Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1666 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Waarom zouden die bestemmingen eigenlijk zo verschillend zijn? De één vliegt vrij makkelijk naar een stad als Sevilla, de ander gaat naar een plek in het hoge noorden die denk ik een stuk minder makkelijk te bereiken is (en misschien sowieso ook wat minder easy going is voor iedereen). Alsof ze met hun ogen dicht een aantal bestemmingen hebben gekozen.
meisje85 schreef:
20-05-2025 11:10
Waarom zouden die bestemmingen eigenlijk zo verschillend zijn? De één vliegt vrij makkelijk naar een stad als Sevilla, de ander gaat naar een plek in het hoge noorden die denk ik een stuk minder makkelijk te bereiken is (en misschien sowieso ook wat minder easy going is voor iedereen). Alsof ze met hun ogen dicht een aantal bestemmingen hebben gekozen.
Voor de beelden? Beetje afwisseling?
Ik kreeg een zekere indruk toen John en Eileen in het donker aankwamen en het overdag bleek te zijn, en John in één lijn naar de slaapkamer wilde :P
Passende bestemmingkeuze bij zijn houding/gedrag.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lila-Linda schreef:
20-05-2025 11:17
Voor de beelden? Beetje afwisseling?
Sowieso dit. De meesten gaan ook allemaal activiteiten doen die de productie heeft bedacht die voor mooie beelden zorgen.

Alleen Martijn en Ciska trokken volgens mij hun eigen plan (waardoor ze voorlopig ook onder dat ontbijt op bed uit konden, wat bij BZV vaste prik is), maar dat was oké omdat hun alternatieve plan nog voldoende kansen bood voor mooie beelden.

Sowieso was Martijn al eerder wat creatiever binnen de grenzen van wat de productie mag en wat niet. Zoals toen hij de vrouwen met een limo de omgeving liet zien.
meisje85 schreef:
20-05-2025 11:10
Ik denk dat er goeie deals konden worden gesloten met de nationale toerisme-organisaties. Zo gaat dat bij Wie is de Mol natuurlijk ook.
canis-felis schreef:
20-05-2025 11:05
Ach ja, laten we wel wezen: die onbeholpenheid is uiteindelijk gewoon onderdeel van het concept waar we zo graag naar kijken, toch? Ik dacht toen Julius en Kylie dan eindelijk in een attractie zaten direct aan de theekopjes, en meerderen met mij. Dat blijft hangen als (amusant) beeld.

Ja, dat is grappig maar ik geniet véle malen meer van een opbloeiende liefde. :flirting:
Dus voor mij is dat niet per se onderdeel van het concept.
canis-felis schreef:
20-05-2025 11:24
Ik kreeg een zekere indruk toen John en Eileen in het donker aankwamen en het overdag bleek te zijn, en John in één lijn naar de slaapkamer wilde :P
Passende bestemmingkeuze bij zijn houding/gedrag.
Nou, dat niet. Maar ze hadden de ochtend erna wel die speciale blik, met zo'n 'glow' erin. ;-D
Wakker Dier wil maatregelen tegen Boer zoek vrouw-boeren Jan, Martijn en Julius omdat de melkveeboeren hun kalfjes isoleren en daarmee de wet overtreden. Wakker Dier verzoekt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om in te grijpen, in het AD.
Leuk hoor, Martijn en Ciska. Ze lijken echt verliefd. Dat zij nog zo druk doet komt waarschijnlijk door nog altijd die camera in de buurt. Ze zijn ook echt geintereseert in de dingen die er in Sevilla te zien zijn. Dat zie je bij de anderen nauwelijks.
Bij John en Eileen weet ik het niet. Het lijkt of ze denkt, ik heb de buit binnen. Maar hij weet het niet zo goed. Beetje rare uitstraling heeft hij.
Ik heb medelijden met Julius. Hij komt geen stap verder, dat kan hij niet. En zij doet geirriteerd en het valt haar allemaal vies tegen.
Wat ik ook nooit snap is dat de nadruk zo vreselijk op 'de liefde vinden' ligt. Als dat er dan niet in lijkt te zitten kun je toch wel aardig blijven ? Heb je toch een leuke citytrip en wie weet springt de vonk nog over.
Courage schreef:
20-05-2025 12:08
Nou, dat niet. Maar ze hadden de ochtend erna wel die speciale blik, met zo'n 'glow' erin. ;-D
Ik vond het vanaf de aankomst al bijzonder broeierig. Om het even netjes te verwoorden. Ze leken de volgende ochtend te suggereren dat er niet veel meer was gebeurd dan wat kusjes en hand-in-hand-liggerij, maar zo zag het er inderdaad niet uit.

Nou ja, prima verder, ik hoop voor ze dat het stand houdt. Het was vooral dat ik na die opmerking dat het overdag donker was dacht: dat maakt die twee - of in ieder geval John - geen donder uit, die brengen het liefst het hele weekend in bed door.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Pimpelmeesje87 schreef:
20-05-2025 11:49
Ik denk dat er goeie deals konden worden gesloten met de nationale toerisme-organisaties. Zo gaat dat bij Wie is de Mol natuurlijk ook.
Zouden ze zelf geen invloed hebben? Lijkt me dat John en Eileen echt wel aangegeven hebben van een avontuurlijke trip en kou te houden. Je stuurt niet iedereen daarheen, want gewaagde keuze. Daarbij heeft lang niet iedereen een skipak.

Vind ze leuk samen, maar vraag me wel af of zij te saai/voorspelbaar is voor hem. Ze zat zo laag in haar energie dat ik er zelfs onrustig van werd door het beeldscherm heen.
Nadinexxx schreef:
19-05-2025 23:22
Ja dat bedoel ik. Maar dat kwam toch aan het einde van de aflevering? Dacht dat dat vooruitblik was,maar heb blijkbaar dingen door elkaar gehaald. Thanks.
het kwam inderdaad aan het einde van de aflevering. Eerst de vooruitblik en daarna een fragment van de terugblik van Myrthe. Die inderdaad wel suggestief was. Maar het sloeg dus op haar ervaring op de boerderij.
Nadinexxx schreef:
20-05-2025 16:35
Zouden ze zelf geen invloed hebben? Lijkt me dat John en Eileen echt wel aangegeven hebben van een avontuurlijke trip en kou te houden. Je stuurt niet iedereen daarheen, want gewaagde keuze. Daarbij heeft lang niet iedereen een skipak.

Vind ze leuk samen, maar vraag me wel af of zij te saai/voorspelbaar is voor hem. Ze zat zo laag in haar energie dat ik er zelfs onrustig van werd door het beeldscherm heen.
Zou goed kunnen, misschien dat ieder duo uit 2 opties konden kiezen? Denk wel dat de producers ook kijken naar wie op welke bestemming het meeste amusement oplevert. Het blijft natuurlijk business.

Ik denk dat zij niet zozeer laag in energie zit, maar wel rustig van aard is. En daar heeft John wel behoefte aan, het 'thuisgevoel' en geborgenheid. Dat mist hij. Tegelijkertijd heeft ze ook wel iets mysterieus en onverwachts, zo kan ze heel duidelijk zijn als ze het wel of niet fijn vindt. Dat maakt het voor hem spannend genoeg, want hij is erg bang en onzeker gezien zjjn vorige relatie.
Pimpelmeesje87 schreef:
20-05-2025 16:49
Ik denk dat zij niet zozeer laag in energie zit, maar wel rustig van aard is. En daar heeft John wel behoefte aan, het 'thuisgevoel' en geborgenheid. Dat mist hij. Tegelijkertijd heeft ze ook wel iets mysterieus en onverwachts, zo kan ze heel duidelijk zijn als ze het wel of niet fijn vindt. Dat maakt het voor hem spannend genoeg, want hij is erg bang en onzeker gezien zjjn vorige relatie.
Ik denk dat hij dat flirterige en energieke van Karin juist leuk vond, maar dat zij niet paste in zijn 'plaatje' en ook niet in dat van mij omgeving. Zij iemand tijdens dat feest niet ook 'ik denk dat dat rustige beter bij je past?'. En dan nog zijn kinderen waar hij een moederlijk type voor zocht. Voor mijn gevoel koos hij om deze redenen Eileen, terwijl de kriebels er niet zo heel erg lijken te zijn van zijn kant.
Wat mij opviel in het gesprek over de scheiding was dat John vertelde dat hij teveel met zijn werk bezig was geweest en zijn ex daar op een gegeven moment klaar mee was. Dat interpreteerde ik als: hij is degene die verlaten is.
Eileen vertelde hoe ze het beslissingsproces lastig vond. Dat er toch ook veel goede momenten waren en wanneer je beslist dat het goede niet meer tegen het slechte opweegt. Dat interpreteerde ik als: zij is degene die in haar relatie de stekker er heeft uitgetrokken.
Dat verschil maakt volgens mij best uit. John is continu bang 'dezelfde fout' te maken. Volgens mij is hij gigantisch gekwetst door het vertrek van zijn ex. Hij lijkt het gevoel te hebben dat hij daar ook nog invloed op had kunnen hebben, door minder met zijn werk bezig te zijn of een passendere vrouw te kiezen.

Het zou kunnen verklaren waarom hij niet, zoals bijvoorbeeld Martijn, verliefd praat over "ze straalt zo mooi, en hoe we met elkaar omgaan is gewoon geweldig", maar juist heel rationeel: "ze heeft dat moederlijke en geborgene wat ik heb gemist". Hij lijkt (nog?) heel erg bezig met het gat opvullen dat zijn ex heeft achtergelaten en minder met zijn gevoel.
Karin is erg druk op tiktok. Vind het wat kinderlijk overkomen. Ik begrijp best dat John dat hij rekening houdt met zijn kinderen en dat Karin niet in dat plaatje past.
Of hij echt iets voor Eileen voelt kun je niet echt aan hem zien. Misschien omdat hij teleurgesteld is in de liefde. Maar misschien is hij ook wel zo. Ik heb ook het idee dat ze al seks hebben gehad. Ik vind ze ook wel bij elkaar passen. Ben heel benieuwd of dit blijft. Maar ik denk het wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven