk zeggen zij.
Strelizia schreef:
08-05-2025 07:57
Dat heb ik gevraagd maar dan kan hier dus niet. BENU Apotheek. Zij hebben het te druk zeggen zij.

stomme apotheek :P

ik vraag me wel af of supermarkten in de toekomst ook helemaal geen bemande kassa's meer gaan hebben
Coffee is never my cup of tea
Strelizia schreef:
Apotheek is ook niet de meest geschikte plek om gezellig een babbeltje te maken. De enkele keer dat ik daar kom heeft het personeel het ogenschijnlijk heel druk.
.
Strelizia schreef:
Dat klopt. Als ik onverhoopt mijn medicatie bij de balie moet halen, vind ik het nogal storend als iemand langer dan nodig blijft hangen. Praatje maken doe je maar elders.
apppie schreef:
08-05-2025 09:29
Dat klopt. Als ik onverhoopt mijn medicatie bij de balie moet halen, vind ik het nogal storend als iemand langer dan nodig blijft hangen. Praatje maken doe je maar elders.
Het is natuurlijk niet zo dat ik iedereen in de apotheek van het werk sta te houden. Maar gewoon even goedemorgen/goedemiddag en tot ziens met een vriendelijk gezicht vind ik wel minimaal.
Als je op je werk ook zo onaardig doet dan denk ik niet dat mensen het in hun hoofd halen om een praatje met jou te maken. >:-(
Strelizia schreef:
08-05-2025 10:06
Het is natuurlijk niet zo dat ik iedereen in de apotheek van het werk sta te houden. Maar gewoon even goedemorgen/goedemiddag en tot ziens met een vriendelijk gezicht vind ik wel minimaal.
Als je op je werk ook zo onaardig doet dan denk ik niet dat mensen het in hun hoofd halen om een praatje met jou te maken. >:-(

Dan ga je na je medicatie uit de apotheek halen een lekker broodje of gebakje voor jezelf halen bij de bakker :idee:

Ik kan heel sociaal zijn maar ben het wel met Appie eens dat die kletsers aan de balie bij een drukke apotheek mega-irritant zijn. Bij ons zijn de rijen altijd lang (en er is helaas geen automaat)
TAFKAPML
Strelizia schreef:
.
Je bent niet verplicht om naar een BENU apotheek te gaan he, je kunt gewoon overstappen naar een andere apotheek, ook wanneer die wat verder weg zit.

Ik ging van een BENU naar een onafhankelijke apotheek ca 3 km verderop maar was alsnog vlotter terug bij het halen van mijn medicijnen dan bij BENU
Niet geschoten is altijd mis
Purrmaid schreef:
08-05-2025 10:15
Dan ga je na je medicatie uit de apotheek halen een lekker broodje of gebakje voor jezelf halen bij de bakker :idee:

Ik kan heel sociaal zijn maar ben het wel met Appie eens dat die kletsers aan de balie bij een drukke apotheek mega-irritant zijn. Bij ons zijn de rijen altijd lang (en er is helaas geen automaat)
Nou ja, dat dus. Ik vind een apotheek gewoon echt niet de plek, verder kan ik best sociaal zijn en heb ik ook begrip voor andermans kletsbehoeftes :)
:-) ik ben eeuwig dankbaar voor de medicijnenrobot/-kluis

Ik heb een apotheek met precies 0 vriendelijke medewerkers. De laatste keer dat ik 'live' medicijnen moest halen, kon er eerst geen goedemorgen vanaf. Ik kreeg alleen een snauw NAAM!. Toen antwoorde ik nog heel (misschien wat overdreven) netjes GOEDEMORGEN, mijn naam is xxxx. Vervolgens kreeg ik nog een snauw GEBOORTEDATUM!. Toen was mijn antwoord 'nou vooruit, omdat u het zo vriendelijk vraagt en de datum'. Ik had de meneer achter me aan het lachen, maar de dame die me hielp keek me haast dood.
Duufje schreef:
08-05-2025 16:33
:-) ik ben eeuwig dankbaar voor de medicijnenrobot/-kluis

Ik heb een apotheek met precies 0 vriendelijke medewerkers. De laatste keer dat ik 'live' medicijnen moest halen, kon er eerst geen goedemorgen vanaf. Ik kreeg alleen een snauw NAAM!. Toen antwoorde ik nog heel (misschien wat overdreven) netjes GOEDEMORGEN, mijn naam is xxxx. Vervolgens kreeg ik nog een snauw GEBOORTEDATUM!. Toen was mijn antwoord 'nou vooruit, omdat u het zo vriendelijk vraagt en de datum'. Ik had de meneer achter me aan het lachen, maar de dame die me hielp keek me haast dood.
Daar word je ook niet blij van idd.
Ik vind het jammer dat hier soms zo slecht gelezen wordt. Ik zeg nergens dat ik oeverloos met Jan en alleman loop te klessebessen. Wel vind ik het prettig om in een winkel of apotheek even een menselijk contact te hebben. Goedemorgen/middag, vriendelijke glimlach, oogcontact.
Dan de transactie. En dan fijne dag nog... of iets in die trant.
Of leg ik het onduidelijk uit? Kan ook hoor, maar vraag dan vooral om verduidelijking.
strelizia wijzigde dit bericht op 08-05-2025 17:51
Reden: typo
0.14% gewijzigd
Strelizia schreef:
08-05-2025 17:40
Ik vind het jammer dat hier soms zo slecht gelezen wordt. Ik zeg nergens dat ik oeverloos met Jan en allemaal loop te klessebessen. Wel vind ik het prettig om in een winkel of apotheek even een menselijk contact te hebben. Goedemorgen/middag, vriendelijke glimlach, oogcontact.
Of leg ik het onduidelijk uit? Kan ook hoor, maar vraag dan vooral om verduidelijking.
Mensen lezen soms graag wat ze willen lezen, niet wat er staat.

Je was best duidelijk. En ik vind de behoefte aan een klein beetje menselijk contact ook normaal.
Bitje93 schreef:
08-05-2025 11:11
.
Je bent niet verplicht om naar een BENU apotheek te gaan he, je kunt gewoon overstappen naar een andere apotheek, ook wanneer die wat verder weg zit.

Ik ging van een BENU naar een onafhankelijke apotheek ca 3 km verderop maar was alsnog vlotter terug bij het halen van mijn medicijnen dan bij BENU
Er zitten hier in de gemeente 3 apotheken, alledrie BENU dus. Voor die vier keer per jaar bijt ik wel op mijn lip, met tegenzin, dat wel :cry:
Nja, brand is erger, zou mijn vader zaliger zeggen.
Paradise schreef:
08-05-2025 17:44
Mensen lezen soms graag wat ze willen lezen, niet wat er staat.

Je was best duidelijk. En ik vind de behoefte aan een klein beetje menselijk contact ook normaal.
Dank je :lips: Ik ben ook niet gewend om aan mijzelf te twijfelen... :proud:
Strelizia schreef:
08-05-2025 17:49
Dank je :lips: Ik ben ook niet gewend om aan mijzelf te twijfelen... :proud:

Ik had het niet perse over jou.
Ik vertelde nav jouw verhaal mijn ergernis bij de apotheek.
TAFKAPML
ik ben fan van de handscanners. Hou er van dat ik gelijk zie wat ik kwijt ben en dat ik zelf de korting er goed van af kan halen. Want Miep achter de kassa doet dat niet. Daarnaast vind ik de kassa met Miep er achter veel te sloom. Vooral omdat Miep het hele dorp kent en met iedereen een praatje wil houden. Heel gezellig voor de eenzame oudere onder ons, maar voor iedereen die fulltime werkt is het mateloos irritant. Dus ik ben echt pro-handscanner.
Strelizia schreef:
Ik vind het jammer dat hier soms zo slecht gelezen wordt. Ik zeg nergens dat ik oeverloos met Jan en alleman loop te klessebessen. Wel vind ik het prettig om in een winkel of apotheek even een menselijk contact te hebben. Goedemorgen/middag, vriendelijke glimlach, oogcontact.
Je had het over "een babbeltje hier en daar", dat vind ik iets meer dan Goedemiddag en een fijne dag.
Strelizia schreef:
Ik snap je wel, je voelt je dan even gezien. Dat is prettig. Maar er zijn ook mensen die een lang onzin gesprek gaan voeren, dus ik snap de reactie hier wel. Die hadden die voorstelling bij hetgeen jij bedoelde.
apppie schreef:
09-05-2025 09:02
Je had het over "een babbeltje hier en daar", dat vind ik iets meer dan Goedemiddag en een fijne dag.
En ook vrij specifiek "de automaat van de apotheek" i.c.m. ongezellig en onpersoonlijk en een babbeltje hier en daar maakt het gezelliger.

Dan lezen wij slecht.

Ik snap de insteek wel, een beetje keuvelen bij een lokaal winkeltje ofzo is ook gezelliger. Maar noem dan niet de apotheek.
.
apppie schreef:
09-05-2025 09:02
En in een andere post gaat het over een praatje. Dat is inderdaad wel echt meer dan alleen goedemorgen, wat is uw geboortedatum en fijne dag.
Een ergernisje van mij in de supermarkt is dat bij een controle van de zelfscan 5 op de 10 keer de medewerker het brood zo vasthoudt, dat er een deuk zit in best wel veel boterhammen en voor een deel niet meer fluffy is. Vasthouden moet vastknijpen zijn dus.
legal-says-no schreef:
09-05-2025 09:38
Een ergernisje van mij in de supermarkt is dat bij een controle van de zelfscan 5 op de 10 keer de medewerker het brood zo vasthoudt, dat er een deuk zit in best wel veel boterhammen en voor een deel niet meer fluffy is. Vasthouden moet vastknijpen zijn dus.
Om een brood plat te knijpen, moet je het wel heel raar vasthouden. Gelukkig nog nooit meegemaakt.
legal-says-no schreef:
09-05-2025 09:38
Wat voor Gorilla's werken erbij jou in de supermarkt dan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven