Moeders voor Moeders

21-07-2009 10:39 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment 6 weken zwanger. Vorige week is er iemand langs geweest van Moeders voor Moeders. Ik heb gezegd dat ik meedoe, maar nu zit het me niet lekker. Ik wil graag andere vrouwen helpen, maar mijn gevoel zit in de weg, omdat:

- ik me helemaal niet zwanger voel en bang ben dat het mis gaat

en ik eigenlijk nog heel erg aan het idee moet wennen dat ik zwanger ben.

Ik vond het ook vervelend dat ze zo open en bloot met die kratjes kwam aanwandelen door de straat, de buren keken net uit het raam en die hebben ook kinderen, dus weten waarschijnlijk wel hoe laat het is. Dit vind ik niet fijn, omdat ik bang ben dat het niet goed zit. De buurvrouw zit vaak voor het huis, dus ik wil helemaal niet elke week mijn kratje buiten zetten.

Kortom ik twijfel heel erg. Ik heb achteraf gelezen dat ze het ook discreet kunnen doen, dat is nu een beetje te laat.

Wie kent dit gevoel? Wat deed je er mee? Ik zit er aan te denken om ze op te bellen en ze te laten weten dat ik mee doe na de eerste echo. Maar ja, ga ook nog op vakantie, dus blijft er weinig tijd over. Ik hoor graag jullie mening.
Ik plas ook voor MvM.

Die ene posting van Yamuna in dit hele topic geven mij een glimlach. Daarvoor doe ik het. Ik stort ook naar Giro 555 ten tijden van een ramp, wetende dat wellicht 50% van mijn donatie niet aankomt in het rampgebied, maar de andere 50% wel.

Ik denk hier niet verder over na. Ik plas in een bus en zet het voor mijn deur. Ik doe al mee vanaf week 5. Ik zou jokken als ik zeg dat ik er af en toe geen zin meer in heb..... maar vervolgens ben ik eigenlijk trots als ik weer een hele volle bus heb op een dag...

Kleine moeite, veel plezier.. Het valt voor mij echt in die categorie. En ik vind het ook wel eens leuk dat iets zoals mijn pies gewoon heel waardevol kan zijn! En dat maar een paar weken in een mensenleven, dan ben je toch gek als je dat zomaar door het riool spoelt!
DTEEZ!
quote:freekje schreef op 21 juli 2009 @ 12:40:

I

Volgende keer zou ik weer meedoen (enne, ik vind het Dick Bruna serviesje + bestekje wel heel erg leuk)

xFreekje

Bestekje? Ik heb alleen beide keren een serviesje gehad... of zou ik de doos niet goed nagekeken hebben

Wel lief trouwens van dat bloemetje dat je hebt gehad, had vriendin van me ook en die heeft toen nog besloten een paar weken door te gaan omdat ze het hormoon toch nog 'in zich had'...dat vond ik eigenlijk alweer best ver gaan maar zij voelde zich daar heel goed bij...
Choca, het enige wat jij hebt gedaan is winst voor Organon bij elkaar piesen, want in de rest van de wereld is het kennelijk niet nodig om zwangere vrouwen in een pot te laten piesen, en in de rest van de wereld zijn ook functionele hcg-medicamenten.
quote:JWvB schreef op 21 juli 2009 @ 12:05:

[...]

Ik heb alleen nog maar de mededeling gezien dat het ook gebruikt kan worden voor onderzoek, en dan moet ik aankruisen dat ik daarvan op de hoogte ben gesteld. Voor zover ik het me herinner kan ik niet zeggen dat ze dat niet mogen.Je kruist aan of je wel of niet akkoord gaat met onderzoek. Op het plasma en bloedplaatjesformulier wel iig. Geen idee of dat op een volbloedformulier ook zo is.
Voor mij valt meedoen ook in de categorie kleine moeite groot plezier. Ik denk er verder gewoon niet al te hard over na. Natuurlijk zijn er kritische kanttekeningen te plaatsen, maar ik pies gewoon in een kan, giet het in een fles en breng mijn volle kratten naar het depot.

En er zijn ook mannen die pregnyl spuiten overigens omdat ze zelf bepaalde hormonen niet (kunnen) aanmaken. Zelf ben ik (mede) dankzij pregnyl spontaan zwanger geraakt van mijn eigen man.
En hier pies je dan ook voor.

Scroll eens naar onder? Zie je dat logo? Juist.
Tilalia: ik ken jou achtergrond niet hoor, maar ik vind dat je nogal stellige uitspraken doet over iets waar de gemiddelde Nederlander niet echt veel kaas van heeft gegeten.

Pregnyl wordt in Nederland gebruikt (naast overigens het synthetische Ovitrelle) omdat het door gyns wordt voorgeschreven. Wat daar de reden van is - waarom er niet vaker voor een synthetische variant wordt gekozen- is bij mij niet bekend, maar dat maakt juist dat ik er niet zo stellig in durf te zijn.

Misschien is er wel een hele goede reden voor het gebruik van Pregnyl tov andere middelen.

In ieder geval wordt Pregnyl nu nog steeds gebruikt bij fertiliteitstrajecten en zorgt het ook nog steeds voor babietjes. Dus vind niet dat je kunt stellen dat het enige nut de winst van Organon is.......dat is de cynische kijk op de zaak mi.
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 12:51:

Choca, het enige wat jij hebt gedaan is winst voor Organon bij elkaar piesen, want in de rest van de wereld is het kennelijk niet nodig om zwangere vrouwen in een pot te laten piesen, en in de rest van de wereld zijn ook functionele hcg-medicamenten.Ook hier in Nederland trouwens. Otrivelle is de synthetische versie en wordt hier in NL ook gewoon voorgeschreven.
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 12:51:

Choca, het enige wat jij hebt gedaan is winst voor Organon bij elkaar piesen, want in de rest van de wereld is het kennelijk niet nodig om zwangere vrouwen in een pot te laten piesen, en in de rest van de wereld zijn ook functionele hcg-medicamenten.Och ja, dat zou best kunnen maar voel me er evengoed goed bij!
Tila, niet dat ik het niet geloof hoor, maar hoe weet je dat eigenlijk, dat NLse vrouwen puur voor Organons winst piesen?

En dat het in andere landen niet gebeurt, betekent toch niet noodzakelijk dat het dus fout is wat er gebeurd in NL. Ik kan alleen voor Ierland spreken, maar hier betaal je gewoon voor alles zelf. Wellicht zouden behandelingen goedkoper zijn als hier een MvM was.

Nogmaals ik weet zeer weinig van deze materie, maar wat ik proef uit jouw postingen, is dat NLse vrouwen achterlijke koeien zijn om te gaan piesen voor andere moeders en dat kan ik eigenlijk niet geloven.
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 12:56:

En hier pies je dan ook voor.

Scroll eens naar onder? Zie je dat logo? Juist.

en hier pies je ook voor:

en als je niet meedoet dan pies je hiervoor

Krijg die link van Tilalia niet geopend op m'n werk, die hierboven zie ik wel. En jouw schattige kindje had ik ook al gezien Yamuna! Wat een lieffie!!

Ik heb gewoon meegedaan omdat ik me er goed door voelde, ben ook bloeddonor en orgaandonor en als ik me druk zou maken om wat ze allemaal daarmee kunnen doen (heb aangegeven: niet voor onderzoek alleen voor behandeling/transplantatie)... Je zou dan ook kunnen denken: oh nee, ik doe niet mee want misschien gaat mijn bloed wel naar iemand die z'n vrouw heeft verkracht en waarvan z'n vrouw het niet meer pikte en een mes heeft gepakt en nu ligt hij op IC en heeft bloed nodig...of dat na mijn dood m'n lever wordt geimplanteerd bij iemand die een half jaar later zich laveloos zuipt...
hm, die corz.org krijg ik ook niet geopend hier...
Vind ik zo'n rare discussie: in andere landen gebeurt het niet, duzzzz............ NL is achterlijk?

In andere landen zijn vrijwel geen vrouwen die thuis bevallen, ook maar afschaffen dan?

In andere landen worden veel meer kinderen via een keizersnede geboren, in NL ook maar doen dan?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:choca schreef op 21 juli 2009 @ 13:25:

hm, die corz.org krijg ik ook niet geopend hier...er zat een linkje onder voor medicatie voor bodybuilders.
tilalia je doet net overkomen alsof je gevraagd word om een nier af te staan voor de verkoop ofzo

waar hebben we het helemaal over urine opvangen in een fles of urine doortrekken .... kwijt wil je t toch ...
quote:Yamuna schreef op 21 juli 2009 @ 13:16:

[...]

en hier pies je ook voor:

[afbeelding]

en als je niet meedoet dan pies je hiervoor

[afbeelding]Ja dat is duidelijk dat er daarvoor wordt gepiest, maar SP liegen als ze zeggen dat ze het alleen voor Pregnyl inzamelen.
Tijd voor een Klokkeluider me dunkt, om het MvM-complot in de openbaarheid te brengen.
Daar gaat het niet om Ainne, maar hou dan als bedrijf zijnde op met dat schijnheilige gedoe en geef gewoon toe dat je het voor de winst doet.
Ik zeg nergens dat NL vrouwen achterlijke koeien zijn. Ik zegf alleen maar dat de indruk die organon wekt, dat zonder die pies vrouwe niet zwanger zouden kunnen worden, en dat je he dus enkel en alleen doet als uiting van je naastenliefde, dat dat niet waar is en dat ik organon derhalve hypocriet vind.

Dat ik daarnaast niet voor ivf ben en al helemaal niet voor genetische manipulatie van dieren probeer ik daar zoveel mogelijk buiten te houden.

Het idee 'Zonder mijn pies blijft buuv Mies kinderloos' is niet waar, maar er zijn heel veel vrouwen die met dat beeld in hun achterhoofd tegen hun zin blijven piesen. Omdat ze geen zin hebben in flessen wegbrengen, of misselijk worden van de walm. Of omdat ze, oh, wat ontzettend lief van organon, een bestekje en een bordje krijgen als dank voor hun naastenliefde.

Door die naastenliefde maakt organon een enorm winstgevend medicijn. En daar zie je als piesende moeder dus niks van terug.

De vergelijking met bloeddonor zijn gaat niet op: e is nog steeds geen vervanger voor bloed. Bloed is geen commercieel product, en de bloedbank is geen commerciele instelling. Bovendien is bloed levensreddend. Pregnyl is een hoop, maar niet levensreddend.
quote:Star schreef op 21 juli 2009 @ 13:47:

Daar gaat het niet om Ainne, maar hou dan als bedrijf zijnde op met dat schijnheilige gedoe en geef gewoon toe dat je het voor de winst doet.Juist.
Ik heb 2 keer meegedaan. Maar de laatste keer besloten om het niet meer te doen. (en nu weet ik niet meer waarom..)

Ik vond de lucht van die flessen echt afschuwelijk. Ik had ze in de badkamer staan en was blij dat ik klaar was, eindelijk die vreselijk lucht weg.

Nou ja het serviesje vond ik dan wel weer heel erg leuk. Mss dat ik dan toch wel een paar weken meedoe als ik ooit weer zwanger ben. Voor het echofotolijstje hoef ik het niet te doen, die heb ik de vorige keer niet gekregen.

Ohja en van die bus, toen een paar weken na mij die bus weer voor de deur stond verwachtte ik dat lijstje nog te krijgen. Toen ik die niet kreeg moest toch écht iemand anders zwanger zijn, en jawel hoor, de buuf
quote:tilalia2 schreef op 21 juli 2009 @ 13:49:

Dat ik daarnaast niet voor ivf ben

Een vraagje tussendoor hoor...

Stel dat je ergens op verjaardag bent en het gaat over ivf, kom je dan ook eerlijk voor je mening uit en wat zijn dan de reacties?

Ben gewoon even nieuwsgierig.
quote:Star schreef op 21 juli 2009 @ 13:47:

Daar gaat het niet om Ainne, maar hou dan als bedrijf zijnde op met dat schijnheilige gedoe en geef gewoon toe dat je het voor de winst doet.

Ja het zal wel hoor, nogmaals ik weet hier weinig van, maar ik zie geen bewijs zeg maar. Als het zo'n lekkere winstmaker is, waarom doen SP het dan ook niet in Ierland - SP is ook hier een grote organisatie.

Ik snap natuurlijk dat dit een vraag is die waarschijnlijk niet te beantwoorden is, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.

Mij komt het in ieder geval nogal complottheorie-ig over.
quote:Bokito schreef op 21 juli 2009 @ 13:51:

Ohja en van die bus, toen een paar weken na mij die bus weer voor de deur stond verwachtte ik dat lijstje nog te krijgen. Toen ik die niet kreeg moest toch écht iemand anders zwanger zijn, en jawel hoor, de buuf

Had ook voor een oudere dame in de buurt kunnen zijn...

''Uit de urine van zwangere vrouwen kan in de eerste vier maanden het hormoon hCG worden gewonnen. Vrouwen die de overgang achter de rug hebben, produceren het hormoon hMG. Beide hormonen worden toegediend bij vrouwen om hen te helpen zwanger te worden.

HCG bevordert de eisprong, hMG de productie van eicellen. Beide hormonen worden gebruikt bij in-vitrofertilisatie (ivf, reageerbuisbevruchting). Daarbij wordt de eicel buiten het lichaam bevrucht, waarna het embryo in de baarmoeder wordt geplaatst. Bij ivf worden meerdere eicellen bevrucht.

Volgens hoofd N. de Vries van Moeders voor Moeders is de vraag naar ivf de laatste tijd zo groot, dat meer urinedonors zeer welkom zijn. In Nederland doet één op de vier zwangere vrouwen mee. “Eén op de drie is nu nodig om aan de vraag te voldoen”, aldus De Vries. Moeders voor Moeders werkt niet in dunbevolkte gebieden. Aan urine van oudere vrouwen heeft Moeders voor Moeders geen gebrek.''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven