Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)
maandag 19 augustus 2024 om 14:56
Seizoen 14
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”

makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
maandag 19 mei 2025 om 20:39
Ik hoop niet dat het Dorien is. Hij heeft haar zo lullig behandeld.LunchLover schreef: ↑19-05-2025 20:19Zag dit filmpje. Dacht eerst okay toch niet dan? Maar het blijft wat in het midden hangen of het Dorien kan zijn die hem heeft geappt...
https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/dori ... ntuur-jan
Dan hopelijk degene die de citytrip al aan het manifesteren was.
maandag 19 mei 2025 om 20:41
Ik vind Roy ook heel leuk. Inderdaad geduldig, lief en grappig. Hij heeft haar nu echt wel genoeg bevestiging gegeven. Zij mag nu ook wel een stap zetten.flatverkopen schreef: ↑19-05-2025 18:29
Ik vind Roy een leuke gozer, en wat een geduld heeft hij. Hopelijk houdt hij het lang genoeg vol om Deedry te laten ontdooien.
maandag 19 mei 2025 om 21:24
Ze doen me heel erg denken aan Janine (schapenboer uit Limburg) en de Friese Sander. Al denk ik dat het bij Deedry en Roy bij een vriendschap blijft. Het duurt gewoon te lang.
maandag 19 mei 2025 om 21:32
Janine vond ik vooral heel afstandelijk en koel overkomen, maar Deedry lijkt het teveel op vriendschap inderdaad. Met steeds dat lachen en die grapjes. Terwijl ze hem volgens mij wel echt leuk en aantrekkelijk vindt. Maar dat is denk ik haar onzekerheid en manier van ermee omgaan. Ben alleen bang dat Roy daar op een bepaald moment helemaal klaar mee is. ""Jij zit me echt alleen maar de hele tijd af te zeiken" of zoiets zei hij. Het is niet per se supergemeen bedoeld vanuit Deedry maar echt leuk en verliefd is het ook niet. En hoe onzeker je ook bent en hoe ze het ook maar niet lijkt te willen geloven dat hij op haar heeft geschreven, uiteindelijk moet je er toch aan durven toegeven want anders loopt die ander inderdaad weg, precies waar ze misschien bang voor is.Pimpelmeesje87 schreef: ↑19-05-2025 21:24Ze doen me heel erg denken aan Janine (schapenboer uit Limburg) en de Friese Sander. Al denk ik dat het bij Deedry en Roy bij een vriendschap blijft. Het duurt gewoon te lang.
Denk soms dat mensen dat als tactiek ook hebben. Vast bij voorbaat beetje gemeen doen dat wanneer de ander dan weggaat je bij jezelf ook kunt nagaan, ja ik deed dan ook best wel lullig, in plaats van dat je nog onzekerder bent omdat alles naar jouw idee helemaal lekker liep.
maandag 19 mei 2025 om 21:44
Waar is dat stukje te zien? Ik heb teruggekeken maar begrijp niet wat er bedoeld wordt.
Overigens denk ik dat Myrthe wel een leuker iemand kan krijgen. Zij is zo'n lieve, warme persoonlijkheid. Ze verdient iemand die haar laat voelen hoe mooi en lief ze is.
maandag 19 mei 2025 om 22:32
Agree. Ik denk dat Roy een engelengeduld heeft maar als Deedry geen centimeter toegeeft dan gaat het wel een keertje ophouden. Hij is bijna te lief en meegaand. Misschien zou het beter zijn als hij een keertje pissig zou worden en zou roepen "ik vind jou fantastisch maar nou moet je wel ff ophouden" zoiets. Misschien werkt tough love wel beter?Dala schreef: ↑19-05-2025 21:32Janine vond ik vooral heel afstandelijk en koel overkomen, maar Deedry lijkt het teveel op vriendschap inderdaad. Met steeds dat lachen en die grapjes. Terwijl ze hem volgens mij wel echt leuk en aantrekkelijk vindt. Maar dat is denk ik haar onzekerheid en manier van ermee omgaan. Ben alleen bang dat Roy daar op een bepaald moment helemaal klaar mee is. ""Jij zit me echt alleen maar de hele tijd af te zeiken" of zoiets zei hij. Het is niet per se supergemeen bedoeld vanuit Deedry maar echt leuk en verliefd is het ook niet. En hoe onzeker je ook bent en hoe ze het ook maar niet lijkt te willen geloven dat hij op haar heeft geschreven, uiteindelijk moet je er toch aan durven toegeven want anders loopt die ander inderdaad weg, precies waar ze misschien bang voor is.
Denk soms dat mensen dat als tactiek ook hebben. Vast bij voorbaat beetje gemeen doen dat wanneer de ander dan weggaat je bij jezelf ook kunt nagaan, ja ik deed dan ook best wel lullig, in plaats van dat je nog onzekerder bent omdat alles naar jouw idee helemaal lekker liep.
maandag 19 mei 2025 om 22:34
Wat zijn Martijn en Ciska leuk samen. Ze zien er heel verliefd uit. Leuke kerel is Martijn ook. Zo'n John (ook al is het verre van mijn type) of Martijn zijn vanaf het begin ook flirterig geweest tegen hun vrouwen. Het lijkt alsof de stap naar elkaar op dat vlak verkennen nu ook veel makkelijker en kleiner is dan bij boeren die het angstvallig over koetjes en kalfjes (en maisbalen) hebben gehad.
Wat betreft Julius: Op de allereerste video was toch al wel duidelijk dat het een verlegen en onbeholpen, stugge Friese boer is? Ik had ook niet anders verwacht dan dat hij te verlegen is om echt een stap te zetten en dat hij weinig heeft meegemaakt. Maar ik heb Kylie ook nog niet op een lach kunnen betrappen en ze zal ook niet even het voortouw nemen in hem een keer een knuffel geven of zijn hand pakken. Loopt alleen maar met een nors gezicht rond. Jammer dat hij niet voor een lievere vrouw is gegaan die hem een beetje kan meenemen hierin, want volgens mij schuilt er best een romanticus in hem als hij eenmaal durft.
Roy is leuk! Te leuk voor Deedry, daar begon ik me echt aan te ergeren.
Wat betreft Julius: Op de allereerste video was toch al wel duidelijk dat het een verlegen en onbeholpen, stugge Friese boer is? Ik had ook niet anders verwacht dan dat hij te verlegen is om echt een stap te zetten en dat hij weinig heeft meegemaakt. Maar ik heb Kylie ook nog niet op een lach kunnen betrappen en ze zal ook niet even het voortouw nemen in hem een keer een knuffel geven of zijn hand pakken. Loopt alleen maar met een nors gezicht rond. Jammer dat hij niet voor een lievere vrouw is gegaan die hem een beetje kan meenemen hierin, want volgens mij schuilt er best een romanticus in hem als hij eenmaal durft.
Roy is leuk! Te leuk voor Deedry, daar begon ik me echt aan te ergeren.
maandag 19 mei 2025 om 22:43
Heb nu net teruggekeken.
Ik hoopte wel op Ciska bij Martijn, en wat zijn ze leuk samen. Je voelde de verliefdheid bijna door het scherm heen toen hij haar knuffelde na het keuzemoment
En mensen die denken dat hij misschien snel op haar grapjes en drukke gedoe uitgekeken zal zijn, ze doet dat steeds en hij lijkt dat leuk te vinden. Haar drukdoen vind ik overigens best meevallen. En er zijn ook gewoon mensen die dat wel leuk vinden hè.
Deedry haar muur moet heel langzaam afgebroken. Weet niet of Roy dat gaat lukken. Dat flirten vond ik echt wel meevallen. Denk dat Deedry wel grotere problemen heeft.
Julius en Kylie is pijnlijk om te zien, jammer. Net alsof Julius zich niet heeft gerealiseerd dat na het bewonderen op afstand hij nu zelf aan de bak moet.
Hij lijkt nog wel te denken dat er vooruitgang in zit, terwijl zij helemaal blokkeert.
John en Eileen, tja. Het samen slapen leek John al heel wat te vinden. Eileen was enthousiaster.
Jan en Roel, benieuwd of en wat daar nog ontwikkelingen komen.
Bij Jan denk ik niet Dorien, dat zou niet zo de stoute schoenen zijn, eerder een van de eerdere dames. Ze had zijn nummer blijkbaar al.
Ik hoopte wel op Ciska bij Martijn, en wat zijn ze leuk samen. Je voelde de verliefdheid bijna door het scherm heen toen hij haar knuffelde na het keuzemoment

En mensen die denken dat hij misschien snel op haar grapjes en drukke gedoe uitgekeken zal zijn, ze doet dat steeds en hij lijkt dat leuk te vinden. Haar drukdoen vind ik overigens best meevallen. En er zijn ook gewoon mensen die dat wel leuk vinden hè.
Deedry haar muur moet heel langzaam afgebroken. Weet niet of Roy dat gaat lukken. Dat flirten vond ik echt wel meevallen. Denk dat Deedry wel grotere problemen heeft.
Julius en Kylie is pijnlijk om te zien, jammer. Net alsof Julius zich niet heeft gerealiseerd dat na het bewonderen op afstand hij nu zelf aan de bak moet.
Hij lijkt nog wel te denken dat er vooruitgang in zit, terwijl zij helemaal blokkeert.
John en Eileen, tja. Het samen slapen leek John al heel wat te vinden. Eileen was enthousiaster.
Jan en Roel, benieuwd of en wat daar nog ontwikkelingen komen.
Bij Jan denk ik niet Dorien, dat zou niet zo de stoute schoenen zijn, eerder een van de eerdere dames. Ze had zijn nummer blijkbaar al.
lebow wijzigde dit bericht op 19-05-2025 23:05
71.58% gewijzigd
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
maandag 19 mei 2025 om 22:50
Zit nu pas te kijken. Martijn en Ciska, ik zag het de hele tijd al eerlijk gezegd. Dat knettert lekker.
Julius en Kylie, beiden ontzettende Nederlanders op vakantie. Ze matchen in hun chagrijn, maar dit gaat niets worden. Lullig dat Kylie zich dat nu ineens bedenkt, terwijl hij aan Mirthe de wereld had gehad.
Roel en Simone, ik HOOP het zo!
John en Eileen... it's complicated.
Deedry en Roy, ik kan die plastic jas niet meer zien joh. En dat ongemak van haar ook niet. Wel een probleem hoor, als je dit na je 16e nog hebt. Roy wordt dit helemaal zat.
Julius en Kylie, beiden ontzettende Nederlanders op vakantie. Ze matchen in hun chagrijn, maar dit gaat niets worden. Lullig dat Kylie zich dat nu ineens bedenkt, terwijl hij aan Mirthe de wereld had gehad.
Roel en Simone, ik HOOP het zo!
John en Eileen... it's complicated.
Deedry en Roy, ik kan die plastic jas niet meer zien joh. En dat ongemak van haar ook niet. Wel een probleem hoor, als je dit na je 16e nog hebt. Roy wordt dit helemaal zat.
Such fun!1
maandag 19 mei 2025 om 22:53
Ik ben ook niet aangesloten.
Myrthe heeft in de terugblik duidelijk aangegeven dat Julius niet het type man bleek te zijn dat haar gelukkig maakt, dus ik hoop ook dat ze iemand vindt die wél matcht. Zal vast wel wat brieven krijgen

Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 19 mei 2025 om 23:04
Socie schreef: ↑19-05-2025 22:34Wat zijn Martijn en Ciska leuk samen. Ze zien er heel verliefd uit. Leuke kerel is Martijn ook. Zo'n John (ook al is het verre van mijn type) of Martijn zijn vanaf het begin ook flirterig geweest tegen hun vrouwen. Het lijkt alsof de stap naar elkaar op dat vlak verkennen nu ook veel makkelijker en kleiner is dan bij boeren die het angstvallig over koetjes en kalfjes (en maisbalen) hebben gehad.
Martijn en John hebben allebei eerder relaties gehad, de andere vier zo goed als niet. Geen wonder dat zij het makkelijker vinden om te flirten en contact te hebben met het andere geslacht.
Coffee is never my cup of tea
maandag 19 mei 2025 om 23:17
Bij het stukje over volgende keer aan het einde van de aflevering. Ik vind haar ook heel leuk!
maandag 19 mei 2025 om 23:22
Ja dat bedoel ik. Maar dat kwam toch aan het einde van de aflevering? Dacht dat dat vooruitblik was,maar heb blijkbaar dingen door elkaar gehaald. Thanks.Pelle schreef: ↑19-05-2025 20:37Ik hoop het niet. Ik vind Myrthe te leuk voor Julius.
Ik heb het even terug gekeken. In de vooruitblik komt Julius helemaal niet voor.
Dus ik denk dat het het heb over de terugblik van Myrthe waarin ze zegt: ik ben blijkbaar wel leuk, anders was ik hier niet. Maar als je haar hele terugblik kijkt, sloeg dat op een moment op de boerderij waarop ze twijfelde of ze wel leuk genoeg was en toen dacht ze dus: blijkbaar wel, anders was ik hier niet. Verder vertelt ze dat ze al voor het keuzemoment al bedacht had dat ze niet voor elkaar gemaakt waren. Dus ik denk niet dat ze samen zijn.
dinsdag 20 mei 2025 om 06:53
dinsdag 20 mei 2025 om 07:21
Huh? Nu geef je Kylie de schuld dat hij niet met Mirthe is?
Hij vroeg Kylie of ze op citytrip wilde. En dat wilde ze. En zo 1:1, uit de comfort zone, blijkt hij heel anders te zijn dan op zijn boerderij. Wereldvreemd, weinig gespreksstof, geen initiatief.
Daar is zo’n citytrip toch voor, om elkaar op een andere manier te leren kennen? En dat mag dan toch ook blijken dat je niet met iemand verder wil?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 20 mei 2025 om 07:27
dinsdag 20 mei 2025 om 07:35
himalaya schreef: ↑20-05-2025 07:21Huh? Nu geef je Kylie de schuld dat hij niet met Mirthe is?
Hij vroeg Kylie of ze op citytrip wilde. En dat wilde ze. En zo 1:1, uit de comfort zone, blijkt hij heel anders te zijn dan op zijn boerderij. Wereldvreemd, weinig gespreksstof, geen initiatief.
Daar is zo’n citytrip toch voor, om elkaar op een andere manier te leren kennen? En dat mag dan toch ook blijken dat je niet met iemand verder wil?
Hij is precies hetzelfde als op de boerderij toch?
Such fun!1
dinsdag 20 mei 2025 om 07:37
Hmmm, ergens snap ik wel wat MarindaH zegt. Natuurlijk is zo'n citytrip bedoeld om elkaar beter te leren kennen, maar kijkend naar zijn verhaal op de site en zijn oproepfilmpje verrast het niet, hoe het daar gaat. De afgelopen 10 jaar niet gereisd en daarvoor ook nauwelijks, zijn hobby's zijn ook niet perse enorm 'outgoing' en koken doet hij eigenlijk nooit. Als iemand die behoefte kennelijk niet echt heeft, is het niet heel gek dat hij op vakantie dus niet lekker uit de verf komt en heeft ze misschien inderdaad wel teveel verwacht.
dinsdag 20 mei 2025 om 09:38
Ik denk dat ze vooral verwacht/gehoopt had dat hij - en zijzelf? - zich wat vrijer zou voelen nu ze met z'n tweeën waren en naar buiten konden zonder herkend te worden. Ze leek ook wel wat teleurgesteld in zichzelf, dat het ook haar niet lukte om de stap te zetten.
Volgens mij lijken ze qua karakter gewoon "te" veel op elkaar. Ik vind het vooral jammer voor hen allebei en niet zozeer dat een van beiden "schuldig" is aan de situatie. Ik denk dat ze op hun manier hun best doen, maar dat ze gewoon, zoals hier al een paar keer gezegd is, niet het beste in elkaar bovenhalen. 1 + 1 ≠ 3
Volgens mij lijken ze qua karakter gewoon "te" veel op elkaar. Ik vind het vooral jammer voor hen allebei en niet zozeer dat een van beiden "schuldig" is aan de situatie. Ik denk dat ze op hun manier hun best doen, maar dat ze gewoon, zoals hier al een paar keer gezegd is, niet het beste in elkaar bovenhalen. 1 + 1 ≠ 3

dinsdag 20 mei 2025 om 09:51
Ik gun haar echt een warme man.
Julius is wel echt wereldvreemd. Zouden ze ook geen vrienden hebben die wel wat beleven?
Ik heb bij Eileen echt het gevoel dat er “trouble” op haar voorhoofd staat.
dinsdag 20 mei 2025 om 10:59
Ik vind dat iedereen die op citytrip geen moment de hand pakt van de ander en even meld hoe leuk het is of hij/zij is, echt iets te veel laat liggen. Alsof je de 99 gevangenismuren overgekomen bent om bij de laatste om te draaien. (Sorry als je de mop niet kent) Dat geldt zowel voor de boeren als de gegadigden. Dan is het op een gegeven moment ook niet meer leuk. Iedereen is er toch voor de romantische klik, dan kun je niet op de vlakte blijven. Dat mogen ze zichzelf best kwalijk nemen. Hopelijk doen ze het dan voortaan anders. Zelfs een Julius die zijn communicatie skills alleen op koeien of een Roel met zijn kolen kan oefenen had dat kunnen begrijpen. Hoe meer energie je er in stopt hoe groter de kans dat je er ook wat uit krijgt. Als je een balsport speelt zal je ook af en toe moeten rennen. Anders kun je beter op de bank blijven.
dinsdag 20 mei 2025 om 11:05
Ach ja, laten we wel wezen: die onbeholpenheid is uiteindelijk gewoon onderdeel van het concept waar we zo graag naar kijken, toch? Ik dacht toen Julius en Kylie dan eindelijk in een attractie zaten direct aan de theekopjes, en meerderen met mij. Dat blijft hangen als (amusant) beeld.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in