Moederdag

10-05-2025 17:04 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe verdelen jullie je tijd op zo’n dag als je zelf moeder bent , maar ook nog een ( schoon )moeder hebt en misschien ben je zelf ook al oma ?
Hecht je zelf - veel - waarde aan Moederdag ? Hecht je (schoon)moeder er aan ?

Op zich hecht ik er weinig waarde aan, maar ik zou het vervelender vinden als mijn kinderen wel naar hun schoonouders zouden gaan ( of iets zouden sturen of zo ) en niet naar mij dan wanneer ze zouden zeggen “ aan die onzin doen we niet, hoor “ . Dat laatste zou ik prima vinden. Het gaat me ook niet om juist die dag ; ga naar mijn eigen moeder ook weleens een paar dagen ervoor of erna.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb sinds een aantal jaar geen contact meer met mijn moeder en vind dit een lastige dag.
Door andere stresszaken ben ik er dit jaar minder mee bezig en komen die 'liefste moeder' reclames of kadotips in winkels wat minder binnen dan voorgaande jaren.

Mijn schoonmoeder woont in het buitenland, we bellen haar morgen wel.

Mijn tienerzoon woont bij zijn vader. Ik weet niet of hij nog iets op school heeft gemaakt (groep 8) maar in elk geval gaan we morgen samen eten in een door hem gekozen locatie.
We hebben een hele fijne band en daar ben ik elke dag blij mee.
Kuzu schreef:
10-05-2025 17:13

) maar in elk geval gaan we morgen samen eten in een door hem gekozen locatie.
We hebben een hele fijne band en daar ben ik elke dag blij mee.
Fijne dag morgen !
Ja ik vind het leuk als ze komen maar heb wel altijd gezegd het is geen verplichting . Dus als ze een keer niet kunnen prima . Gebiedt de eerlijkheid te zeggen de oudste is 29 en dit jaar voor het eerst dat hij en zijn vriendin niet komen . Ze wonen op 3 1/2 uur treinen en meer plannen dit weekend dus ik snap het ook echt .haar moeder woont op 8 uur vliegen . Jongste en zijn vriend komen wel wonen op anderhalf uur ongeveer , die gaan eerst langs zijn moeder en oma . Zelf gaan we in de ochtend langs mijn schoonmoeder , helaas is het de tweede keer zonder mijn eigen moeder en dat vind ik nog steeds moeilijk . Ga even naar het kerkhof bloemen brengen en tegen haar aan kletsen .
Schoonmoeder en moeder wonen beiden in de buurt dus we gaan een uurtje naar de een en een uurtje naar de ander. Moederdag voor mezelf houdt niet zoveel in hoor, 's ochtends een cadeautje en dat was het wel, dus geen dagvullend programma ofzo.
Mijn moeder is morgen bij ons omdat ik maandag jarig ben en we mijn verjaardag dus vieren. Ben zelf ook mama van een dochter van 3. Ik heb een kleinigheidje, een kaartje en dochter heeft wat geknutseld voor oma. Vind het sinds onze dochter geboren is weer leuk om iets te doen. We hebben het ook jarenlang gelaten omdat mijn moeder ook rondom moederdag jarig is, net als ik. Maar nu met een (klein)kind is het wel weer heel leuk.

Schoonmoeder is niet meer in leven.
Mijn eigen moeder heeft braaf dankjewel gezegd tegen kleuterknutsels, maar heeft er verder helemaal niks mee. Daar doen we dus ook nooit iets mee, geen van haar kinderen. Mijn schoonmoeder waardeert een belletje wel, dat mag haar zoon dus doen en dan roep ik “Liefs van mij!” of iets dergelijks op de achtergrond.

Ik verwacht wel een appje van mijn uithuiskind, maar als die niet komt vind ik dat ook prima.
Ik denk, maar weet niet zeker, dat ik het niet erg zou vinden als mijn kinderen wel Moederdag zouden vieren bij een schoonmoeder die daar veel meer waarde aan hecht dan ik.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik heb toen mijn dochter eenmaal de moederdagknutselsleeftijd voorbij was gezegd dat moederdag wat mij betreft niet hoeft. Dus nu ze volwassen is doet ze er ook niets aan en dat is prima. Of ze naar haar schoonmoeder gaat weet ik niet eens.

Mijn vriend gaat zijn moeder wel graag een bloemetje brengen. Maar vorig jaar ging ze liever zwemmen, dus ze vindt het nou ook weer niet zo belangrijk.
Als mijn moeder nog had geleefd had ze me wel verwacht en was ik gegaan vanuit een soort verplichting.
huismuis
Nu ik sinds een paar jaar moeder ben doen we er wel heel beperkt iets aan. Dochter knutselt altijd iets en dat neem ik met liefde in ontvangst. Verder doen we met onze moeders niks bijzonders. Toevallig komen mn schoonouders eten morgen, maar dat is niet specifiek voor moederdag. Mijn moeder vindt daar verder niks van.
Ik ga naar mijn moeder, mijn partner naar zijn moeder. We zijn allebei van mening dat we niet ook nog naar elkaars moeder moeten. Hebben we in elk geval nog een vrij te besteden dagdeel.
Ik vind het altijd belangrijk dat pleegdochter even wat doet richting haar moeder.
Zelf eerste keer dit jaar zonder mijn moeder, ze is onlangs overleden.
Mijn moeder heeft niks met Moederdag. Ik zie haar elke dag en laat dan ook vaak mijn waardering aan haar zien. Ze past altijd op mijn zoontje. Mijn schoonmoeder helaas wel en dus morgen verplicht langsgaan. Ze heeft nog net niet gezegd wat we voor haar moesten kopen.

Ikzelf hecht er ook geen waarde aan. Mijn zoontje is nu 4 jaar en hij hoeft later als hij groot is niet langs te komen alleen maar op die dag.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Ik vind het leuk als ze spontaan komen, heb iets lekkers in huis.

Man en ik gaan morgen ieder naar onze eigen moeder en dan hang ik briefje op dat ik even bij oma ben. Kunnen ze daarheen komen als ze dat willen.

Geen verplichtingen, helemaal prima.
Ik geef eerlijk toe dat ik dol op cadeautjes ben, geven en ontvangen. Dus zou toch wel een klein beetje teleurgesteld zijn als mijn thuiswonende kind niets heeft/doet.
Voor mijn eigen moeder geldt hetzelfde. Mijn schoonmoeder vindt het sowieso gewoon fijn als we komen, maar ze wordt nooit echt warm van cadeautjes. Nou ja, jammer dan, ze krijgt er toch één.
Wel niet altijd fijn dat zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder ook dichtbij moederdag jarig zijn.
Yildizlar2 schreef:
10-05-2025 17:33
helaas is het de tweede keer zonder mijn eigen moeder en dat vind ik nog steeds moeilijk . Ga even naar het kerkhof bloemen brengen en tegen haar aan kletsen .
Sterkte voor jou en voor iedereen waarvoor moederdag beladen is. :hug:
Mijn moeder is vandaag jarig. Die vind het prima om niets te doen aan moederdag. Ik bel haar vandaag en morgen nog even.

Van mijn kinderen verwacht ik dat ze ontbijt maken (zelf de spullen besteld) en dat ik een knutsel krijg. En ik vind het leuk als mijn vriend een cadeautje met ze gaat kopen, nee, ik vind dat mijn vriend moet zorgen dat ze een cadeautje voor me kopen. En dat mag dan zo lelijk zijn als ze zelf willen, en hoeft niet perse duur te zijn.

Verder denk ik dat als ze van de basisschool zijn ik het wel gezegd vind.

Mijn vriend krijgt elk jaar voor vaderdag een fotosleutelhanger met zijn kind(eren). Dus die heeft nu 8 foto sleutelhangers en we genieten er allemaal erg van dat hij die heeft. Ik hoop eigenlijk dat we daar nog 100 jaar mee door gaan!
Het thuiswonende kind (22) was iets aan het knutselen. Ik mocht niet op zijn kamer komen vorig weekend, en toen noemde hij Moederdag.

Ben zo benieuwd!
Ik had er nooit veel mee, mijn kinderen hoeven ook niets te doen, maar het is de eerste Moederdag zonder mijn moeder en dat voelt toch beladen. Morgen word ik door mijn jongste mee uit lunchen genomen, dus dat is wel heel lief. Daarna even bij mijn zus langs om te kijken hoe zij het trekt.
Mijn schoonmoeder is met vakantie. Mijn ouders neem ik morgenochtend mee naar Van der Valk voor Moederdagontbijt en dan ‘s middags wordt deze mama in het zonnetje gezet (zo is me verteld). Ben benieuwd.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Mijn moeder zit morgen de hele dag in het vliegtuig, dus ik geef aan mijn vriend (die brengt hen vannacht naar Schiphol) een tijdschriftenpakketje mee als cadeautje.

Dochter heeft op de opvang iets geknutseld en ik zag ineens een nieuw plantje buiten staan (niet echt goed verstopt), dus ik denk dat ik ook een plantje krijg.

Schoonmoeder leeft niet meer.
Ik heb drie jongvolwassen (thuiswonende) kinderen.
Ik geef er niks om. Vroeger de knutsels van school was leuk maar na die tijd heb ik ze laten weten dat het prima was zo. Mijn oudste zoon komt nog wel met een bloemetje waarschijnlijk, hem kennende.

Ik heb geen schoonmoeder meer en mijn eigen moeder is 89 en vond het wel altijd belangrijk. Dat werd (is) dan dus ook een vorm van verplichting om langs te gaan. En dat wil ik voor mijn eigen kinderen absoluut niet.
Itsnojoke schreef:
10-05-2025 18:12
Ik geef eerlijk toe dat ik dol op cadeautjes ben, geven en ontvangen. Dus zou toch wel een klein beetje teleurgesteld zijn als mijn thuiswonende kind niets heeft/doet.
Voor mijn eigen moeder geldt hetzelfde. Mijn schoonmoeder vindt het sowieso gewoon fijn als we komen, maar ze wordt nooit echt warm van cadeautjes. Nou ja, jammer dan, ze krijgt er toch één.
Wel niet altijd fijn dat zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder ook dichtbij moederdag jarig zijn.
Ik vond de knutsels vroeger leuk en ik vind de kadootjes nu ook leuk :heart:
Broertje en ik gaan altijd naar moeder of we gaan iets leuks doen.
Ik doe er niet aan. Daar heb ik verschillende redenen voor, maar in principe is Moederdag een in de lange rij feestdagen die in mijn jeugd extreem zwaar en beladen gemaakt is. Kerst en Sinterklaas heb ik succesvol terugveroverd, maar Moederdag negeer ik gewoon. Ik ben ook veel te bang mijn kinderen op te zadelen met onuitgesproken verwachtingen enzo.

Maar mijn man kocht afgeprijsde Danerolles, die heb ik nog nooit gegeten.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Wij zeggen "we doen niet aan die onzin", maar bij mijn schoonmoeder is dat helaas geen optie en is het onbespreekbaar om niet te komen. Dus komen we, zitten we verplicht een uurtje uit en gaan we weer.
Ik kom waarschijnlijk nu heel naar over, maar er is geen goede band met schoonmoeder. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat ze eist dat we komen, maargoed.
Ik hoop niet dat mijn eigen moeder het erg vind dat we niet komen. Oh ik bedenk me nu dat ik haar morgen wel zie. Maar een cadeautje zal ik niet meenemen.
Ik vind het meer iets voor kinderen.
Speculaastaart schreef:
10-05-2025 18:22
Het thuiswonende kind (22) was iets aan het knutselen. Ik mocht niet op zijn kamer komen vorig weekend, en toen noemde hij Moederdag.

Ben zo benieuwd!
Afbeelding

Of

Afbeelding

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven